De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van tv over de speakers! Wat kan ik aanschaffen????

    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw hier en heb nog nooit stilgestaan bij welke HT/surround/reciever systeem ik zou aanschaffen om mijn tv en overigen op aan te sluiten.
    Ooit heb ik in het grijze verleden mijn tv aangesloten op mijn stereo installatie. Maar dat was in de tijd voor hdmi.

    Sinds een week ben ik in het bezit van een Sony KDL-46EX500.
    Verder ben ik in het bezit van
    een AC Ryan mediaplayer aangesloten met HDMI.
    2 maal XBOX 360 waarvan eentje met HDMI
    een Wii
    1 XBOX 360 en de Wii zijn via dezelfde Component kabel aangesloten op de TV.

    Ik heb geen tijd om muziek te beluisteren. Misschien een enkele keer. Dus daar hoef geen rekening mee gehouden te worden.

    Het enigste dat ik nu nog wil is dat het geluid van al deze bronnen over externe speakers gaat.

    Mijn vraag is dus:
    Wat raden jullie kenners mij aan?
    en hoe moet de boel aangesloten worden?

    Ik heb veel op dit forum en andere websites gelezen, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-11-2015 om 14:41

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi iseovodoia,

    Welkom op ons forum.

    Je denkt dan al gauw aan een receiver/versterker waar je al je apparatuur op aan kan sluiten. Zo'n receiver vervangt dan soms de HDMI en component-ingangen die je nodig hebt er zorgt ervoor dat het geluid via je (externe) speakers loopt. Een ander voordeel is dat je dan meer aansluitingen hebt (mocht je tv niet voldoende aansluitingen bieden).

    Echter de keus en prijsklasse is enorm. Wil je stereo of 5.1 surround (of zelfs meer)? Heb je al speakers of wil je die nog kopen?
    Daarnaast is het altijd belangrijk je budget en maatstaven aan te geven. Hou je van kwaliteit of maakt dat je niet zoveel uit. Anders blijft je door het aanbod de bomen in het bos niet kunnen zien.

    Ik heb overigens je titel wat aangepast, zodat men op voorhand al weet waar je vraag precies over gaat. Krijg je meer reacties.

    Groet,
    Claudio.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Zonde van de tijd, iemand die niet reageert....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •