De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo receivers HDMI/Netwerk coulance regeling

    Onkyo receivers HDMI/Netwerk coulance regeling
    http://www.eu.onkyo.com/en/customer-...am-118747.html

    Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program

    As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.

    We deeply regret any frustration or inconvenience this situation may have caused.

    To address the problem and help people who may have an Onkyo Brand receiver manufactured between 2009 and 2012 and affected by loss of audio or loss of network connection („Impacted Receiver“), Onkyo is launching a special Customer Care Program to remedy this issue. This program has three steps:

    1. Verify if your Onkyo Brand receiver is impacted
    2. If you have an Impacted Receiver, decide how you prefer to address the issue:
      - Trade In
      - Repair
    3. Send us your Impacted Receiver in a prepaid box and label that we will provide at no cost to you



    As part of this program we are also extending our standard limited warranty period to cover this issue: for Impacted Receivers, the warranty regarding the loss of audio or the loss of network connection will be extended through December 31, 2018, but shall in no case expire prior to the end of the statutory period for the original limited warranty or contractual guarantee, if any. All other terms, conditions and limitations of the original limited warranty shall continue to apply for the duration of the statutory period for the original standard limited warranty or contractual guarantee, if any.

    Importantly, please note that the loss of audio/network connection issue will not result in harm to any connected components or speakers since the issue is contained to a single element within the affected receivers.

    To determine if your Onkyo Brand receiver is an Impacted Receiver and thus eligible under this Warranty Extension Program please click here

    Questions? Please also check our FAQ Customer Care Program (English).

    We thank you for your loyalty!

    Onkyo again apologizes for any inconvenience this may cause and will provide the repair of affected Receivers as expeditiously as possible.

    Do you require assistance - or have any questions? Please get into touch:

    Heb ook een bla bla antwoordje gekregen van Onkyo, mag het niet plubliceren volgens
    zinnen onderin het berichtje, maar het komt er in het kort op neer:

    Het spijt ze dat ie een defect heeft, U heeft 2 jaar garantie, na het lezen van de
    klacht, raadzaam om het apparaat naar een service center te brengen, met
    een link naar de service centers. Neem contact op met het service center en
    maak een afspraak met het service center....

    Tante is binnen 3 maanden na aankoop al bij dat service center geweest, ze
    had toen last van geheugen verlies, dus tante is bekent daar.... ik ook, kan de
    bon helaas niet meer vinden, zal maandag wel even bellen of ik aanmerking
    kom voor dat HDMI probleem oplossingsplan van Onkyo.

    Had overigens in de 3e mail naar Onkyo wel gemeld dat ik zeer teleurgesteld
    was in hun houding dat ze geen antwoord hadden gegeven op mijn 2 eerdere
    berichten en dat ik mijn teleurstelling daarvan ook kenbaar zou maken op
    een forum in nederland. Tevens gemeld dat ik een ander merk genomen had
    dat wel in nederland en in het nederlands bereikbaar is....... en dat met mijn
    simpele kennis van het engels

    Nu was het natuurlijk wel zo'n bla bla antwoord van Onkyo, maar niet zo erg
    als wat Warner Bros. doet, die hebben gewoon 100% schijt aan je en ze
    geven van Onkyo tenminste nog een verwijzing, je moet het natuurlijk wel
    weer zelf gaan proberen op te lossen..... ik wil namelijk geen dubbeltje
    gaan uitgeven meer uitgeven aan tante, dat ze al na 6 jaar geen beeld
    meer doorgeeft is gewoon veel te vroeg voor een toendertijd dure en
    toen ook highend receiver volgens het toenmalige HET (Home Entertainment
    Today) waar tante in een test er het beste uitkwam van nog 4 of 5 andere
    receivers.

    Ben benieuwd wat ze in Mijdrecht gaan vertellen in opdracht van Onkyo...

    Houd jullie wel op de hoogte, dat is wel zo eerlijk, wil Onkyo best een kans
    geven... 6 jaar is ook veel te snel, al heb ik ergens gehoord dat de 875 niet
    echt veel issues had met de HDMI boards.

    Overigens, mijn Denon 1801 was toen 10 jaar oud toen zij nog steeds optimaal
    werkend werd vervangen door de Onkyo, dat was om over te stappen
    naar HD audio, immers de Denon had toen nog geen HDMI etc etc.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-01-2016 om 12:45
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan heb jij wel pech met je Onkyo, vreemd dat ze zo doen, maar voor mij was het een reden om af te stappen van Onkyo. De meeste winkels - zeker de betere - verkopen ze niet meer. Bijna was ik voor een pre en eindtrap gegaan, maar Onkyo boost teveel concessies. Adieu Onkyo, it's been fun.

    Ik vermoed inderdaad dat de 6200 de 7010 is.
    Denon heeft echter geen AV-proccesor in zijn pakket, dus de X7200WA is hun vlaggenschip.
    De 8803 is dus een voorversterker van Marantz die de Denon in bouwkwaliteit voorbij gaat. Hij is duurder dan de 7200 en dan moet je nog een eindtrap kopen en die van Marantz gaat niet verder dan zeven versterkers. Voor Atmos moest ik er dus twee kopen, los van hoogtevrees vond ik die investering teveel van het goede. Toch het principe van pre en eindtrap beviel me wel. Je kan dan simpelweg je pre vervangen als er weer wat nieuws wordt bedacht. Echter ik ben dik tevreden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik denk dat je ook en beetje pech had met tante Herman. Ik vind de service van Onkyo uitstekend. Zie mijn topic wat ik bedoel met een defecte HDMI kaart. Binnen 5 dagen had ik m weer terug als nieuw,...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik denk dat je ook en beetje pech had met tante Herman. Ik vind de service van Onkyo uitstekend. Zie mijn topic wat ik bedoel met een defecte HDMI kaart. Binnen 5 dagen had ik m weer terug als nieuw,...
    Het begon al met het invullen van het serienummer, dat klopte volgens de website niet, tante haar nummer heeft geen zestien getallen/letter combinatie.

    Het invullen van een verzoek om hulp werd tot 2x toe niet beantwoord en bij de derde poging een soort van afwimpeling, van ga maar het service center,
    dat ga ik ook zeker doen, ga hen vragen waarom ik dan eventueel niet in aanmerking zou komen voor die hulp, wie weet krijg ik het alsnog, maar het
    loopt tot nu toe niet erg soepel. Wie weet, de aanhouder wint is zo'n gezegde en haastige spoed is zelden goed, geduld is een schone zaak ook, maar je
    zou maar lang zonder zitten, dat vind ik gewoon vervelend, zelf had ik dan wel de mazzel dat ik het beeld van de BR speler apart kon uitsturen, ik
    kon zolang nog wel gewoon kijken naar Blu ray, Netflix ging bij mij niet meer.

    Zit ondertussen niet zonder, maar als Onkyo beter had gereageerd, dan was het misschien wel de 900 geworden, nu kreeg ik pas antwoord nadat
    ik bij de derde poging had gemeld dat ik teleurgesteld was in hun service en dat op een nederlands forum ook kenbaar had gemaakt.

    Ja, pech of triest.... ik heb helaas een andere ervaring, maar ook na 6 jaar mag een model dat er zogenaamd minder last van had, er
    op dat gebied toch ook niet mee stoppen..... zeker niet omdat het een HDMI issue is en ze daar juist de problemen mee hebben.

    Geoffrey, ben blij dat je wel een goede ervaring hebt, zeker goed dat je dat nog eens meld, het laat zien dat het goed maar ook fout
    kan gaan, we wachten even af hoe het verder loopt, houd jullie natuurlijk op de hoogte.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik hoop dat het allemaal goed komt..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Heb nog een keer contact opgenomen met Onkyo Duitsland, helaas voor mij, geen reparatie
    onder coulance, het enige dat ik hoorde was dat mij reeds geadviseerd was om contact op te
    nemen met de reparatie afdeling hier, ook dat deregeling enkel geld voor NETWERK receivers
    gebouwd tussen 2009 en uit mijn hoofd 2012.

    Ga mijn speaker setup niet aanpassen voor AURO 3D, heb reeds een groot aantal originele
    films met 7.1 geluid, ook is het in mijn geval niet praktisch om voor de hoogte in te gaan,
    houd het hier dan voorlopig op een proefopstelling met ATMOS.

    Er is idd pas 1 blu ray die het ondersteund maar Auro 3D moet als het goed is alle hd soundtracks om kunnen zetten geloof ik toch?
    Waarschijnlijk kan dat wel, net zoals ATMOS dat kan doen, daar maak ik nu ook gebruik van met films en series kijken.

    Kom zelf nu ook wat dichter bij het geluid zoals ik dat zelf wens, Audessey had er echt een puinhoop van gemaakt,
    wat een waardeloos systeem is dat, dat in combinatie met de niet altijd even duidelijke gebruiksaanwijzing maakte
    het dan ook even dat het wat langer duurde dat ik op de goede weg zat.

    BTW, hoe vind je Pixels nu klinken zonder de door je gewenste AURO 3D?

    Kom je nog met wat mooie plaatjes? Dat is altijd leuk

    En anders kan ik zoals nu de surround backs op normaal zetten en de front highs voor atmos gebruiken. Is niet aanbevolen maar atmos klinkt op deze manier al super.
    Heb als ATMOS zelf een soort van rear High, het geeft de gewenste effecten al ben ik nog doende
    met de fijnafstelling van het geheel. Trek me ook niets aan van wat aanbevolen is, aanbevolen is
    wel erg leuk, maar dan moeten ze er wel de bijbehorende ruimte bijgeven, en.... ja dat doen ze
    dan helaas niet, roeien met de riemen die je hebt heet dat

    Waar heb je ergens opgedoken dat de DTS X update op 3 maart zijn intrede gaat doen?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik hoop dat het allemaal goed komt.
    Ik heb na het antwoord op mijn derde bericht contact opgenomen met het service centrum
    in Mijdrecht, helaas mijn receiver staat niet in de lijst met Netwerk Receivers en komt dan
    ook niet in aanmerking voor dat extra service plan van Onkyo volgens de medewerkster
    die ik toen aan de lijn had. Mijn opmerking met, dat het toch wel een gelijkwaardig probleem
    betreft, werd enigszins bevestigend beantwoord. Toch konden zij mij helaas niet helpen met
    het Costumer Care Plan(CCP).

    Hierna nogmaals een berichtje gestuurd aan Onkyo Duitsland met de vraag of het dan toch niet
    zo kon zijn dat mijn receiver ook onder het plan kon gaan vallen...... het duurde een paar
    dagen, dacht eerst nog zou er ergens overleg zijn en zou ik dan alsnog een positief
    besluit krijgen..... helaas dit was het laatste antwoord:

    Dear Her......,

    since the TX-SR875 series is not in the Customer Care
    Program I told you to contact the service partner. The CCP is valid for network
    receiver only, build between 2009 and 2012. It might be the same issue but the
    reason is different. In that case we do not have the possibility to offer free
    repair.

    Thank you for your understanding.

    Mit freundlichen Grüssen / Sincere Regards

    .........
    Customer
    Care

    Pioneer & Onkyo Europe GmbH
    Gutenbergstraße 3
    82178
    Puchheim / Germany

    Tel. : +49-8142-4208-11
    Deutsch:
    twitter.com/ONKYO_DE | facebook.com/OnkyoDE |
    youtube.com/user/OnkyoDE
    English: twitter.com/ONKYO_EU | facebook.com/OnkyoEU
    | youtube.com/user/OnkyoEU

    Sitz der Gesellschaft:
    Gröbenzell
    Geschäftsführer: Mr.Jun Nagahata, Mr.Ken Araki, Mr.Akihiro
    Takada
    Eingetragen im Handelsregister Amtsgericht München unter HRB
    44995
    UST-IdNr. (VAT No).: DE
    128238893
    -------------------------------------------------
    This message
    is exclusively for the person addressed or their representative. Any form of the
    unauthorized use, publication, reproduction, copying or disclosure of the
    content of this e-mail is not permitted. If you are not the intended recipient
    of this message and its con<script id="gpt-impl-0.11466981814181004" src="http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_79.js"></script>tents, please notify this sender immediately and
    delete this message and all its attachments subsequently
    .

    Heel erg jammer, tante heeft me 6 jaar gediend, en eigenlijk doet ze alles nog goed, behalve dan beeld
    doorgeven via haar HDMI uit, kan het begin van het eind zijn van het hele HDMI gebeuren en dat maakt
    haar op HDMI gebied onbetrouwbaar. Ze kan nog wel ingezet worden voor RCA en Optische digitale
    en natuurlijk de analoge ingangen, en HDMI voor zolang het nog duurt, het versterker deel werkt immers
    nog prima en hard heeft ze al die jaren niet hoeven werken, ze heeft nooit echt op haar tenen hoeven spelen.

    Voor de verkoop is ze weinig waard, maar kan altijd nog ingezet worden als ik de woonkamer wil gaan
    behangen met luidsprekers, kan dan van mijn huidige setup van 7.1.2 gaan uitbreiden tot wel 12.2.4
    en alle tussenliggende mogelijkheden Tante is krachtiger dan truus, maar dat is al snel met de
    huidige receivers van alle fabrikanten, het is er in de loop der jaren niet beter op geworden

    Het enige positieve is dan dat ik toch nog antwoord op mijn mailtjes heb gehad, ook al heeft dat
    niet tot een gewenst resultaat geleid. Denk dat Onkyp nog steeds haar wonden aan het likken is
    van haar HDMI problemen, had best wel hun huidige 900 willen proberen, schijnt echt niet slecht te zijn,
    daar hadden ze zelf ook een voorstel toe kunnen doen met korting of zoiets, nu zijn ze een klant kwijt.

    Als ik het huidige aanbod van Onkyo zo bekijk, dan zitten ze in een overgang, hoop dat ze met kwaliteit
    weer op de goede weg gaan komen, zou zonde zijn als dat merk verloren gaat, Pioneer weg en dan
    Onkyo ook nog..... blijft er steeds minder over......
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Dit had ik niet verwacht van Onkyo Herman.. Dus het komt er op neer dat alleen netwerk receivers in aanmerking komen. Dat slaat nergens op. De kwalen zijn altijd of geen beeld of geen geluid met die HDMI boards.
    En jouw receiver komt uit '10. Dus dan zou die in mijn ogen ook in aanmerking moeten komen? RAARRRR
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dit had ik niet verwacht van Onkyo Herman.. Dus het komt er op neer dat alleen netwerk receivers in aanmerking komen. Dat slaat nergens op. De kwalen zijn altijd of geen beeld of geen geluid met die HDMI boards.
    En jouw receiver komt uit '10. Dus dan zou die in mijn ogen ook in aanmerking moeten komen? RAARRRR
    In mijn manier van denken ook, ook nog eens duidelijk een HDMI probleempje...

    Dit was mijn laatste Onkyo, vroeger begonnen met Technics, klasse spul, maar
    ze stopten ermee, ze waren wel erg duur, maar het was wel goed spul, van
    Technics overgestapt naar Denon, deze heeft me 10 jaar trouw gediend, van
    Onkyo toen veel goeds gehoord, helaas een HDMI probleem maakte een
    in mijn ogen voortijdig einde aan het gebruik van mijn toch wel geliefde "tante".

    Ben weer terug bij Denon, het heeft me bijna een maand gekost, maar ik heb
    de opvolgster van "tante" omgedoopt van trut naar "truus" en denk dat we
    wel vrienden blijven, truus is knap lastig af te stellen, maar ze overtreft tante
    nu toch wel, ze is qua klank nu beter en ze is gedetailleerder, dus op het
    belangrijkste gebied ben ik tevreden, heb nu alleen een wifi probleempje
    waar ik binnenkort eens wat energie ga steken om op te lossen, of te laten
    oplossen, het zit erop dus moet het werken ook

    Ook het video deel is me nog niet helemaal duidelijk, daar moet ik me
    ook nog even in verdiepen, voor de rest ben ik tot nu toe wel heel erg
    tevreden, het was even wennen, maar het gaat helemaal goedkomen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •