De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag of speakers gebruikt kunnen worden in nieuwe setup

    Geachte leden,

    Ik ben nieuw op dit forum en wel om de volgende reden.
    Wij (ik en m'n pa) willen thuis onze HT set gaan vernieuwen. Wij maken op het moment gebruik van deze (klik) set up.
    Wij willen de Versterker (klik) gaan vervangen voor een HT receiver en de DVD speler voor een Bluray speler.
    Nu hebben wij deze (klik) speakers voor links/rechts en surround staan. Type plaatje (klik) hier.
    De center speaker is op de eerste foto te zien. Het type plaatje is hier (klik) te zien.
    Nu de vraag, aangezien m'n pa deze speakers mooi vind en ook mooi in de kamer staan is het mogelijk dat als je een mooie Home Cinema versterker gaat gebruiken deze speakers ook weer te gaan gebruiken? Deze zijn echt puur als tweeters en de versterker die er nu is is natuurlijk helemaal afgeregeld op deze speakers.
    Ik weet uit ervaring dat een echte Home Cinema versterker ook wel wat laag over in ieder geval de frontspeakers stuurt. Maar dit is op zich niet nodig want we hebben de Subwoofer natuurlijk wel.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Groetjes Jelle
    Laatst aangepast door woozzz : 26-12-2015 om 18:12 Reden: abbonement aangepast

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Jelle.

    De set die jullie nu gebruiken is éen goed voorbeeld van een alles-in-één set waar je lang plezier van kunt hebben. Doordat deze een aktieve subwoofer heeft, hoef je nu geen andere subwoofer te kopen wanneer je de receiver wilt vervangen.

    Voor de luidsprekers is het verhaal iets lastiger, omdat je er voor kunt kiezen deze als tijdelijke oplossing te gebruiken of als deel van de nieuwe set. Dit bepaalt nl. de keuze van de receiver.

    Wil je een model kopen met een wat hoger uitgangsvermogen om er later wat grotere luidsprekers op aan te kunnen sluiten, dan kun je het beste een model kiezen wat past bij het formaat van de luidsprekers die je er op aan wilt sluiten. Deze zal kwa klank en vermogen niet helemaal bij de huidige luidsprekers passen, maar daar kun je tijdelijk wat aan doen door bvb een hoge 'cross-over' te gebruiken. Alle frekwenties boven de 'cross-over' gaan dan naar de luidsprekers en de rest naar de sub.

    Wil je als deel van nieuwe set gebruiken, dan zal het verstandig zijn om een model met een wat lager uitgangsvermogen te gebruiken zoals een 'slim-line' of een instap model. Op deze manier kun je er voor zorgen dat het risico dat de luidsprekers overbelast kunnen worden kleiner is.

    In ieder geval is het denk ik verstandig om de luidsprekers aan te sluiten met kabels die niet dunner zijn dan 2x 0,75mm2, zodat de kabel weinig weerstand kan hebben voor het vermogen van de nieuwe receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi bedankt voor je antwoord.

    Het was in eerste instantie het idee om deze speakers te blijven gebruiken. Maar na wat surfen zijn we ook speakers tegengekomen die toch wel onze smaak hebben. Dus denk ik de toekomst dat dit wel vernieuwd gaat worden. Of in ieder geval de Front speakers.
    Het nadeel van een Slim-Line / instapmodel is dat je minder functies hebt dan een wat zwaardere en duurdere receiver. Het afstellen zal sowieso wel moeten denk ik. Maar daar komen we vanzelf uit. En de woorden van m'n pa zit ook wel waarheid in: Je bent er zelf bij, je eigen gehoor is het beste. Je hoort zelf wel of je het limiet bereikt hebt. En daar zit toch wel wat waarheid in.
    Wat wij nu op het oog hebben is ook verre van instap/slim-line. De Harman/Kardon AVR370. Dit vooral ook om zijn uiterlijk wat voor mijn pa toch wel heel belangrijk is.

  4. #4

    Standaard

    Een AVR370 van HK is heel wat anders dan wat jullie nu gebruiken.

    Welke luidsprekers willen jullie daar op aan gaan sluiten?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-01-2016 om 14:54 Reden: Verkeerd woord in een zin.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Haha, dat is ook wel de bedoeling. Toen wij deze kochten was dit wel aardig het neusje van de zalm.
    En we willen nu weer een goede tijd vooruit kunnen!
    In eerste instantie de speakers die we hadden. En dan wat jij zei een hoge crossover. En dan tzt kijken naar in ieder geval nieuwe front speakers Moet natuurlijk ook niet al te snel gaan. Dan is de hobby niet leuk meer haha.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •