Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 32 van 32 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het hoort ook een beetje bij een forum als dit. Wij stellen best eisen aan onze HT-ervaring. En ikzelf heb behoorlijk wat Guldens en Euro's versleten aan apparatuur en films. Maar natuurlijk zijn er wellicht nog meer mensen die meer dan prima met een all-in-one-setje kunnen leven, het maakt ze echt niet uit. Maar goed, ik heb weer helemaal niks met postzegels. Het is dus altijd relatief en voor ieder wat wils. Het meest belangrijke is wat je er zelf van verwacht en uiteindelijk dus wilt.

    Ik ken deze BDspeler niet, maar qua spelers kan je sowieso niet veel verkeerd doen. Belangrijk zijn straks vooral je receiver en speakers. Ga je eenmaal voor losse componenten dan ben je wel snel geneigt meer uit te geven. Elke stap hoger in klasse geeft namelijk meer kwaliteit en er zijn veel modellen per merk. De opties zijn groot. Ik denk dat het goed is als je eenmaal die kant opgaat je eerst goed wil weten (en moet overleggen) wat je uiteindelijk wil. Wil je zeker weten of de speler in kwestie goed is zou ik ook even een Googlesearch doen met het typenummer en issues oid erachter, maar nogmaals heel veel verschil zit er niet in die klasse, naast wat bekende bugs die je met Google al snel terugvindt.

    PS: de meeste huidige receivers zijn al geschikt. Later werkt nooit bij dit soort apparatuur. Tegen die tijd verzinnen ze weer wat nieuws waardoor jouw versterker straks net niet compatibel meer is. Futureproof is hier utopie.
    De speler is inmiddels binnen. Dit model voldoet voor nu als (tijdelijke) oplossing. De door jou aangeraden optie met de HDMI-kabel werkt prima (merci!). Had geen surround uit de rear speakers, maar dat heb ik door een paar selecties in de instellingen kunnen aanpassen.
    Niet erg handig twee spelers, maar het is tenminste iets. Films kijken kan nu tenminste weer.

    Je noemde dat de meeste receivers geschikt zijn voor een eventuele overstap naar UHD. Hoe kun je dit aan de specs zien wanneer dit niet specifiek genoemd wordt?

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Meestal een grote, dikke, vette en ontsierende sticker of een hoop begeleidende tekst op de betreffende website van de fabrikant, maar je kunt het ook zien als de receiver/versterker HDMI 2.0 en HDCP 2.2 heeft. Dat zijn namelijk vereisten om UHD te kunnen transporteren. Maar dan nog is het vaak niet eens heel belangrijk. Alleen als je je receiver als HDMI-passthrough gebruikt. Ik heb het geluk dat mijn Oppo BDspeler twee HDMI-uitgangen heeft. Een gaat naar de versterker voor het geluid en een rechtstreeks naar mijn Plasmascherm voor het beste resultaat. Let wel ik ben een fanatieke audio nerd die het maximale wil in beeldkwaliteit en er zijn maar weinig speler die twee HDMI-uitgangen bieden. Daarnaast moet eerst maar blijken of dat UHD BD wel echt gaat lopen, ik heb er een beetje een hard hooft in en dat wiol best wat zeggen, want ik ben meestal wel te porren voor nieuwe ontwikkelingen. Maar zelfs ik zie het voordeel niet en mijn scherm is 65"! Goed om bedacht te zijn om wat komen gaat, maar til er niet te zwaar aan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je vroeg naar de verschillen van de setjes?.... ze hebben zo'n beetje dezelfde
    overeenkomsten, en in die prijsklasse allemaal een passief plopperdeplop kastje
    dat ze dan de sub noemen, maar dat de naam niet verdiend.

    Goedkoop is duurkoop, de fabrikanten hebben meegelezen en maken helaas
    momenteel geen leuke/mooie instappers voor weinig, dat ging ten koste van
    het wat betere spul, tegenwoordig lijk je te krijgen waarvoor je betaald en
    niet veel meer...... alle waar voor zijn geld.
    Voor zover ik weet, hebben ze alle 3 een aktieve sub met een woofer die groot genoeg is om frekweties weer te geven die je alleen kunt voelen. Om ze een "passief plopperdeplop kastje" te noemen vind ik te kort door de bocht.

    Leuke/mooie instappers voor weinig geld zijn moeilijk te vinden, omdat ze te karig of te duur zijn. Wil je als fabrikant een goede instap-set aanbieden, dan zou je een set meer sets al s deze samen moeten stellen. Wat dat betreft is HK het enige merk dat nog durft om sets uit te brengen waar je lang plezier van kunt hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar Bekijk bericht
    Bedankt voor de adviezen m.b.t. de receiver!

    Wat ik me afvraag is; waarin zitten (gezien mijn beperkte eisen) nu de belangrijkste verschillen tussen de geposte receivers tot nu toe? Hieronder een rijtje van de suggesties tot nu toe:
    - HT-S3705 van Onkyo
    - HT-P072 van Pioneer
    - YHT-399 van Yamaha

    Heb de specificaties bekeken en vergeleken. Uitgangsvermogen is bij iedere set 100 watt, kanalen zijn 5.1. Waarin zitten de verschillen en wat is belangrijk?
    De grootste verschillen zitten in de klankeigenschappen van de set, omdat de ene wat meer aandacht zal geven aan detailles terwijl de ander het geluid prettig wil laten klinken. Het hangt het daarom af van wat jij het mooist vindt om naar te kijken en te luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-04-2016 om 14:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor zover ik weet, hebben ze alle 3 een aktieve sub met een woofer die groot genoeg is om frekweties weer te geven die je alleen kunt voelen. Om ze een "passief plopperdeplop kastje" te noemen vind ik te kort door de bocht.

    Leuke/mooie instappers voor weinig geld zijn moeilijk te vinden, omdat ze te karig of te duur zijn. Wil je als fabrikant een goede instap-set aanbieden, dan zou je een set meer sets al s deze samen moeten stellen. Wat dat betreft is HK het enige merk dat nog durft om sets uit te brengen waar je lang plezier van kunt hebben.


    De grootste verschillen zitten in de klankeigenschappen van de set, omdat de ene wat meer aandacht zal geven aan detailles terwijl de ander het geluid prettig wil laten klinken. Het hangt het daarom af van wat jij het mooist vindt om naar te kijken en te luisteren.

    Gerco.... , wat jij vind mag je zelf weten, maar ieder weldenkend mens, met maar een klein beetje verstand van deze hobby,
    weet dat je gewoon weer aan het duimzuigen bent..... een setje van rond de 300 euro heeft een bonkertje dat noodzakelijk is
    om het geluid op het gebied van laag aan te vullen van de satellieten, doch dat laag heeft helemaal niets te doen met sub laag,
    een onderwerp waar je overigens, zover ik mij kan herinneren, zelf heel veel problemen mee hebt gehad en het je jaren heeft
    gekost eer dat je zelf eindelijk eens een beetje sub laag kreeg. Je hebt jaren zitten prutsen met een ondermaats speakertje
    dat je sub noemde, vind het kwalijk dat je nu anderen gaat vertellen dat je denkt dat die rond de 300 euro setjes een aktieve
    sub hebben die ook nog eens laag kunnen weergeven dat je alleen kunt voelen... sorry hoor.... je kan te ver gaan ik voel de
    pijn in mijn buik van het lachen al weer opkomen.

    Wat je wel voelt bij die setjes is dat je eigenlijk toch te weinig hebt uitgegeven en dat het echt heel veel beter kan.

    H&K..... oei..... was dat niet het merk waar het regende dat het goot met klachten over hun subs die zeer voortijdig
    de pijp aan Maarten gaven???? Dat lange plezier.... daar zullen vele kopers van dat spul je geen gelijk mee geven...
    Wat Onkyo had/heeft met zijm HDMI dat heeft/had H&K met zijn subs , laten we hopen dat ze hun problemen
    hebben opgelost, als klant ben je niet blij als je voortijdig afscheid moet nemen van je spulletjes.

    De grootste verschillen..... ja... de ene klinkt net even minder beroerd dan de ander, maar net als met de goedkope
    alles in 1x weggooizooi is het het net niet als toch het wat betere spul wilt.

    Setjes moet je ook niet kopen om naar te kijken, die koop je op prestaties, bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden,
    bij prestaties hoort dan ook de klankkwaliteit en niet alleen het geleverde vermogen, bedieningsgemak is niet alleen
    de AB, maar ook extra mogelijkheden, al zijn die niet voor iedereen van belang en je mag hopen dat je de huidige
    beetje gangbare apparatuur er op aan kunt sluiten.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gerco.... , wat jij vind mag je zelf weten, maar ieder weldenkend mens, met maar een klein beetje verstand van deze hobby,
    weet dat je gewoon weer aan het duimzuigen bent..... een setje van rond de 300 euro heeft een bonkertje dat noodzakelijk is
    om het geluid op het gebied van laag aan te vullen van de satellieten, doch dat laag heeft helemaal niets te doen met sub laag,
    een onderwerp waar je overigens, zover ik mij kan herinneren, zelf heel veel problemen mee hebt gehad en het je jaren heeft
    gekost eer dat je zelf eindelijk eens een beetje sub laag kreeg. Je hebt jaren zitten prutsen met een ondermaats speakertje
    dat je sub noemde, vind het kwalijk dat je nu anderen gaat vertellen dat je denkt dat die rond de 300 euro setjes een aktieve
    sub hebben die ook nog eens laag kunnen weergeven dat je alleen kunt voelen... sorry hoor.... je kan te ver gaan ik voel de
    pijn in mijn buik van het lachen al weer opkomen.

    Wat je wel voelt bij die setjes is dat je eigenlijk toch te weinig hebt uitgegeven en dat het echt heel veel beter kan.

    H&K..... oei..... was dat niet het merk waar het regende dat het goot met klachten over hun subs die zeer voortijdig
    de pijp aan Maarten gaven???? Dat lange plezier.... daar zullen vele kopers van dat spul je geen gelijk mee geven...
    Wat Onkyo had/heeft met zijm HDMI dat heeft/had H&K met zijn subs , laten we hopen dat ze hun problemen
    hebben opgelost, als klant ben je niet blij als je voortijdig afscheid moet nemen van je spulletjes.

    De grootste verschillen..... ja... de ene klinkt net even minder beroerd dan de ander, maar net als met de goedkope
    alles in 1x weggooizooi is het het net niet als toch het wat betere spul wilt.

    Setjes moet je ook niet kopen om naar te kijken, die koop je op prestaties, bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden,
    bij prestaties hoort dan ook de klankkwaliteit en niet alleen het geleverde vermogen, bedieningsgemak is niet alleen
    de AB, maar ook extra mogelijkheden, al zijn die niet voor iedereen van belang en je mag hopen dat je de huidige
    beetje gangbare apparatuur er op aan kunt sluiten.
    Zo jij bent vol van jezelf. Ik denk dat de HK set die voorgesteld wordt een prima instapmodel is. Ik ben zelf begonnen met een soortgelijke set van HK met een aparte receiver. Naar verloop van tijd ben ik gaan uitbouwen. Nooit problemen gehad met de sub van Harman Kardon. Een dergelijke set van HK is nog altijd duizend keer beter dan alles in 1 rotzooi van bijv. Sony of Samsung. Voor instappers is dit in mijn ogen een prima model om kennis te maken met zelf samenstellen. Daarnaast zijn er nog de budget grenzen die bij iedereen anders liggen, en bij jou duidelijk ruimer zijn.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Zo jij bent vol van jezelf. Ik denk dat de HK set die voorgesteld wordt een prima instapmodel is. Ik ben zelf begonnen met een soortgelijke set van HK met een aparte receiver. Naar verloop van tijd ben ik gaan uitbouwen. Nooit problemen gehad met de sub van Harman Kardon. Een dergelijke set van HK is nog altijd duizend keer beter dan alles in 1 rotzooi van bijv. Sony of Samsung. Voor instappers is dit in mijn ogen een prima model om kennis te maken met zelf samenstellen. Daarnaast zijn er nog de budget grenzen die bij iedereen anders liggen, en bij jou duidelijk ruimer zijn.
    Heb een beetje ervaring met de diverse systemen en heb al surround vanaf het prille begin, ja...
    ben wel helemaal vol van surround met al zijn in en outs en heb de diverse fases ervan meegemaakt,
    ken ook de problemen die Gerco heeft gehad met zijn bassmanegement, heeft hij hier ook toegegeven
    dat hij die had, probleem was een onderbemeten sub, is bij mij op visite geweest en niet lang
    erna was de onderbemeten sub vervangen door een meer volwassen exemplaar. Sub laag komt echt
    niet uit onderbemeten(kleine) speakers en lichte plastic kastjes met een versterker die ook die
    naam eigenlijk niet mag dragen.

    Dat je persoonlijk nooit problemen hebt gehad met je sub is positief, helaas waren er heel
    eigenaars die er wel problemen mee hadden en dat mogen we natuurlijk niet vergeten, beetje
    Googlen en je kunt het vinden

    Ook Onkyo maakt/heeft gemaakt leuke instapsetjes, maar is ook niet meer zoals ik wel eerdere
    sets van ze heb gezien, voor het setje van H&K wordt 700 euro gevraagd, daar kun je zelf ook
    wel wat voor samenstellen en persoonlijk zou ik dan niet bij H&K blijven hangen, maar daar staat
    iedereen natuurlijk helemaal vrij in.

    De budgetgrenzen van anderen ken ik niet, maar geloof me, ook al denk je dat mijn grenzen wat
    ruimer zijn..... ook ik heb niet alles in 1x aangeschaft, dat is dan ook het grote voordeel van alles
    los, je kunt in delen aanschaffen en aanpassen en het hoeft niet eens in alle gevallen helemaal
    nieuw te zijn, al heb ik daar zelf wel een voorkeur voor.

    Los is leuk, zeker als je er zelf wat tijd en energie in stopt om het samen te stellen zoals je
    het zelf gedacht hebt en dan probeert eruit te halen wat er inzit met het door je zelf opgelegde
    budget.....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Dank voor deze reacties, opnieuw leerzaam!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •