De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony BDP-S 500 - DTS HD/True HD HDMI-bitstream?

    Hoi allen,
    al een tijdje afwezig geweest maar nu de moeite om hier toch even een vraagje neer te leggen.
    Ik sluit mij aan bij de teleurgestelde in bovenstaande reacties (Bericht uit het Avengers: Age of Ultron-topic) over het verhaal, maar vooral in geluid.
    Ik heb mijn set normaal op -22,5 Db staan en heb voor deze film het volume verhoogd naar -13(!) Db...
    En nog geen enkele impact, mijn sub leek wel in slaapstand te staan.
    Geen enkel laag te bekennen.
    Nu komt het gekste, ik heb om mijn versterker en bluray de melding DTS 3/2.1 ipv DTS-HD 7.1 terwijl dit wel in de recensie en op de verpakking (en bluray menu) staat.
    Manueel van allerlei instellingen uitgeprobeerd maar geen enkel resultaat.
    Graag jullie tips of bevindingen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-10-2015 om 00:09 Reden: Bericht verplaatst naar eigen topic.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan wordt het geluid weergegeven in conventioneel DTS. Is dit alleen bij deze titel het geval? Is alles aangesloten via HDMI? Check anders de instelling in je bd-speler (bitstream), de gekozen geluidstrack in het bd-menu. Als laatste een instelling in je versterker.

    Als je HDMI gebruikt en andere titels geen problemen geven, zal je het in het geluidsmenu van de bd zelf moeten zoeken. De geluidstrack is namelijk wellicht iets minder, maar nog steeds van behoorlijke kwaliteit en zeker DTS HD. Ook de sub doet zeker mee. Ik zou bijna denken dat je de DVD afspeelt, maar die zit er niet bij, dus dat is onmogelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ik heb even wat uitgeprobeerd, en het lijkt erop dat mijn Sony BDP-S 500 ondanks dat het er wel op staat geen DTS-HD doorgeeft.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    http://www.trustedreviews.com/Sony-B...-Player-review

    Ik heb het even opgezocht en het klopt dat jouw speler dat niet kan. Echter kan jouw speler dat wel zelf decoderen en langs LPCM 7.1 multichannel via HDMI doorgeven. Dus de Sony niet op bitstream zetten. Je display op je receiver geeft dan multichannel aan, maar je ontvangt wel HD-audio. Echter doet je versterker verder niks met het signaal. De juiste speakerafstand en volume moet je in je bdspeler instellen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 10-10-2015 om 23:53
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Sony BDP-S 500 - DTS HD/True HD HDMI-bitstream?

    Ik heb even de berichten uit het Avengers: Age Of Ultron betreffende jouw BDspeler naar dit nieuwe topic verplaatst.
    Mocht je nog hulp nodig hebben, dan kan dat hier en blijft het andere topic schoon.

    En hebben anderen er ook wat aan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •