De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: 4K Samsung of Sony

  1. #1

    Standaard 4K Samsung of Sony

    Goedeavond allemaal,

    Ik ga over een 3 tal weken de volgende tv kopen.

    1-Sony 4K 75 inch model 2015 met Android
    of
    2-Samsung UE75JU7000 75 inch 4K met Tizen systeem.

    Mijn voorkeur gaat qua beeld wat ik tot nu toe heb gezien naar Samsung maar ik twijfel aan Tizen.
    Aan de andere kant gaat Sony zich in de toekomst minder toe leggen op TV;s en dan denk ik dat je met een Samsung beter weg komt.

    Heeft iemand een mening hierover?

    Bedankt.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk dat je gevoel moet spreken in deze. Beide zullen voorlopig nog wel tv's en software uitbrengen. Je moet gewoon kijken of het systeem lekker snel en responsief is. Enige wat ik zelf van al die apps gebruik is YouTube en Netflix. Wat ga jij gebruiken? Dan geldt eigenlijk WYSIWYG. Beste beeld blijft het belangrijkste en dan zou ik nog ff goed Googlen op gebruikerservaringen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Goedeavond allemaal,

    Ik ga over een 3 tal weken de volgende tv kopen.

    1-Sony 4K 75 inch model 2015 met Android
    of
    2-Samsung UE75JU7000 75 inch 4K met Tizen systeem.

    Mijn voorkeur gaat qua beeld wat ik tot nu toe heb gezien naar Samsung maar ik twijfel aan Tizen.
    Aan de andere kant gaat Sony zich in de toekomst minder toe leggen op TV;s en dan denk ik dat je met een Samsung beter weg komt.

    Heeft iemand een mening hierover?

    Bedankt.
    Sony maakt al jaren geen TV's meer en koopt zijn 2K panelen in bij Samsung en Sharp en maakt alleen het frame en de software.
    De 4K panelen komen bij LG vandaan
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Goedeavond allemaal,

    Ik ga over een 3 tal weken de volgende tv kopen.

    1-Sony 4K 75 inch model 2015 met Android
    of
    2-Samsung UE75JU7000 75 inch 4K met Tizen systeem.

    Mijn voorkeur gaat qua beeld wat ik tot nu toe heb gezien naar Samsung maar ik twijfel aan Tizen.
    Aan de andere kant gaat Sony zich in de toekomst minder toe leggen op TV;s en dan denk ik dat je met een Samsung beter weg komt.

    Heeft iemand een mening hierover?

    Bedankt.
    Dat Sony het op TV gebied in de toekomst minder gaat doen is voor nu toch niet echt van belang.
    Samsung en LG zijn nu de merken die zeg maar hip zijn maar de kwaliteit van een Sony scherm is echt niet minder dan die 2 merken hoor.

    Naast de beeldkwaliteit vind ik de behuizing van een Sony scherm veel degelijker dan bv een Samsung scherm.

    Maar het beste wat je kan doen is zelf gaan kijken + recensies lezen van een type. [Mensen bij de MM gewoon laten kletsen want die moeten denk wel Samsung zeggen]
    Laatst aangepast door jeroeni : 19-10-2015 om 13:30

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat Sony het op TV gebied in de toekomst minder gaat doen is voor nu toch niet echt van belang.
    Samsung en LG zijn nu de merken die zeg maar hip zijn maar de kwaliteit van een Sony scherm is echt niet minder dan die 2 merken hoor.

    Naast de beeldkwaliteit vind ik de behuizing van een Sony scherm veel degelijker dan bv een Samsung scherm.

    Maar het beste wat je kan doen is zelf gaan kijken + recensies lezen van een type. [Mensen bij de MM gewoon laten kletsen want die moeten denk wel Samsung zeggen]
    Inderdaad. Bij MM staat overal Samsung en Sony hebben ze in een hoekje weggeduwd en volgens mij ook nog eens minder mooi ingesteld want de Sony 4K model 2015 ziet er minder mooi uit dan Samsung.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk dat je gevoel moet spreken in deze. Beide zullen voorlopig nog wel tv's en software uitbrengen. Je moet gewoon kijken of het systeem lekker snel en responsief is. Enige wat ik zelf van al die apps gebruik is YouTube en Netflix. Wat ga jij gebruiken? Dan geldt eigenlijk WYSIWYG. Beste beeld blijft het belangrijkste en dan zou ik nog ff goed Googlen op gebruikerservaringen.

    Ik gebruik ook niet zo veel apps eigenlijk, maar wie weet wordt het in de toekomst wel belangrijker?

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De toekomst is nog ver weg. Wellicht gaan huidige schermen wel niet zo lang mee.

    Maar, zonder gekheid. Ik heb al lang smart-tv's. Panasonic, Samsung en Sony. En ondanks dat de ene meer apps heeft dan de andere zijn er maar weinig waar je echt wat aan hebt. Daarnaast hebben veel schermen miracast, waarmee je heel makkelijk je smartphone op je scherm tovert. En die doet alles veelal sneller en efficiënter. Maar zoals gezegd, het blijft persoonlijk. Ik zou me vooral richten op het beste scherm en daar helpen typetopics op bijvoorbeeld AVSforum enorm. Wat zijn de beperkingen in kwaliteit en gebruikersgemak? Welke problemen kent een scherm? Alles is natuurlijk wel afhankelijk aan de eisen die je stelt, wat vind jij belangrijk?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Ik gebruik ook niet zo veel apps eigenlijk, maar wie weet wordt het in de toekomst wel belangrijker?
    Ik doe dus totaal niets met apps.
    Ik heb in mijn nieuw scherm 1x de kabel er in gehad voor een update en dat was het.

  9. #9

    Standaard

    Niemand kan je hiermee helpen denk ik.
    De beste tv moet nog worden uitgevonden, ze hebben allemaal hun voor en nadelen.
    Heb plasma s gehad en beamers etc en nu ook een samsung 75 inch 4k tv.
    Voor mij persoonlijk is de samsung 75 inch de perfecte middenweg tussen beamer en tv.
    De plasma wie ik voorheen heb gehad gaf banding en was maar 65 inch, dit lijkt groot maar naar verloop van tijd neigde ik weer naar een beamer,65 inch is te klein voor films kijken.
    De beamer had ook voor en nadelen voor mij dus maar overgestapt op 75 inch 4k.
    Ook dit is het nog niet helemaal, beeld is verreweg beter dan de plasma en beamer wat ik had, maar hou met dit formaat weer rekening met clouding in de hoeken.
    Voor mij op dit moment een goede middenweg tussen beamer en 65inch tv.
    Perfectie bestaat helaas nog niet en zal er ook wel nooit komen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Niemand kan je hiermee helpen denk ik.
    De beste tv moet nog worden uitgevonden, ze hebben allemaal hun voor en nadelen.
    Heb plasma s gehad en beamers etc en nu ook een samsung 75 inch 4k tv.
    Voor mij persoonlijk is de samsung 75 inch de perfecte middenweg tussen beamer en tv.
    De plasma wie ik voorheen heb gehad gaf banding en was maar 65 inch, dit lijkt groot maar naar verloop van tijd neigde ik weer naar een beamer,65 inch is te klein voor films kijken.
    De beamer had ook voor en nadelen voor mij dus maar overgestapt op 75 inch 4k.
    Ook dit is het nog niet helemaal, beeld is verreweg beter dan de plasma en beamer wat ik had, maar hou met dit formaat weer rekening met clouding in de hoeken.
    Voor mij op dit moment een goede middenweg tussen beamer en 65inch tv.
    Perfectie bestaat helaas nog niet en zal er ook wel nooit komen.
    De nieuwste 75 inch sony (XBR75 9000 serie) heeft een erg dunne rand (0.5 cm) maar buitenlandse recensies zijn niet echt goed te spreken hierover omdat veel modellen met vertical banding te maken heeft op een witte achtergrond.

    Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de Samsung UE75JU7000.
    Heb je dit model trouwens Jamie?

    Hoe gaat het met Tizen?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •