De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid via Externe ontvanger naar Surround...tips ?

    Hallo,

    ik heb een samsung surroundset HT D5100, alles werkt- altijd al gedaan.
    nu heb ik bijvoorbeeld een externe speler - in dit geval een raspberry PI...daar zit een uitgang aan 2x tulp.
    Ik wil van hetgeen ik luister of kijk via mn raspberry ook geluid via mijn surround hebben dus heb de 2x tulp via mijn aux aan de surroundset.
    je raad het al; dit werkt niet

    Maar.... als ik gewoon het geluid wil afspelen VAN tv VIA mijn surround, werkt dit ook niet en weet eigenlijk ook niet hoe ik dit voor elkaar krijg.
    als ik vanaf mijn tv uitgang (2x tulp) naar de aux van mn surround ga, krijg ik er ook geen geluid uit...

    kan iemand mij helpen, doe ik iets verkeerd? of moet ik een optische kabel gebruiken wil ik geluid van mijn tv afspelen via mijn surround ?

    alvast erg bedankt !!

    gr, Onno

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Onno,

    Kies je op je surroundset wel de juiste ingang (aux)?
    Weet je zeker dat het een ingang is op je surroundset.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    hoi,

    thanx voor je antwoord.
    ja zeker, ik heb de set op aux staan, heb er ooit wel geluid uit gehad, maar moest hem erg hard zetten...nu heb ik helemaal geen geluid..snap er niets van.
    misschien ligt het aan de bekabeling zelf? het is idd een aux in aan de achterkant. zou een optische kabel een betere oplossing zijn ?

    gr,

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Optische kabel is digitaal geluid en als je die keuze hebt is dat altijd beter. Maar tulpenkabels zouden ook gewoon moeten werken. Bij het geluid van je tv zou het kunnen dat het volume op variabel staat. Dan bedien je het geluid met de afstandsbediening van je tv (soort voorversterker). Maar de R.P. Zou het gewoon moeten doen, althans afhankelijk hoe het gebouwd is.

    Misschien is je kabel wel defect? Probeer eens iets anders aan te sluiten om te zien of er niet iets defect is in je surroundset. Het nadeel van tulpen is dat het niet meer dan analoge stereo is. Digitaal via optisch kan tot maximaal Dolby Digital en DTS. Maar de kwaliteit is meestal ook beter. Een tv met DVB (Digitale tv zoals Ziggo middels insteekmodule ) MOET daarom ook altijd een digitaal optische- en/of coaxiale uitgang hebben.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 31-01-2016 om 15:25
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    oke .....

    Ik weet wel veel van hard/software alleen van optische kabels niet...mijn surroundset heeft wel een digital audio in ( D. in ) en mn tv digital out.
    ik ben al heel lang bezig met geluid van mn tv afspelen via mn surroundset maar werkt niet . Het moet wel aan mn kabel leggen denk ik (tulp) althans-is het enige wat ik kan bedenken.
    Voor zover ik weet kan ik niet echt instellen voor zowel de tv uitgang als de surroundingang tbv aux...
    De raspberry heb ik net 2 dagen en die werkt dus ook niet terwijl ik hem ook ingesteld heb inderdaad....

    maar in principe zou een optische kabel zeker werken denk je ?
    bedankt voor je reactie !
    heb trouwens KPN dig. tv.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeker weet je dat nooit, maar het is het proberen waard. En wellicht juist een voordeel.

    Overigens kun je in de meeste surroundsets wel instellen welk signaal moeten worden gebruikt of zelfs toegewezen kan worden aan een bepaalde input. Veelal staat die op 'auto' met als overige opties 'analoog' of 'digitaal' . Niet altijd natuurlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    oke...
    ik ga wat proberen....
    thanx voor je reply !!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •