De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung Tv UE40ES6800 (beeldinstellingen)

    Hallo allemaal!

    Ik heb een zeer dringende vraag vooral omdat ik zn beetje het einde zoek ben. Mijn vader heeft sinds een jaar een Samsung UE40ES6800 tv en in combinatie met de UPC Horizon box. Nu hebben we het beeld nooit optimaal gekregen. Dan was het te wazig, dan hadden we een witte gloed erover, dan waren de schaduwen weer te rood of te groen. We hebben alle instellingen wel een keer of 30 veranderd en we krijgen het niet goed.

    Net Hawaii Five-O en de schaduwen bleven rood ook zagen we de pixels teveel soms.
    Hoe kunnen we alles goed afstellen, want door al dat geklooi met de instellingen weten we echt niet meer wat we moeten doen. De filters zijn gereset en kijken nu via de filter Film maar dan zit er weer een soort van waas / gloed overveen en weer die achaduwen die niet goed / netjes zijn.

    Kortom wie kan ons de tip(s) geven wat we moeten doen en vooral hoe?
    Alvadt bedankt!

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi M.Braam,

    Welkom bij DVD.nl.

    Jammer dat het nooit gelukt is om goed beeld te krijgen en op het internet lees je veel over deze problemen. Het klinkt als een HDMI-handshake-probleem of een HDCP-probleem (Kopieerbeveiliging). HDMI-apparaten moeten elkaar begrijpen en daar gaat het tussen merken wel eens fout. Je krijgt dan rare kleuren of zelfs geen beeld. Is dit probleem recent, want Ziggo heeft onlangs een nieuwe firmware uitgebracht die nog al wat HDMI-problemen geeft, ook als ze er eerst niet waren.

    Wat sowieso aan te raden is, is om met de resolutie te spelen in de Horizon-box, dus eens wisselen van 1080p naar 1080i. Standaard staat hij op tv-resolutie aanhouden en dat is meestal 1080p. Er is ook een HDMI-instelling die je kunt uitproberen, ben sinds de update even kwijt waar die zit, maar meestal bij geavanceerde instellingen. Zoek naar HDMI-bereik of 4:4;4 pulldown oid. Probeer vooral de stand RGB. Deze staat bekend als oplossing van kleurproblemen.

    Werkt dat niet...

    In de tv zou je al de zogenaamde beeldverbeteraars uit kunnen zetten. Verbeteraars kunnen het beeld juist negatief beïnvloeden. Probeer ook eens een andere HDMI-ingang op de tv of een andere HDMI kabel (alhoewel dat meestal nooit het probleem is). Wellicht staat er toch een instelling fout. Is de tv aangesloten op het Internet? Zo niet dan zou ik eens op zoek gaan naar een nieuwe update voor de tv. Als hij echter op het internet is aangesloten gebeurt dat veelal automatisch, toch zou ik even checken of dat wel gelukt is.

    Je kunt altijd Ziggo bellen, maar die geven meestal de bekabeling de schuld (voor alle problemen).

    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Beste Claudio,

    Bedankt! En bedankt voor je reactie.
    Vanavond komt NCIS op tv wat voor ons een graad meter zal zijn aangezien we deze altijd in een zeer slechte kwaliteit hebben gezien.
    Downloaden we een aflevering. laptop eraan en goed beeld.

    Morgen gaan we denk ik aan de slag (nogmaals).
    En dan resetten we de tv volledig naar de fabrieksinstellingen, daarna updaten en dan inderdaad ook een keer een poort wisselen.
    We hebben nu de movie filter aangezet van de Tv echter is het beeld dan gewoonweg wat vaag + de schaduwen zijn rood, doen we dynamisch is alles onwijs scherp maar zit je weer te klooien met de schaduwen.

    Wat Ziggo betreft, we hebben een nieuwe kast hebben we om gevraagd om te kijken hoe of wat maar haalt weinig verschil uit
    Ik neem je stappen, door en mee en dan kom ik er zsm op terug want het is echt een ... probleem.
    Ook hebben we alle andere apparaten geprobeerd, BR perfect, Xbox 360 game en Netflix perfect, laptop eraan perfect.
    Ziggo / UPC Horizon en BAM het is waardeloos

    KPN kan helaas niet aangezien de verbinding zeer slecht is bij ons en KPN de kabel waar het buiten aan ligt niet wil vervangen / oplossen.
    We zaten daar een korte tijd en zetten we de TV op HD dan klapt het internet keihard terug.

    Kortom nogmaals bedankt en ik hoop via hier dat jij / jullie ons een stapje verder kunnen helpen want dit kijkt zo waardeloos.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het eerste wat je MOET proberen is die RGB-instelling voordat je gaat resetten en zo, want daarvan verwacht ik dat dit het probleem gaat oplossen.

    Succes!

    UPC/ZIGGO heeft veel problemen gehad en er kunnen wat issues ontstaan, maar momenteel is het wel de beste manier om goede kwaliteit tv te ontvangen. Hebben je ouders niks met opnemen, dan kun je ook voor zo'n C.I. insteekkaart kiezen, dat werkt ook heel prettig, alleen verliest je de meeste gemaksopties zoals opnemen, pauzeren en on demand. Ik weet echter zeker dat je een oplossing gaat vinden, want in tegenstelling tot enkele jaren terug (ik kan het weten als actief chelloo-lid en A2000-klant van het eerste uur), werkt het nu toch wel zeer prettig en goed. De vrees is altijd wel wat voor nieuwe bugs je krijgt als men weer een nieuwe firmware vrijgeeft. zoals nu onlangs...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ik had het inderdaad wel op RGB aangepast maar had niet zoiets van WOW.
    Maar het kan ook zijn dat ik dan even moet spelen met de filters movie enz. en dit iets aanpassen.
    Vanavond tijdens NCIS ga ik dit zeker even proberen!

    En idd die insteekkaart is helaas geen optie aangezien mijn ouders veel opnemen en ook pauzeren.

  6. #6

    Standaard

    Helaas geen verschil, ja we hebben iets winst maar het is helaas niet wat het zou moeten zijn.
    Even een bijkomende vraag, wat als we de Horizon box vervangen met een eigen HD kast?
    Echter ben ik hier helemaal niet in thuis, dus alle hulp is welkom

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    HD-kast bedoel je satelliet van Canaal digitaal. Ik zou zo'n c.i.-module proberen van Ziggo/UPC. Dat is een insteekkaart die rechtstreeks in je tv geplaatst worden. Je tv is daar vast geschikt voor.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    We hebben misschien een mogelijke oplossing gekregen van Ziggo namelijk dit ding ertussen zetten:
    http://hdmisplitter.nl/hdmi-splitter-1-naar-2.html
    "Waar je specifiek tegen aanloopt is een 'handshake' probleem tussen HDMI en HDCP."
    Ook wat jij aangaf.
    In jouw geval kan een actieve HDMI splitter de oplossing zijn.

    Kortom we gaan dit eens proberen en kijken hoe of wat.


    // Edit:
    Gaat om deze: http://www.hdfury.eu/nl/home/5-dr-hdmi.html
    Laatst aangepast door M.Braam : 11-11-2015 om 15:07

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zou zomaar een oplossing kunnen zijn, maar het is wel de omgekeerde wereld. Zij zadelen je met een probleem op, maar over het algemeen geven Samsung en Ziggo elkaar de schuld. Ik vraag me wel af of er veel mensen hetzelfde ervaren met dezelfde combinatie. Wat ik met Google vond, had vooral met de RGB-instelling te maken. Dan is deze oplossing echt een uiterste noodgreep. Maar goed als het werkt. Wel vreemd dat je zelf voor de kosten moet opdraaien. Kan een monteur dit niet regelen? Kan je zien of het wel werkt.

    Sowieso zou ik de tv een keer een fabrieksreset geven, maar dan moet je alles opnieuw instellen. Het kan handig zijn alle instellingswaarden eerst even te noteren
    Je moet ook even opletten of het straks niet allemaal te ingewikkeld wordt, zeker qua bediening en gebruiksgemak.

    EDIT: Werkt eventueel ander apparatuur wel goed op de HDMI-aansluitingen van je tv?
    Kan je de box niet een keer elders op een tv aansluiten met dezelfde kabel?

    Wat je ook nog even kunt doen is de instellingen van de tv (en Horizon-box) hier vermelden. Wie weet is er toch iets simpels over het hoofd gezien.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-11-2015 om 22:47
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Alles idd al geprobeerd zoals je aangaf weinig tot geen verschil.
    Ziggo is gelukkig zo vriendelijk geweest om een hoge uitzondering te maken gezien we al een jaar bezig zijn, dat ze deze DR HDMI vergoeden.
    Kortom, zodra dit ding er is gaan we er weer mee beginnen.

    Dan zal ik ook meteen alle instellingen noteren en hier delen
    Wat wel gek is, dat die Horizon box van Samsung is, en onze tv ook dan verwacht je eigenlijk wel dat die twee dingen elkaar goed begrijpen :P
    In het begin van de Tv dachten WE GAAF al die instellingen, maar nu denken we echt jongens dit is veel te veel wat je kan instellen haha.

  11. #11

    Standaard

    We zijn een redelijk eind gekomen en zijn er denk ik bijna.
    Bij 1 serie is het nog niet helemaal goed maar over het algemeen zitten we redelijk goed.

    Het is nu alleen dat er een soort van witte waas overheen zit.
    Teveel helderheid zeg maar, maar wanneer we deze wat minder zetten is het beeld weer te donker enz. enz.
    Ook hier en daar soms wat te korrelig beeld ...

    Kortom mocht je nog wat tips en hints hebben.
    Dat HDMI ding zorgt voor een heel klein verschil.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door M.Braam : 18-11-2015 om 19:27

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vreemd dat alleen één serie problemen geeft en wat betreft het apparaat; je zou toch zeggen als het apparaat de juiste EDID-waarde forceert, dat het probleem geheel opgelost moet zijn.

    Voorop gesteld ik ken deze tv niet, maar zie wel paar algemene dingen die opvallen.

    Beeldscherpte wordt heel vaak gesimuleerd, maar daardoor voeg je vaak beeldinformatie toe die er niet is. Het geeft het gevoel van scherpte, maar geeft juist een onrustig beeld. Veelal staat die scherpte standaard dan ook extra hoog, terwijl goed ingestelde schermen de beeldscherpte bijna geheel terugschroeven. In een ideale situatie gebruik je een zwart-wit-testbeeld met veel lijnen en diagonalen. De scherpte voer je van 0 geleidelijk op tot je merkt dan strakke lijnen schaduwen of ander soort randen gaan vertonen. Elke tv is anders, bij de een moet je bijna geheel naar 0, waar anderen een hogere waarde toelaten. In het begin is het wellicht wat soft, maar dat is letterlijk even wennen. Het resultaat is een rustiger en filmisch beeld. Helpt ook een hoop tegen ruis.

    Het contrast staat erg hoog. Hierdoor kan 'glooming' ontstaan. Dit houdt in dat witte delen letterlijk opzwellen en dat details in het wit daardoor verloren gaan. Een wolk zonder definitie, zeg maar.
    Ik zou het contrast zeker terugschroeven en dan eventueel stoeien met 'dynamisch contrast' en 'zwarttinten'.
    Het niveau van het beeldscherm zou ik zeker hoger zetten (Als dat tenminste duidt op lichtintensiteit), Dat zou de waas kunnen verklaren. Je moet dan compenseren met hoge helderheid en hoog contrast.

    Dynamisch contrast en zwarttinten zijn digitale verbeteraars. De purist zou ze afzweren, maar hier is het een beetje schipperen. Instellingen als 'digitale ruisfilter' en 'mpegfilter' zou ik ook zeker uit zetten en niet op 'auto'. Bij gebrek aan beter op 'minimaal'. Dat geeft alleen maar zwevende kleurvlakken en verlies van details.

    HorizonTV staat op 'RGB', maar op het scherm staat deze functie uit?

    Toch zou ik zeker ook die fabrieksreset eens proberen. Windows moet soms ook helemaal schoon geïnstalleerd worden. De Horizon heeft een lange historie met harde resetten . Het lost 80% van de problemen op!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Op mijn Samsung (UE55F8000) gebruik ik de volgende instellingen en ik ben daarmee supertevreden over het beeld:

    Picture Mode Movie
    Backlight 12
    Contrast 90
    Brightness 45
    Sharpness 10
    Colour 50
    Tint (G/R) G50/R50
    Picture Size 16:9
    Advanced Settings:
    Dynamic Contrast Off
    Flesh Tone 0
    Colour Space Auto
    White Balance
    10p White Balance Off
    Gamma 0
    Expert Pattern Off
    Motion Lighting Off
    Picture Options:
    Colour Tone Standard
    Digital Clean View Off
    MPEG Noise Filter Off
    HDMI Black Level Low
    Film Mode Off
    Motion Plus Smooth
    Cinema Black Off

    PS. Nooit de Picture Modes Dynamic of Natural gebruiken! Kleuren zijn te blauw en contrast en helderheid zijn veel te hoog. Movie levert de beste, meest natuurlijke kleuren, met Standard als een goede tweede.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 19-11-2015 om 09:11
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Wow, bedankt voor de reacties!
    Ik denk dat we het voor een tweede keer gaan proberen.
    Fabrieksinstellingen hadden we al gedaan maar het kan nooit nog een keer kwaad!

    Ik begrijp in ieder geval nu iets meer wat elk onderdeel inhoud door deze omschrijvingen.
    Want vaak had ik het gevoel dat helderheid, backlight en contrast zo goed als gelijk was, maar deze 3 ondersteunen elkaar wel.
    Zet je de ene lager of hoger moet je het andere vaak ook aanpassen (toch)?

    Ondertussen zoekt Ziggo ook verder, ze gaan de bekabeling buiten nog inspecteren enz. dus gelukkig zoeken hun ook mee.
    Wij gaan door om toch te kijken stel dat Ziggo niks meer kan beteken wat zou kunnen dat we toch een goed, mooi maar vooral stabiel beeld kunnen krijgen.

  15. #15

    Standaard

    Beeld blijft waardeloos wat we ook proberen.
    Tv gereset en nog steeds problemen.

    Net de laptop erop aan, standaard opties aan op de Tv, helderheid iets terug, scherpte naar 55 naar horizon.tv en glashelder goed beeld!
    Conclusie moet dan wel zijn dat de Horizon box problemen geeft.

    Nu benieuwd hoe Ziggo dit kan en gaat oplossen ... want om nu elke keer via de laptop alles te doen is ook niet echt handig.

  16. #16

    Standaard

    Heb je toevallig ook een losse Blu-ray of DVD-speler? Is daarop het beeld dan wel goed?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #17

    Standaard

    Vervelende is op een gegeven moment is het nergens meer goed :P
    Uiteindelijk gisteren een film met de laptop, op dezelfde HDMI poort als eerst de Ziggo kast en toen was het beeld goed op een paar kleine dingen na (helderheid lager).
    Vervolgens Horizon.tv (via Firefox), beeld iets scherper gezet en toen was het tv signaal opeens perfect.
    Schakel over naar de Ziggo kast zelfde settings enz. en meteen een groot verschil, schaduwen niet goed, en veel kwaliteit verschil.

    Welke instellingen we ook via de Ziggo kast doen, soms beter, maar dan bij een ander programma weer slecht.
    Soms met die DR HDMI goed dan weer slecht, het is echt zo wisselvallig en soms z`on verschil.
    Moet echt 99% aan de Horizon Tv kast liggen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •