De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Denon AVR-X2200W

  1. #1

    Standaard Denon AVR-X2200W

    Beste geluidkenners,

    na jaren in een redelijk klein appartement gewoond te hebben, zit de kans er in dat ik binnenkort een groter appartement (ca 32m2, uiteraard nog niet super, maarja) ga betrekken. Op dit moment heb ik een mooi plasma-scherm om mijn films af te spelen, maar voor het geluid heb ik een standaard 2.1 setje van Panasonic. Wat karig dus. Bij de inrichting van mijn nieuwe appartement wil ik ook graag eens iets doen om mijn geluidskwaliteit te verbeteren. Ik heb er niet het geld voor over om echt voor de high-end systemen te gaan, maar een leuk middenklassertje lijkt mij wel wat. Alleen is voor mij dit versterker/receiver gebeuren nog helemaal nieuw.

    Mijn oog is dus gevallen (na lezen van reviews) op de Denon AVR-X2200W. Dit is geen extreem duur apparaat. Mijn hoofddoel is films kijken en ik hoop dus dat dit een leuke 5.1 surround ervaring levert. Verder wil ik mijn FLAC-muziekbestanden draadloos van mijn NAS afspelen, maar dat moet allemaal kunnen met dit apparaat. Ook wil ik graag een beetje toekomstbestendig zijn, zodat ik geen nieuw apparaat hoef aan te schaffen als 4K helemaal doorgebroken is (als dat ooit gaat gebeuren). Eventueel wil ik later ook nog 2 extra plafondspeakers aanschaffen, om van Dolby Atmos te kunnen genieten. Als ik reviews gelezen heb, moet dit allemaal mogelijk zijn. Of heeft iemand een idee, of er misschien wat addertjes onder het gras zitten? En is het mogelijk om mijn Panasonic 3D blu-ray speler aan te sluiten en te blijven genieten van 3D-films?

    Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom. Ook hoop ik dat iemand nog een tip heeft voor een leuke 5.1 speakerset (max prijs rond de 700 euro). Dat vind ik nog lastig kiezen, omdat ik niet echt weet waar op te letten ivm vermogen en dergelijke.

    Sorry voor de vele vragen, maar een noob moet toch ergens beginnen en dat doe ik dan het liefst hier.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi korenjw,

    Leuke upgrade plannen heb je en beter veel vragen dan een kat in de zak kopen...

    Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt in jouw geval. En je hebt je een beetje georiënteerd, dus dat is de beste optie om tot een goede keuze te komen. Ik weet niet deze Denon net als de mijne werkt qua streaming, maar dat werkt bijzonder fijn. Ook een redelijke app voor mobiele bediening. Ongeacht je keuze ga je er sowieso op vooruit. Je bdspeler kun je gewoon blijven gebruiken.

    Met deze Denon ben je aardig actueel. 7-kanaals versterker, Audyssey Silver, Dolby Atmos, DTS:X (upgrade), HDMI 2.2 en HDCP 2.0 voor volledig 4K. Echter futureproof ben je nooit, maar of dat echt belangrijk is.

    Niks zo persoonlijk als speakerkeuze. Ze zijn wel enorm belangrijk, immers je speelt FLAC, dus dan wil je geen mp3-klank.Daarnaast kun je een goede receiver kopen, zonder goede speakers is het onderling verschil minimaal. Ik zou zeker op zoek gaan naar een degelijk setje en vooral luisteren. Wil je satellietspeakers, boekenplankspeakers en leg je de nadruk op homecinema of leg je liever de nadruk op muziek en kies je voor twee grotere frontspeakers. Vraag eventueel of je op je keuze terug kan komen.

    Plafondspeakers hoeven echter niet heel bijzonder of duur te zijn, daar dit nooit een volledig bereik heeft. Dolby Atmos klinkt wel heel bijzonder. Zolang je maar niet van die Atmos-enabled speakers koopt die via het plafond weerkaatsen. Dat werkt voor geen meter. Er zijn geen echte addertjes onder het gras, maar als je een 7.1.2 Atmos-installatie (dus 7.1 + 2 plafondspeakers) wil heb je nog een externe versterker nog. Voor 5.1.2 niet. Je moet voor het optimale effect wel titels hebben met een Atmos-track. Maar ook conventionele tracks klinken heel goed.

    In mijn topic (helemaal onderaan de eerste post) kun je meer lezen over ervaringen met Dolby Atmos, maar ook een bezoek aan een forumlid is leuk om te lezen. En uiteraard ons artikel over audio in de film.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-10-2015 om 23:54
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hartstikke bedankt voor je reactie. Het is voor een leek veel informatie wat allemaal ineens op je afkomt. Dus alle extra informatie is zeer welkom. Ik zal de komende dagen flink wat uurtjes het internet afstruinen welke speakers dan het beste tot hun recht komen voor mij. Films zijn voor mij het belangrijkst, en ik heb al wel wat titels met Dolby Atmos in bezit. Ik heb gelukkig nog wel 2 maanden de tijd om een keuze te maken, maar een speakerset van de rond de 700 euro zal toch wel kwaliteit leveren? Front speakers van 1000+ euro gaat mij net een beetje te ver! Helaas een dure hobby.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondertussen had ik mijn post nog wat aangevuld met links.

    Voor 700 euro kan je zeker een mooi setje kopen. Het belangrijkste met speakers is wel om ze eerst te beluisteren, maar dat heeft ook een beetje met je verwachtingspatroon te maken.
    Schroom niet om je potentiele keuzes hier te vermelden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Zo, weer een flinke tijd het net afgezocht en informatie gewonnen. Maar ik blijf het lastig vinden met zoveel verschillende keuzes. Om wat geld te besparen lijken mij spullen van Harman Kardon het meest voor mij geschikt. Dit omdat je bij ING Harman Kardon waardebonnen kunt aanschaffen met je rentepunten en daar heb ik er zat van. Ik twijfel nu aan een combinatie van de Denon AVR-X2200W en voorlopig deze 5.1 speakerset.

    Maar toch lijkt mij deze volledige 5.1 set toch ook een aardige optie. Ik weet dat er dan geen Dolby Atmos mogelijk is, maar misschien zijn de speakers wel van een hogere kwaliteit. Dan kan ik altijd in de toekomst nog een receiver aanschaffen en deze speakers gebruiken.

    Moeilijke keuzes, pffff.

  6. #6

    Standaard

    Beiden niet....... H&K had in het verleden nogal wat problemen met subs die er voortijdig mee uitscheiden....

    Of dat nog het geval is weet ik niet, maar soms staan modellen nog jaren op de verkooplijst.

    Kan dat 2e setje echt geen volledige 5.1 set noemen, het is ook geen aanrader als je weer eens wilt
    gaan upgraden of als er wat stuk aan gaat..... dan krijg je echt spijt van zo'n aankoop.

    Wil je wat goede tips? (ben daar eigenlijk mee gestopt, zoveel lompe gasten die zo slecht terugkoppelen,
    dat maakte het niet leuk meer om er ook nog maar een minuut van mijn tijd in te stoppen)
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ik had het gelezen ja over die subs. Dat is wel minder, maar had wel gedacht dat dat inmiddels verbeterd zou zijn. Tips zijn van harte welkom! Met beeld heb ik jaren niet te klagen, maar het geluid blijft wat achter. Dus mij laatste tijd wat meer er in verdiept, maar het is wat lastiger dan een televisie. De één zegt dat speakers een lager vermogen moeten hebben dan de receiver, de ander zegt weer andersom. En nog meer van die zaken Maar in jouw ogen is de Denon receiver wel een goede keuze? Uiteraard in deze prijsklasse. Bedankt alvast.

  8. #8
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Waarom kijk je niet voor deze..Klipsch HD Theater 500. Mijn broertje heeft deze set ook en Michael Hamers ook. Zie zijn topic.
    Geluid bij mn broertje is echt heel mooi en hij kon toen nog een extra set speakers erbij kopen voor de 7.1 setup.
    548864.jpg
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #9

    Standaard

    Mijn eerste stereo receiver was van Technics, die maakte toen ook echt kwaliteit.

    Mijn eerste surround receiver was van Denon, iets hoger dan het instap model en die heeft me
    altijd prima gediend, staat hier nog ergens in een kast als backup voor de huidige..... al zal
    dat denk ik niet meer gaan lukken als ik niet ergens nog wat optische kabeltjes kan gaan vinden

    Denon is goed, net als Marantz, Pioneer(is overgenomen door Onkyo), Onkyo en Yamaha om
    er maar een paar te noemen.

    Met een hele zware versterker kun je makkelijk een paar speakers vermoorden, dan kun je ook horen
    als je de volume knop te ver open draait, je hoort ze vervormen en dan is het een kwestie van tijd,
    de spoel die als eerste verbrand is de verliezer.

    Met een te lichte versterker vermoord je helaas nog makkelijker een stel speakers, ja ook hele
    zware speakers gaan gemakkelijk kapot, hier willen vooral de tweeters nogal eens het slachtoffer worden,
    maar ook woofers ontspringen niet de dans en worden net zo makkelijk vermoord. Als je namelijk een
    lichte versterker ver open draait, dan kan hij de grote speakers onvoldoende vermogen geven,
    dit is vaak bijna niet te horen.... of het moet zijn dat de tweeter heel helder hoog gaat spelen,
    dat is meestal ook gelijk zijn zwanenzang, de versterker gaat Clippen..... oftewel hij maakt van
    het normaal gebruikelijk wisselstroom een gelijkstroom, hiervan zijn luidspreker spoelen niet gediend....

    Ja, je kan dus met beiden de fout ingaan..... toch is een over bemeten versterker de betere keuze,
    deze kan de speakers onder controle houden zonder zelf de controle te verliezen, hier is de
    enige schuldige de boerenl*l die de volumeknop tegen willen en wetens bedient.
    Bij een ondermeten versterker kan de versterker al de fout in gaan zonder dat je het zelf
    in de gaten hebt....... en als je het al in de gaten gaat krijgen kan het leed al geleden zijn.

    De betere combinatie is dan ook een zwaardere versterker dan de speakers nodig hebben.

    Je wil het geluid verbeteren...... daartoe dien je eerst te gaan leren luisteren, dat klinkt vreemd,
    maar is het niet, de meesten kunnen namenlijk helemaal niet goed luisteren, als het hard gaat
    dan is het al gauw goed in hun opinie. Speakers kunnen zoveel meer dan alleen hard, ze
    kunnen gedetailleerd zijn, muzikaal, vol laag en helder in hun hoog zijn en in het midden duidelijk
    het stemgeluid zoals de oorsprong was weergeven, zonder daarbij op de voorgrond te treden....
    mmmmm lijkt mij een goede speaker.

    Dan heb je ook nog de bonkers in het laag, weinig muzikaal dus, scherp in het hoog, ook wel
    schetterend of slissend, soms hebben ze weinig hoog of het ontbreekt er aan, laten ze wel heel
    goed de midden tonen horen en klinken ze als vroeger de doorsnee TV deed waar je het journaal
    goed mee kon volgen.... gewoon teveel en overdreven in het middengebied.

    Goed geluid..... ja wat is dat, een klein beetje voor iedereen anders, maar toch moet je details
    kunnen horen, het laag mag niet bonken en het hoog mag niet schetteren of slissen en de midden
    tonen mogen nu ook weer niet de overhand krijgen....

    Heb je geduld?

    Dan..... ter overweging, speakers kunnen heel lang meegaan, zeker 25 jaar of wel langer,
    kies ze dan ook met zorg en het mag best iets meer kosten en bedenk dat je het ook, als het
    even niet kan, niet allemaal in 1x hoeft aan te schaffen en zelfs niet helemaal nieuw, maar
    dan moet je toch al wat beter geoefend zijn in het luisteren, je wilt immers niet iemand
    anders zijn kat in de zak of aanlopende speaker of een fout in de tweeter....

    Ik heb begrepen dat je compact wilt..... je hebt compact en je hebt compact.....
    hoe compact wil je?

    Wil deze keer niet echt merken met modelnr. gaan noemen, heb ik in het verleden wel gedaan,
    deze zijn niet meer te koop, maar kan je wel zeggen waar op te letten....

    Haastige spoed zelden goed, je moet verliefd worden.... dan zit je goed
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Zo, das een lap tekst . Hartstikke bedankt voor de info!! Weer wat geleerd. Hoe compact het moet worden, moet ik nog even uitvogelen. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik mijn nieuwe ruimte ga inrichten. Maar dat ik niet van die zuilen kan gaan plaatsen weet ik wel zeker. Verder heb ik nog een vraagje over de nominale impedantie. Moet dit nu eigenlijk ook zo hoog mogelijk zijn? Daar wordt ook het één en ander over beweerd.

    en Geoffrey, bedankt voor je reactie. Die set heb ik zeker ook al bekeken, maar ik kon hem al niet vinden in nieuwstaat bij de bekendere webwinkels.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Zo, das een lap tekst . Hartstikke bedankt voor de info!! Weer wat geleerd. Hoe compact het moet worden, moet ik nog even uitvogelen. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik mijn nieuwe ruimte ga inrichten. Maar dat ik niet van die zuilen kan gaan plaatsen weet ik wel zeker. Verder heb ik nog een vraagje over de nominale impedantie. Moet dit nu eigenlijk ook zo hoog mogelijk zijn? Daar wordt ook het één en ander over beweerd.

    en Geoffrey, bedankt voor je reactie. Die set heb ik zeker ook al bekeken, maar ik kon hem al niet vinden in nieuwstaat bij de bekendere webwinkels.
    Ook Denon heeft daar zijn mening over:

    http://denon-nl.custhelp.com/app/ans...j-luidsprekers

    In de praktijk komt het erop neer dat de opgegeven waarden van de fabrikanten niet echt betrouwbaar zijn,
    zou me er ook niet al te druk over maken, in de praktijk gaat het meestal wel goed, zeker met een overbemeten
    versterker en niet spelen tegen het max kunnen daarvan, zolang niet de grenzen van het geheel worden
    opgezocht zal het in de praktijk niet fout gaan.

    Als je met een eend en een 2 ton zware aanhanger de bergen ingaat kan je op je vingers natellen dat het
    fout zal gaan.....

    Met andere woorden, als je receiver voldoende vermogen heeft zal het niet snel fout gaan, tevens
    beschikken de versterkers over beveiligingen daartegen, maar als die beveiligingen regelmatig aangesproken
    worden, dan weet je dat er wat fout zit.

    Het is leuk als mensen voorbeelden geven, maar het geeft veel meer voldoening als je tot een
    eigen keuze kunt komen, verliefd kunt worden
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Waarom kijk je niet voor deze..Klipsch HD Theater 500. Mijn broertje heeft deze set ook en Michael Hamers ook. Zie zijn topic.
    Geluid bij mn broertje is echt heel mooi en hij kon toen nog een extra set speakers erbij kopen voor de 7.1 setup.
    548864.jpg
    Zijn inderdaad hele fijne speakers, maar nergens meer te krijgen... Misschien 2e hands...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    De verhuizing is voor zo'n 99% zeker en ik ga dus de Denon AVR-X2200W aanschaffen. Dat lijkt mij nog steeds een prima keuze voor de middelgrote kamer waar ik naartoe ga. Volgens de recensies is dit een prima mid-range instapmodel. Helaas zijn er wel wat extra kosten, waardoor ik besloten heb om de aanschaf van een 5/7.1 speakerset voorlopig uit te stellen. Van een familielid (een muziekliefhebber) mag ik 2 van deze vloerspeakers gebruiken (http://www.klipsch.com/wf-34-floorst...peaker/details).

    Zijn deze 2 speakers goed te combineren met de Denon? En als ik tevreden ben over de speakers, is het dan gemakkelijk om een paar surround/plafondspeakers en subwoofer erbij te plaatsen? Ik heb eigenlijk geen idee of je rekening moet houden tussen verschillende speakers (merk, watt etc.). Of is het dan gewoon het beste om een geheel nieuwe 5/7.1 set aan te schaffen? Alvast erg bedankt voor de hulp.

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Omdat je een instapmodel op het oog hebt, heeft deze niet de volledige Audyssey-suite. Dit zorgt het voor dat de speakers en kamer geheel ingesteld wordt zodat alle speakers op elkaar afgestemd worden. Toch kan de aanwezige suite nog wel aardig wat, dus wat je ook kiest, je gaat erop vooruit. In de ideale wereld zijn alle speakers hetzelfde. Daardoor klinken stemmen en andere geluiden zo uniform mogelijk als deze de speakers passeren. Maar ja, wie leeft er in de ideale wereld en hoe belangrijk is dat voor jou? Het voordeel van grotere frontspeakers haal je vooral uit muziek, maar ook heft dat het gemis van een subwoofer op. Wat eigenlijk ook heel belangrijk is, een goede subwoofer.

    Wil je echt de maximale filmervaring dat is een 5.1/7.1-set het beste. Maar ook zal kwaliteit daar het verschil maken. Je vraag is dus niet zo simpel als het lijkt, maar hoeft ook niet erg ingewikkeld te zijn. Zorg in ieder geval dat je een weloverwogen keuze maakt zodat je achteraf geen spijt krijgt. Een versterker is namelijk erg afhankelijk van een goede speaker, maar je kan het ook omdraaien. Een goede speaker komt ook pas tot zijn recht bij de betere versterker. Maar iedereen heeft een andere beleving van geluid, ik ben kritisch, maar een ander hoort het niet het soms niet eens of vind het totaal niet belangrijk.

    Kortom: een beetje een cliché-antwoord, maar wat ik je wel zou adviseren is om bij je nieuwe huis rekening te houden met de bekabeling. Nu heb je de mogelijkheid om dat met oog op de toekomst mooi weg te werken (eventueel in de vloer en muren in de vorm van buizen). Het oog wil namelijk ook wat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    De verhuizing is voor zo'n 99% zeker en ik ga dus de Denon AVR-X2200W aanschaffen. Dat lijkt mij nog steeds een prima keuze voor de middelgrote kamer waar ik naartoe ga. Volgens de recensies is dit een prima mid-range instapmodel. Helaas zijn er wel wat extra kosten, waardoor ik besloten heb om de aanschaf van een 5/7.1 speakerset voorlopig uit te stellen. Van een familielid (een muziekliefhebber) mag ik 2 van deze vloerspeakers gebruiken (http://www.klipsch.com/wf-34-floorst...peaker/details).

    Zijn deze 2 speakers goed te combineren met de Denon? En als ik tevreden ben over de speakers, is het dan gemakkelijk om een paar surround/plafondspeakers en subwoofer erbij te plaatsen? Ik heb eigenlijk geen idee of je rekening moet houden tussen verschillende speakers (merk, watt etc.). Of is het dan gewoon het beste om een geheel nieuwe 5/7.1 set aan te schaffen? Alvast erg bedankt voor de hulp.
    Door de vragen die je stelt is het duidelijk dat je nog nooit serieus bent gaan luisteren naar verschillende merken speakers.

    Er bestaan nog van die winkels die serieus speakers verkopen, ze hebben er een aantal van verschillende merken en een paar modellen van dat merk.

    Er bestaan vele merken op speaker gebied en helaas zijn er ook merken verdwenen, de concurrentie is moordend en het aanbod is overweldigend groot,
    er is ontzettend veel te kiezen op speaker gebied en de prijs zegt helemaal niets over de geluidskwaliteit al is er wel een verband tussen kwaliteit en rommel.

    Dan jouw opmerking:

    Maar dat ik niet van die zuilen kan gaan plaatsen weet ik wel zeker.
    Het lijkt dus wel te kunnen....

    Als je eenmaal echt hebt leren luisteren dan wil je het liefst full range speakers en dan ook op elke plek,
    dat kan met zuilen, maar ook met boekenplank modellen, zelfs met redelijk compacte modellen.

    Ga leren luisteren in de prijsklasse die je er voor over hebt, zoals al eerder gezegd, je hoeft het niet
    allemaal in 1x te kopen.

    Als je eenmaal voor een speaker bent gevallen, dan neem je alle speakers van dat model en merk,
    je wilt immers dat alles hetzelfde klinkt, het is ten zeerste af te raden om verschillend klinkende
    speakers in 1 opstelling te gebruiken, een luidspreker fabrikant zal zijn best doen om van een
    bepaalde range de speakers dezelfde klankkleur te geven.

    Wat het beste is bepaal je zelf, als je het echt goed wil doen dan kan het een paar maanden
    kosten eerdat je echt verliefd wordt op een bepaalde klank van een speaker, je hebt er dan ook
    wel iets voor over en het hoeft niet in 1x aangeschaft te worden als de centjes er niet allemaal
    in keer zijn. BTW, de sub mag van een ander merk zijn, een sub bepaald niet de klank van
    een opstelling, toch zijn er slechte en betere subs, maar ook daar kom je achter als je hebt leren luisteren.

    Speakers zijn het belangrijkste onderdeel van een setup, helaas zijn ze bij veel mensen helaas het stiefkindje,
    zowel in geld en wordt er vaak teveel gekozen op uiterlijk in plaats van op de kwaliteit in klank.

    Zijn deze 2 speakers goed te combineren met de Denon? En als ik tevreden ben over de speakers, is het dan gemakkelijk om een paar surround/plafondspeakers en subwoofer erbij te plaatsen? Ik heb eigenlijk geen idee of je rekening moet houden tussen verschillende speakers (merk, watt etc.). Of is het dan gewoon het beste om een geheel nieuwe 5/7.1 set aan te schaffen? Alvast erg bedankt voor de hulp.
    Lijken me heel makkelijk aan te sturen speakers, hoge gevoeligheid en of ze nu wel of niet goed te combineren zijn met de Denon zal toch echt niets uitmaken
    als je geen andere keus hebt..... je komt er vanzelf wel achter of het wel of niet gaat bevallen

    Als ze bevallen, dan zal je moeten proberen om speakers van hetzelfde model erbij te krijgen, je wilt echt
    geen samengeraapt zooitje speakers van verschillende merken en klank in je setup hebben, het moet
    het liefst zo homogeen mogelijk klinken, alleen de sub kun je van een ander merk nemen, deze heeft
    geen invloed op de klankkleur..... al zijn er goede en slechte subs.


    Ga leren luisteren

    Kom van je krent en ga eens de wat betere winkels met speakers bezoeken en luister niet meer dan
    een speaker of 5 per keer en onthoud de beste, ga die dan later weer vergelijken met de anderen,
    laat je niet verleiden om ver boven je prijsklasse te gaan luisteren als het er toch niet gaat komen.

    Hele dure speakers hoeven echt niet goed te zijn, er zijn genoeg betaalbare goede speakers te koop,
    de concurrentie is zoals al eerder genoemd moordend en elke speakerfabrikant wil natuurlijk verkopen.

    Hier een hulpje voor bij het zoeken:

    http://www.whathifi.com/products/hi-fi/hi-fi-speakers


    Vergeet de technische gegevens, de meeste speakers zijn wel ergens tussen de 4-8Ohm en kunnen
    op bijna elke versterker worden aangesloten, een gevoelige speaker is wel fijn, dan hoef je er
    geen bergen vermogen in te stoppen om er iets uit te krijgen. Laat de zogenaamd "moeilijke" speakers
    ook lekker staan, dat zijn meestal speakers met een lage gevoeligheid en niet overal even uitgewogen
    in het klankbeeld.....

    Gewoon gaan luisteren, dan komt vanzelf wel aan het licht of ze gaan passen of niet...... en als je ze
    bij een goede winkel koopt, dan mag je ze thuis proberen....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Dit soort maakt het dat je steeds minder zin hebt om mensen te helpen
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Zoals in eerdere reacties gemeld wordt je hulp zeer gewaardeerd, dus ben benieuwd welke "soort" mensen je bedoeld. Ik ben zeer druk met verhuizen en kom eigenlijk tijd tekort. Ik ben er nog steeds niet uit hoe mijn uiteindelijke opstelling gaat worden. Ook is het niet zo gemakkelijk voor me om langs verschillende audio-zaken te gaan. En het kost een hoop tijd (in dorpen vind je geen speciaalzaken meer), als ik het al ga doen. Misschien ga ik gewoon op reviews af van het internet, aangezien ik echt niet het meest perfecte systeem hoef te hebben. Maar omdat jij waarschijnlijk tot het "soort" behoort die graag elke keer veren in z'n achterwerk gestoken krijgt, nogmaals hartelijk dank voor je hulp en informatie .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Zoals in eerdere reacties gemeld wordt je hulp zeer gewaardeerd, dus ben benieuwd welke "soort" mensen je bedoeld. Ik ben zeer druk met verhuizen en kom eigenlijk tijd tekort. Ik ben er nog steeds niet uit hoe mijn uiteindelijke opstelling gaat worden. Ook is het niet zo gemakkelijk voor me om langs verschillende audio-zaken te gaan. En het kost een hoop tijd (in dorpen vind je geen speciaalzaken meer), als ik het al ga doen. Misschien ga ik gewoon op reviews af van het internet, aangezien ik echt niet het meest perfecte systeem hoef te hebben. Maar omdat jij waarschijnlijk tot het "soort" behoort die graag elke keer veren in z'n achterwerk gestoken krijgt, nogmaals hartelijk dank voor je hulp en informatie .
    Het soort:

    Mensen die gewoon niet reageren op geboden hulp, het gaat niet om de veren, die mag men houden, maar
    gewoon om de terugkoppeling of iets wel of niet geholpen heeft.

    Het soort, kan hier veel voorbeelden geven van horken die met spoed een antwoord willen, maar er vervolgens
    totaal niet meer op reageren.

    Het soort met een vals bedankje, voorbeeld staat hierboven.

    (in dorpen vind je geen speciaalzaken meer)
    Heemskerk is een dorp, de speciaalzaak; Van Ingen HIFI

    http://www.vaningenhifi.nl/content/

    Is een voorbeeldje, ga geen smoezen verzinnen, je bent een liefhebber of je bent het niet, een liefhebber
    gaat er zijn best voor doen, de prutser en luiaard kiest voor alles in 1x weggooizooi.

    Er is maar 1 goede manier om speakers te kopen..... van je krent komen en gaan luisteren, van
    een review kan je nooit een indruk krijgen over de klank.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Het is maar hoe je het op wil vatten, maar ik ben echt wel dankbaar voor de reacties die ik gekregen heb. Blij dat er mensen zijn die er nog tijd voor nemen om zogenaamde "noobs" te helpen. Maar je kan blijven zeggen dat ik van me krent af moet komen, en dat is het probleem ook niet. Alleen je noemt een voorbeeld als Heemskerk. Een plaats van een dergelijke grootte ligt hier minimaal 20 km vandaan, en dan wordt het zonder auto toch erg lastig om steeds speakers te gaan beluisteren. Ik snap dat je dat als audiofiel er voor over hebt, maar voor mij komt dat in deze drukke tijd echt niet uit. Ik heb dit topic gestart om van kenners te weten te komen, waarop te letten bij het zoeken én om te horen of de Denon X2200 de moeite waard is. Daar heb ik dus reacties op gehad waar ik wat mee kan, maar voordat ik daadwerkelijk een volledige set aanschaf kan dat nog wel maanden duren. Ik ben niet van plan elke week te posten dat ik nog geen tijd heb gehad om naar de juiste apparatuur te zoeken.

  20. #20

    Standaard

    Oh... oke, weinig tijd, zelf iedere dag wel een aantal keren op het web, vandaar dat ik het misschien een
    beetje vreemd vind dat er een maand niet gereageerd wordt

    Nog een paar maanden de tijd..... dat is heel mooi, heel veel sets worden overhaast gekocht en als
    je er van te voren alle tijd aan besteed betaald zich dat dubbel en dwars terug, een goed gekozen
    set verwend je, een set die niet bij je past zal je op een gegeven moment tegen kunnen gaan staan....
    daar doe je het niet voor en je wilt toch plezier voor je geld.

    Woon overigens niet zelf in het voorbeeld dorp, maar wel in de buurt en heb gelukkig wel een auto

    Met dit weer is het minder om met de brommer op pad te gaan..... of de fiets, maar misschien wil
    een buur of kennis wel met je op pad en zoals eerder gezegd, het hoeft er niet allemaal in 1x te komen.

    Toch komt er een tijdstip dat je knopen moet gaan doorhakken van wat je nu precies wilt, anders
    kun je nooit gericht op zoek gaan en zie je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer

    Sterkte met de verhuizing...... is ook niet iets waar ik blij van zou worden, al die rompslomp.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Vandaag even mijn tijdelijke speakers (Klipsch WF34) kunnen beluisteren bij mijn ouders. Deze waren aangesloten op een Marantz versterker. Ik heb even wat muziek kunnen beluisteren en was zeer onder de indruk. Mij is daarna wel aangeraden om de Marantz SR5010 aan te schaffen ipv de Denon X2200. De Marantz zou, zeker op muzikaal gebied, toch een stuk beter presteren dan de Denon X2200. Dit omdat er hoogwaardigere apparatuur in te vinden zou zijn. Ik denk dat ik dan in de zomer op zoek kan gaan naar een mooie 5.1.2 set voor de films. En misschien ga ik toch maar proberen om ruimte te maken om 2 vloerspeakers te plaatsen. Omdat ik regelmatig muziek luister, is dit volgens anderen zonde om niet te doen. En de Marantz SR5010 zou krachtig genoeg zijn om alles aan te sturen. Nu nog wachten op een goede aanbieding!!!

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Marantz en Denon zijn gewoon precies dezelfde machines uit dezelfde fabriek met een ander jasje. Uiteraard zit er verschil tussen bepaalde types, maar over het algemeen heeft Denon een tegenhanger. Echter niet elk model. Soms zit een bepaalde uitvoering niet bij een van de twee merken. Maar het is de D&M groep.

    Zo is bijvoorbeeld de Denon AVR X5200 exact dezelfde machine als de Marantz 7009. Maar als tegenhanger voor mijn AVR X7200W biedt Marantz weer geen tegenhanger. Zij bieden dan een pre-pro set met een hogere kwaliteit en prijskaartje. Het kan dus goed zijn dat de Marantz beter is dan de Denon, maar dan alleen omdat het in een verschillend segment en prijsklasse zit. Dat zou ik dus even checken en even de specs vergelijken maakt dat snel duidelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •