De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe receiver advies

    Hallo,

    ik ga mijn receiver vervangen voor een 4K compatible receiver, aangezien ik een Shield tv en een 4K tv heb en alvast ook voorbereid wil zijn voor een aankomende 4k blu ray speler.

    Mijn setup kwa speakers:

    5.1 met mijn fronts ge-biamped
    Wharfedale Diamond 9.6 fronts
    Diamond 9 series center
    diamond DFD dipols als achter speakers

    wat ik wil:

    Hdcp 2.2 / 4K compatibel
    Dolby Atmos / DTS X ondersteuning om niet weer een andere te hoeven kopen over een jaar
    Bi-amp mogelijkheid fronts
    naast bi-amp ook een 7.1 setup (wil mijn setup uitbreiden met 2 surround backs) dus 9.1 met bi-amp optie dan denk ik?

    mijn budget is om en nabij de 1250,-

    Ben heel flexibel kwa merk, heb momenteel een Onkyo, maar sta ook open voor andere merken.

    Ik gebruik hem 60% voor films en 40% voor muziek (flac sacd etc) via mijn oppo bd93 nuforce edition

    het is alleen met deze wensen vrij lastig gok ik.


    alvast bedankt!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zou dan als eerste naar de nieuwere Mid-range Denon's en Marantz (7010)-receivers kijken. Beide vrijwel identiek op het uiterlijk na en presteren zeer goed, weet niet helemaal zeker of ze binnen je budget vallen, maar kijken kan zeker geen kwaad. Daarmee zeg ik niet dat andere merken afvallen, maar ik kan dan niet uit eigen ervaring praten.

    DTS:X zit overigens nog nergens op, omdat het simpelweg nog steeds niet uit is, maar dit wordt dan via een gratis update later aangeboden. Oudere mid-range toestellen uit die serie zullen wellicht goedkoper zijn, maar bieden niet de mogelijkheid om te upgraden naar DTS:X (als dat ooit nog eens uitkomt, was maart 2015).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    http://hificorner.nl/hifi/home-cinem...-x4200w-zilver
    http://hificorner.nl/hifi/home-cinem...x-rz800-zilver


    Bi-ampen + zo veel kanalen gaat denk ik niet lukken zonder aparte eindversterker...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 04-01-2016 om 19:23
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    allereerst bedankt voor jullie reacties!

    ik zat toevallig idd naar de Marantz 7010 te kijken. Als het goed is krijgt die halverwege ht jaar de dts x update maar zou idd vorig jaar al moeten zijn. en die kan wel ge bi amped worden met een 7.1 setup. bij Denon kom je dan bij de 6200 terecht volgens mij minimaal want de 4200 kan dat idd niet zonder extra versterker.

    Vraag me af of ik alleen niet teveel aan kwaliteit inboet heb momenteel een Onkyo TX-NR3009
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is natuurlijk altijd een beetje relatief, bij dezelfde speakers is het maar de vraag. Jouw Onkyo was een van de laatste met Audyssey en het was al geen slecht apparaat. De kwaliteit van de gebruikte componenten worden ook alleen maar minder, vooral de voeding, terwijl het apparaat wel meer moet kunnen. Ze wegen ook geen drol meer. Desondanks zijn het wel veelzijdige apparaten met veel comfort. Of het dus een verbetering in hangt af waar je prioriteit ligt. Ik zou het alleen al doen voor Dolby Atmos en voor de volledigheid straks DTS:X. Maar los van wanneer dat komt zijn er maar enkele BDtitels (lees: straks 3 vs-titels). En is het volgens mij ook nog nergens in een bioscoop te horen. Daarvoor hoef je dus absoluut geen haast voor te hebben. Veel huidige DSP-chips hebben problemen met de software en dat schijnt de reden van het continu uitstellen te zijn. Als je dus niet van plan bent om plafondspeakers te gebruiken zal het verschil wellicht niet eens zo veel beter zijn. Maar een vriend van mij heeft net een 7010 en die is zeker niet verkeerd. Ik heb mijn Denon (x7200w) in maart een jaar en er gaat geen dag voorbij of ik ben niet kinderlijk blij met dat ding. Mijn zeer bijzondere Onkyo gebruik ik nu als eindtrap voor keuken en tuin met nog een aantal opties vrij. Allemaal met een paar klikken via een app te regelen. Lastige keuze. Boost in kwaliteit versus boost in up to date zijn en gebruiksgemak? Maar achteruit ga je er denk ik niet op.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-01-2016 om 23:47
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Dolby Atmos vind ik wel een rede idd om over te stappen en het feit dat ik 4k/60 throughput wil op me hdmi uitgangen.
    Verder is af en toe wat ander speelgoed ook wel leuk

    Neig idd stiekem toch naar de Marantz ookal heb ik nog nooit iets van dat merk gekocht. (Alleen Yamaha en Onkyo receivers in het verleden gehad).

    Lastig altijd. Misschien me budget vergroten naar 2K ofzo en kijken wat daarvoor te krijgen is al lees ik over de Marantz veel goede dingen.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Dolby Atmos vind ik wel een rede idd om over te stappen en het feit dat ik 4k/60 throughput wil op me hdmi uitgangen.
    Verder is af en toe wat ander speelgoed ook wel leuk

    Neig idd stiekem toch naar de Marantz ookal heb ik nog nooit iets van dat merk gekocht. (Alleen Yamaha en Onkyo receivers in het verleden gehad).

    Lastig altijd. Misschien me budget vergroten naar 2K ofzo en kijken wat daarvoor te krijgen is al lees ik over de Marantz veel goede dingen.
    Niets mis met Marantz, is een beetje hetzelfde als Denon, worden vaak in 1 regel genoemd. Marantz kent hier op het forum wel een aantal trouwe
    gebruikers zoals HTip en StefaanD, van John Tak weet ik dat hij over de 7010 beschikt. Van Denon weet ik dat je ze hier met een lokaal nummer
    kunt bellen als je er eventueel vragen over hebt, ook voor vragen tijdens het installeren kun je volgens de NL gebruiksaanwijzing je vragen aan hen stellen,
    dat hebben ze liever dan dat je teruggaat met je apparaat als je ergens niet uitkomt. Onkyo is bij mij door de mand gevallen, had een probleem met
    mijn ongeveer 6 jaar oude TX SR875 en kreeg na het invullen van een verzoek om hulp totaal geen antwoord meer, ook niet na een 2e verzoek
    om steun en dat vind ik wel heel erg teleurstellend, want de Onkyo was mij altijd zeer goed bevallen. Helaas niet bereikbaar in Nederland en als
    je wilt bellen, dan moet dat over de grens.... en als ze niet antwoorden op je mail.... vond het wel heel erg teleurstellend.

    Zo koop ik ook graag bij winkels met een echte winkel en die niet alleen maar een 0900 nummer hebben, iets waar ik toch wel een beetje op let,
    net als natuurlijk de prijs. Van veel winkels kan de service toch wel beter, bij mij zijn het wel de kleine dingen waar ik op let.

    Met Yamaha is niets mis en ook enkele hele dure modellen van Sony schijnen wel goed te zijn... al is Sony niet meer mijn merk, dit wil ik
    ze toch niet onthouden.

    Lastig altijd. Misschien me budget vergroten naar 2K ofzo en kijken wat daarvoor te krijgen is al lees ik over de Marantz veel goede dingen
    Oh..... als je wat hebt gevonden naar je smaak..... durf rustig te informeren naar een betere prijs, je bent een dief van je zelf als je het niet doet
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    John heeft trouwens de 7009, deze is trouwens identiek aan de 5200 alleen een andere huls.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor alle adviezen!

    Ik heb van het weekend de Marantz SR7010 gekocht. Ik was verbaast eerlijk gezegd over de kwaliteit. De Onkyo die ik had was toch ook geen rotzooi, maar vooral op muzikaal gebied klinkt de Marantz net iets zuiverder en gecontroleerder.
    Heb momenteel een 7.1 opstelling met surrounds en surround backs. Met me fronts ge-biamped. Geen officieel Dolby Atmos dus maar je merkt wel de kwaliteit van de soundtrack (Getest met Terminator Genesis en Turtles) Vooral de opening van Terminator is zeer fraai.

    Al met al ben ik zeer tevreden met de upgrade!
    de Marantz is een echte aanrader in mijn ogen!
    nu even afwachten wanneer DTS:X zijn intrede doet en wanneer de betaalde Auro 3D upgrade er is
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De Auro 3D-upgrade is er al een tijdje, maar daar heb je niks aan als je niet twee speakerlagen gaat toepassen. Dus front, rear (sides) height- en surround laag. Daarnaast is er welgeteld een Auro 3D-titel en dat is Pixels.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Bedankt voor alle adviezen!

    Ik heb van het weekend de Marantz SR7010 gekocht. Ik was verbaast eerlijk gezegd over de kwaliteit. De Onkyo die ik had was toch ook geen rotzooi, maar vooral op muzikaal gebied klinkt de Marantz net iets zuiverder en gecontroleerder.
    Heb momenteel een 7.1 opstelling met surrounds en surround backs. Met me fronts ge-biamped. Geen officieel Dolby Atmos dus maar je merkt wel de kwaliteit van de soundtrack (Getest met Terminator Genesis en Turtles) Vooral de opening van Terminator is zeer fraai.

    Al met al ben ik zeer tevreden met de upgrade!
    de Marantz is een echte aanrader in mijn ogen!
    nu even afwachten wanneer DTS:X zijn intrede doet en wanneer de betaalde Auro 3D upgrade er is
    Gefeliciteerd met je aankoop, dat ze je nog maar lang en trouw zonder te haperen mag dienen

    Zelf moet ik nog steeds even wennen aan mijn eigen nieuwe aankoop, komt misschien ook door de
    aankoop van een paar extra speakers, al klonken die bij de Onkyo gelijk al lekker mee, kan ook
    nog liggen aan de verandering van 7.1 naar 7.1.2.... al met al ben ik toch nog een beetje aan
    het fijnafstellen, maar ik wil het dan ook helemaal naar eigen smaak instellen, het laag is nog steeds
    anders dan met de Onkyo en dan nu nog in het voordeel van het oudje, heb er alle vertrouwen in
    dat het wel goed komt, heb ondertussen 6 of 7 van mijn 13 films met ATMOS bekeken/geluisterd.

    De films met ATMOS hebben allen(behalve dan de engelse audio track van de franse Warner Bros. uitgave
    van Mad Max Fury Road op de 3D schijf die slechts in Dolby Plus ATMOS is) een zeer verzorgde audio track
    waarvan de geluidskwaliteit een genot is om naar te luisteren, of je nu al wel of niet een receiver met ATMOS hebt.

    Van AURO 3D kan ik niet veel zeggen, mijn receiver meld al wel dat er een update is voor AURO 3D europese
    modellen, ook al heb ik AURO 3D niet geinstalleerd(heb er geen 149,-- euro voor over en de speakeropstelling
    van AURO 3D is te zeer afwijkend) Er is tot nu toe bij mijn weten slechts 1 film uitgebracht met AURO 3D, deze
    film, Pixels, had ook nog eens een geluidskwaliteit waar ik echt niet van onder de indruk kon raken, komt ook
    dat ik maar zelden echt van DTS HD MA onder de indruk raak, Dolby is toch over het algemeen echt de betere,
    ook al denken de meeste mensen, omdat DTS wat uitgebreidere specificaties heeft, dat DTS beter zou zijn.
    Denk en hoop dat AURO 3D weinig toekomst zal hebben, op DTS HD MA gebaseerd systeem met Sony als
    ondersteuner, dat moet wel fout gaan, als er toch 1 fabrikant is die niet luistert naar zijn klanten dan is dat
    in mijn belevenis toch wel Sony. Vraag me ook af waarom ze zonder enige ophef Pixels met AURO 3D hebben
    uitgebracht, een meesterstukje is het zeker niet en als de bodem laag al niet echt lekker klinkt, ja dan krijg
    je toch het vermoeden dat het met de bovengelegen laag niet beter zal gaan.... Heb de 3D uitvoering van
    de film Pixels.... en de 3D disc had niet eens AURO 3D, ach..... dat wekt nu allemaal niet direct vertrouwen.
    Alles bijelkaar maakt het dat ik er tot nu toe dan ook geen dubbeltje voor over heb, al zou ik het graag
    bij John Tak nog een keer willen horen met deze film, heb bij hem een demo gehoord met AURO 3D die
    wel wist te overtuigen.....

    DTS X..... ja..... als ik heel eerlijk ben, wat mij betreft mogen ze het houden, maar aan de andere kant is
    het natuurlijk wel weer zo, dat als er een goede concurrent is, de kwaliteit van ATMOS ook wel hoog zal
    blijven.... is zo mijn gedachte hierachter, nodig lijkt mij DTS X niet.

    In ieder geval heel veel plezier toegewenst met je nieuwe receiver

    PS

    zag dat Claudio ondertussen ook een berichtje had geplaatst, yep maar 1 AURO 3D titel en die kon
    nog niet eens overtuigen....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Nogmaals bedankt voor alle adviezen!

    Ik heb de receiver nu een kleine anderhalve week mogen testen. En wat een verschil zeg vind hem mooier en zuiverder / gecontroleerder klinken als de Onkyo.

    Ik heb me speaker setup aangepast van 5.1 naar 9.1 met front en rear highs. alvast voor auro 3d

    Claudio, de update is er nog niet voor de SR7010 deze komt in de lente. Voor de SR7009 is hij er idd al wel. De DTS: X update komt 3 maart.

    Er is idd pas 1 blu ray die het ondersteund maar Auro 3D moet als het goed is alle hd soundtracks om kunnen zetten geloof ik toch?

    En anders kan ik zoals nu de surround backs op normaal zetten en de front highs voor atmos gebruiken. Is niet aanbevolen maar atmos klinkt op deze manier al super.


    wat een verrijking is een 9.1 setup. had ik bij me vorige receiver al moeten doen . Heb overigens wel Pixels toevallig liggen op blu ray. nu nog de update hahaha. Wil die gewoon voor de heb sowieso aanschaffen
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #13

    Standaard

    Ik zal binnenkort is fotos posten van mij setup als mijn standaards voor mijn surrounds naast de bank binnen zijn ze staan nu op een kastje en dat staat een beetje armoedig hahaha

    Ik heb front highs op zelfgemaakte planken aan de zijkant van mijn kast (ze moesten naast het beamerscherm komen dat van het plafond komt en niet erachter)
    Rears zijn dipols die ook toevallig op dezelfde hoogte hangen. Staan nu als surround backs, maar wil die als surround rear highs gaan instellen

    ik kom aan de info van DTS X van de site van Marantz zelf. De nieuwe 3 maart de oude modellen van vorig jaar 4 februari:

    http://www.marantz.nl/nl/news/pages/...aspx?newsid=78
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #14

    Standaard

    Ha..... plaatjes Nu maar hopen dat je standaards snel binnen zijn

    ik kom aan de info van DTS X van de site van Marantz zelf. De nieuwe 3 maart de oude modellen van vorig jaar 4 februari:

    http://www.marantz.nl/nl/news/pages/...aspx?newsid=78
    De definitieve data zijn tot de definitieve lancering onder voorbehoud..... volgens de rest van de tekst,
    was al een beetje verrast..... zo van.... Hé gaat het nu dan ook eindelijk eens komen met DTS X...

    Maar het toont wel dat ze van goed wil zijn, ze staan er helemaal klaar voor..... als het dan ook
    eindelijk een keer gaat komen, maar eerlijk.... van mij hoeft het net echt nodig, vind DTS toch wel minder
    klinken dan zijn Dolby tegenhangers en dat heb ik ook een beetje met dat AURO 3D dat ook op
    DTS leunt, krijg je ook nog een film als Pixels als een soort van Kick off... niet echt een geweldige
    eerste indruk.

    Ben in ieder geval benieuwd naar de plaatjes.... moet zelf ook nog even aan de bak om mijn ervaringen
    met de Denon in een verslagje te zetten met wat plaatjes in mijn thuisbioscoop plekje..... de plaatjes
    zijn er wel..... maar die moeten nog passend op internet gezet worden en dan moet er natuurlijk ook
    nog een verhaaltje bijkomen..... er gaat wel een hoop tijd inzitten, maar wat ik beloof doe ik.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hmm, heb je of topic berichten getracht te verplaatsen, maar helaas zijn ze spontaan verdwenen. Een foutje in de forumsoftware schijnbaar.
    Heb wel een topic aangemaakt, moeten we de berichten maar even opnieuw vermelden.
    Excuus

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...30#post2017930
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hmm, heb je of topic berichten getracht te verplaatsen, maar helaas zijn ze spontaan verdwenen. Een foutje in de forumsoftware schijnbaar.
    Heb wel een topic aangemaakt, moeten we de berichten maar even opnieuw vermelden.
    Excuus

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...30#post2017930
    Jammer, niets aan te doen, wel jammer van de tijd, heb op het andere plekje een beetje geprobeerd
    mijn ei weer te plaatsen, staat er dan wel weer heel anders, maar de bedoeling is hetzelfde.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •