Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 158 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Das waar DVDPFG, die had ik even niet meegerekend. Alhoewel iemand op Bol.com wel zegt dat de extra's gewoon op de 3D schijf staan onder een sterretje in het menu....

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Das waar DVDPFG, die had ik even niet meegerekend. Alhoewel iemand op Bol.com wel zegt dat de extra's gewoon op de 3D schijf staan onder een sterretje in het menu....
    Lijkt me sterk...... aparte NL uitgave met een sterretje..... maar goed.

    Koop de laatste tijd amper meer mijn films als ze net uit zijn, teveel teleurstellingen met matige uitgaven
    waarvan aan van alles wel wat mankeert.

    De webwinkels geven onvoldoende info met betrekking tot audio en ondertitels, de uitgevers maken
    er vaak een rommeltje van op hun hoezen en het lijkt een spelletje te worden om de consument
    zo weinig mogelijk info te geven over het product dat ze eventueel willen kopen.

    Kijk bijvoorbeeld maar eens bij IBood en One day Fly, het is toch te triest voor woorden wat voor
    rommel er met een hoop bla bla bla wordt verkocht zonder dat er de meest belangrijke info wordt gegeven.

    Begin dat allemaal behoorlijk zat te worden, ook op film uitgaven hier, je wordt hier in NL aan alle
    kanten met waardeloze uitgaven tegen hoge prijzen bestookt, maar service krijg je niet, kijk maar
    naar Warner Bros., die hufters hadden nog niet het fatsoen om te antwoorden op klachten over
    de Mad Max 3D uitgave.

    Nee.... ben het aardig zat, en omdat ik geen haast meer heb om voor de volle mep met een onduidelijk
    product af te laten schepen, wacht ik wel totdat ik duidelijkheid heb en kies dan wel op mijn gemak
    die uitgave die ik hebben wil wanneer het voor mij duidelijk is wat er dan wel en niet geboden wordt.

    Van mij mogen al die lokale schijfjesboeren hier opgedoekt worden, ze hebben toch maling aan ons klanten....

    Ik haal het net zo makkelijk dan wel elders, ik kan ook toe met engelse ondertitels.

    Jammer dat het "klootjesvolk" op HT gebied niet kwaliteitsbewust is, het grote nadeel van al die plastic
    bezitters, ze vinden het al snel goed Als iedereen goede spullen had en liefhebber was van kwaliteit,
    dan hadden ze allang hun hand kunnen ophouden bij het UWV en had ze nooit meer een baan
    gekregen....

    Het wordt steeds minder, nu vind ik zelf het gemis van een sleeve wat minder erg, ook geen inlays
    of leuke boekjes meer(of maar zeldzaam dat dat nog voorkomt), maar enkellaag schijfjes met
    weinig tot geen extra's en zonder ATMOS als dat elders wel geboden wordt, en je hier de originele
    taal in een mindere kwaliteit krijgt.... maakt mij niet vrolijk, het kan ook te gek.

    Bij mij is het vertrouwen in de uitgevers wel tot een dieptepunt gedaald, voorlopig zal ik dan
    ook zeker geen 4k UHD spelertje of schijfjes van die oplichters afnemen, laat ze eerst
    maar eens de gewone Blu ray eens in de beste kwaliteit waar mogelijk uitbrengen.

    Kwaliteit..... ja ja ja. gewone 2K uitgegeven films een beetje upscalen, op een UHD schijfje
    kwakken en ja hoor, het klootjesvolk kan weer worden uitgekleed en meneer de directeur
    besteld alvast weer zijn nieuwe MB/BMW of andere vette bak.....

    Maar niet over mijn rug, ik wil waar voor mijn geld en duidelijke info van winkels, duidelijk
    info op de hoezen en niet zoals het tegenwoordig gaat:

    smoel houden, betalen...hier heb je je troep, zoek het maar uit, wij zijn niet thuis.

    Heb een aardige wish list van films met ATMOS en wil ook DTS X wel proberen,
    maar waar lees je bij BOL-Amazon of welke andere winkel dan ook of de schijf
    ATMOS of DTS X of AURO 3D heeft????

    Ondertussen kijk ik dan wel weer een serie op Netflix, of gooi een film uit mijn
    eigen verzameling in de herhaling..... dag schijfjesboeren, krijg maar vet de hik.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #78
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dank je Claudio, zal de bestelling even doorzetten, samen met Pan, liggen al in mijn mandje.

    En.... kun je al wat zeggen over de DTS X ervaring bij deze film?
    Niet helemaal on topic, maar vooruit.

    Gisteren de film gezien. Toch iets anders dan ik in eerste instantie had verwacht. Minder griezel, meer thriller en dialoogfilm. Daardoor ook veel minder DTS:X-demomateriaal als ik had verwacht. Redelijke film voor een kijkbeurt dus.

    Maar hoe was de DTS:X-track dan? Zoals gezegd ook minder effect en schrikeffecten als verwacht en daarom was het beoogde effect van DTS:X ook niet noemenswaardig. Niet dat het helemaal geen functie had, want de dialogen waren erg helder en klonken zeer prettig. De schrikeffecten die er waren zijn ook imposant met diepe heldere baspartijen en die soms iele omgevingsgeluiden zijn heel mooi in de ruimte gebracht los van de speakers. Het wordt zo steeds lastiger te bepalen wat echt is en wat in de geluidstrack van de film. Ik heb af en toe de muteknop gebruikt om dat te kunnen bepalen. Het object based geluid wat dus niet uit de speakers komt maar vanuit een willekeurige plek in de ruimte werkt goed, maar nergens kreeg ik het idee dat dit beter is of werkt dan Dolby Atmos. Het is vrijwel identiek, maar goed mijn speakersetup is dan ook in elke vergelijk identiek, dus hoeveel verschil kun je verwachten. Zo moeten we het dus ook niet zien. Het is gewoon een alternatief die net zo goed werkt en je daardoor meer keuze hebt als er meer titels in of Atmos of DTS:X uitkomen, want dat is de meerwaarde. Alles is afspeelbaar. Kortom niet een film die je persé in huis moet halen voor de DTS:X-track of als demo, maar het effect hoe subtiel ook is zeker aanwezig. Het voelt inmiddels alleen aardig bekend, omdat ik al veel meer films met Atmos heb en dat klink net als DTS:X enorm prettig en is een meerwaarde op elke Dolby TrueHD- of DTS HD MA-track.

    Daarnaast nog wat andere DTS HD MA-films gekeken met DTS Neural: X (omdat dit nu eenmaal moet). Nou, bij multikanaals films maakt het echt niet zoveel uit en klinkt alles even imposant. Laatst bijvoorbeeld The Green Latern opnieuw gekeken, wat klonk dat goed en heel mooi hoe het geluid om je heen vanuit elke hoek op je af komt. Andere films deden het net zo goed. Het is in ieder geval niet dat ik spijt heb dat ik de update heb uitgevoerd. Het biedt me opties om tot een zelfde punt te komen en dat is alleen maar prettig. Want zoals eerder gesteld. Die nieuwe object based geluidsformaten zijn echt wel fijn. Ik zou niet zonder meer willen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Niet helemaal on topic, maar vooruit.

    Gisteren de film gezien. Toch iets anders dan ik in eerste instantie had verwacht. Minder griezel, meer thriller en dialoogfilm. Daardoor ook veel minder DTS:X-demomateriaal als ik had verwacht. Redelijke film voor een kijkbeurt dus.

    Maar hoe was de DTS:X-track dan? Zoals gezegd ook minder effect en schrikeffecten als verwacht en daarom was het beoogde effect van DTS:X ook niet noemenswaardig. Niet dat het helemaal geen functie had, want de dialogen waren erg helder en klonken zeer prettig. De schrikeffecten die er waren zijn ook imposant met diepe heldere baspartijen en die soms iele omgevingsgeluiden zijn heel mooi in de ruimte gebracht los van de speakers. Het wordt zo steeds lastiger te bepalen wat echt is en wat in de geluidstrack van de film. Ik heb af en toe de muteknop gebruikt om dat te kunnen bepalen. Het object based geluid wat dus niet uit de speakers komt maar vanuit een willekeurige plek in de ruimte werkt goed, maar nergens kreeg ik het idee dat dit beter is of werkt dan Dolby Atmos. Het is vrijwel identiek, maar goed mijn speakersetup is dan ook in elke vergelijk identiek, dus hoeveel verschil kun je verwachten. Zo moeten we het dus ook niet zien. Het is gewoon een alternatief die net zo goed werkt en je daardoor meer keuze hebt als er meer titels in of Atmos of DTS:X uitkomen, want dat is de meerwaarde. Alles is afspeelbaar. Kortom niet een film die je persé in huis moet halen voor de DTS:X-track of als demo, maar het effect hoe subtiel ook is zeker aanwezig. Het voelt inmiddels alleen aardig bekend, omdat ik al veel meer films met Atmos heb en dat klink net als DTS:X enorm prettig en is een meerwaarde op elke Dolby TrueHD- of DTS HD MA-track.

    Daarnaast nog wat andere DTS HD MA-films gekeken met DTS Neural: X (omdat dit nu eenmaal moet). Nou, bij multikanaals films maakt het echt niet zoveel uit en klinkt alles even imposant. Laatst bijvoorbeeld The Green Latern opnieuw gekeken, wat klonk dat goed en heel mooi hoe het geluid om je heen vanuit elke hoek op je af komt. Andere films deden het net zo goed. Het is in ieder geval niet dat ik spijt heb dat ik de update heb uitgevoerd. Het biedt me opties om tot een zelfde punt te komen en dat is alleen maar prettig. Want zoals eerder gesteld. Die nieuwe object based geluidsformaten zijn echt wel fijn. Ik zou niet zonder meer willen.
    Dank voor je uitgebreide verslag van je ervaring en om dan een klein beetje ontopic te blijven, het is toch wel diep teleurstellend dat we over de grens moeten om deze ervaring te leren kennen omdat de lokale kneuterige schijfjesboertjes te beroerd zijn om de nieuwste HD audio vormen op schijf te zetten. Zal de schijf als hij binnen is met Dolby surround kijken niet dat ik je niet geloof, maar ik weet wat ik heb, al doe ik nog steeds zo af en toe wel een heel kleine aanpassing, ook de nieuwe speler moet weer ingeregeld worden, maar daar hoef ik jou niets over te vertellen, de 7200 is echt super uitgebreid wat de instelmogelijkheden aangaat, en dat per apparaat/ingang die je gebruikt, dus ook ook het nodige werk eraan..... al zitten de meeste instellingen wel heel dicht bijelkaar.

    Ik zou niet meer zonder ATMOS willen, ook al is mijn opstelling zeker nog niet optimaal te noemen, heb immers op dat gebied nog een proefopstelling en mijn verslag vordert ook nog niet wild, wil ook nog even wat meer spelen met de 3313 zodat ie meegenomen kan worden in het verhaal.

    Nogmaals dank voor je terugkoppeling, ben nu toch wel meer nieuwsgierig geworden.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #80

    Standaard

    Blijft in ons land een drama om de goede versie met een Dolby Atmos track te bemachtigen.
    Ik rijd er zeg maar stad en land voor af om de goede versie te vinden. Op internet is niet altijd helemaal de complete geluids info te vinden welke op de betreffende disc aanwezig is. jammer.
    Van weekend dus effe de grens overgewipt, is gelukkig niet zo ver en me de versie met Dolby Atmos van Sicario gehaald. koste ook niet al te veel, 16,99 Eurotjes, dus voor nieuwe uitgave niet verkeerd.
    Moet zeggen de sound is prima, leuke effecten aanwezig, onder meer bij de achtervolging en de beschieting tijdens de grenspassage vliegen je de kogels van alle kanten om de oren.
    Je zou bijna dekking zoeking onder de bank of zo....

    Ik denk dat ik maar gauw overga naar de Samsung UBD K8500 player, daar in tegenstelling tot bovenstaand bericht eigenlijk sprake is dat de UHD schijfjes wel standaard met de Dolby Atmos geluids treck worden geleverd.
    Ander groot voordeel van deze UHD Bly Ray is dat ze geen regio codering meer hebben, ofwel de vaak eerder in de USA uitgebrachte versies ook hier gewoon afgespeeld kunnen gaan worden, en ze vaak daar toch wel wat voordeliger worden aangeboden dan hier.
    Zijn we gelijk van die waardeloze instelling van die uitgevers hier af, die niet zorgen voor de juiste geluids tracks op onze film collectie....

    Ik wacht even een recensie af van een bekende van mijn in Duitsland, heeft inmiddels de Samsung al thuis, en ook The Martian 4K UHD disc wat zijn impressie is van het geheel, laat ik gauw hier weten.

  6. #81
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    History has the tendency to repeat itself.

    Al sinds jaar en dag is Nederland nooit het land waar dit soort technieken de voorhand hebben. Al sinds de begindagen van televisie lopen we meerdere stappen achter. Sommige technieken vinden niet eens hun weg naar het 'oude' land, zoals ze het overzees noemen. Laserdisc is nooit aangeslagen in Nederland en import was het devies. Ook bij DVD's heeft het jaren geduurd voordat er hier iets uitkwam wat de titel volwaardige DVD mocht dragen. Regio 1 en de speciaalzaken waren wederom het antwoord. Dolby Digital en DTS receivers kocht je niet bij de BCC enzo. Daarvoor moest je naar de speciaalzaak. Tot opeens heel Nederland filmkoopgek werd en iedereen zich begon te storten op 'onze' geliefde hobby. Toen kon je hier ook terecht voor een redelijk aanbod. Vergeet nooit hoe verwonderd ik was toen je DVD's bij de Blokker en zelfs het tankstation zag. Maar inmiddels gaat het met de markt een stuk minder en is het kopen van films en apparatuur lang niet meer voor iedereen weggelegd.

    Maar los van dit betoog weet je dat het dan als early adopter sowieso al lastig was. Je betaald de hoofdprijs voor de nieuwste technieken die veelal ook nog eens vol met bugs zitten. Dolby Atmos- en DTS:X- installaties zijn echt op een hand te tellen, dus niet eens zo gek dat men daar niet zo heel veel aandacht aan besteed. Daarnaast staat er inderdaad een nieuw medium in de steigers. Dan is het al knap dat ze überhaupt wat uitbrengen. helaas leven we ook nog eens in een klein land wat in de schaduw leeft van grotere omringende landen en dan moeten ze bijna wel gek zijn om zich te storten op een klein land met een nog minisculere markt. Je kan het ze bijna niet kwalijk nemen. Je zult dus vrede moeten hebben dat je vooralsnog voor de betere uitgaven niet in Nederland moet wezen (uitzonderingen daargelaten).

    Ik heb me ook even ingelezen in de nieuwste 4K UHD BD's en enkele recensies. Je zou er bijna gedemotiveerd van raken, want wat blijkt; ook daar heerst het early adopter-syndroom. Nieuwe UHD BD's hebben nog geen immersive audiocodecs zoals DTS:X en Dolby Atmos. En films die sinds het digitale tijdperk in 4K zijn geschoten zijn op één hand te tellen en eigenlijk zijn ze er gewoon nog niet. Enkele recensies geven wel aan dat het verschil tussen de reguliere BD zichtbaar is, maar hoeveel suggestie zit hierbij en komt dat niet alleen door HDR en het upscalen?
    De regel is nu dat nieuwere films geen echte meerwaarde bieden op UHD BD, omdat ze in 2K zijn opgeslagen. Deze opnieuw renderen naar 4K blijkt enorm kostbaar, dus het meeste wordt gescaled. Nee, daarvoor moet je de klassiekers hebben die op 35- of 70mm-film zijn opgenomen. Een film als bijvoorbeeld the Avengers zal (relatief gezien) vrij zinloos zijn op UHD BD. Een film als Lawrence Of Arabia uit 1962 zal juist wel een groot voordeel hebben van de hogere resolutie op een UHD BD. Simpelweg omdat de originele print 4K of meer resolutie biedt. Echter alle digitale opnames van tegenwoordig zijn niet hoger dan 2K. Als je het zo bekijkt moet je dus echt nog even flink de kat uit de boom kijken.

    Ondertussen kost het mij geen moeite om die titels die (een betere) Atmos hebben in het buitenland te halen. Sterker nog, het scheelt mij als bedrijf zijnde (niet DVD) ook nog eens de VAT en ben ik soms goedkoper uit. Aan de andere kant is het ook weer relatief. Biedt een Immersive track echt wel een meerwaarde? Zoals ik al eerder meldde was het bijvoorbeeld bij een DTS:X-film als Crimson Peak niet eens een noodzaak, omdat het amper waarneembaar is en zoals altijd; zit je eenmaal in de film en is de film zelf goed, dan merk je het na een kwartier niet eens meer naar wat voor track je naar luistert. tenzij het echt een referentietrack is. Dan verrast het je toch steeds weer als er weer wat vreemds in de ruimte klinkt of over je hoofd vliegt. Het kan dus zowel onopvallend zijn als zwaar confronterend als je echt niet kan horen waar het geluid nou precies vandaan komt. En dan zijn er ook nog de upscalers naar 3D-geluid die echt heel goed uit de voeten kunnen met veel geluidstracks.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-02-2016 om 16:03
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #82

    Standaard

    Mooi gesproken Claudio

    Ik kijk de tijger ook nog wel even uit de boom, lees nog weinig over betaalbare 4K beamers en zolang kan ik wel
    wachten.... dat kan dan best wel eens heel lang worden

    4K zonder 3D, ik heb er geen haast mee
    Have fun and enjoy your collection

  8. #83

    Standaard

    Ik ben wel heel benieuwd wie hier op het forum een foto gaat plaatsen van zijn gekochte Ultra-HD schijfjes.

  9. #84

    Standaard

    HoiClaudio,

    Mooi gezegd, maar toch een kanttekening…
    Want vorige eeuw was Nederland toch wel iets vanbetekenis met uitvindingen op de markt brengen met audio systemenals de CompactCassette, de Compact Disc en SACD, DAT, Musicam/MPEG-Multtichammel en nog eenpaar. En qua beelddrager was er natuurlijk de “Beeldplaat”, welke later alsLaserdisc een nieuw leven werd in geblazen. Verder hebben we ook de CD-I, Video-CDen Super Video-CD mislukking die DVD werd… Zomaar een paar snel uit de lossepols.

    En Nederland liep ook voorop met de introductie enontwikkeling van Dolby Cinema.

    Het kon / kan dus wel, maar ik denk dat de optische mediain Nederland op sterven na door is.
    4k gaat er komen, maar dan alleen als Streaming versie ofDigitale Download. Qua Tv-uitzenden vreest ik het ergste want zelfs nu (na 10+jaar) is men in Hilversum nog niet geheelover op HD L
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #85
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goed punt Hombre.

    Hoewel natuurlijk meer op audio geënt, heeft o.a. Philips toch wel mooie dingen geïntroduceerd. De breedbeeld televisie was Philips geloof ik ook wel grondlegger in. Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik hem zag in de Philipswinkel (voor personeel). Helemaal met het bijpassende Dolby Prologic-TV-meubel met ingebouwde versterkers en speakers. Heeft nog heel lang op mijn slaapkamer gestaan. Het rijtje van CD-I tot en met DAT heb ik allemaal gehad, inclusief de D2 MAC decoder voor TV-plus breedbeeldzenders die als eerste anamorfisch uitzond. Toch is dat wel een tijd geleden en in een andere tijd.

    Gisteren zat/lag ik nog te denken, leuk dat 4K (John stuurde me een foto uit Amerika (via FB) waar er zelfs een paar in de verder vrij lege schappen van Best Buy lagen), maar ik zit/lig nog steeds te wachten op The Abyss en True Lies op Blu-ray Disc en het is nog maar de vraag of dat nog wel komt. Wordt dat niet erger met UHD BD?

    PS: een aantal berichten uit John's topic betreffende Discs met surroundgeluid naar hier verplaatst
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-02-2016 om 12:19
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #86

    Standaard

    Degene die al een Dolby Atmos / DTS:X / Auro 3D setup hebben, hoe hebben die hun speakersetup?

    Ik heb nu een 9.1 setup. Momenteel Front, Front High, Center, Rear, Rear back (wel high) en een subwoofer

    Loop ik nu dingen mis? Is het misschien een idee me rearhigh speakers eraf te halen en die aan het plafond te bevestigingen? en dus een kwart slag kantelen. Zijn wharfedale DFS-23 speakers.

    Hoe is jullie spekaersetup? Wil zel zo goed mogelijk gebruik van me Marantz maken
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  12. #87
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zelf heb dus een 7.1.2-setup. Mijn surrounds hangen vrij hoog. De fronts hangen naast het scherm met de center eronder Persoonlijk zou ik als aanvulling het eerst denken aan een paar rear-surroundspeakers die laag hangen (omdat alles bij mij dus hoog hangt). Tijdens onze luistersessie bij John vond ik de achter-luisterervaring het meest indrukwekkend. Simpelweg omdat ik daar het effect het mooist en het meest vond toevoegen. Die front High en side High (voor een Auro 3D-setup) vond ik het minst aanwezig. Ik zou dus altijd achter hoog en laag houden en wellicht je front high opofferen. Maar let wel, dat is mijn mening. Misschien hecht jij daar wel juist waarde aan. Wel zou ik je zeker adviseren om altijd plafondspeakers te gebruiken, want dan pas voegt het echt een dimensie toe. Zeker als die centraal in de kamer hangen en niet direct boven de luisterpositie of te dicht bij de andere speakers. Bij Atmos en DTS:X gaat het namelijk juist vaak om de plaatsing van het geluid tussen de speakers, het fantoomgeluid zeg maar... DTS:X gaat wel prat om de vele speakerconfiguraties, maar het effect blijft hetzelfde als wat Atmos doet bij het schipperen van de juiste plaatsing van de plafondspeakers. Het effect is bij beide dan gewoon veel minder.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-02-2016 om 23:30
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Bij Atmos en DTS:X gaat het namelijk juist vaak om de plaatsing van het geluid tussen de speakers, het fantoomgeluid zeg maar... DTS:X gaat wel prat om de vele speakerconfiguraties, maar het effect blijft hetzelfde als wat Atmos doet, bij het schipperen van de juiste plaatsing van de plafondspeakers. Het effect is dan gewoon veel minder.
    Dat geldt niet alleen voor plafond-speakers.

    Voor alle kanalen maakt het soort luidsprekers wat je gebruikt ook uit, omdat het afstraal-gedrag van een luidspreker daar ook invloed op heeft. Luidsprekers waarbij de tweeter tussen 2 woofers zit moet je daarom vaak anders plaatsen dan waarbij de tweeter naast, boven of onder 1 woofer is geplaatst. Wanneer je dat goed doet, heb je minder luidsprekers nodig en zal het "fantoomgeluid" nog beter zijn.

    Dus geen balk onder de TV plaatsen met luidsprekers voor alle kanalen en alle weergevers naast elkaar.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #89
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat geldt niet alleen voor plafond-speakers.

    Voor alle kanalen maakt het soort luidsprekers wat je gebruikt ook uit, omdat het afstraal-gedrag van een luidspreker daar ook invloed op heeft. Luidsprekers waarbij de tweeter tussen 2 woofers zit moet je daarom vaak anders plaatsen dan waarbij de tweeter naast, boven of onder 1 woofer is geplaatst. Wanneer je dat goed doet, heb je minder luidsprekers nodig en zal het "fantoomgeluid" nog beter zijn.

    Dus geen balk onder de TV plaatsen met luidsprekers voor alle kanalen en alle weergevers naast elkaar.
    Ja, maar net zoals in het echte leven is echt (zijnde fysieke speakers) nog altijd beter dan nep (zijnde fantoom). Dus des te meer speakers, des te meer details en exactere plaatsing van het (fantoom)-geluid. Het is ook zo specifiek gemixed. We willen dus veel discrete kanalen die tussen alle speakers nog meer 'phantomzones' kunnen creëren. Geluid in de gehele ruimte, dat is het concept. Maar goed, het gaat zo ver dat elke concessie wel invloed heeft op het geluid. De speakers, de plaatsing, resonanties in- en beperkingen van de ruimte. Dan kan je nog wel even aan de gang blijven... Ik doe het zelfs nog verkeerd, want ideaal is 4 plafondspeakers. Zaligmakend is John's speakerfestijn... Ik bedoel, voor de échte filmliefhebber.

    Ik heb inmiddels enkele Atmos-installaties mogen beluisteren waar geen plafondspeakers werden gebruikt (uiteraard omdat partnerlief daar de zeggenschap in had). Sommige hadden hoog-laag-kanalen anderen weer een alternatieve variant - waar ik nog steeds de logica van probeer te begrijpen? Immersive is meer dan alleen plafondspeakers, dus verbetering is zeker hoorbaar, maar het komt er wel op neer dat om Dolby Atmos optimaal te krijgen er aan 'echte' plafondspeakers geen ontkomen aan is. Datzelfde geldt voor DTS:X. Goede plaatsing en keuze van speakers blijft altijd belangrijk in elke HT, welke 32 verschillende speakersopties ze je ook proberen te verkopen. Het blijft een concessie.

    Maar om het hele verhaal weer te relativeren. Ik heb ook ergens mogen luisteren waar ik bijna zou zweren dat ik iets over me heen hoorde scheren en dat was niet eens een Dolby Atmos installatie. Maar wel een hele goede... Dan zou je bijna denken, of je doet het goed of gewoon niet! Maar goed, dan was er nog partnerlief! De tendens is dat partnerlief en plafondspeakers geen goede combinatie is. Sterker nog, partnerlief is nog niet eens over de laatste inkoop heen... Je zou partnerlief juist moeten overtuigen dat straks zij het hele concept hebben vermoord.., of gaat dat te ver..? Mijn vrouw snapt dat...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-02-2016 om 23:31
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja, maar net zoals in het echte leven is echt (zijnde fysieke speakers) nog altijd beter dan nep (zijnde fantoom). Dus des te meer speakers, des te meer details en exactere plaatsing van het (fantoom)-geluid. Het is ook zo specifiek gemixed. We willen dus veel discrete kanalen die tussen alle speakers nog meer 'phantomzones' kunnen creëren. Geluid in de gehele ruimte, dat is het concept. Maar goed, het gaat zo ver dat elke concessie wel invloed heeft op het geluid. De speakers, de plaatsing, resonanties in- en beperkingen van de ruimte. Dan kan je nog wel even aan de gang blijven... Ik doe het zelfs nog verkeerd, want ideaal is 4 plafondspeakers. Zaligmakend is John's speakerfestijn... Ik bedoel, voor de échte filmliefhebber.

    Ik heb inmiddels enkele Atmos-installaties mogen beluisteren waar geen plafondspeakers werden gebruikt (uiteraard omdat partnerlief daar de zeggenschap in had). Sommige hadden hoog-laag-kanalen anderen weer een alternatieve variant - waar ik nog steeds de logica van probeer te begrijpen? Immersive is meer dan alleen plafondspeakers, dus verbetering is zeker hoorbaar, maar het komt er wel op neer dat om Dolby Atmos optimaal te krijgen er aan 'echte' plafondspeakers geen ontkomen aan is. Datzelfde geldt voor DTS:X. Goede plaatsing en keuze van speakers blijft altijd belangrijk in elke HT, welke 32 verschillende speakersopties ze je ook proberen te verkopen. Het blijft een concessie.

    Maar om het hele verhaal weer te relativeren. Ik heb ook ergens mogen luisteren waar ik bijna zou zweren dat ik iets over me heen hoorde scheren en dat was niet eens een Dolby Atmos installatie. Maar wel een hele goede... Dan zou je bijna denken, of je doet het goed of gewoon niet! Maar goed, dan was er nog partnerlief! De tendens is dat partnerlief en plafondspeakers geen goede combinatie is. Sterker nog, partnerlief is nog niet eens over de laatste inkoop heen... Je zou partnerlief juist moeten overtuigen dat straks zij het hele concept hebben vermoord.., of gaat dat te ver..? Mijn vrouw snapt dat...

    Ik heb het geluk (of de pech ) sinds een paar maanden weer single te zijn dus moet snel voor ik weer ga daten die plafondspeakers dan maar ophangen
    Maar het betekent wel dat ik draden over me plafond moet gaan trekken en goede speakers vinden haha. Misschien wel een excuus me beamer hdmi kabel te vervangen en ook netjes weg te werken

    maar auro 3d werkt toch wel weer juist met front en rear highs ?

    dus die rear highs draaien en naarvoren plaatsen zou je niet doen? Dan hoef ik namelijk geen draden te trekken haha
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #91
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Auro 3D wel, maar dan moet je waarschijnlijk de rest van je leven het magistrale Pixels kijken. De enige titel met Atmos. Je kunt het natuurlijk ook als zo laten en met een externe versterker een paar niet al te dure onopvallende plafondspeakers aanschaffen. Ik zou dat voor de zekerheid wel dit weekend nog doen. Je weet nooit hoe het loopt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja, maar net zoals in het echte leven is echt (zijnde fysieke speakers) nog altijd beter dan nep (zijnde fantoom). Dus des te meer speakers, des te meer details en exactere plaatsing van het (fantoom)-geluid. Het is ook zo specifiek gemixed. We willen dus veel discrete kanalen die tussen alle speakers nog meer 'phantomzones' kunnen creëren. Geluid in de gehele ruimte, dat is het concept. Maar goed, het gaat zo ver dat elke concessie wel invloed heeft op het geluid. De speakers, de plaatsing, resonanties in- en beperkingen van de ruimte. Dan kan je nog wel even aan de gang blijven... Ik doe het zelfs nog verkeerd, want ideaal is 4 plafondspeakers. Zaligmakend is John's speakerfestijn... Ik bedoel, voor de échte filmliefhebber.

    Ik heb inmiddels enkele Atmos-installaties mogen beluisteren waar geen plafondspeakers werden gebruikt (uiteraard omdat partnerlief daar de zeggenschap in had). Sommige hadden hoog-laag-kanalen anderen weer een alternatieve variant - waar ik nog steeds de logica van probeer te begrijpen? Immersive is meer dan alleen plafondspeakers, dus verbetering is zeker hoorbaar, maar het komt er wel op neer dat om Dolby Atmos optimaal te krijgen er aan 'echte' plafondspeakers geen ontkomen aan is. Datzelfde geldt voor DTS:X. Goede plaatsing en keuze van speakers blijft altijd belangrijk in elke HT, welke 32 verschillende speakersopties ze je ook proberen te verkopen. Het blijft een concessie.

    Maar om het hele verhaal weer te relativeren. Ik heb ook ergens mogen luisteren waar ik bijna zou zweren dat ik iets over me heen hoorde scheren en dat was niet eens een Dolby Atmos installatie. Maar wel een hele goede... Dan zou je bijna denken, of je doet het goed of gewoon niet! Maar goed, dan was er nog partnerlief! De tendens is dat partnerlief en plafondspeakers geen goede combinatie is. Sterker nog, partnerlief is nog niet eens over de laatste inkoop heen... Je zou partnerlief juist moeten overtuigen dat straks zij het hele concept hebben vermoord.., of gaat dat te ver..? Mijn vrouw snapt dat...
    Jouw wederhelft kwam toch wel heel slim bij mij over, ze liet ons ook in alle rust van jouw setup en de demo genieten,
    maar om eerlijk te zijn, het zit bij jou toch keurig netjes afgewerkt tegen het plafond aan Netjes in de kleur en
    het geheel is echt niet opvallend of storend, tenminste niet voor mij, al moet ik wel zeggen dat dat ik misschien wat
    meer vergevend ben dan de gemiddelde mens , bij jouw valt het in vergelijking bij John in het geheel niet op

    Over wederhelfden gesproken...... ik mag bijna echt alles, wederhelft ook, ach.... zolang als ik bij de koelkast kan
    komen en zonder gebruik van een polsstok in mijn bed kan belanden is het bij wijze van spreken wel goed

    Bij het gebruik van plafondspeakers ben ik in dit geval zelf de remmende factor, ik wil met alles dat het zodanig is
    dat ik het bij wijze van spreken zo op kan pakken en verwijderen, het mag/moet dan ook niet nodig zijn dat het
    tegen een wand of plafond aangeschroefd moet worden..... mijn wanden en plafond zijn dan immers ook nog eens
    gedeeld, daar dien ik wel rekening mee te houden. Het enige dat aan mijn plafond hangt is het projectiescherm, daar
    kwam ik niet onderuit, het bleef daar met 2 gaatjes dan ook redelijk beperkt met de schade......

    Mijn ATMOS top rear speakers zijn in weze back-high speakers, ook al bestaan deze in weze niet echt in een
    thuis-setup voor dolby, meer iets dat wel voor Auro 3D gebruikt zou kunnen worden, denk dat pretorian22 met
    zijn speakeropstelling helemaal in de richting van Auro 3D zit, iets dat ik zelf zoals het er nu naar uitziet om een
    aantal redenen niet zal nemen(je moet €149,-- betalen voor de software- aparte speakeropstelling - momenteel
    slechts 1 Blu ray[Pixels 3D slechts 5.1 en nog matige geluidskwaliteit ook] denk niet dat er echt ondersteuning
    voor zal komen, is me dan ook de €149,-- niet waard) Mijn ATMOS speakers staan op speaker stands en nog
    rechtop in een proefopstelling, als ik eerlijk ben - dan werkt het redelijk, met sommige effecten zoals overvliegende
    heli's werkt het prima, voor de rest is het meer een subtiele aanvulling. Denk dat als ik de speakers schuin zou kunnen
    zetten met een paar beugels, het al redelijk optimaal zal worden.... daarvoor zou ik dan eerst nog iets moeten bedenken,
    de speakers moeten hun middelpunt goed kunnen bewaren voor de stands..... wil ze niet in mijn nek krijgen

    Gisteren Pan 3D UK versie bekeken, fijne film met perfect geluid, was genieten al had ik maar af en toe echt
    effect van de top speakers, met Spectre, ook de UK versie, had ik dat in de opening met de helikopters weer wel,
    dit was dan een DTS HD MA 7.1 film die ik draaide met Dolby Surround, de heli zat echt boven je..... overigens vond
    ik het een zeer slechte film op beeldgebied, de Denon gaf een licht/donker effect in het ritme van een hartslag, de Oppo
    deed dat niet, ach.... Spectre was in zijn geheel maar een matige film die me amper kon boeien.

    Gisteren na Pan 3D en Spectre ook Crimson Peak nog even opgezet, lijkt me een zeer voorspelbaar verhaaltje te
    hebben, maar de beelden vond ik tot nu toe zeer kleurrijk en in een fijne sprookjes achtige stijl gefilmd, het geluid
    was goed, maar heb ik nog in gewoon DTS HD MA 7.1 met Dolby Surround gekeken, ben wel nieuwsgierig, maar
    ga niet voor 1 film afscheid nemen van mijn Dolby surround bij DTS HD MA films.... Ga de film natuurlijk nog wel
    even afkijken al denk ik nu al te weten hoe hij gaat aflopen....

    Oh..... voor pretorian22, net als Claudio een 7.1.2 opstelling, met dit verschil dat ik overal full range speakers heb
    en mijn vloerspeakers allemaal de tweater op oorhoogte hebben als ik tenminste zit en niet achterover lig met de
    voetjes op een kussen op tafel Tot nu toe heeft iedereen die ik heb meegemaakt en andere samenstelling en
    plaatsing van de speakers. John heeft ondertussen het één en ander gewijzigd aan zijn opstelling met andere speakers,
    van een meeting bij John is het door zijn drukke leven nog niet gekomen, ben nog steeds benieuwd
    Have fun and enjoy your collection

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Auro 3D wel, maar dan moet je waarschijnlijk de rest van je leven het magistrale Pixels kijken. De enige titel met Atmos. Je kunt het natuurlijk ook als zo laten en met een externe versterker een paar niet al te dure onopvallende plafondspeakers aanschaffen. Ik zou dat voor de zekerheid wel dit weekend nog doen. Je weet nooit hoe het loopt.
    Begrijp dat je Auro 3D bedoeld, maar waar het hart van vol is.....

    Auro 3D, snap niet dat je voor de installatie van de software op je receiver 149 euro moet betalen......

    Als het systeem al enige levensvatbaarheid wil krijgen.... dan lijkt mij dat niet de manier, jij hebt het
    toch ook (nog) niet?
    Have fun and enjoy your collection

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik heb het geluk (of de pech ) sinds een paar maanden weer single te zijn dus moet snel voor ik weer ga daten die plafondspeakers dan maar ophangen
    Maar het betekent wel dat ik draden over me plafond moet gaan trekken en goede speakers vinden haha. Misschien wel een excuus me beamer hdmi kabel te vervangen en ook netjes weg te werken

    maar auro 3d werkt toch wel weer juist met front en rear highs ?

    dus die rear highs draaien en naarvoren plaatsen zou je niet doen? Dan hoef ik namelijk geen draden te trekken haha
    Nog steeds benieuwd naar je plaatjes (maar moet het zelf ook nog doen, overigens )

    Plaatjes kunnen eventueel helpen met iets te roepen, zelf wil ik geen kabels en speakers tegen mijn plafond en ik denk
    dat dat de meesten ook wel zal tegen houd om ATMOS volgens de "regels" te plaatsen. Er zijn van die zogenaamde
    ATMOS speakers die via reflectie zouden moeten werken.... maar dat schijnt weinig of niet te werken, ook losse
    opzet speakertjes met hetzelfde idee werken dan niet echt.

    Blijven alleen plafondspeakers over, of "gewone" speakers die je hoog monteert en waarvan het geluid naar beneden
    straalt, het liefst wel met dezelfde klankkleur als de rest van je speakers

    Het plaatsen van ATMOS is niet simpel..... daarom zal het wel nooit echt een grote hit worden, meer voor
    de happy few

    Ben daarom zelf dan ook maar begonnen met de voorzichtige aanduiding...... "proefopstelling" en dat is
    het ook, wil immers zonder gaten en kabels over het plafond toch ook het effect van ATMOS zo dicht
    mogelijk benaderen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nog steeds benieuwd naar je plaatjes (maar moet het zelf ook nog doen, overigens )

    Plaatjes kunnen eventueel helpen met iets te roepen, zelf wil ik geen kabels en speakers tegen mijn plafond en ik denk
    dat dat de meesten ook wel zal tegen houd om ATMOS volgens de "regels" te plaatsen. Er zijn van die zogenaamde
    ATMOS speakers die via reflectie zouden moeten werken.... maar dat schijnt weinig of niet te werken, ook losse
    opzet speakertjes met hetzelfde idee werken dan niet echt.

    Blijven alleen plafondspeakers over, of "gewone" speakers die je hoog monteert en waarvan het geluid naar beneden
    straalt, het liefst wel met dezelfde klankkleur als de rest van je speakers

    Het plaatsen van ATMOS is niet simpel..... daarom zal het wel nooit echt een grote hit worden, meer voor
    de happy few

    Ben daarom zelf dan ook maar begonnen met de voorzichtige aanduiding...... "proefopstelling" en dat is
    het ook, wil immers zonder gaten en kabels over het plafond toch ook het effect van ATMOS zo dicht
    mogelijk benaderen.
    Zal binnenkort is plaatjes maken van mijn "thuisbios" Moet voor me lage surroundspeakers eerst even fatsoenlijke stands want de andere zijn veel te onstabiel. Wil eigenlijk ook andere zijspeakers hebben dan deze.
    De achterspeakers wil ik misschien mee testen even door ze naar het plafond te brengen maar dat is eigenlijk geen doen.
    de front highs voegen wel een mooi beeld toe maar ik moet ze schuin naar mij gericht plaatsen denk ik.

    Die Marantz SR7010 is overigens wel een verademing tov de oude trouwe Onkyo TX-NR3009 die ik vervangen heb. Ben benieuwd naar de DTS X update ook volgende week en ga hem dan even compleet opnieuw calibreren. Ga denk ik morgen maar is voor nieuwe speakers shoppen voor de zijkant
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Zal binnenkort is plaatjes maken van mijn "thuisbios" Moet voor me lage surroundspeakers eerst even fatsoenlijke stands want de andere zijn veel te onstabiel. Wil eigenlijk ook andere zijspeakers hebben dan deze.
    De achterspeakers wil ik misschien mee testen even door ze naar het plafond te brengen maar dat is eigenlijk geen doen.
    de front highs voegen wel een mooi beeld toe maar ik moet ze schuin naar mij gericht plaatsen denk ik.

    Die Marantz SR7010 is overigens wel een verademing tov de oude trouwe Onkyo TX-NR3009 die ik vervangen heb. Ben benieuwd naar de DTS X update ook volgende week en ga hem dan even compleet opnieuw calibreren. Ga denk ik morgen maar is voor nieuwe speakers shoppen voor de zijkant
    Probeer alleen te luisteren, het zou mooi zijn als ze qua klankkleur dan wel bij de rest passen.

    Speakers moeten niet bij het minste omvallen, mijn stands voor de top speakers staan dan
    gelukkig ook niet in de looproute, zou ze anders minder snel gebruiken, zoals ze nu staan
    gaat het wel.

    Hoop dat de
    The Last Witch Hunter

    in de UK wel weer een DTS X track heeft, die van hier hoef ik niet, die is van die zuinige
    Belga films.

    Zo nu even de Crimson Peak afkijken.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jouw wederhelft kwam toch wel heel slim bij mij over, ze liet ons ook in alle rust van jouw setup en de demo genieten,
    maar om eerlijk te zijn, het zit bij jou toch keurig netjes afgewerkt tegen het plafond aan Netjes in de kleur en
    het geheel is echt niet opvallend of storend, tenminste niet voor mij, al moet ik wel zeggen dat dat ik misschien wat
    meer vergevend ben dan de gemiddelde mens , bij jouw valt het in vergelijking bij John in het geheel niet op

    (...)

    Tot nu toe heeft iedereen die ik heb meegemaakt en andere samenstelling en
    plaatsing van de speakers. John heeft ondertussen het één en ander gewijzigd aan zijn opstelling met andere speakers,
    van een meeting bij John is het door zijn drukke leven nog niet gekomen, ben nog steeds benieuwd
    Nou het zou in of na de meivakantie wel weer moeten lukken... Dus wellicht kunnen we met de liefhebbers weer eens een datum prikken?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Probeer alleen te luisteren, het zou mooi zijn als ze qua klankkleur dan wel bij de rest passen.

    Speakers moeten niet bij het minste omvallen, mijn stands voor de top speakers staan dan
    gelukkig ook niet in de looproute, zou ze anders minder snel gebruiken, zoals ze nu staan
    gaat het wel.

    Hoop dat de
    The Last Witch Hunter


    in de UK wel weer een DTS X track heeft, die van hier hoef ik niet, die is van die zuinige
    Belga films.

    Zo nu even de Crimson Peak afkijken.
    Eigenlijk is er met het aantal DTS:X Blu-ray uitgeven wel iets logisch aan de hand.
    Als deze films zijn geproduceerd door onafhankelijke maatschappijen, met in bijna elk land/regio een andere distributeur.
    De film hebben allen in de bioscoop gedraaid met een Dolby Digital 5.1 track (1 in 7.1). Dolby is ook het enige logo wat op de aftiteling is terug te vinden!

    En alleen distributeur Lionsgate in de US heeft achteraf op eigen kosten een 7.1 DTS:X track laten maken.
    Het lijkt me logisch dat als een andere maatschappij / distributeur deze zou willen gebruiken daar extra geld aan hun zou moeten betalen ...
    En dat dien de meest niet gezien de extreem kleine markt, want met 1 titel extra komt het totaal op WEL 4 titels in DTS:X op BD .... en nul in de bioscoop ...
    Laatst aangepast door Hombre : 29-02-2016 om 21:12
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #99
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Aangezien DTS:X open source moet zijn zullen die kosten toch wel mee moeten vallen, maar goed, dan kun je je tevens afvragen waarom andere niet direct op die trein springen. Het blijft allemaal een beetje vaag. Het lijkt me toch dat als het enige kans van slagen wil hebben we nu langerhand wel overladen moeten worden met showcase material. In homecinema is het nu toch al de omgekeerde wereld. Normaal gesproken worden bioscooptechnieken pas later naar de huiskamer gebracht. Nu dus niet!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 28-02-2016 om 20:48
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Aangezien DTS:X open source moet zijn zullen die kosten toch wel mee moeten vallen, maar goed, dan kun je je tevens afvragen waarom andere niet direct op die trein springen. Het blijft allemaal een beetje vaag. Het lijkt me toch dat als het enige kans van slagen wil hebben we nu langerhand wel overladen moeten worden met showcase material. In homecinema is het nu toch al de omgekeerde wereld. Normaal gesproken worden bioscooptechnieken pas later naar de huiskamer gebracht. Nu dus niet!
    Ja je hebt gelijkt.

    Ik weet het niet zeker, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Datasat voor de bioscoop niet compatibel is met DTS-HD MA voor HT.
    Het zijn ook nu 2 verschillende bedrijven met een eigen filosofie na de opsplitsing.

    En nu is het ook zo dat Dolby gewoon een vertaal/omzet tooltje heeft die volledig compatibel is met Dolby Atmos voor de bios en Dolby TrueHD en Dolby Digital plus voor HT zijn ze toch wel wat slimmer bezig denk ik.

    Het blijft wel raar dat je op veel nieuwe films alleen nog een Dolby logo op de aftiteling ziet, ook als het alleen een 5.1 mix betreft en geen Datasat ...
    Laatst aangepast door Hombre : 01-03-2016 om 11:53
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •