De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid center wordt soms wat weggedrukt!!.

    Hallo,

    Ja ik weet niet precies hoe ik dit benoemen moet maar ik heb soms het idee als ik naar een film kijk in mijn eigen thuisbios dat als de actie komt veel geluid uit de fronts en sub dat het geluid uit de centerspeaker wat weg gedrukt wordt en als het weer wat rustiger wordt het geluid weer omhoog gaat uit de center.
    Mijn receiver is een Denon AVR-X1100W.
    In een andere ruimte waar ook een Denon staat heb ik dit niet!.

    William.

  2. #2

    Standaard

    Als je de rest van je installatie aangeeft en wat je afspeelt, is de vraag misschien te beantwoorden.

    Welke speakers gebruik je?
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Misschien heb je dynamic range control aan staan? Of iets van een normalisatie instelling? Midnight? Ik weet niet hoe het heet bij de Denon, maar daar lijkt dit fenomeen wel op.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ja sorry zal even wat meer info geven.de Subwoofer is van Boston acoustics Pv500 Als fronts gebruik ik Boston A250 Surrounds Boston A25 (4stuks)en Center ook Boston VRC.
    Alles met hdmi aangesloten met de Oppo 93.
    Ik heb nog niet zo lang geleden de Sub verplaatst iets voor de Centerspeaker maar dat heeft hier toch niks mee te maken denk ik toch??.
    Ik zal nog even kijken naar de Audyssey Dynamic volume waar die op staat dat is volgens mij net als dynamic range control wat Michael aangeeft.
    William.

  5. #5

    Standaard

    Heb even gekeken in de setup van de receiver onder Dynamic Volume die stond op Medium heb hem nu op uit.
    Straks heb ik weer een film dan eens horen hoe het nu is!.
    William.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ja sorry zal even wat meer info geven.de Subwoofer is van Boston acoustics Pv500 Als fronts gebruik ik Boston A250 Surrounds Boston A25 (4stuks)en Center ook Boston VRC.
    Alles met hdmi aangesloten met de Oppo 93.
    Ik heb nog niet zo lang geleden de Sub verplaatst iets voor de Centerspeaker maar dat heeft hier toch niks mee te maken denk ik toch??.
    Ik zal nog even kijken naar de Audyssey Dynamic volume waar die op staat dat is volgens mij net als dynamic range control wat Michael aangeeft.
    William.
    Het kan zijn dat je mogelijkheden van de receiver gebruikt die invloed hebben op de weergave zoals 'Dynamic Volume' en 'Dynamic EQ' van Audyssey.

    Zijn deze uitgeschakeld, dan zal het waarschijnlijk door de samenstelling van jouw set komen. Je kunt dit beoordelen door de A250's tijdelijk te vervangen door de A25's en de instellingen daar op aan te passen. Wanneer de effekten, muziek en dialogen dan wel met de juiste dosering weergegeven worden, zal het komen door het vermogen van de X1100 dat niet voldoende is is om de A250's onder controle te houden.

    Een andere manier is om te luisteren hoe het geluid klinkt bij verschillende geluidssterktes en te kijken naar de bewegingen van de woofers van de A250. Wanneer het bij hoge geluidssterktes heel anders klinkt als bij lage geluidssterktes, zal ook dit betekenen dat de eindtrappen van de X1100 te licht zijn voor de A250's.

    Aan de andere kant kan het normaal zijn, omdat dialogen in luide omgevingen vaak moeilijk te verstaan zijn.

    Probeer daarom eerste om de oorzaak te zoeken, want dan kun je een passende oplossing vinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Het geluid in het algemeen met deze speakers en receiver klinkt niet onaardig hoor maar dat ik zo nu en dan het gevoel heb dat de center wat wordt weggedrukt is alles wat me nu opvalt.
    Ik zal zoveel mogelijk alles uit zetten wat het geluid kan beinvloeden.
    William.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •