De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het eerste seizoen van HEIMAT in gerestaureerde versie op DVD en Blu-ray Disc

    Het eerste seizoen van HEIMAT in gerestaureerde versie op DVD en Blu-ray Disc

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Yes! Die moet ik hebben!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Dan zullen de andere delen ook wel volgen neem ik aan. Ik wacht het even af, maar ben zeker geïnteresseerd.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dan zullen de andere delen ook wel volgen neem ik aan. Ik wacht het even af, maar ben zeker geïnteresseerd.
    Ik heb het nagevraagd bij Lumière, maar helaas nog geen antwoord gekregen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Jammer is wel (maar dat blijft te bezien) dat het originele formaat (1.33:1) nu 'omgezet' is naar 1.66:1. Waarom men dat doet blijft voor mij steeds een raadsel. Wat is er mis om een 4x3 film/serie ook in dat formaat op een 16x9-scherm te bekijken? Ja, je hebt links en rechts zwarte banden, maar dat is toch niet erg?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Dit betreft de gerestaureerde bioscoopversie van Heimat. Deze wijkt af van de op tv uitgezonden serie. Die bestond namelijk uit 11 delen en duurde 924 minuten. Deze blu ray bevat de gerestaureerde bioscoopversie, duurt 890 minuten en bestaat uit 7 delen. Geen idee of 1.66:1 het originele formaat van de bioscoopversie is. Ik ken alleen de 11-delige tv-versie.

    Via deze site (in het Duits) een uitgebreide toelichting van Reitz zelf over het restauratieproces http://heimat.edgar-reitz.com/index....mat-remastered

  7. #7

    Standaard

    Van het EYE Film Instituut:

    ''De 11 episodes van Heimat 1 zijn opnieuw ingedeeld in 7 Hoofdstukken, oftewel 7 DCP’s. De totale lengte is 892 minuten (een aantal begin- en eindcredits zijn verwijderd, wat het verschil verklaart met de oorspronkelijke lengte).''

  8. #8

    Standaard

    Mijn contact bij Lumière wist niet hoe het met Heimat 2 t/m 4 gesteld was - de collega's die het wel wisten, zijn met vakantie. Kan gebeuren. Maar hij zou het me nog laten weten
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Wanneer de restauratie van Heimat 2 klaar zou kunnen zijn, is nog niet duidelijk.

  10. #10

    Standaard

    Inmiddels via wehkamp aangeschaft en binnengekregen voor 21,99€

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •