De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van TV Philips 43PUK4900 via Samsung HT - Z120

    Goedenmorgen, Ik heb me ingeschreven op dit forum in de hooop dat iemand mij kan helpen bij volgende vraag: graag zou ik het geluid van mijn nieuwe Philips tv 43PUK4900, via mijn oude home theater SamsungHT- Z120, laten lopen.
    Nu heb ik inmiddels van alles geprobeerd, de verschillende gebruiksaanwijzingen doorgenomen en allerlei mogelijkheden overwogen, met name heb ik nu drie tulpstekkertjes aangesloten, geel, wit en rood, tussen beide toestellen. Maar het geluid van tv-programma's blijft alleen via de tv doorkomen;
    Ik vermoed dat mijn oude Samsung niet de vereiste aansluitmogelijkheden heeft om inderdaad gebruik te maken van de home theater voor de nieuwe Philips. MAaar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

    Hartelijk dank aan eenieder die me verder kan helpen.

    Groet van Lounaa

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Lounaa.

    De HT-Z120 van Samsung heeft alleen een analoge audio ingang (rode+witte tulp), terwijl de TV een digitale (optische) heeft. Dit betekent dat je een omzetter nodig hebt die het digitale geluid om kan zetten naar analoog zoals deze.

    Anders zal je de set moeten vervangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hartelijk bedankt, Gerco, voor je snelle reactie !
    Dit is misschien dan de gelegenheid om op een nieuw geluidsysteem over te stappen vooral omdat ik gemerkt heb dat twee van de vijf speakers geen geluid geven bij gebruik met dvd speler. Hartelijke groet,
    Lounaa

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •