Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.

Discussie: Deadpool (Bioscoop)

  1. #1

    Standaard Deadpool (Bioscoop)

    Deadpool (Bioscoop)

    Deadpool, de superheld die helemaal geen superheld wil zijn.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Verrassend cijfer Ludo! Ik ga vanavond en laat me wel verrassen. Hopelijk aangenaam
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Ik heb al gezien dat ik niets snap van zo'n film. Krijgt overal een hoge score, maar ik kon er weinig mee.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Zo'n laag cijfer is toch eerder voor (technisch) bar slechte films? Heb hem net gezien en het is een simpele, maar erg vermakelijke film ook al is alles om Deadpool/Wade Wilson eendimensionaal. Maar het is dan ook zijn origin-verhaal. Je ziet duidelijk de liefde van de makers voor het materiaal en de limiet van het relatief klein budget voor de productie. Vooral de humor is erg geslaagd en goed in balans met serieuzere scènes, als fan van de X-men films zaten er ook een paar leuke verwijzingen in. Actiescènes waren helaas erg warrig gefilmd. Voor mij is de film een 6.5 maar door het sterke acteerwerk van Ryan Reynolds en een grote plezier- en gunfactor krijgt het een eindcijfer 7.

  5. #5

    Standaard

    Hoe kan je dit zo laag waarderen? Heb je nooit een andere X-men film gezien? Of ben je niet bekent met Deadpool en t Marvel universum? Deadpool is The Merch with a Mouth. Het breken van de 4de muur en het hele grappen en grollen IS Deadpool! Ja, t verhaal heeft weinig om t lijf, maar dit is gewoon een goeie Deadpool film. Dit is gewoon zoals ie moet zijn en Reynolds zet m heerlijk neer. Als totaal plaatje niet meer dan een 7/7+. Maar deze waardering van dvd.nl kan ik met mn hoofd niet bij.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb ook juist heel erg genoten van de film. Sterker nog, ik schiet nooit zo heel vaak in de lach in de bioscoop, maar ik moest nu toch wel heel vaak kostelijk lachen en met mij de hele zaal. Vaker dan de vele komedies die je de laatste tijd ziet. Na afloop was er zelfs een luid applaus in de zaal. De film neemt zichzelf constant in de maling en nooit serieus tot na de aftiteling aan toe. "I'm gonna take you to the professor - Which one Mcavoy or Steward?" Net als de twee leden van X-men. Net voordat je zelf denk "vreemd dat je alleen die twee ziet in het hele grote X-men mansion" is Deadpool je al voor. "Budgetproblemen zeker?" en ook de after credits zijn geheel in stijl van de film Ik stoorde me nergens aan de dialogen, de personages, het tempo, het flinterdunne verhaal of de grappen (alhoewel ze inderdaad soms in een onnavolgbaar tempo net tegen het randje aan zitten). Integendeel juist. Het is natuurlijk een superheldenfilm van een comic, niet een Graphic Novel. Het is de zoveelste Marvel-film, maar die vergelijking gaat geheel niet op omdat het in niets lijkt op de andere films. Zoals de meeste films zitten er verwijzingen naar andere films in de MCU, maar hier wordt werkelijk geen moment onbenut gelaten. Overladen is eerder het juiste woord. De film Deadpool is al heel lang een concept. Al enkele jaren is de openingsscene in al zijn bruutheid (in iets andere versie) te bewonderen op internet. Degene die Deadpool kent begrijpt dat het overmatige geweld een eis is. Het lijkt in die zin dan ook het meest op de Kick Ass-serie in plaats van een Marvelfilm. Walt Disney zou zich omdraaien in zijn graf als dit onder zijn naam werd uitgebracht.

    Ik begrijp wel dat je deze film of helemaal niets vindt of juist heel erg leuk. De een houdt niet van al die 'flauwe' clichés de andere zal ervan smullen. Het is in mijn ogen ook zeker niet puur een film voor de fan. Ik kan natuurlijk als fan die nooit verzadigd zal raken totaal geen neutraal oordeel geven, dus mijn reactie is te verwachten, maar ik verwacht dat deze film het heel goed gaat doen. Het feit dat de film in China is geband zal de P.R. alleen maar goed doen. Natuurlijk is het geen hoogstaand epos gevuld met drama en dito verhaal, maar dat is ook nooit de bedoeling geweest. Dat past totaal niet bij Deadpool. In mijn ogen dus een meer dan geslaagde film over een dissonant binnen de Marvelstal. Het is ook zeker geen X-men-film, ondanks dat het er wel ingeweven zit. Het is simpelweg een Deadpool-film. Alleen al de naam Wade Wilson is al een parodie op Slade Wilson (Deathstroke) uit de DC-stal. Dat maakt meteen de tendens van Deadpool duidelijk. Een no brainer uiteraard, maar daar is niks mis mee. Voor mij dus een 7.5.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-02-2016 om 12:59
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Hoe kan je dit zo laag waarderen? Heb je nooit een andere X-men film gezien? Of ben je niet bekent met Deadpool en t Marvel universum? Deadpool is The Merch with a Mouth. Het breken van de 4de muur en het hele grappen en grollen IS Deadpool! Ja, t verhaal heeft weinig om t lijf, maar dit is gewoon een goeie Deadpool film. Dit is gewoon zoals ie moet zijn en Reynolds zet m heerlijk neer. Als totaal plaatje niet meer dan een 7/7+. Maar deze waardering van dvd.nl kan ik met mn hoofd niet bij.
    Ik heb de meeste van de oude X-Men films gezien, daar heb ik heel erg van genoten. De laatste paar heb ik nog niet gezien (kijkachterstand hè ) Met de achtergronden van Marvel ben ik inderdaad niet goed op de hoogte.
    Maar moet ik dat zijn om deze film goed te vinden? Want dat is een slecht teken natuurlijk. Dan zou de film alleen geschikt zijn voor de fans die de achtergronden kennen.
    Er zaten best wel grappige momenten in de de film, dat schrijf ik ook op. Maar daar bleef het wat mij betreft bij. Het verhaal stelt helemaal niets voor.
    Ik zeg al tegen Coen P; blijkbaar snap ik het gewoon niet en is dit nou eenmaal niet mijn ding. Ieder z'n eigen smaak, zullen we maar zeggen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Wat dan misschien een conclusie kan zijn is dat deze film toch meer voor een bepaald select publiek is: de liefhebbers van comics/X-men en/of de liefhebbers van de humor en het breken van de 4-e muur. Er lijkt weinig echt tussen te zitten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat dan misschien een conclusie kan zijn is dat deze film toch meer voor een bepaald select publiek is: de liefhebbers van comics/X-men en/of de liefhebbers van de humor en het breken van de 4-e muur. Er lijkt weinig echt tussen te zitten.
    Dat denk ik ook. De volgende comic verfilming mag dus niet meer door Ludo gerecenseerd worden . Prima schrijver, maar niet voor dit type film!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dat denk ik ook. De volgende comic verfilming mag dus niet meer door Ludo gerecenseerd worden . Prima schrijver, maar niet voor dit type film!
    De smiley's in acht nemende ben ik het hier toch niet met je eens. Want Ludo geeft aan bepaalde comic-verfilmingen zeker te appreciëren, maar niet allemaal. Dus het is niet zo bout als dat je het stelt.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb dan alleen de trailers gezien en kan het personage een beetje maar weet al dat dit mij niet zo trekt.

    Geef mij maar de DC films die voor dit jaar op het programma staan.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dat denk ik ook. De volgende comic verfilming mag dus niet meer door Ludo gerecenseerd worden . Prima schrijver, maar niet voor dit type film!
    Of je trekt de stoute schoenen aan en gaat in het vervolg dit soort films voor DVD.nl recenseren
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Of je trekt de stoute schoenen aan en gaat in het vervolg dit soort films voor DVD.nl recenseren
    Voor zover ik het ooit al kan is dat vak me nu echt ontschoten. Vroeger uren getikt over films maar het komt er nu niet echt meer van
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dat denk ik ook. De volgende comic verfilming mag dus niet meer door Ludo gerecenseerd worden . Prima schrijver, maar niet voor dit type film!
    In dit geval een voordehand liggende reactie, maar dat is natuurlijk niet zo. Een recensent heeft pas waarde als hij durft te schrijven wat hij vindt. Natuurlijk zag Ludo direct dat zijn mening flink afweek van veel recensies op het internet, maar dan is het te makkelijk om dan maar te gaan schipperen. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening daarover hebben en zoals ik al aangaf deel ik die mening niet (for obvious reasons). Mijn recensie zou dan wellicht nog krommer zijn dan die van Ludo. Direct ook een reden voor mij om het niet te doen, want ik ben juist veel minder neutraal dan Ludo is. Ik zou bijvoorbeeld al op voorhand een recensie kunnen schrijven van Batman vs Superman of Star Wars die vol met clichés en fan-motivaties zouden zitten zonder dat ik de film ook maar heb gezien. Lekker veilig, maar daardoor totaal niet onafhankelijk en nul waarde voor de lezer.

    Het is dan ook aan de leden om - indien men vindt dat het cijfer niet klopt - zijn eigen waardering aan de recensie toe te voegen. Dat maakt onze recensie veel krachtiger. Niet alleen in dit geval, maar ook over het algemeen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Helemaal waar Claudio. Maar een 4,5? Ondanks dat het verhaal en de humor misschien niet ieder zn ding is, is t camera werk, de SFX, het geluid toch goed in orde. Het script heeft geen dikke plotholes en bied fans van Deadpool of Marvel in t algemeen een prima film. Ondanks dat je het dan zelf niet kan waarderen, kan je makkelijk aan het publiek om je heen, of maatje(s) waar je mee naar de bios bent, opmaken hoe de film valt. En is t dan echt een 4,5 waard?

    En ik snap ook niet dat dit in de conclusie gezet wordt: “Deze creatie is humorloos“
    Humorloos? HUMORLOOS? Was de rest van het publiek dood ofzo? Want je kan me echt NIET wijsmaken dat er NIEMAND hard heeft gelachen om de (vele) grappen en verwijzingen. Of was je in Duitsland per ongeluk?
    Laatst aangepast door Chris W : 12-02-2016 om 15:20

  16. #16

    Standaard

    Dat de film Ludo niet kon bekoren en hij er dit cijfer aan geeft; niets op aan te merken. Tenslotte is een review niets anders dan een mening.
    En zeker bij een film die boordevol humor zit; (het is een open deur hard intrappen maar...) aangezien humor een zeer subjectief iets is (ik heb het wel vaker gezegd: de een z'n Monty Python is de ander z'n Scary Movie....), is het logisch dat als het Ludo's humor niet is, er een laag cijfer uitrolt. Maar.........

    Ik mis in de review wat wat meer achtergronden over bijvoorbeeld de historie van Deadpool als comic (dat bijvoorbeeld in de Deadpool comics het doorbreken van de '4th wall' ook regelmatig gebeurt en de film daar trouw aan is) of als film (dat o.a. Reynolds al vele jaren lang bezig is om de film maar gemaakt te krijgen). Nu komt het voor mij over dat je de film hebt bekeken en meteen wat neergepend hebt, zonder ook maar een beetje onderzoek te doen. Dat is ook een manier om een recensie te maken, maar dan hou je eigenlijk alleen maar de persoonlijke mening over. En je mag van een recensent verwachten dat hij/zij wat dieper gaat. Maar goed; mijn mening.

    Verder heeft Claudio al redelijk wat gras voor mijn voeten weggemaaid ; wat betreft het filmpje op internet dat zo positief ontvangen werd, dat de studio groen licht gaf voor de film. Of dat het een unieke (en redelijk gedurfde) film is van een Marvel karakter; de R-rating wordt bijvoorbeeld ten volle benut, dat hij geen held is zoals we die kennen uit het MCU, maar dus ook het doorbreken van de 4th wall. Deze film had nooit binnen het MCU gemaakt kunnen worden.
    En nog complimenten voor Reynolds; hij kon simpelweg geen betere Deadpool neerzetten; het is altijd afwachten of de verwachtingen hoe een karakter is, worden waargemaakt als een comic karakter een filmpersonage wordt. In dit geval is dat erg goed gelukt. Daarnaast zie ik eindelijk weer eens Baccarin op het grote scherm; de laatste keer was in Serenity en dat is veel te weinig.

    Wat ik trouwens opvallend vind is dat vaak bij de, hoe zal ik het zeggen, meer luchtige of actierijke films, altijd maar vermeld wordt dat het verhaal flinterdun is. Dat is misschien zo, maar maakt dat wat uit? Bij een film als Once upon a time in the west is het verhaal ook dun, maar daar hoor je nooit iemand over . Grappig dat het dan nooit vermeld wordt.

    Ik geef de film een mooie 8. Deel 2 is al aangekondigd trouwens. En blijf zitten voor de post-credits...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Humorloos? HUMORLOOS? Was de rest van het publiek dood ofzo? Want je kan me echt NIET wijsmaken dat er NIEMAND hard heeft gelachen om de (vele) grappen en verwijzingen. Of was je in Duitsland per ongeluk?
    Geloof het of niet, maar er werd nauwelijks gelachen bij de film. Alleen tijdens Ripley from Alien 3! werd er hard gelachen.
    Maar het was een persvoorstelling en daar is het altijd anders. Heel terughoudend allemaal. Verder heb ik weinig gelachen, ja. Heel doorzichtig allemaal.
    Maar let wel, dat is mijn mening. Mijn humor ligt waarschijnlijk ergens anders. Dat gemaakte in de camera kijken en met de toeschouwer communiceren vind ik eerder een gimmick dan dat het iets toevoegt aan het verhaal.
    En een film bestaat bij mij echt niet alleen uit camerawerk en special effects. Sterker nog, de hoeveelheid CGI in een film begint me de laatste tijd erg tegen te staan.
    Voor mij blijft het verhaal het belangrijkst, samen met goed acteren.
    Gisteren toevallig een film gezien die (bewust) heel ruw en summier belicht is opgenomen. Moet ik die dan een lage waardering geven omdat het camerawerk zo "slecht" is?
    Wat ik in de recensie ook schrijf; echte Marvel-fans kunnen hier vast wel wat mee kunnen. En dat blijkt ook zo. En dat vind ik natuurlijk prima.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 13-02-2016 om 08:53
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik mis in de review wat wat meer achtergronden over bijvoorbeeld de historie van Deadpool als comic (dat bijvoorbeeld in de Deadpool comics het doorbreken van de '4th wall' ook regelmatig gebeurt en de film daar trouw aan is) of als film (dat o.a. Reynolds al vele jaren lang bezig is om de film maar gemaakt te krijgen). Nu komt het voor mij over dat je de film hebt bekeken en meteen wat neergepend hebt, zonder ook maar een beetje onderzoek te doen. Dat is ook een manier om een recensie te maken, maar dan hou je eigenlijk alleen maar de persoonlijke mening over. En je mag van een recensent verwachten dat hij/zij wat dieper gaat. Maar goed; mijn mening.
    Het ontbreken hiervan is tweeledig: Ik ben geen echte Marvel-kenner. Ik heb wel naar de achtergronden van Deadpool gezocht en me aardig ingelezen, maar de fijne kneepjes weet ik niet.
    Plus dat de recensie dan wel weer erg lang wordt. We proberen het niet langer dan 450 woorden te laten zijn en daar zit ik nu toch al ruim overheen. Dan moet je keuzes maken.

    Wat ik trouwens opvallend vind is dat vaak bij de, hoe zal ik het zeggen, meer luchtige of actierijke films, altijd maar vermeld wordt dat het verhaal flinterdun is. Dat is misschien zo, maar maakt dat wat uit? Bij een film als Once upon a time in the west is het verhaal ook dun, maar daar hoor je nooit iemand over . Grappig dat het dan nooit vermeld wordt.
    Als de rest van de film dan vermakelijk is, dan heb ik daar ook weinig moeite mee. In dit geval bleef er VOOR MIJ weinig over waarmee ik me kon vermaken, op een enkele scène na.
    Overigens ben ik het niet met je eens dat Once Upon A Time In The West weinig verhaal zou hebben
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Alleen tijdens Ripley from Alien 3! werd er hard gelachen
    Waarschijnlijk t enige wat ze snapte ...

    Naja, ik vind t wel een leuke film. Lekker gek. Zichzelf niet serieus nemen. Goed bij bron materiaal gebleven. Pilaren neergezet voor het karakter in de film industrie.

    En qua verhaal... die marvels zijn toch allemaal t zelfde. Held moet vriendin redden. Held zoekt wraak op zn maker, mama/papa/vriendin/kind killer. Vul elke willekeurige (marvel) held in en in 95% van de gevallen heb je het origin verhaal. DareDevil, Hulk, Punisher, Spider-man, Batman... It's all the same... Ik val er niet over. Zeker niet op de manier hoe het NU wordt gebracht met Deadpool; met een flinke dosis humor en zelfspot
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 13-02-2016 om 08:54

  20. #20

    Standaard

    Even los van deze review: Ik denk dat je iemand beter een review kan laten doen die ook echt bekend is met het genre.Als Claudio deze review gedaan had dan was dit topic denk veel anders gelopen.
    Ik merk zelf bij games dat het totaal niet werkt als iemand bv niet bekend is met het race genre.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 13-02-2016 om 08:56

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Even los van deze review: Ik denk dat je iemand beter een review kan laten doen die ook echt bekend is met het genre.Als Claudio deze review gedaan had dan was dit topic denk veel anders gelopen.
    Ik merk zelf bij games dat het totaal niet werkt als iemand bv niet bekend is met het race genre.
    Heb je helemaal gelijk in. Maar dat is het nadeel van DVD.nl. Allemaal vrijwilligers die gewoon een baan hebben en door het land verspreidt wonen.
    Dan is het lastig om op een maandagochtend om 9.30 uur naar een persvoorstelling te gaan. Dus was ik de klos
    Claudio is misschien wel een te grote fan, dat geeft hij zelf ook aan. Dan was de recensie misschien ook gekleurd, maar dan de andere kant op.
    Maar ook al weet ik meer van de achtergrond van Deadpool (wat in de film overigens redelijk wordt verteld), dan vind ik het nog een matige film.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Heb je helemaal gelijk in. Maar dat is het nadeel van DVD.nl. Allemaal vrijwilligers die gewoon een baan hebben en door het land verspreidt wonen.
    Dan is het lastig om op een maandagochtend om 9.30 uur naar een persvoorstelling te gaan. Dus was ik de klos
    Claudio is misschien wel een te grote fan, dat geeft hij zelf ook aan. Dan was de recensie misschien ook gekleurd, maar dan de andere kant op.
    Maar ook al weet ik meer van de achtergrond van Deadpool (wat in de film overigens redelijk wordt verteld), dan vind ik het nog een matige film.
    Heb de film zelf niet gezien [hoef ik ook niet] maar heb wel het idee dat het artikel puur op eigen beleving geschreven is dus al die mindere reacties in dit topic zijn misschien wat overdreven.

    Het is maar goed dat ik geen reviews hoef te doen want dat was Man of Steel pas een hot-topic geweest.

    Mensen moeten zich ook niet zo vastbijten in een review denk ik zo.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Waarschijnlijk t enige wat ze snapte ...

    Naja, ik vind t wel een leuke film. Lekker gek. Zichzelf niet serieus nemen. Goed bij bron materiaal gebleven. Pilaren neergezet voor het karakter in de film industrie.

    En qua verhaal... die marvels zijn toch allemaal t zelfde. Held moet vriendin redden. Held zoekt wraak op zn maker, mama/papa/vriendin/kind killer. Vul elke willekeurige (marvel) held in en in 95% van de gevallen heb je het origin verhaal. DareDevil, Hulk, Punisher, Spider-man, Batman... It's all the same... Ik val er niet over. Zeker niet op de manier hoe het NU wordt gebracht met Deadpool; met een flinke dosis humor en zelfspot
    Zo ! Chris jij vind een keer een film leuk.
    Dat beloofd dit jaar nog wat met jou.

    Ja voelt je vandaag wel lekker ?!

  24. #24

    Standaard

    Wow, wat een ontzettend zure recensie... Ik zeg dat niet vaak maar dit is wel ontzettend zuur te noemen. Persoonlijk ben ik niet zo van de flauwe grappen in de film maar met al die verwijzingen naar alle andere Marvel films en de stijl die Ryan Reynolds wel vaker aanhoudt in zijn films is deze film naar mijn mening qua superheldenfilms zelfs een stuk beter dan de Iron Man films. Ryan Reynolds is de perfecte acteur voor deze rol en speelt het karakter dan ook met volle overgave (zonder hem was deze film hoogst waarschijnlijk nooit gemaakt).

    Ik snap persoonlijk niet waarom een film als deze het moet hebben van humor op hoog niveau, als je dat verwacht van een film met Deadpool als hoofdrolspeler dan heb je je overduidelijk niet verdiept in het karakter en ben je misschien wel de verkeerde persoon geweest om deze film te recenseren. Deadpool is namelijk niet je typische held (zoals je dan ook wel hebt gezien). Deadpool is meer je typische anti-held want hij heeft er niet echt om gevraagd om uiteindelijk een held te worden.
    Ook dat er wordt gezegd dat het gelukkig is dat de film zichzelf niet al te serieus neemt betekent nog meer dat de schrijver niet het karakter kent want dat verklaart heel erg veel over de stijl van deze film.
    Maar beweren dat de diepgang ontbreekt betekent eigenlijk ook dat je de meeste verwijzingen hebt gemist naar alle andere Marvel films die onder Fox vallen (en naar films uit de stal van DC Comics dankzij The Green Lantern) want die zijn overduidelijk aanwezig.

    Persoonlijk zou ik de film een dikke 8 geven maar dat is natuurlijk hoogst persoonlijk. (heb zelden zo hard gelachen om een actiefilm)
    Ikran is not horse!

  25. #25

    Standaard

    Wauw, ieder zijn mening maar ik deel deze allesbehalve. Wat een ontzettend amusante film, wat een ongelooflijke heerlijke lompe humor en wat heb ik bijna twee uur zitten genieten. Lekker anarchistische hantering van de filmregels, die al begint met die krankzinnige credits aan het begin, vooral veel tot het publiek richten op momenten waar het helemaal niet hoeft, en heel verfrissend op een hoop fronten. Ik ben geen extreme Marvel-groupie (overigens amuseren die films me prima maar ik ben geen connaisseur die zoals Claudio die een veel grotere know-how heeft van het genre ) maar ik begreep de meeste verwijzingen en grappen naar andere X-Men films, en moest erg lachen om opmerkingen zoals "Take him to the professor" - "Which one?" en meer van dat soort uit-de-film-stap-opmerkingen. Ik hou d'r van

    Tel daar nog fijn camerawerk en waanzinnige special effects bij op plus een bijzonder smakelijke Dolby Atmos-mix, en mijn middag kon niet meer stuk. Ik kijk nu al uit naar Dead Pool 2. Ik heb de film gisteren gezien in een half gevulde JT in Vlaardingen, waar overigens erg werd gelachen, dus ik was zeker niet de enige.

    Wie Graham Norton van vorige week heeft gemist met daarin o.a. Ryan Reynolds, moet zeker even die aflevering terugkijken.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •