Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    De boxvorm is hetzelfde, enkel heeft Zeg 'ns Aaa, 3 plastic dozen, met ieder 12 DVD's.
    Wederom bedankt voor je reactie .

    Ik wens je heel veel kijkplezier toe met de box.

  2. #27

    Standaard

    Bedankt, dat gaat zeker lukken! Voor jou ook veel kijkplezier gewenst.

    Ik hoop ook van harte dat alle retrokijkers zulke uitgaves blijven steunen door ze te kopen. Laten we hopen dat er volgend jaar ook van zulke boxen verschijnen van complete
    jaren Nederlandse series uit de jaren '70 en '80.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    Bedankt, dat gaat zeker lukken! Voor jou ook veel kijkplezier gewenst.
    Dank je wel. Ik moet nog even wachten op de box helaas.

    Er stond bij dat het 2 a 3 dagen levertijd was, dus ben benieuwd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    Ik hoop ook van harte dat alle retrokijkers zulke uitgaves blijven steunen door ze te kopen. Laten we hopen dat er volgend jaar ook van zulke boxen verschijnen van complete
    jaren Nederlandse series uit de jaren '70 en '80.
    Dat hoop ik ook ja, en het zou inderdaad mooi zijn als er nog meer mooie uitgaves zullen volgen.

    Er zijn nog genoeg leuke series die het verdienen om uitgebracht te worden op dvd.

    En als deze boxen gekocht worden, dan ziet de uitgever er ook hoogstwaarschijnlijk brood in, dus alleen maar win win voor beide partijen lijkt me.

  4. #29

    Standaard

    Die extra's vallen me nog ontzettend mee

  5. #30

    Standaard

    *zucht* was er maar een instantie in Vlaanderen die hetzelfde deed met 'onze' reeksen. Bridge is daar enkele jaren geleden mee opgehouden, wat betekent dat Het Pleintje, Merlina, Heterdaad, Recht Op Recht, Langs De Kade,... allemaal onvolledig blijven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    *zucht* was er maar een instantie in Vlaanderen die hetzelfde deed met 'onze' reeksen. Bridge is daar enkele jaren geleden mee opgehouden, wat betekent dat Het Pleintje, Merlina, Heterdaad, Recht Op Recht, Langs De Kade,... allemaal onvolledig blijven.
    Inderdaad.
    Ik zou graag de reeks Lili en Marleen in bezit krijgen maar als je die prijzen bekijkt......
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    Inderdaad.
    Ik zou graag de reeks Lili en Marleen in bezit krijgen maar als je die prijzen bekijkt......
    In jouw geval zíjn de disks er wel... van de reeksen die ik opnoemde helaas niet (alles).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #33

    Standaard

    Source 1 Media zie ik dit nog wel overnemen met een beetje mazzel. Wel is het zo dat de Vlaamse reeksen om 1 of andere reden achterlijk duur worden verkocht.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    Vandaag bij de Mediamarkt gekocht.

    Extra's bestaan uit:

    - Interview Jan Blaaser
    - TV-monument Han Peekel
    - Special (achter de schermen) 100ste aflevering
    - Uitreiking Televisering 1984

    Al met al een prachtige COMPLETE box!
    Super om hem nu daadwerkelijk in mijn bezit te hebben.
    Ik heb vandaag de box binnen gekregen, en ben er echt blij mee.

    Alleen ik zie nergens het TV Monument als extra staan hoor.

    Bij mij staan de extra's op de laatste box :

    Uitreiking Televizierring 1984
    Intervieuw met Jan Blaaser
    Documentaire over de 100e aflevering
    Intervieuws met de acteurs en makers van Zeg 'ns Aaa

    Maar dat TV monument van Han Peekel dus niet.

    Dus erg raar dat die er op staat bij jou, terwijl ik dezelfde box heb?????????

    Erg jammer dat deze er dus niet op staat :

    Laatst aangepast door DVD Watcher : 22-12-2015 om 18:21

  10. #35

    Standaard

    M.b.t. dat TV-monument, dat zijn interviews met de makers en acteurs, o.a. Nico Knapper en Chiem van Houweninge, Carry Tefsen, Sjoukje Hooymaayer, Hans Cornelissen. Destijds is mij gezegd dat die er op zou komen als extra, dus bij de omschrijving ging ik er vanuit dat het ook om TV-monument gaat. Source 1 Media heeft destijds ook het eerste deel van de TV-monumenten op DVD uitgebracht in een box. Ik heb de extra's zelf nog niet bekeken, heb nu 3 DVD's gezien. Ben benieuwd of het TV-monument is.

    Beeld en geluid zijn trouwens goed, zeker gezien de leeftijd van het materiaal!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    M.b.t. dat TV-monument, dat zijn interviews met de makers en acteurs, o.a. Nico Knapper en Chiem van Houweninge, Carry Tefsen, Sjoukje Hooymaayer, Hans Cornelissen. Destijds is mij gezegd dat die er op zou komen als extra, dus bij de omschrijving ging ik er vanuit dat het ook om TV-monument gaat. Source 1 Media heeft destijds ook het eerste deel van de TV-monumenten op DVD uitgebracht in een box. Ik heb de extra's zelf nog niet bekeken, heb nu 3 DVD's gezien. Ben benieuwd of het TV-monument is.

    Beeld en geluid zijn trouwens goed, zeker gezien de leeftijd van het materiaal!
    Nou die intervieuws die er wel op staan, zijn buiten bij 1 of andere gracht in Amsterdam opgenomen, en die beelden zijn niet afkomstig uit bovenstaande uitzending van het TV monument.

    Die intervieuws zijn opgenomen in 1988, en die van bovenstaande uitzending heel wat jaren later.

  12. #37

    Standaard

    Ok, die beelden ken ik ja. Dan hebben ze toch besloten om die van Han Peekel er niet op te zetten.

    Jammer, maar die andere beelden bij de gracht in Amsterdam zijn ook de moeite waard.

    Sowieso de serie is eindelijk COMPLEET en dat is het allerbelangrijkste, die extra's zijn een leuke toevoeging.
    Wellicht brengt Source 1 Media nog een deel 2 uit van de TV-monumenten met daarop ook die van Zeg 'ns Aaa

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    Ok, die beelden ken ik ja. Dan hebben ze toch besloten om die van Han Peekel er niet op te zetten.

    Jammer, maar die andere beelden bij de gracht in Amsterdam zijn ook de moeite waard.

    Sowieso de serie is eindelijk COMPLEET en dat is het allerbelangrijkste, die extra's zijn een leuke toevoeging.
    Wellicht brengt Source 1 Media nog een deel 2 uit van de TV-monumenten met daarop ook die van Zeg 'ns Aaa
    Belangrijkste is inderdaad dat de serie compleet uit is op DVD, ik ben er happy mee!!!

  14. #39

    Standaard

    Waar mogelijk vind ik de interviews uit '88 een welkomere aanwinst dan het TV-monument. Ik ga de box halen.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Waar mogelijk vind ik de interviews uit '88 een welkomere aanwinst dan het TV-monument. Ik ga de box halen.
    Ik dacht dat jij die box al lang & breed in huis zou hebben

  16. #41

    Standaard

    Ik kom er net achter dat op disc 6 een geluidsfout zit, in de aflevering "Een kruidnagel doet wonderen".

    Op een gegeven moment komt Mien de kamer binnen bij dokter van de ploeg, en even later loopt het geluid dubbel (2 x hetzelfde uitgesproken), en dat houdt effe aan.

    Dat is over als Mien in de keuken daar is.

    En even later als ze op de tandarts stoel gaat liggen ook, maar dat is snel over.

    Toch 2 keer een hinderlijke fout, wat toch jammer is..
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 26-12-2015 om 01:16

  17. #42

    Standaard

    Die 'fout' zit in de originele moederband, dus hier kan 'Source 1 Media', niets aan doen. Dergelijke foutjes in het geluidspoor komen soms voor bij opnames uit de tijd.
    Het is jammer, maar e.e.a. kan bij mij zeker niet de pret drukken!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    Die 'fout' zit in de originele moederband, dus hier kan 'Source 1 Media', niets aan doen. Dergelijke foutjes in het geluidspoor komen soms voor bij opnames uit de tijd.
    Het is jammer, maar e.e.a. kan bij mij zeker niet de pret drukken!
    Ik kan na jaren research eindelijk bevestigen, en excuseert u mij voor het taalgebruik (wat overigens niet beledigend is richting wie dan ook): dat is bullshit, en datzelfde geldt voor ALLE geluidsfouten in de Oppassen-boxsets.

    Uitzendbanden in de 90s (mogelijk ook daarvoor) hadden 4 sporen. Vraag me niet waarom ze allemaal werden gebruikt als maar 1 reeks sporen voor tv werd gebruikt, want die redenen lopen uiteen (van onafgewerkte sporen tot sporen zonder achtergrondmuziek), maar 9 op de 10 keer was het geluid van spoor 3 en 4 hetgene wat (links en rechts) op televisie diende te komen en waren spoor 1 en 2 (links en rechts) onafgewerkt/niet bestemd voor uitzending. Welke sporen bestemd waren voor uitzending werd dan ook altijd op de tapes geschreven, zodat bij uitzending al-tijd het goede audiospoor werd gebruikt. Beeld & Geluid heeft alles digitaal ingeladen in MXF-formaat waarbij alle sporen zijn meegepakt (inclusief 4 lege sporen erachteraan; sommige banden konden tot 8 sporen aan dus dan is het logisch dat ze die sporen ook meepakken, just in case).

    Probleem is alleen; bij het uitbrengen van die opnames wordt er nauwelijks naar omgekeken. Men kijkt er niet naar bij herhalingen op NPO Best (luister maar eens naar onderdeelwissels tijdens Showmasters of Ook dat nog, dan hoor je meerdere opnames/stemmen door elkaar gaan of abrupt wegvallen), men keek er totaal niet bij het op dvd zetten van Oppassen (en hier was het héél erg, al in de eerste aflevering tijdens de scène met het voetballen), waar hoge kwaliteit-TV opnames met logo (zendlijnregistratie dus) op die dvd's NOOIT met deze audioissues te kampen kregen. Pas nadat ik zelf een opname in MXF-formaat kreeg toegezonden van B&G (omdat het programma wat ik opvroeg audio-issues had, ik bleek een verkleinde .MOV-file met enkel spoor 1 en 2 te hebben, wat een audiotrack zonder achtergrondmuziek bleek te zijn) kwam voor mij de aap uit de mouw; alles wat je nodig hebt staat gewoon op die 'opnames uit die tijd', men kijkt er alleen niet goed genoeg naar waardoor foutjes als deze gebeuren.

    Long story short; Zo'n fout gebeurt vaker maar is te verhelpen doordat de 'goede sporen' gewoon in de opname zitten, maar vaak niet gebruikt worden. 2 fouten in 1 aflevering is zonde. 1 aflevering met fouten op 212 afleveringen is, zeker vergeleken met Oppassen, een aanzienlijke opluchting.

  19. #44

    Standaard

    Inhakend op verhaal 'Samba-boy', bovenstaand klopt inderdaad. Er is blijkbaar ergens iets fout gegaan bij die aflevering. Bij de 1ste uitgave 'De 40 leukste afleveringen', is er namelijk geen echo te horen. Bij de opnames destijds door 'Best 24' herhaald weer wel. Blijkbaar heeft 'Source 1 Media' dit materiaal zo gekregen via 'Beeld en Geluid'.

    Maar al met ben ik zeer tevreden over de beeldkwaliteit en ook het geluid, zeker gezien de leeftijd. De uitgave van 'Source 1 Media', is qua kleurbalans ook een stuk beter dan die 1ste uitgave, waar veel onrustige kleuren in voorkomen- slechte balans. Die ene aflevering, die kleine 2 minuutjes kan en mag de pret absoluut niet drukken.

    Nu weer 'Thomas en Senior' die ze gaan uitbrengen (hopelijk volgt er meer materiaal van Karst, zeker hetgeen nog nooit op DVD is verschenen). 'Source 1 Media' is weer terug bij de basis, de retrokijker!!!

    Al met al een zeer mooie uitgave!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oranje boven Bekijk bericht
    Bij de 1ste uitgave 'De 40 leukste afleveringen', is er namelijk geen echo te horen. Bij de opnames destijds door 'Best 24' herhaald weer wel. Blijkbaar heeft 'Source 1 Media' dit materiaal zo gekregen via 'Beeld en Geluid'.
    Heb beide uitgaves, dus voor mij geen probleem.

  21. #46

    Standaard

    Heel erg blij met deze box! Heb weer genoten van alle afleveringen. Top ook dat de 'vermiste' afleveringen er op staan in VHS-kwaliteit.

    Minpunt: de compilatie-aflevering uit 1984 ontbreekt. Sowieso zijn de extra's erg mager.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •