Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 2345678910 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 237 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bevat de uitgave Nederlandse ondertiteling en wat is het verschil met hier (ik heb de topic niet volledig gevolgd)?
    Ja, deze uitgave is identiek aan de NL uitgave. De enige verschillen zijn dat je alleen Engelse teksten op de hoes hebt en de UK en Ierland leeftijdslogo's op hoes en discs.

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Een artikel over met name het feit dat Disney de film eerst digitaal heeft uitgebracht en vanaf morgen pas fysiek. De hoge prijs wordt ook even aangestipt.

    Retailers over de fysieke release van Star Wars: The Force Awakens

    Star Wars: The Force Awakens is eind deze week verschenen op Blu-ray en dvd, tien dagen na de digitale release van het zevende deel in de serie. Voor veel verkopers geeft Disney hiermee een duidelijk signaal af. We peilden de verwachtingen van een groot aantal retailers. Vertaalt het bioscoopsucces zich ook in retailsucces?

    Waar de nieuwe Star Wars al ruim voor vertoning uitgroeide tot een uitermate veel besproken film en eenmaal in de bioscoop de magische grens van 2 miljard dollar aan omzet slechtte, lijken de verwachtingen voor de fysieke release in Nederland wat gematigder. Naast de dvd verschijnt er een Blu-ray met een limited edition sleeve voor de Dark Side en de Light Side. Daarnaast wordt er in een gelimiteerde oplage een steelbook uitgegeven. Deze bevat de dvd, Blu-ray en alle special features. Laatstgenoemde zijn overigens enkel beschikbaar op Blu-ray en digitale download. Naast verwijderde scenes bevat de Blu-ray acht documentaires over de totstandkoming van de film.

    Willem Jan Westendorp van Home of Entertainment in Kampen beschouwt het niet tegelijk uitbrengen van de digitale en fysieke release als proefballon. “Ik denk dat Disney wil kijken of de wereld er klaar voor is en dat probeer je natuurlijk niet met een B-titel. Met een triple A-titel zie je meteen waar je staat. Als Disney zou ik dit een mooie testcase vinden.”

    FAME-oprichter Arthur ter Braak ziet de focus verschuiven. “Ik was blijer met Adele natuurlijk, die deed het tegenovergestelde. Ik hoop niet dat dit de toekomstige norm is. Maar deze release is wel iets wat de liefhebbers ook echt fysiek willen hebben. Ik verwacht er eigenlijk wel een goede doorverkoop van.” Bol.com laat weten ‘geen informatie te kunnen geven over de omzet, de toekomst en het effect van beslissingen van Disney’, maar heeft vertrouwen: “Star Wars was een van de grootste bioscoopreleases van de afgelopen jaren, dus wij zien de verkoop positief tegemoet”, aldus een woordvoerder.

    ‘Stunten met mooi product’
    Volgens Plato-eigenaar Dick van Dijk is het signaal vanuit een groot bedrijf als Disney heel simpel: “De dvd-markt is de minst belangrijke in hun verdienmodel.” Dennis Schoen, eigenaar van Music & More in Wormerveer, is evenmin verbaasd. “Het is jammer, maar ik kan het me wel voorstellen. Vroeger kregen videotheken ook het voorrecht om als eerste te mogen verhuren. Het is natuurlijk wel zonde als de film voor een spotprijs online te streamen is. Dan ga je stunten met zo’n mooi product.”

    Van Dijk vult aan: “Als je digitaal voor een prikkie in een betere kwaliteit kunt kijken en dan komen dvd en Blu-Ray ook nog eens als allerlaatste, dan kun je op je vingers natellen hoe zich dat zal ontwikkelen.” Het prijsverschil is bovendien ‘belachelijk groot’: “Kijk naar Star Wars, die kan je in het buitenland fluitend op dvd bestellen voor ongeveer de inkoopprijs die wij hier hanteren.”

    Timeslots
    De Plato-eigenaar vindt de voorrang niet heel ernstig, maar pleit wel voor het naar elkaar toe schuiven van alle mogelijkheden. “De dvd-markt is vooral kapotgegaan door al die timeslots en toestanden. Dan is die op tv en dan in de bioscoop, dan komt die in het buitenland uit en maanden later toch weer in Nederland. In het algemeen zou het heel handig zijn als een film na een periode in de bioscoop, vrij snel of zelfs tegelijkertijd op dvd en digitaal te verkrijgen is. Zodat de klant kan kiezen. Dat zou echt niet ten koste gaan van een verdienmodel. En je knalt op alle fronten door met het marketingmoment. Nu moet je voor de Star Wars dvd-release alles weer opnieuw opstarten, terwijl je met de feestdagen de hele publiciteit had.”

    Schoen vreest dat de actie van Disney de toekomstige norm is, maar denkt dat het effect op zijn verkoop mee zal vallen. “Ik denk wel dat ik mijn normale klanten blijf houden. De verzamelaars die films komen halen, komen nu ook wel voor Star Wars. Die gaan niet via een stream kijken, maar willen de film in de collectie hebben. Ik heb al een stuk of vijf reserveringen liggen voor de Blu-ray.”

    Westendorp oordeelt ook dat het voor de fysieke verzamelaars geen verschil zal maken. “Ik denk dat vele verzamelaars met mij daar niet echt gevoelig voor zijn en niet afhankelijk van digitale databases willen zijn. Maar je hebt ook mensen voor wie dat worst zal zijn. Uiteindelijk brengt deze verschuiving ons natuurlijk niets.”

    Stormtroopers in FAME
    “Voor ons is dit een goede release”, vertelt Ter Braak. Zijn winkel, sinds de doorstart in Media Markt Amsterdam Centrum te vinden, zal op de dag van release ‘een en al Star Wars’ ademen. “Denk aan aankleding van de winkel en Stormtroopers die langskomen. Met Star Wars werken we altijd samen met Dutch Garrison, de Nederlandse fanclub. Die jongens gaan altijd verkleed en we gaan er wel een feest van maken.”

    Ook voor Plato/Concerto vormt Star Wars een belangrijke release. Qua ‘koppelverkoop’ blijft het wel bij ‘het grote Star Wars boek en de eerdere delen’. Bij FAME is het aanbod ook niet overdreven. “Maar die poppetjes lopen op zo’n dag natuurlijk een stuk harder.” Music & More verkoopt die action figures al jaren. “Dat loopt aardig. Toen de film uitkwam merkte ik dat mensen ervoor uit Landsmeer, Utrecht en Maastricht kwamen.”

    Home of Entertainment is positief over de fysieke release van de veelbesproken bioscoophit, maar tempert wel de verwachtingen. Westendorp: “De oude titels verkopen we natuurlijk weer als een tierelier, de trilogietjes en de complete saga, maar eigenlijk is dat succes al een beetje weggeëbd sinds de film in de bioscoop draaide. Misschien dat het terugkomt als de dvd uit is. Verder ben ik heel nuchter. Ik zorg dat ik genoeg op voorraad heb en daarmee is de kous af.”

    www.entertainmentbusiness.nl

    Wat ik niet snap is dat Disney nu de boosdoener is wat betreft digital downloads. Bij "Spectre" was dit ook het geval, maar daar hoor je niemand over. Het is sowieso al een hele tijd gaande en in sommige gevallen is een film al bijna een maand voor fysieke release te koop via bijvoorbeeld itunes. Zo heb ik destijds zo'n 3 weken voor de fysieke release "X-Men - Days of Future Past" gekocht via itunes, inclusief alle extra's.

    Ik praat dit niet goed, ik ben van mening dat je alles tegelijkertijd uit moet brengen. In de winkels moeten wij ons zelfs aan strenge release datums houden terwijl het spul al vrolijk via diverse legale kanalen te downloaden is (en daarmee ook gelijk via illegale kanalen). Maar om nu alleen Disney hiervoor aan te pakken vind ik een beetje raar. Disney hanteert volgens mij 10 dagen vóór fysieke release, terwijl jongens als Fox en Warner Home 3 tot 4 weken voor fysieke release al los gaan op video on demand.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt? Bekijk bericht
    Ik praat dit niet goed, ik ben van mening dat je alles tegelijkertijd uit moet brengen. In de winkels moeten wij ons zelfs aan strenge release datums houden terwijl het spul al vrolijk via diverse legale kanalen te downloaden is (en daarmee ook gelijk via illegale kanalen). Maar om nu alleen Disney hiervoor aan te pakken vind ik een beetje raar. Disney hanteert volgens mij 10 dagen vóór fysieke release, terwijl jongens als Fox en Warner Home 3 tot 4 weken voor fysieke release al los gaan op video on demand.
    Recente WB voorbeeld is How to be Single: http://dvd.nl/nieuws/de-komische-fil...-op-bd-en-dvd/
    Ik denk dat Disney nu wordt aangepakt vanwege Star Wars. Grote titel wat meer opvalt.

  4. #129

    Standaard

    Mensen zijn aan het klagen over het feit dat de DVD geen extra's heeft.

    https://uk.movies.yahoo.com/post/143...-force-awakens

  5. #130

    Standaard

    En terecht. Dat de blu-ray misschien wat exclusieve extra's heeft, ok, maar helemaal geen extra's op de DVD is vreemd.

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Wat een chaos met al die uitgaves, dit is bespottelijk. Met als toppunt mijn vader die voor 20 piek de DVD bij de Blokker heeft gekocht! :O

    Maar aan wie ligt dat dan: aan Blokker die vraagt wat ze er voor kunnen krijgen of aan je vader die voor een dvd 20 euro neerlegt? Het is gewoon de commercie die weet dat mensen het toch wel neerleggen. Wachten kan men tegenwoordig niet meer: daar is alles op ingesteld. Nieuwe films kosten veel omdat men het zonder pardon neerlegt maar wacht je maar een maandje of 3 oid, ben je als verzamelaar veel goedkoper uit..
    Als we het te duur vinden: dan kopen we het toch niet?

    Anyways, net de UK lightside editie binnen. Niets mis mee: alleen ik mis een commentaartrack: dat had me nu echt interessant geleken. Qua film: zo jammer dat Kylo Ren to-taal geen impact heeft. Slecht gespeeld. Of misschien ook wel goed gezien zijn motivatie. Bij de herkijkbeurt lijkt het acteren toch wel wat mee te vallen. Kylo en Fin kunnen net zo goed niet meedoen : ofwel hadden ze daar nu niet wat betere acteurs kunnen casten? Zo jammer dat in elke Star Wars film wel een paar slechte acteurs zitten op te belangrijke plaatsen..

  7. #132

    Standaard

    Benieuwd of er nog wel een 3d versie gaat komen ... aangezien er bijna geen 3d televisies meer worden gemaakt !!!!
    My Other Ride is A Rollercoaster ....

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Montu Maniac Bekijk bericht
    Benieuwd of er nog wel een 3d versie gaat komen ... aangezien er bijna geen 3d televisies meer worden gemaakt !!!!
    Ze zijn al aangekondigd....en er zijn nog heel veel mensen die nu een 3D tv hebben.

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ze zijn al aangekondigd....en er zijn nog heel veel mensen die nu een 3D tv hebben.
    Een stuk meer dan er een 3D speler hebben

    Ik ga er van uit dat dit voorlopige de laatste 3D release zal zijn, wellicht nog Rogue one.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Bij de herkijkbeurt lijkt het acteren toch wel wat mee te vallen. Kylo en Fin kunnen net zo goed niet meedoen : ofwel hadden ze daar nu niet wat betere acteurs kunnen casten? Zo jammer dat in elke Star Wars film wel een paar slechte acteurs zitten op te belangrijke plaatsen..
    Totaal niet mee eens. Heb de film 8 keer gezien en vind Adam Driver nog steeds erg sterk. John Boyega ook erg goed. Het beste acteerwerk komt wat mij betreft van Daisy Ridley.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MJK1988 Bekijk bericht
    Totaal niet mee eens. Heb de film 8 keer gezien en vind Adam Driver nog steeds erg sterk. John Boyega ook erg goed. Het beste acteerwerk komt wat mij betreft van Daisy Ridley.
    +1

  12. #137

    Standaard

    +2 opmerkingen van Pieter R kan ik niet plaatsen..Film is modern en fris en kijkt goed weg

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MJK1988 Bekijk bericht
    Totaal niet mee eens. Heb de film 8 keer gezien en vind Adam Driver nog steeds erg sterk. John Boyega ook erg goed. Het beste acteerwerk komt wat mij betreft van Daisy Ridley.
    Zeker mee eens.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Kylo en Fin kunnen net zo goed niet meedoen : ofwel hadden ze daar nu niet wat betere acteurs kunnen casten? Zo jammer dat in elke Star Wars film wel een paar slechte acteurs zitten op te belangrijke plaatsen..
    Wow ik vond deze 2 acteurs samen met Daisy Ridley juist zeer goed. Er zat in deze film geen Hayden Christensenachtige acteur.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Wow ik vond deze 2 acteurs samen met Daisy Ridley juist zeer goed. Er zat in deze film geen Hayden Christensenachtige acteur.
    En alhoewel we niet zoveel Poe Dameron te zien kregen, vond ik Oscar Isaac ook erg sterk.

    Vandaag trouwens mijn UK Darkside versie ontvangen. Zin om de film voor de negende keer te kijken.
    Laatst aangepast door MJK1988 : 22-04-2016 om 14:46

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Een stuk meer dan er een 3D speler hebben

    Ik ga er van uit dat dit voorlopige de laatste 3D release zal zijn, wellicht nog Rogue one.
    Nou ik denk dat 3D films nog niet echt op z'n einde is, kijk maar eens naar onderstaande quotes van blu ray com:

    http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276495

    hierin lees je dat niet iedereen een 3D hater is. Ik zelf kijk een film liever in 3D dan in 2D. Ik heb zelfs meerdere films waarvan ik zeg waarom hebben ze die niet in 3D geconverteerd:
    Oblivion
    Total Recall 2012 versie met Collin Farell

    de 3D re releases van Jurassic Park door Steven Spielberg en Titantic 3D door James Cameron vind ik schitterend gedaan

    Natuurlijk kan 3D altijd beter., maar kijk eens naar films van de laatste tijd: Everest , The Walk , hierbij vond ik het 3D effect echt iets toevoegen

    Helaas zijn we hier in nederland nog altijd het briefkaartje op de laatste rij. Je moet al blij zijn als een film uberhaupt op blu ray uitkomt, laat staan dat we dan ook nog een 3D versie ervan krijgen

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    Nou ik denk dat 3D films nog niet echt op z'n einde is, kijk maar eens naar onderstaande quotes van blu ray com:

    http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276495
    Verkeerd topic voor deze discussie, maar toch mijn reactie:

    Dat een aantal filmfans op een filmforum 3D br's willen behouden is niet raar. Maar Samsung en Philips stoppen met de productie van 3D tv's. Dan wordt het na verloop van tijd niet rendabel meer om ze te produceren, want je kan ze na een tijdje niet meer afspelen en ze worden dus niet meer verkocht aan de massa. Productiekosten zijn hoog dus de massa is nodig voor de markt. Geen massa geen 3d br. Let wel, ik heb het over 3D br, niet over 3D zelf (maar dat leek mij wel duidelijk).
    Laatst aangepast door lockedfor : 22-04-2016 om 16:10
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  18. #143
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar als blijkt dat 3D een opleving krijgt dan zijn de makers weer snel om en zullen ze 3D weer toevoegen. Het heeft natuurlijk ook te maken met de nieuwe UHD BD standaard die sowieso al geen 3D ondersteund. Toch zal het voor de thuismarkt een langzame dood sterven. Dan ben je aangewezen op de bioscoop, waar het merendeel toch nog echt bijna verplicht in 3D gekeken moet worden. Tijd zal leren of 3D echt niet meer ondersteund wordt. Maar aangezien ik UHD BD geen lang leven zie krijgen, moet ik het nog maar zien. Persoonlijk vind ik nog steeds een extra dimensie en ben blij dat Star Wars: The Force Awakens in de bioscoop alsnog in 3D was. In eerste instantie had ik toen kaarten besteld voor een 2D-voorstelling, omdat die keus er niet was. Gelukkig was hij toch in 3D. Anders was ik nu zwaar geïrriteerd dat de BD alleen in 2D wordt uitgebracht. Gelukkig weet ik Disney en Lucasfilm op waarde te schatten. Die gaan echt nog wel cashen met een 3D-uitgave straks. Dat gaan ze nu echt niet vertellen, want eerst moet de overpriced 2D aan de man worden gebracht.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Wow ik vond deze 2 acteurs samen met Daisy Ridley juist zeer goed. Er zat in deze film geen Hayden Christensenachtige acteur.
    1x raden wie ik bij Kylo Ren in gedachten had... Vond hem zelfs slechter dan Christensen in deel 2. (in 3 vond ik hem nl nog wel goed).

  20. #145
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    1x raden wie ik bij Kylo Ren in gedachten had... Vond hem zelfs slechter dan Christensen in deel 2. (in 3 vond ik hem nl nog wel goed).
    Ik ga wel een eind met je mee, alleen Hayden vond ik echt een miscast. Dat vonden ze zelf ook, want in de extra kon je nog zien hoeveel moeite ze hadden om hem in het laatste deel de juiste look te geven. Zijn beste performance vond ik de scène met rode ogen. De rest redelijk ongeloofwaardig. Nog steeds zie ik hem niet als ik Darth Vader zie.

    Bij Kylo heb ik dat minder, omdat hij een wannabe bad guy is en dan nog stoor ik me aan hem minder, zeker bij de tweede kijkbeurt thuis. Toch kan ik niet ontkennen dat de scènes nadat hij zijn masker af heeft gedaan een lichte deceptie waren. Fin and Rey vond ik daarentegen helemaal niet verkeerd. Althans voor een Star Wars-film, want die waren nooit hoogstaand. Het zegt genoeg dat Mark Hamill en Carrie Fischer en Hayden daarna vrijwel geen rollen van betekenis hebben gehad.

    Wat ik wel apart vond nadat ik na TFA daarna ANH heb gekeken en de look and feel van Rey sluit perfect aan bij de jonge Luke. Wat dat betreft hadden ze zomaar familie kunnen zijn...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-04-2016 om 18:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #146

    Standaard

    Hayden C vond ik op zich prima gecast. Hij had alleen de pech dat zijn rol in het script beter had gekund/gemoeten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het zegt genoeg dat Mark Hamill en Carrie Fischer en Hayden daarna vrijwel geen rollen van betekenis hebben gehad.
    Eh....Hamill wilde na SW juist niet getypecast worden en is (met succes) op Broadway gaan acteren (oa Elephant Man, Amadeus). Toen Amadeus verfilmd werd heeft hij ook auditie gedaan maar de regisseur Forman wilde geen 'Luke Skywalker' in zijn film. Na SW heeft hij een jaar of 6 lang niet in films geacteerd (oa dus door Broadway). Daarna heeft hij veel succes geboekt als stemacteur (Joker bv)

    Carrie Fisher heeft naast SW in (toch wel bekende) films als The Blues Brothers en When Harry Met Sally gespeeld. Pakweg 4 jaar na RotJ schreef ze Postcards from the Edge (wat een groot succes werd). Daarna is ze veel meer gaan schrijven en heeft aan scripts gewerkt (oa Lethal Weapon)

    Daarnaast is het niet krijgen van grote rollen geen gevolg van acteertalent:
    3 grote franchises: Lord of the Rings, Star Trek, Harry Potter.
    Hoofdrolspelers als Elijah Wood, Sean Astin, Leonard Nimoy, Jonathan Frakes, Brent Spiner, Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson hebben buiten deze reeksen ook niet/nauwelijks rollen van betekenis gehad....

  22. #147
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zou ik ook zeggen als ik na een film geen noemenswaardige rol meer krijg. Zeker op die leeftijd. Of denk dat als hij de rol van Indy kreeg aangeboden in plaats van Harrison hij zou weigeren. Het is dus juist het gebrek aan acteertalent of charisma wat het probleem is. Er zijn namelijk net zo veel acteurs die wel succesvol zijn na een franchise. Harrison zelf, Arnie, Mel Gibson om maar een paar te noemen. Het is ook niet dat ik het erg vindt, maar meer als vergelijk voor het niveau van acteertalent in Star Wars-films. Want op enkele uitzonderingen na is dat nooit zo geweest.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat zou ik ook zeggen als ik na een film geen noemenswaardige rol meer krijg. Zeker op die leeftijd. .
    ?
    Gedurende zijn SW periode is Hamill al begonnen met typecasting te ontduiken......Corvette Summer en een oorlogsfilm bv. Daarnaast dus Broadway waar hij al vor RotJ mee begon. Heeft dus niets te maken met 'zou ik ook zeggen'.

    Of er net zoveel acteurs zijn die na een franchise (waar ze als onbekende faam mee verwierven) grote rollen krijgen dan die ze niet krijgen betwijfel ik. Schwarzenegger, Ford, Stallone, Willis, Gibson...(toevallig allemaal actiehelden) maar verder? Jackman wellicht?

    Uit de franchises die ik noemde zijn echt hele ritsen acteurs te noemen die daarbuiten geen grote rollen meer hebben gehad.

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    ?
    Gedurende zijn SW periode is Hamill al begonnen met typecasting te ontduiken......Corvette Summer en een oorlogsfilm bv. Daarnaast dus Broadway waar hij al vor RotJ mee begon. Heeft dus niets te maken met 'zou ik ook zeggen'.

    Of er net zoveel acteurs zijn die na een franchise (waar ze als onbekende faam mee verwierven) grote rollen krijgen dan die ze niet krijgen betwijfel ik. Schwarzenegger, Ford, Stallone, Willis, Gibson...(toevallig allemaal actiehelden) maar verder? Jackman wellicht?

    Uit de franchises die ik noemde zijn echt hele ritsen acteurs te noemen die daarbuiten geen grote rollen meer hebben gehad.
    Het is ook wat vertekenend natuurlijk. Heb je een grote franchise achter je naam staan dan ben je waarschijnlijk financieel onafhankelijk. Dus kun je doen wat je leuk vindt. Wie zegt dat de acteurs in kwestie geen goede rollen hebben aangeboden gekregen? Lijkt me trouwens heerlijk om lekker te kunnen kiezen wat je zelf leuk vindt, al is het een rol in een kleine maar interessante film.

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    3 grote franchises: Lord of the Rings, Star Trek, Harry Potter.
    Hoofdrolspelers als Elijah Wood, Sean Astin, Leonard Nimoy, Jonathan Frakes, Brent Spiner, Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson hebben buiten deze reeksen ook niet/nauwelijks rollen van betekenis gehad....
    Mijn tegenpleidooi:

    Ian McKellen.

    I rest my case.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 2345678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •