De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Minions (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard Minions (Blu-ray)

    Minions (Blu-ray)

    De kleine gele mannetjes uit de Despicable Me films zijn terug met een geheel eigen speelfilm.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    8/10 veel te voor de extra's. Dvdinfo http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=8249 geeft 3/10 aan de extra's.


    Dit is wat we hebben: 3 shorts: Cro-minion (4:25) , Competition (3:47) & Binky Nelson unpacified (4:34). Interactieve featurette Around The World.
    Behind the goggles The Illumination story of the Minions: Writers (3:38) The box office (4:58) Art department (3:32) Recording studio (2:46). The break room Photogallery. Videoclip with the Minions - Jingle Bells.


    Dit zouden we dus missen...

    http://www.dvdactive.com/news/releases/minions.html

    • Composer - Listen to how composer Heitor Pereira creates the sound of the Minions and what it takes to create big music for small characters.
    • Actors' Studio - Listen to the actors’ experiences being part of Minions, who their favorite Minions are, and why they love them so much
    • Notice Board (stills)
    • Safety Video
    • Illumination MacGuff Animation:
      • Animation - Go behind the scenes and hear about the challenges and excitement behind the Minion characters and bringing them alive through animation in the movie
      • Lighting, Layout and Effects - A look at the ways in which layout and lighting plays a big role in the emotion and motivation in the movie. Also see the ways in which they try to keep the 60’s vintage look and the challenges they face with very technical shots, where one shot can take weeks.
      • 3D Models Gallery (stills)
      • Directors - Directors Pierre Coffin and Kyle Balda discuss the unique challenges of creating distinctive personalities for the Minions
      • Producers - Producers Chris Meledandri, Janet Healy and Executive Producer Chris Renaud discuss the three main characters – Kevin, Stuart, and Bob – little family in the movie and the goal of creating a special bond between them and the audience when they leave the theater.
      • Editorial - Editor Claire Dodgson discusses the distinctive editing style of the Despicable Me franchise and the three-year process it takes to make these movies from the original storyboards to cutting scenes with Minion dialogue.
      • Storyboard Artist - Learn how the actions of the words of the script turn into visual drawings and how much work is put in from the rough sketches to the final cut of the movie.

    Ben benieuwd wat er op dvd staat, misschien een dvd exlusief zoals bij The Lorax. Composer feature zou wel mooi zijn ?
    Laatst aangepast door pietdvd : 04-11-2015 om 18:41

  3. #3

    Standaard

    Ik heb vandaag de Blu-ray gekocht, maar de recensie op DVD Info maakt geen melding van alle extra's. "Behind the Goggles: The Illumination Story of the Minions" herbergt namelijk meer extra's dan je op het eerste gezicht denkt. De navigatie is echter rommelig en onoverzichtelijk (sommige extra's hebben een naam, anderen weer niet), waardoor het lijkt dat er maar een paar extra's te selecteren zijn. Bovenstaande opsomming van pietdvd en wat er in de DVD Info recensie genoemd wordt staat er allemaal op.

    Een screenshot van deze extra:



    Op bovenstaande screenshot is "Writers" geselecteerd, maar als je vervolgens met de pijltjestoets naar "Recording Studio" gaat en vervolgens naar beneden gaat dan licht het beeldscherm op en heb je toegang tot een andere extra. En als je linksboven op het vliegtuigje klikt dan vlieg je naar een tweede scherm met nog meer extra's. Een hoop gepuzzel dus, maar het staat er allemaal op.

  4. #4

    Standaard

    Dan moet ik het misschien eens herbekijken; maar ik geraak compleet niet uit de navigatie wijs! Dat je via dat vliegtuigje naar een andere extra kan navigeren, verklaart echter een hoop. Ik zal mijn review herzien, maar je moet toegeven dat het puzzelen is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Heeft de Blu-ray een slipcover en is de film het waard om aan te schaffen?
    Ik heb namelijk de film zelf nog niet gezien, dus zou voor mij blinde aankoop zijn.

  6. #6

    Standaard

    Nee, geen slipcover. De 2D-versie zit wel verpakt in een gele keepcase (3D in een blauwe). De DVD eveneens in een gele.

  7. #7

    Standaard

    Er is ook een steelbook beschikbaar voor de 2D versie, lag gisteren in MM Wilrijk.

  8. #8

    Standaard

    Aangepast.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Er is ook een steelbook beschikbaar voor de 2D versie, lag gisteren in MM Wilrijk.
    Die heb ik hier in Nederland niet zien liggen.

  10. #10

    Standaard

    Dus dan missen we alleen dit:

    • Notice Board (stills)
    • Safety Video
    Laatst aangepast door pietdvd : 08-11-2015 om 23:37

  11. #11

    Standaard

    De notice board staat op de disc (eerste scherm bij The Break Room). De safety video krijg ik niet gevonden. Deze duurt 52 seconden volgens de BBFC. Ik zou denken dat deze op het tweede scherm te vinden moet zijn, want daar gaat een lift op een gegeven moment kapot, maar ik kan er niets selecteren. Ik heb in totaal 20 items kunnen vinden.
    Laatst aangepast door Frank : 09-11-2015 om 00:13

  12. #12

    Standaard

    Zowel Patrick als Werner hebben wat aan te passen in hun reviews mbt tot de Duitse en Franse
    audio track, beiden zijn Dolby Digital Plus 7.1 ATMOS en niet wat de heren er van gebakken hebben

    Vond de Engelse Dolby TrueHD track zeker geen 10 waard, ook geen 9 meer een 8,5 , was niet erg
    dynamisch en vond hem zeker niet super helder, ook weinig verschil met de beide Dolby Digital + tracks,
    zeker niet zo groot als met de Mad Max 3D film, maar daar had Warner bros. waarschijnlijk opzettelijk
    een puinhoop van gemaakt.

    Voor de rest toch best een leuke must have met veel leuke extra's, ook in 3D was het een plezier om naar te kijken

    Heb hem hoog gewaardeerd, niet alleen beeld, geluid, maar ook hoes info en het menu op de schijf waren
    keurig verzorgt, daar mag die verprutser van een Warner Bros. toch zeker bij in de leer gaan.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Van het weekend bij het druilerige weer en dito sfeer deze film in 3D gekeken.

    Best een leuke en luchtige film. Niet hoogstaand of enorm verrassend, maar luchtig en dat konden we wel gebruiken. Het eerst wat me opviel was het geluid. Ik keek hem natuurlijk in Dolby Atmos, maar het eerste kwartier had ik echt de neiging om te controleren of mijn versterker wel goed stond. Ik heb toch niet spontaan aan de knoppen gezeten of wellicht iemand anders? Het geluid was vooral in het begin op de fronts gecentreerd met hier een daar een surroundeffect. Ja, hij stond toch echt goed! Dolby TrueHD gaf mijn Oppo aan en de Denon Dolby Atmos. Het duurde echter tot de scene waar de heks/feeks/whatever haar one-girl-show gaf eer het Atmos-effect waarneembaar was. Dat klonk dan meteen ook erg imposant, maar verder was het nergens echt een meerwaarde, met een uitzondering links en rechts. Natuurlijk klonk het goed, begrijp me niet verkeerd, maar het is zeker niet de beste audio-track die ik heb beluisterd en helemaal niet vergeleken bij andere Atmos-tracks. Ik ervaar dus min of meer wat DVDFGP ook al aangaf betreffende de 'reguliere' Dolby TrueHD-track. Vergeleken met bijvoorbeeld Mad Max was de audiobeleving goed, maar nergens fantastisch.

    Desondanks een leuke film en niet elke audiotrack behoeft fantastisch te zijn om van de filmervaring te kunnen genieten. Het bracht wel een beetje licht en een vorm van ontsnapping op een verder wat duistere dag. Wat mij betreft een ruime 7 voor de film. Geluid een 8 en beeld een 9. Maar goed, het is niet helemaal eerlijk om de film zo te beoordelen, want mijn stemming was verre van optimaal, maar de film bood toch een leuke afleiding.

    Ik ga overigens wel even naar die overige tracks luisteren en vooral bekijken of Dolby Atmos nu werkelijk in de Dolby Digital-tracks zit, en of dat dan verschilt per container - wat overigens wel kan, want de Dolby Atmos-Demo-disc doet dat ook zo. Daar kun je ook kiezen voor DD+ of Dolby TrueHD. Nooit gedaan overigens...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Aangepast.
    Nu de duitse en franse audio track nog...... al is het maar een kleine aanpassing, denk toch
    ook dat je je info zo correct mogelijk wilt geven?
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hier ook aangepast!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hier ook aangepast!
    Goed bezig

    Nog even wat bijslijpen met het verdwaalde ATMOS en de 2x vermelde engelse track en het wordt super

    Zag wat veranderingen....... maar dit is het nog steeds niet helemaal:

    Dolby Atmos
    Dolby Digital 5.1 - Nederlands
    Dolby Digital 5.1 - Hebreeuws
    Dolby Digital 5.1 - IJslands
    Dolby Digital 5.1 - Kroatisch
    Dolby Digital 5.1 - Turks
    Dolby Digital Plus 7.1 - Duits
    Dolby TrueHD 7.1 - Engels
    Dolby TrueHD 7.1 - Frans

    Wat dacht je hiervan:


    Dolby Digital 5.1 - Nederlands
    Dolby Digital 5.1 - Hebreeuws
    Dolby Digital 5.1 - IJslands
    Dolby Digital 5.1 - Kroatisch
    Dolby Digital 5.1 - Turks
    ATMOS:
    Dolby TrueHD 7.1 - Engels
    Dolby Digital Plus 7.1 - Duits
    Dolby Digital Plus 7.1 - Frans

    Is wel niet helemaal de volgorde als op de schijf, maar dat mag de pret niet drukken
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 17-11-2015 om 16:37
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De notice board staat op de disc (eerste scherm bij The Break Room). De safety video krijg ik niet gevonden. Deze duurt 52 seconden volgens de BBFC. Ik zou denken dat deze op het tweede scherm te vinden moet zijn, want daar gaat een lift op een gegeven moment kapot, maar ik kan er niets selecteren. Ik heb in totaal 20 items kunnen vinden.
    Safety Video inmiddels kunnen vinden (met hulp van deze recensie). Deze extra is te selecteren als je de afbeeldingen op de "notice board" bekijkt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •