De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray speler Oppo BDT-101CI

    Oppo brengt een nieuwe Blu-ray speler uit: http://www.oppodigital.co.uk/ecommer...bdt-101ci.aspx.

    Het ontwerp is afgestemd op het alleen afspelen van discs, en niet voor streamingdiensten.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb dat nooit zo begrepen: een Blu-ray speler op de markt brengen en daar allerlei functies voor 'streaming' aan toevoegen. Als je een (fysiek) medium de nek om wilt draaien moet je vooral dat doen. De meeste moderne TV's (en receivers) hebben daarvoor al ingebouwde functies, dus dit lijkt me niet echt een gemis.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar de Oppo is wel een van de beste stream er die er is. Waar andere apparaten iets niet kunnen afspelen doet de Oppo dat feilloos. Dus veel huidige gebruikers snappen niks van het nieuwe model. Wellicht een goedkoper instapmodel om het verder fantastische apparaat bij een breder publiek te introduceren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar de Oppo is wel een van de beste stream er die er is. Waar andere apparaten iets niet kunnen afspelen doet de Oppo dat feilloos. Dus veel huidige gebruikers snappen niks van het nieuwe model. Wellicht een goedkoper instapmodel om het verder fantastische apparaat bij een breder publiek te introduceren.
    Deze speler speelt nog steeds streams af vanaf je thuisnetwerk. Het biedt alleen geen internet streaming opties, zoals Netflix bijvoorbeeld. Ik denk een goede keuze van Oppo.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ah, dat is een ander verhaal. Heb nu daadwerkelijk even op de link geklikt en naast die diensten is dit een transport speler, dus zonder ingebouwde audiodecoders.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ah, dat is een ander verhaal. Heb nu daadwerkelijk even op de link geklikt en naast die diensten is dit een transport speler, dus zonder ingebouwde audiodecoders.
    Echt maar heel even dan ..... ook heel even gekeken, heeft wel degelijk ingebouwde audiodecoders.

    Je zou kunnen zeggen dat het een beetje uitgeklede speler is, die je met een paar los bij te kopen modules naar je wensen kunt aanpassen.

    Die modules kun je dan zelf monteren(of laten monteren door de handelaar waar je het koopt) je kunt een 7.1 analoge output unit erbij kopen,
    maar het is ook mogelijk om er een 2e HDMI uitgang bij te kopen voor als je nog een receiver, zoals ik heb, die geen 3D signalen accepteerd
    en je toch wilt genieten van het best mogelijke geluid(F*ck Warner) van 3D films. Ook kun je er nog iets bij kopen om je speler in een rackte monteren.

    Het is maar net wat zo'n extra module kost of het dan wel of niet loont om een model hoger wel of niet te kopen, zelf zou ik dan al een extra
    HDMI uitgang module nodig hebben, Multimedia fratsen heb ik niet nodig, daar heb ik, zoals de meesten wel, alternatieven voor.

    Schoenmaker blijf bij je leest vind ik dan wel een gepaste opmerking, van mij hoeft dat ook niet allemaal dat er tegenwoordig steeds meer rommel
    ingebouwd wordt in allerlei apparatuur, liever een goede losse multimedia speler dan een TV,receiver,BR-speler of HTsetje met een halfbakken ingebouwde
    multimedia speler die door de fabrikant van allerlei beperkingen is voorzien of niet compleet is uitgevoerd.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 03-11-2015 om 10:37
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    hoop wel dat deze ook regiovrij geleverd kan worden: voor mij zijn beeld en geluid het belangrijkst, al die extra functies hoeven voor mij in principe niet (hoewel die "Optional HDBaseT output module for long cable runs" me wel nuttig lijkt) niet dus deze versie zou voor mij dus een goede upgrade zijn voor m'n Oppo BDP 93EU

    edit; zie dat deze hier te koop is, regiovrij voor 782 euro (ex BTW); de regiovrije BDP-105 is 2x zo duur (??) ik neem aan dat de geleverde beeld en geluidskwaliteit van de BDT-101CI minimaal gelijkwaardig zijn dus die extra 700 euro zit in al die extra features ?

    als ik het goed begrijp is de 105 niet ATMOS compatible en deze wel (Bitstream output compatible with Dolby Atmos and DTS-X) wat een plus punt zou zijn
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 06-11-2015 om 12:39
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In principe behoren alle spelers Dolby Atmos geschikt te zijn. Het zit immers ingesloten in het Dolby TrueHD-signaal, dus het lijkt me sterk dat het niet werkt. DTS:X is min of meer hetzelfde principe, maar daar is nog niet veel van bekend.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Heb de Oppo BDT-101CI vorige week gekocht bij JvB, zone/regiovrij, en echt heel tevreden mee. Als je een al een prima receiver + smart tv hebt (zoals de meeste mensen hier neem ik aan) dan is dit echt een perfecte optie.

    Hij is nu tijdelijk in de aanbieding met gratis zone/regiovrij, voor 453 euro excl. via deze link.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En binnenkort een omvangrijke recensie hier op DVD.nl.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Je opmerking over de geluidskwailteit is alleen van invloed als je de analoge audio uitgangen gebruikt!
    (daarom is de 105 ook 2x zo duur van wege de analoge uitgangen die met betere cirquits en DAC word verwerkt - tevens heeft de 105 audofile XLR uitgangen)

    Gebruikje de digitale uitgang(en), dan is bitstream, bitstream en is de kwalteit afhankelijk van wat je reciever of audio processor er mee doet.

    De 105 is via de bitstream (via HDMI) Atmos/DTS:X compatible
    Echter de 105 heeft een analoge 7.1 uitgang. Dat is geen 9.1/2 en dus niet Atmos/DTS:X compatible

    Het is dus maar hoe je het bekijkt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    hoop wel dat deze ook regiovrij geleverd kan worden: voor mij zijn beeld en geluid het belangrijkst, al die extra functies hoeven voor mij in principe niet (hoewel die "Optional HDBaseT output module for long cable runs" me wel nuttig lijkt) niet dus deze versie zou voor mij dus een goede upgrade zijn voor m'n Oppo BDP 93EU

    edit; zie dat deze hier te koop is, regiovrij voor 782 euro (ex BTW); de regiovrije BDP-105 is 2x zo duur (??) ik neem aan dat de geleverde beeld en geluidskwaliteit van de BDT-101CI minimaal gelijkwaardig zijn dus die extra 700 euro zit in al die extra features ?

    als ik het goed begrijp is de 105 niet ATMOS compatible en deze wel (Bitstream output compatible with Dolby Atmos and DTS-X) wat een plus punt zou zijn
    Laatst aangepast door Hombre : 04-05-2016 om 12:17
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ah, dat is een ander verhaal. Heb nu daadwerkelijk even op de link geklikt en naast die diensten is dit een transport speler, dus zonder ingebouwde audiodecoders.
    Hij heeft wel audio decoders. Er zit zelfs een prima DAC in. Maar zoals je zelf ook al aanhaalde... zeer binnenkort mijn review van dit apparaat op deze site!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Hij heeft wel audio decoders. Er zit zelfs een prima DAC in. Maar zoals je zelf ook al aanhaalde... zeer binnenkort mijn review van dit apparaat op deze site!
    Ben benieuwd

    Heb zelf ook aan deze speler gedacht, maar gezwicht voor de Denon 3313,
    ook regiovrij te gebruiken zonder extra kosten en voor mij wat meer mogelijkheden
    dan de ietwat uitgeklede Oppo. De prijzen liggen op hetzelfde niveau.

    De Denon doet het uitstekend op audio en video gebied, alleen qua bediening
    is het een zeldzaam eigenwijs hok, maar dat kan ik hem wel enigzins vergeven.

    Ben dus wel benieuwd naar je review, hoop dat ie helemaal compleet is met alle
    voor en tegens, zo vermeld ik ook van de Denon dat het op gebied van vastlopen
    en eigenwijzigheid toch wel wat verbeteren mag....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Je opmerking over de geluidskwailteit is alleen van invloed als je de analoge audio uitgangen gebruikt!
    (daarom is de 105 ook 2x zo duur van wege de analoge uitgangen die met betere cirquits en DAC word verwerkt - tevens heeft de 105 audofile XLR uitgangen)

    Gebruikje de digitale uitgang(en), dan is bitstream, bitstream en is de kwalteit afhankelijk van wat je reciever of audio processor er mee doet.

    De 105 is via de bitstream (via HDMI) Atmos/DTS:X compatible
    Echter de 105 heeft een analoge 7.1 uitgang. Dat is geen 9.1/2 en dus niet Atmos/DTS:X compatible

    Het is dus maar hoe je het bekijkt.
    Inderdaad, het is maar hoe je het bekijkt en als je de analoge uitgangen niet gebruikt of nodig hebt,
    dan is het een beetje weggegooid geld om zoveel uit te geven aan de 105 als een speler met enkel
    een HDMI uitgang ook voldoet.

    Ben dan ook benieuwd naar de review
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In principe behoren alle spelers Dolby Atmos geschikt te zijn. Het zit immers ingesloten in het Dolby TrueHD-signaal, dus het lijkt me sterk dat het niet werkt. DTS:X is min of meer hetzelfde principe, maar daar is nog niet veel van bekend.
    Ja, met de HDMI op Bitstream haalt ook de DTS decoder het DTSX geheel uit het signaal van de speler, net als dat ook met ATMOS gaat met Dolby signalen.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben benieuwd

    Heb zelf ook aan deze speler gedacht, maar gezwicht voor de Denon 3313,
    ook regiovrij te gebruiken zonder extra kosten en voor mij wat meer mogelijkheden
    dan de ietwat uitgeklede Oppo. De prijzen liggen op hetzelfde niveau.

    De Denon doet het uitstekend op audio en video gebied, alleen qua bediening
    is het een zeldzaam eigenwijs hok, maar dat kan ik hem wel enigzins vergeven.

    Ben dus wel benieuwd naar je review, hoop dat ie helemaal compleet is met alle
    voor en tegens, zo vermeld ik ook van de Denon dat het op gebied van vastlopen
    en eigenwijzigheid toch wel wat verbeteren mag....
    De review is zeker compleet Inclusief een opsomming van zowel de plus als de minpunten
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    De review van de OPPO BDT 101ci van Michael staat nu online op de site.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •