Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 158 worden weergegeven.
  1. #126
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daar komt het op neer, maar of jij nu het verschil echt gaat waarnemen op een Atmos/DTS:X-receiver blijft de vraag. Eigenlijk is dat alleen zinvol als je all-the-way gaat met plafondspeakers en zo.
    Als je geen ondertitels nodig hebt, dan is de Engelse dus altijd de beste keuze en haal je nu al voordeel, omdat je simpelweg een zeer indrukwekkende Dolby TrueHD-track hebt die straks alleen maar kan groeien.

    Anderzijds bood mijn nieuwe receiver sowieso al een behoorlijke upgrade en wat ik had was al niet mis. Los van al het Atmos- en DTS:X-geweld... Dus het kan zeker geen kwaad.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    M.a.w. om het even bij de Warner titels te houden, ook al heb ik een 5.1 opstelling met een ATMOS receiver, dan nog heeft de UK uitgave voor mijn opstelling het betere geluid t.o.v. de NL uitgave?
    Denk dat je mijn verhaal goed begrepen hebt, als het je tenminste te doen
    is om de Engelstalige track, want daar draait het om in de opmerkingen
    over de misleiding van Warner Bros met de voor Nederland bedoelde uitgaven,
    zij zetten immers op de hoes van de NL uitgave dat de franse en Engelse track
    in ATMOS zijn.

    Helaas op de NL uitgave, die gewoon een franse uitgave is met een Nederlandstalige
    hoes en een schijf met NL ondertiteling is het vooral een Franse schijf waarbij de Fransen
    ons vet laten meebetalen aan een nagesynchroniseerde Franstalige zeer hoogwaardige
    Dolby TrueHD ATMOS track. De Engelstalige track is slechts in Dolby Digital Plus ATMOS en
    klinkt echt stukken minder dan de Franse nagesynchroniseerde track, dat was ook
    al het geval met Mad Max waarmee het geklooi van Warner Bros begon, ik had toen ook
    nog geen ATMOS setup en hoorde toen ook al het verschil in kwaliteit overduidelijk,
    daar heb je echt geen ATMOS setup voor nodig.

    Maar het geluid van de NL uitgave is wel beter op een ATMOS receiver dan op mijn huidige receiver.
    Nee, dat hoeft echt niet, of je huidige receiver is van matige kwaliteit en de nieuw
    aan te schaffen receiver is van hogere kwaliteit, het verschil dat de ATMOS decoder
    zou brengen van de "oude" decoder zit voornamelijk in de extra kanalen die de decoder
    kan decoderen, sommigen spreken van 3D geluid en weer anderen van immerse sound,
    geluid waarbij je ondergedompeld bent/wordt. Ook spreekt men van het object based
    geluid, oftewel het geluid wordt meer gekoppeld aan een bepaald object en dat zou de
    decoder dan volgen omdat de mixer het geluid steeds een plekje geeft in het geheel.

    Het is maar wat je geloven wilt, maar een feit is dat de Engelstalige TrueHD ATMOS track
    een dag en nacht verschil is met de Engelstalige Dolby Digital Plus ATMOS track en daar
    heb je echt geen receiver voor nodig die over ATMOS beschikt.

    Het is dat mijn oude receiver op een onderdeel defect raakte, anders had ik nu
    nog steeds geen ATMOS receiver gehad en nu ik hem wel heb merk ik alleen
    aan Warner Bros dat deze hufters de boel besodemieteren en je rommel in
    je mik willen drukken met hun Franse bende, het heeft dan weinig nut om een
    knappe installatie te kopen als de uitgevers er een zooitje van maken en je setup
    degraderen tot een zielige hoop plastic door een matige Engelstalige Dolby Plus
    track op de schijf te zetten en die te verkopen als ATMOS...... ATMOS dat zou
    moeten staan voor kwaliteit.... maar het op deze manier niet is.

    Helaas hebben de meeste mensen in Nederland maar een matige audio setup,
    veelal van die alles in 1x weggooizooi, het is Dolby TrueHD en DTS HD MA COMPATIBEL
    wat ze niet weet dat ze enkel de core krijgen en dat het met de plastic zooi
    die ze speakers noemen ook nooit het verschil tengehore zullen kunnen brengen.

    Maar ja.... zucht.... wij weten beter, al zijn er genoeg sukkels die denken dat
    ze met een 200 euro barrel ook ATMOS kunnen horen....

    Object based sound..... ja.... je hoort tussen al het geweld dat een vlieg in
    die ruimte van rechts voor naar links achter zzzzzzooooeeeeeemttttt, nou
    dacht het niet, het is al fijn als ze af en toe de backrears al eens duidelijk inzetten,
    zou me daar dan ook niet al te druk over maken.... maar eerder hoe die
    uitgevers van schijfjes er een zooitje van maken en dat we eens gaan eisen
    van die kl.....n dat ze fatsoenlijke info verstrekken over hun uitgaves, helaas
    blijken en willen ze dat niet te doen....

    Het is elke keer maar weer afwachten wat ze wel en niet op een schijf zetten.

    Warner Bros en Belga nemen hun klanten hier in Nederland nog het minst
    serieus en denken dat we allemaal zuinige Hollanders zijn met een 200 euro
    barrel weggooi setje.

    Helaas, ook een receiver met een ATMOS decoder maakt van een matige
    Dolby Plus ATMOS track geen mooi geluid, houd rustige je centjes in je zak,
    ik ga je geen appelen voor peren verkopen en degenen die dat wel proberen
    moeten zich echt gaan schamen, er worden door praatjesmakers hier, kleine
    verbeteringen als wereld wonderen aangeprezen, doch dat is niet het geval.

    Als de software k.t is blijft het ook met de beste hardware gewoon k.t
    (met andere woorden, als je huidige receiver goed is, wordt het met
    een gelijkwaardige ATMOS receiver hooguit een subtiel beetje beter,
    met subtiel bedoel ik dan ook echt maar een heel klein beetje, niet
    echt de moeite waard of je moet net als ik echt heel veel over hebben
    voor zo goed mogelijk geluid.... maar verwacht dus echt geen wonderen!)

    Ruk is Ruk Warner..... kom op we willen hier originele kwaliteit en
    geen franse nagesynchroniseerde dure shit, laat die franse hufters
    dat zelf maar betalen, geef ons de originel engelse track in super
    kwaliteit en behandel ons hier niet als derderangs burgers, er is een
    alternatief

    Amen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daar komt het op neer, maar of jij nu het verschil echt gaat waarnemen op een Atmos/DTS:X-receiver blijft de vraag. Eigenlijk is dat alleen zinvol als je all-the-way gaat met plafondspeakers en zo.
    Als je geen ondertitels nodig hebt, dan is de Engelse dus altijd de beste keuze en haal je nu al voordeel, omdat je simpelweg een zeer indrukwekkende Dolby TrueHD-track hebt die straks alleen maar kan groeien.

    Anderzijds bood mijn nieuwe receiver sowieso al een behoorlijke upgrade en wat ik had was al niet mis. Los van al het Atmos- en DTS:X-geweld... Dus het kan zeker geen kwaad.
    Maak hem niet lekker, ik ben erop vooruit gegaan in detail van het geluid, daar
    mistte mijn Onkyo toch wel wat, ook qua bediening, het genot van meerdere uitgangen,
    en ook 3D zonder problemen, maar niet zozeer dat het surround nu zoveel beter
    geworden is.... ja, met de Top speakers erbij, weer iets ruimtelijker en dan zijn mijn
    Topspeakers nog niet eens goed gepositioneerd.

    Ik heb al eens eerder geschreven dat vele stapjes die gezet zijn met surround
    vaak maar subtiele verbeteringen zijn, dat is ATMOS tov "gewoon 7.1" ook.

    Ik ben begonnen met stereo, daarna dolby prologic, dolby en DTS 5.1, hun 7.1
    opvolgers, DTS HD en Dolby TrueHD, en nu ATMOS/DTS X/AURO 3D en dan sla
    ik kinderachtige tussenstapjes als Dolby EX en DTS ES, Dolby Plus en DTS HD HR
    maar gewoon even oversla omdat ze weinig gebruikt zijn.

    Ik heb echt alles meegemaakt, van het analoge geluid.....tot wat we nu hebben.

    Oh.... de opname technieken en dragers zijn verbeterd, maar het heeft echt
    wel een tijd geduurd om analoog zo goed mogelijk te digitaliseren en zeker
    met surround was er een tijd van een waas, een schim, we hadden niet echt
    de apparatuur er voor in het analoge tijdperk, al helemaal niet voor de huis
    en tuin consument.

    Tegenwoordig is de digitale techniek tot veel in staat, het is alleen wel heel
    teleurstellend als de uitgevers van films je misleiden terwijl de hardware
    fabrikanten hun best doen om zoveel mogelijk te realiseren.

    Warner verdient vanuit de Nederlandse hoek volgens mij dan ook een welverdiende
    stevige trap onder zijn digitale kont en een virtuele baksteen door zijn kantoor in
    Amsterdam waar zij onze belangen toch echt niet verdedigt hebben.......
    schaam je Louise, als je nu niets bereikt....dan kunnen ze je Amsterdamse
    kantoortje net zo goed verkopen en ben je waardeloos voor Nederland,
    kom op truus, doe je best en ga je schamen voor het afgelopen jaar waar
    je hebt toegestaan dat ze ons hier die gedegradeerde originele Engelse
    geluidstracks in onze strot hebben gedouwd
    Have fun and enjoy your collection

  4. #129
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee hoor, mijn beleving en waarneming kunnen simpelweg anders zijn dan de jouwe en ik merkte het verschil dus zeker. Sowieso horen wij oudjes al een stuk minder dan onze jongere lotgenoten, dus wie zijn wij om te oordelen. Daarnaast kun je het hun niet verwijten dat ze niet onze weg hebben behandeld en daardoor de groei in kwaliteit niet zo als ons waarderen. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening.


    Enne... Wat is er met Warner Bros. aan de hand? Vertel (nog) eens...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-08-2016 om 23:27
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je hebt niet per definitie plafondspeakers nodig om Dolby Atmos weer te geven. Natuurlijk is het beter, maar zelfs '5.1'-Atmos biedt al meer dan een reguliere track, omdat nog het nog steeds het geluid tussen de speakers plaatst, zeg maar. Het is zuiverder en biedt veel meer richting alleen gebruikt niet het volledige bereik van Dolby Atmos. Op de Dolby Atmos-demodisc zijn alle demo's beschikbaar in DD+ als TrueHD. Beiden zijn wel 7.1., maar het verschil valt dan enigszins mee. Maar goed, demofilmpjes zijn er om het maximale te tonen en elke stap terug levert altijd in, maar is evengoed relatief.

    Een ander voordeel is dat films in Dolby Atmos veel beter gemixed zijn en dus al voordeel bieden in elk formaat. Ook al speel je hem af in Dolby Digital! Het geluid is namelijk zo goed als de mix is. En als de mix goed is en gebaseerd op objecten in de ruimte dan kunnen DTS Neural X en Dolby Surround upmixer het bijna net zo mooi weer uit de track halen. Bijna dan...

    Ook ik vind echter dat plafondspeakers en een native source het verschil maken (Superman die nu ook echt omhoog vliegt ). Het is gewoon logisch en zo klinkt het ook. Ik luister letterlijk alles met een van die twee opties. Het staat altijd aan. Dus ik ben de eerste die toch zegt. Plafondspeakers zijn een must voor de volgende stap in surroundbeleving. Ik mis het als het er niet is, zo logisch is het...
    Je hebt al een berg ervaring met 7.1 en heel goede receivers, zelfs veel betere dan ik
    ooit heb gehad in het verleden, wat we wel beiden heel goed weten is dat de schakel
    zo sterk is als het zwakste onderdeel.

    Surroundsound heb ik in heel veel vormen meegemaakt en ook al heb ik niet alles zelf,
    zou ook niet zoveel speakers willen hebben als ons kleurrijke mede forumlid John Tak,
    hij heeft echt wel de meest uitgebreide hoeveelheid speakers die je maar kunt bedenken
    Hij heeft er dan ook nog eens 2 receivers voor nodig om het allemaal aan de praat te krijgen,
    maar dat mag de pret niet drukken

    We behoren wel tot een select groepje dat weet wat er mogelijk is met de juiste apparatuur,
    daar onder verstaan we dan ook de receiver en de speakers en de software, het 1 gaat nu eenmaal
    niet zonder het ander.

    Je verwoord het goed.....

    Ik mis het als het er niet is, zo logisch is het...
    Dat had ik ook met 7.1 tov 5.1 het zijn allemaal subtiele verbeteringen en als je als
    wij echt liefhebber bent van goed geluid, dan weet je het te waarderen, doch ik
    ben de eerste om te zeggen dat de belangstellenden voorzichtig moeten zijn in
    hun verwachtingen, ik wil de laatste zijn die iemand te hoge verwachtingen geeft.
    Het kost veel geld, en soms veel moeite om de juiste speakers erbij te krijgen,
    als je gaat uitbreiden. Het is een subtiel verschil, iets waar je dan niet blij van wordt
    als het veel minder is dan je had verwacht......, je hebt het goed verwoord, zo doe ik het
    ook, je mist het als het uit staat/niet meespeelt.

    Ons geluid is zuiverder...... maar dat had ik tov mijn oude receiver al. De Denon 7200 heeft
    echt heel goede versterkers aan boord, en daar is ATMOS niet direct de oorzaak van dat
    het beter klinkt, niet iedereen kan zich deze receiver veroorloven en ik kan niemand beloven
    dat de modellen met een lager nummer hetzelfde zullen klinken en net zoveel detail zullen
    hebben, als dat zo zou zijn......

    Ja..... een receiver met of zonder ATMOS, denk dat ook de kwaliteit van de receiver meespeelt,
    het is en blijft een moeilijk onderwerp, de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht

    Enne... Wat is er met Warner Bros. aan de hand? Vertel (nog) eens...
    Nou..... dat is wat mij nu verbaast aan dit film forum.....
    had toch minstens gehoopt dat de crew daar wel een antwoord op
    zou hebben en dat zij contact hebben met de uitgevers waar zij
    ook de schijven van krijgen om een beoordeling/review over te schrijven...

    Ja.... vertel eens hoe dat nu precies zit..... of vinden zij het
    ook heel normaal dat wij het moeten doen met een gedegradeerde
    Engelse soundtrack en hebben zij nooit om opheldering gevraagd
    en indien wel... wat hebben zij dan voor antwoord gehad?

    Ja.... ben net zo nieuwsgierig als jij
    Have fun and enjoy your collection

  7. #132

    Standaard

    Nee, nee, nee.

    Voor alle opties is de UK versie de beste.

    Wat voor opstelling je ook hebt ( 5.1 /7.1 - 5.1.4 / 7.1.2 /7.1.4 ), de Dolby True-HD track (met of zonder Atmos) overtreft de Dolby Digital Plus (met of zonder Atmos) track met gemak in kwaliteit, dynamiek, spreiding, detailering, klank enz.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    M.a.w. om het even bij de Warner titels te houden, ook al heb ik een 5.1 opstelling met een ATMOS receiver, dan nog heeft de UK uitgave voor mijn opstelling het betere geluid t.o.v. de NL uitgave? Maar het geluid van de NL uitgave is wel beter op een ATMOS receiver dan op mijn huidige receiver.
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #133
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja ja ja.

    Een Dolby digital plus-track met Atmos klinkt beter op een Atmos-installatie dan een reguliere installatie.
    Dat was zijn vraag.

    Voor de rest heb je gelijk.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 16-08-2016 om 13:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nou..... dat is wat mij nu verbaast aan dit film forum.....
    had toch minstens gehoopt dat de crew daar wel een antwoord op
    zou hebben en dat zij contact hebben met de uitgevers waar zij
    ook de schijven van krijgen om een beoordeling/review over te schrijven...
    Er zijn maar weinig maatschappijen waar wij rechtstreeks 'zaken' mee doen. De meeste contacten lopen via pr-bureaus.
    En die weten weinig of niets van de techniek. Als je ze al vraagt om opheldering dan komt daar heel weinig tot niets van terecht.
    Zo ook met Batman vs Superman bijvoorbeeld (Warner loopt ook via een PR-bureau), maar men gaf al direct aan daar weinig mee te kunnen.
    Dus vanuit die hoek moeten we weinig verwachten.

    En als het al op een andere manier fout gaat komt er ook maar weinig uit.
    Belgica is bijvoorbeeld (nog) niet gerecenseerd, omdat ik al ruim een maand wacht op antwoord waarom het geluid niet goed is op de Blu-ray (kanalen zijn verschoven, het center komt bv. uit de rechter frontspeaker).
    Is het een productiefout of heb ik een fout recensie-exemplaar gekregen? De mensen achter de burelen weten waarschijnlijk niet wat er bij het productieproces afspeelt en wie ze aan moeten spreken.
    Kortom, je zal niet snel een bevredigend antwoorden krijgen. Daar loop je tegen een muur op.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #135

    Standaard

    In ieder geval allen bedankt voor de input. Ga er eens goed over nadenken.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja ja ja.

    Een Dolby digital plus-track met Atmos klinkt beter op een Atmos-installatie dan een reguliere installatie.
    Dat was zijn vraag.

    Voor de rest heb je gelijk.



    Helaas is de praktijk niet zo simpel, kan alleen maar melden dat je er weinig
    tot niets op vooruit zult gaan als je er niet de voor ATMOS bedoelde
    speakers bij aansluit.



    Ben altijd heel voorzichtig met het aanprijzen van iets nieuws, ik ga iemand
    geen gouden bergen beloven als ze er niet zijn. De verschillen zullen zo subtiel
    zijn dat je er in de praktijk niets van zult merken ben ik bang, ik bedoel dan
    als je op een bestaande 5.1 of 7.1 installatie alleen de receiver van gelijke
    kwaliteit omwisselt, immers de decoders van de "regulaire receivers" zijn
    al erg goed.



    Ook ik heb met mijn vorige receiver al heel erg duidelijk het verschil tussen
    de Dolby Plus ATMOS en de Dolby ThrueHD ATMOS kunnen horen,
    daar had ik echt geen ATMOS decoder voor nodig, zo kreeg ik al de
    film Mad Max voordat ik nog beschikte over de Denon met ATMOS decoder.


    Ik denk dat ik gewoon heel eerlijk ben als ik zeg dat nadat ik de Denon had
    en wederom Mad Max afspeelde ik op surround gebied echt geen verbeteringen
    op het gebied van surround heb opgemerkt in die zin dat ik het idee had
    dat de geluiden nu plots ergens beter uit een bepaalde richting kwamen....
    dat ik er toch op vooruit ben gegaan zit meer in de hoogwaardige kwaliteit
    van de Denon versterkers, ik heb nu duidelijk meer detail in het geluid en
    ook het hoog is helderder geworden, meer het verschil in kwaliteit van
    de versterkers, zeg maar de hardware, dan dat ik het heb gekregen
    van de decoder, zeg maar de software.


    Het duidelijke verschil in kwaliteit zit tussen de gebruikte drager, waarbij
    de Dolby TrueHD track met kop en schouders boven de Dolby Plus track
    uitsteekt..... daar helpt echt geen decoder aan, ATMOS niet en ook DPL IIx
    of DPL IIz niet, al komt laatst genoemde met zijn Heights mogelijkheid
    al aardig dicht in de buurt van de ATMOS decoder.



    Betere kwaliteit van geluid krijg je door te investeren in goede kwaliteit
    speakers, goede kwaliteit receiver en de juiste software en in dit geval
    bedoel ik dan met de software de film op schijf.


    Je moet denk ik pas gaan overwegen om echt voor een ATMOS receiver
    te gaan als je ook echt de hoogte in wilt met je speakers en bereid bent
    om een paar Top speakers aan te sluiten.


    Ik zal echt de aller laatse zijn die zou durven beweren dat een de aanschaf
    van een receiver met een ATMOS decoder een beter surround beeld
    zal geven op een standaard speaker opstelling zonder Top speakers.


    Heb het namelijk zelf niet zo ervaren, erger nog.... na een Audessey setup
    had ik de slechts klinkende receiver ooit.



    Ja..... er gelukkig uiteindelijk op veel gebieden dan wel op vooruit gegaan,
    maar echt niet zozeer door die ATMOS decoder, ik heb een set extra
    zuilen gekocht, dat was een duidelijke stap voorwaarts ten opzichte van
    de boekenplankers die er eerst stonden, de Top speakers erbij aangesloten,
    al moeten die nog steeds beter worden gericht en natuurlijk het fine tunen
    van de receiver, zo uit de doos en een opgedrongen setting maakt niet
    dat je beter geluid krijgt.


    Ik ga ATMOS helemaal geen pluim geven als zijnde dat dat het is, want
    helaas dat is het niet als je karige uitgaven op de schijf krijgt, de ketting
    is zo sterk als de zwakste schakel en ook een ATMOS decoder kan een
    Dolby Plus track niet hetzelfde laten klinken als een TrueHD track.


    Zo.... tijd om met ons geweldige levendige hondenkind te gaan wandelen,
    het is er hier echt mooi weer voor, zonde van de tijd achter de PC, ook al
    probeer ik enkel mijn medemens wat wijzer te maken door mijn ervaringen te delen.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 16-08-2016 om 14:37
    Have fun and enjoy your collection

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Er zijn maar weinig maatschappijen waar wij rechtstreeks 'zaken' mee doen. De meeste contacten lopen via pr-bureaus.
    En die weten weinig of niets van de techniek. Als je ze al vraagt om opheldering dan komt daar heel weinig tot niets van terecht.
    Zo ook met Batman vs Superman bijvoorbeeld (Warner loopt ook via een PR-bureau), maar men gaf al direct aan daar weinig mee te kunnen.
    Dus vanuit die hoek moeten we weinig verwachten.

    En als het al op een andere manier fout gaat komt er ook maar weinig uit.
    Belgica is bijvoorbeeld (nog) niet gerecenseerd, omdat ik al ruim een maand wacht op antwoord waarom het geluid niet goed is op de Blu-ray (kanalen zijn verschoven, het center komt bv. uit de rechter frontspeaker).
    Is het een productiefout of heb ik een fout recensie-exemplaar gekregen? De mensen achter de burelen weten waarschijnlijk niet wat er bij het productieproces afspeelt en wie ze aan moeten spreken.
    Kortom, je zal niet snel een bevredigend antwoorden krijgen. Daar loop je tegen een muur op.
    Dat is echt heel jammer, ik had toch zeker de hoop dat de WB vertegenwoordiging hier in Amsterdam
    voor ons een goed woordje zou kunnen doen. Ook hier loop je wel eens tegen een muur op, sta
    misschien wel bekent als een zeur als het gaat om kwaliteit, maar juist dat ligt me na aan het hart,
    ik heb al zolang als ik beeld en geluid heb, mijn best gedaan om het steeds beter te krijgen en
    nu dat dan ook steeds beter geworden is vind ik het dubbel triest als dat dan op een andere manier
    weer teniet gedaan wordt.

    Maar eens heel diep gaan spitten op het grote web waar ik dan wel WB met een welwillend
    luisterend oor kan bereiken....

    Dank voor je input Ludo
    Have fun and enjoy your collection

  13. #138
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sinds vandaag is het mogelijk om bij de Denon AVR X7200 AV-receiver te wisselen tussen Dolby Surround Upmixer en DTS: neural X, ongeacht de bron. Dit middels een OTA firmware-update die gereleased is. Waarschijnlijk zullen andere modellen waar onder ook enkele Marantz-versterker de update ook ontvangen.

    Goed nieuws na lang wachten dus!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-10-2016 om 12:34
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #139

    Standaard

    Nu aan het checken en updaten
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Sinds vandaag is het mogelijk om bij de Denon AVR X7200 AV-receiver te wisselen tussen Dolby Surround Upmixer en DTS: neural X, ongeacht de bron. Dit middels een OTA firmware-update die gereleased is. Waarschijnlijk zullen andere modellen waar onder ook enkele Marantz-versterker de update ook ontvangen.

    Goed nieuws na lang wachten dus!
    Over wachten gesproken:
    De eerste schijven met DTS:X zijn nu ook te koop. Tot mijn grote verbazing kan het ook op een BD, omdat ik verwachte dat ik daarvoor naar 4K moest overstappen.

    Nu maar hopen dat het wachten beloond gaat worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-01-2017 om 22:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #141

    Standaard

    Nou dan mag je nog lang wachten zoveel zijn het er niet
    ben 2 weken geleden nog in London geweest en daar nerve meegenomen die had wel een dts x track
    dts x heeft de boot gemist tegenover dolby atmos

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Over wachten gesproken:
    De eerste schijven met DTS:X zijn nu ook te koop. Tot mijn grote verbazing kan het ook op een BD, omdat ik verwachte dat ik daarvoor naar 4K moest overstappen.

    Nu maar hopen dat het wachten beloond gaat worden.
    De eerste schijven nu ook te koop? Ik heb vorig jaar toen ik in maart de update op mijn receiver had al Crimson Peak met dts:x op blu ray aangeschaft.
    The last witch hunter, Independence day en Huntsman op 4k hebben ook al dts:X

    en vast nog een stel meer
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #143

    Standaard

    hersenbreker al sinds een tijdje!
    help!

    wil graag upgraden naar dolby atmos en dts x
    gezien:

    onkyo nr656
    marantz sr5011

    wat is verstandig?



    dan de opstelling:

    5.1.2

    plafond of
    enable

    plafond.... welke speakers?
    en waar deze te plaatsen voor of achter...

    als jullie kunnen helpen graag...
    kom er even niet meer uit.

  19. #144

    Standaard

    Ik zou voor volledig plafond speakers gaan. Vier leuke kleintjes bovenin. Werkt erg prettig. Helaas heeft mijn Marantz 'alleen' maar Atmos en Auro3D, en zit DTS:X er niet in. Maar ik ben al dik in mijn nopjes met Atmos. Ik heb hier in principe 11.1 staan, 7.1.4.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #145

    Standaard

    welke receiver heb je dan?
    en welke speakers voor plafond?

  21. #146
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    welke receiver heb je dan?
    en welke speakers voor plafond?
    Zou lekker voor of de Marantz SR6011 of de SR7011 gaan...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #147

    Standaard

    Ja de Marantz kan ik je ook aanbevelen Goed spul
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  23. #148

    Standaard

    misschien een totaal verkeerde vraag:

    maar kan je een bestaande boek speaker ook aan het plafond doen?

  24. #149
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    misschien een totaal verkeerde vraag:

    maar kan je een bestaande boek speaker ook aan het plafond doen?

    Waarom niet? Heb ik ook. Kijk maar eens in mijn topic. Age (2CVman) heeft het ook.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #150

    Standaard

    heb gekeken en gelezen, zag er fijntjes uit...
    vraagje? het klinkt prima met de boxen aan de muur? of is het echt noodzakelijk om dit op plafond te doen?

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •