Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 103 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    De Hobbit films blijf ik ook erg goed vinden in 3D.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De Hobbit films blijf ik ook erg goed vinden in 3D.
    Ik ben het zo met je eens dat ik die er gewoon even bij zet.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik ben het zo met je eens dat ik die er gewoon even bij zet.

  4. #79

    Standaard

    Ik heb even gekeken hoeveel volledige films ik de afgelopen jaar thuis heb gekeken in 3D. Dat blijken er zowel in 2015 als 2016 7 films per jaar te zijn, dat valt erg mee. Maar...daarbij moet ik vermelden dat ik ook weleens gewoon een paar 3D films pak en stukjes ga bekijken.
    En inderdaad, sommige films zijn echt geweldig in 3D. Zo zat ik pas It Came From Outer Space te kijken in 3D en bij de scenes overdag viel mijn mond weer af en toe open, zo mooi.

  5. #80

    Standaard

    Ik kijk alleen 3d via mijn beamer op 110inch scherm op 3.5m afstand.
    Heb een 65inch tv maar vind de beleving veel beter op een groot scherm.

    Denk dat daar ook het probleem ligt waarom het bij het "doorsnee" publiek niet aantrekt.

    Ten eerste kopen vaak alleen de liefhebbers 3d films omdat die vaak duurder zij natuurlijk.
    ten tweede hebben de meeste mensen 55 inch of kleiner thuis (nee film liefhebbers als wij vaak groter) en zeer vaak zelfs gewoon 40 inch
    waarbij het 3d amper tot zijn recht komt vind ik op de gemiddelde kijkafstanden.

    Betrap me er wel op dat ik vaak ook eigenlijk geen 3d meer kijk de laatste maanden is mijn beamer geeneens aan geweest.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk dat er genoeg redenen zijn waarom 3D thuis geen commercieel succes is geworden.
    Je vergeet nog één belangrijk tegenargument: niet iedereen is fysiek in staat om 3D te 'zien'.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Je vergeet nog één belangrijk tegenargument: niet iedereen is fysiek in staat om 3D te 'zien'.
    Ik weet dat dat bij jou het geval is Werner, maar ik denk niet dat het aantal een grote rol heeft gespeeld voor het commercieel succes. 3D in de bioscoop is namelijk wél aangeslagen.

  8. #83
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Je vergeet nog één belangrijk tegenargument: niet iedereen is fysiek in staat om 3D te 'zien'.
    Heb je helemaal gelijk in. Ik kon dat vroeger ook niet. Ik had een lui oog en kon dus sowieso geen diepte zien. Tot ik - inmiddels 15 jaar geleden - een scheelzien-operatie hebt gehad. Er ging toen zonder 3D-TV al een wereld voor me open. En toch was ik verbaasd hoe goed het menselijk brein dit compenseerde met een pseudo-3D-effect. Maar je hebt dus wel twee redelijke samenwerkende ogen nodig om 3D te kunnen zien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik weet dat dat bij jou het geval is Werner, maar ik denk niet dat het aantal een grote rol heeft gespeeld voor het commercieel succes. 3D in de bioscoop is namelijk wél aangeslagen.
    lees dit artikel eens

    Why 3D Is No Longer Hollywood Studios’ Savior

    dit is ook een leuke lijst

    http://www.boxofficemojo.com/genres/...um=3&id=3d.htm
    Laatst aangepast door Hombre : 14-01-2017 om 14:30
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #85

  11. #86

    Standaard

    Benieuwd hoelang studios nog 3D films gaan uitbrengen dan.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  12. #87

    Standaard

    Ik denk dat het alleen nog een meerwaarde zal krijgen voor de bioscoop.

  13. #88

    Standaard

    Grappig, als je nu een 3d van Disney op zet....get future proof with Disney 3d.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #89

    Standaard

    Heb de waarde van 3D nooit ingezien, ook niet in de bioscoop, wat mij betreft weg ermee die geldklopperij

  15. #90

    Standaard

    In de bioscoop is dat inderdaad geldklopperij. Maar thuis vind ik het soms wel een toevoegende waarde hebben. Altijd leuk eens van tijd tot tijd. Dit weekend eens Miss Peregrine in full screen op de OLED kijken.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Benieuwd hoelang studios nog 3D films gaan uitbrengen dan.
    Momenteel worden de kosten van de 3D producties hoofdzakelijk terugverdient op de 2e grootste bioscoop markt op deze planeet.
    Namelijk China. Daar is 3D nog groeiende, terwijl 3D bij de andere markten afneemt. (De 3D omzetting van T2 is voor 2/3 met Chinees geld gefinancierd)
    Dus zolang de verwachting er is dit de film het in China zal scoren, zit je voor 3D nog wel even goed in de bioscoop.
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #92

    Standaard

    Maar dan zit je over een tijdje met al je mooie 3D films thuis, als op een gegeven moment je 3D tv en 3D speler kapot gaat. Dan baal je wel effe, dat druk ik dan nog zacht uit.

  18. #93

    Standaard

    Er zal altijd wel een niche bestaan van dergelijke spelers. Desnoods draaien ze die wel ineen in China, zodra de patenten worden vrijgegeven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #94

    Standaard

    Misschien heb je dan wel de spelers nog, maar je zal dan toch ook een 3D tv moeten hebben lijkt me.

  20. #95

    Standaard

    Precies. Dat denk ik ook. Het probleem ligt bij de TV's, niet bij de spelers, lijkt me. Aan de andere kant: de technologische ontwikkelingen vliegen tegenwoordig alle kanten op, en vaak is niet te voorspellen, wat een blijvertje is en wat niet. Ik werk zelf in de IT en daar heb ik inmiddels wel geleerd dat je niets voor de eeuwigheid maakt. Dan had ik beter architect kunnen worden of zo. Hier ligt thuis op zolder nog een verzameling laserdiscs te verstoffen die ik nergens meer kan afspelen omdat er al tijden geen LD-spelers meer gemaakt worden. Maar toen was laserdisc het je-van-het, ook al was het een niche product. Electronica firma's als Sony en Samsung willen alleen maar geld verdienen, en zodra ze zien dat iets niet genoeg geld oplevert dan stoppen ze ermee. Wat de klant wil, doet er dan verder niet toe.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Er zal altijd wel een niche bestaan van dergelijke spelers. Desnoods draaien ze die wel ineen in China, zodra de patenten worden vrijgegeven.
    zet je hoop niet te veel op China, want die hebben een eigen HD versie wat een variant is op de HD-DVD, de CBHD
    - China Blue High-definition Disc - die kan overigens ook 3D weergeven
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #97

    Standaard

    Voor de liefhebbers....
    Het betreft wel een Duits georiënteerde uitgave, maar zal wel een Engelse audio track hebben.

    „Terminator 2“ kommt im August in 3D
    http://www.areadvd.de/news/terminato...-august-in-3d/
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk dat er genoeg redenen zijn waarom 3D thuis geen commercieel succes is geworden.



    • Men vindt het allereerst gewoon vreemd om in huis met een bril op te gaan moeten zitten. Dat doe je met gewoon tv kijken ook niet. Je moet er meer moeite voor doen en je zal maar zo thuis gezien worden, dan zit je toch voor paal. In de bioscoop is dat anders. Daar ga je speciaal naar toe als uitje met een zaal vol lotgenoten en altijd genoeg brillen voorradig.
    • Het vergde de zoveelste investering, naast een 3D-televisie moest je ook een 3D-Blu-ray Discspeler kopen en het liefst een HDMI 1.4a-kabel. En het aanbod aan 3D-films was ook niet direct groot.
    • De eerste 3D-televisies waren ook niet al te best. Hadden dure zware brillen met batterijen en voelde als een gimmick. De 2D-versie was vele maler beter qua beeldkwaliteit. Daarnaast vergt 3D best een groot scherm voor een optimaal effect. Liefhebbers van projectie hoor je daar denk ik ook niet over klagen. Pas met de recentere OLED-schermen is de beeldkwaliteit vrijwel gelijkwaardig in 2D als 3D.
    • Wellicht in mindere mate een issue, maar wederom waren er twee technieken; passief en actief. En ze zijn niet compatibel met elkaar.
    • In de bioscoop betaal je maar een paar euro meer voor 3D. Een 3D-Blu-ray Disc kost al gauw 8 tot 10 euro meer dan de toch al te dure Blu-ray Disc en dat tot op de dag van vandaag. Met de komst van UHD BD krijg je niet de 3D-versie, maar de film op Blu-ray Disc voor wederom een te hoge prijs. Het is niet dat ze je het aantrekkelijk maken. Nee, het onderste uit de kan.
    • Het is maar op een medium type te krijgen. Daarnaast moet je het doen met lage resolutie 3D-versies op het internet.
    • De markt voor draagbare media neemt sowieso af, dus het aanbod is maar voor een klein deel van de doelgroep interessant, wat betreft 3D is dat nog kleiner.
    • Onze ogen moeten harder werken bij het kijken van 3D, zeker als we ons focussen op een klein vlak. Sommigen kunnen daar hoofdpijn of andere klachten van krijgen. Het is minimaal vermoeiender.
    • Wat misschien ook meespeelt: televisieschermen moeten straks allemaal meedoen in de HDR-wapenwedloop die Nit heet. Helderheid en dynamiek wordt weergeven in Nit (CD/M^2) en bij Rec. 709 (HDTV-standaard) loopt dat van 0 tot 100 Nit. Dus 100 gradaties van helderheid, maar in werkelijkheid kunnen we wel duizenden gradaties waarnemen. De (UHD-HDR)-televisies waarnaar we nu kijken benutten dus maar een fractie van ons perceptievermogen. Dolby Vision is straks in staat om 10.000 Nit weer te geven en ongeveer net zoveel kleuren als Rec. 2020. Voordat onze televisieschermen veel hogere Nit-waarden ondersteunen zijn we wel wat jaren verder. Dat besefte Dolby ook. Daarom hebben ze met Dolby Vision een systeem ontwikkeld dat steeds het maximale weet te halen uit bestaande hardware. Kan een scherm over een paar jaar 5000 Nit weergeven, dan is het bronmateriaal daar al op voorbereid. Het is dus voor elke fabrikant straks vast vechten om de hoogste Nit-waarde te halen. LG moet dat twee keer zo hard doen, want de huidige OLED 6-serie komt niet verder dan 300 Nit en dat is al een stuk minder dan veel LED-concurrenten nu kunnen weergeven. Wellicht is 3D daar het eerste slachtoffer van?


    Het heeft gewoon te veel nadelen gekend om überhaupt een succes te kunnen worden. Men heeft het wellicht als truc gebruikt om bestaande technieken uit te melken, zoals dat nu ook met Ultra HD gaat. Alles om de stagnatie in nieuwe schermtechnieken te verbloemen. Niet het risicovolle en dure OLED omarmen als opvolger van de plasmareferentie, maar oeverloos doorborduren op LCD. Pas decennia later breekt OLED langzaam door en biedt tevens een ongekende 3D-ervaring die je thuis nog niet eerder gezien hebt. Ik kijk dus liever thuis 3D, omdat veel van de algehele kijkervaring thuis veelal beter is. Qua beeld, maar ook wat 3D betreft, want Dolby Vision-zalen zijn dan wel fantastisch, maar de brillen zijn oud en ranzig. Ik kijk sommige films wel graag in de bioscoop, maar dat is meer omdat ik sommige films groots wil zien, maar ik vind 3D niet perse beter in de bioscoop, maar dat kan echt aan mijn OLED-scherm liggen. Dat maakt het zo krom. Als 3D zo begon, met gunstige randvoorwaarden, dan was de kans op succes een stuk groter geweest.

    Ik vind het wel jammer, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik steeds overtuigder raak van de UHD BD. Het biedt dingen die ik soms nu al mis bij een gewone Blu-ray Disc. En ook een gewone Blu-ray Disc is smullen op een OLED, maar toch. Je merk wel dat het toch net niet (meer) is. En ik ben echt een 3D-fan en zal, als er een 3D-versie van is, daar voorlopig nog de voorkeur leggen. Want als ik een film in 3D kijk ga ik er altijd wel even goed voor zitten. Alsof er iets speciaals gebeurt.
    De LG Oled E6V heeft 600 nits, in plaats van 300 nits dat je melde.

  24. #99
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat klopt. Is rond de 650 nits op peak brightness. Dat kwam geloof ik in het volgende bericht ter sprake.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat klopt. Is rond de 650 nits op peak brightness. Dat kwam geloof ik in het volgende bericht ter sprake.
    Oké dat wist ik niet dat heb ik niet zien staan, maar dacht ik meld het even.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •