De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sinus Bass Pump 3 hoe beste aftestellen?.

    Hallo,

    Ik heb weer een uitbreiding gedaan voor mijn thuisbios heb een nieuwe bank (tweesits)in die ruimte geplaatst en het idee opgedaan in de bios laatst toen in naar Everest ben geweest toen de storm en lawinnes begonnen toen trilde de vloer ook helemaal mee,toen dachte ik al 'Hoe doen ze dat toch of hoe werkt het?'.Maar toen kwam ik al snel op de Bass Shakers uit.
    Nu heb ik er twee onder de bank geplaatst de Sinus Bass Pump 3.
    Ik heb een Denon receiver de Avr-1100W die heeft twee uitgangen voor subwoofer de Sub zit op 1ste uitgang de Bass Shakers op 2de uitgang vanuit daar naar de Pioneer A-307 versterker op de line in via cinch op de plus aangesloten dan de Bass Shakers met luidsprekerskabel aangesloten.
    Ik hoop dat dit de juiste manier is eigelijk?.
    Maar hoe kan je de Bass Shakers het beste afstellen?dat die bij een bepaalde hz 40 ofzo beginnen te trillen.

    William.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In principe doet de subwoofer-uitgang het werk. Dus geen kantelfrequentie. Het is alleen lastig om resonantie (trillende bijgeluiden) te vermijden. Het subwoofer-kanaal is mono, hoe stuur je twee speakers aan?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-11-2015 om 19:48
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat je het zo prima hebt aangesloten.

    Je subwoofer mono kanaal splitsen naar stereo is geen enkel probleem. Daar zijn genoeg oplossingen voor in de vorm van een splitstekker.

    Het afstellen zou je eigenlijk moeten doen met een crossover filter en dat heeft je Pioneer niet. Je moet dus in je receiver gaan instellen. Ik ga er vanuit dat je voor je sub al een kantelfrequentie hebt ingesteld in je receiver. Als die bijvoorbeeld op 80 Hz staat krijg je alles onder de 80 Hz naar je Bass Shakers. Lijkt me prima... Dan is het verder een kwestie van proberen denk ik. Het zijn toch dingen die eigenlijk geen geluid produceren. Je hebt kans dat door het voelen van de bass je je sub lager wil gaan zetten omdat je em voor je gevoel duidelijker hoort.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ja ik had ze eerst anders aangesloten met een enkele cinch kabel coax (mono) vanuit de de tweede uitgang sub receiver dan dan de Pioneer op de Line in alleen op de plus aangesloten.
    Maar nu heb ik op de 2de uitgang sub een cinch splitter gezet met normale linekabel cinch stekker wit en rood op de line in van de Pioneer wit/rood.
    Maar het nu kan je met de volume knop van de pioneer de hoeveelheid trillingen ook regelen natuurlijk meer of minder,maar het is ook wat je zegt uit proberen.
    William.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In principe doet de subwoofer-uitgang het werk. Dus geen kantelfrequentie. Het is alleen lastig om resonantie (trillende bijgeluiden) te vermijden. Het subwoofer-kanaal is mono, hoe stuur je twee speakers aan?
    Met de Pioneer A-307 is 2x 80 Watt.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb vanmiddag voor het eerst een film gezien The Man From U.N.C.L.E en het voelde perfect aan het voelde net als in de bioschoop het zelfde effect.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is mooi. Een goede testfilm met een hele goede soundtrack.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat is mooi. Een goede testfilm met een hele goede soundtrack.
    Ja met Dtshdmaster 7.1 toen ik de film starte begon de sountrak van achteren naar voren toe ik heb een 7.1 opstelling geluid was heel goed.
    Het is nu net dat zal wel een gevoel zijn,dat met die bass shakers dat de sub veel harder staat!! ik heb het gevoel nu dat ik de sub zo hard heb staan dat de bank gaat trillen?? maar dat is niet zo kom door de bass shakers natuurlijk!!.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 23-11-2015 om 19:15

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •