De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Martian (Bioscoop)

    The Martian (Bioscoop)

    Ridley Scott is terug

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ridley Scott was ooit een veelbelovende auteur nu gedegradeerd tot director-for-hire. Sommige regisseurs gaan te vroeg met pensioen anderen weten niet wanneer ze met pensioen moeten gaan. Dit was niet om aan te zien.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ridley Scott was ooit een veelbelovende auteur nu gedegradeerd tot director-for-hire. Sommige regisseurs gaan te vroeg met pensioen anderen weten niet wanneer ze met pensioen moeten gaan. Dit was niet om aan te zien.
    Vreemde reactie op een recensie van een film die door velen geprezen wordt!:

    http://www.rottentomatoes.com/m/the_martian/

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Ik vond 'm wel oké. Zag er goed uit (maar dat mag je ook wel verwachten van een studiofilm anno 2015), was verrassend grappig en keek erg lekker weg. Maar het verhaal was veel te veilig, veel te voorspelbaar (met zelfs één scène die de andere letterlijk voorspelt), een wat vreemde keuze voor discomuziek en teveel en te platte personages. Nu bleef het bij een aardige blockbuster, maar er had veel meer ingezeten.

  6. #6

    Standaard

    Vandaag gezien in bioscoop Kinepolis Gent en ik kan me volledig in vinnypassy zijn mening vinden.
    Het is een leuk film om op zaterdag weg te zakken, maar als je beter wilt, raad ik eerder Gravity en Interstellar aan.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik vond 'm wel oké. Zag er goed uit (maar dat mag je ook wel verwachten van een studiofilm anno 2015), was verrassend grappig en keek erg lekker weg. Maar het verhaal was veel te veilig, veel te voorspelbaar (met zelfs één scène die de andere letterlijk voorspelt), een wat vreemde keuze voor discomuziek en teveel en te platte personages. Nu bleef het bij een aardige blockbuster, maar er had veel meer ingezeten.
    Zou ik je vooral aanraden om het boek te lezen.

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ook net gezien en ik vond hem redelijk. Wat ik me wel steeds afvroeg is, hoe kan het zijn dat men bereid is miljoenen, wellicht wel miljarden, dollars te spenderen om één man te redden? Zeker omdat de kansen op succes nihil zijn. Niets en niemand die daar maar met een woord op rept in de film. Het maakte het voor mij een beetje ongeloofwaardig. In het echt zou men hem gewoon lekker dood wanen, vermoed ik. Desondanks, leuk om gezien te hebben, maar niet een film die me verder nog lang bezig houdt. En dan ben ik een echt fan van alles in en rond het universum.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Viel mij jammerlijk tegen. Het meest positieve was hoe mooi Mars in beeld werd gebracht. Verder was er een hoop op aan te merken en was de zogenaamde humor en die Amerikaanse heldendom, met een traantje hier en een applausje daar, niet aan mij besteed. Het was veel verrassender geweest als het geen happy end had gehad. Maar ja...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 16-10-2015 om 13:41 Reden: spoilertags ;-)
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    @Big Lebowski: Uhm spoiler?!

  11. #11

    Standaard

    aangepast
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #12

    Standaard

    Een van de vragen die ik heb is Mars heeft toch een atmosfeer? Dan WTF die eindscene?

    En kan iemand mij uitleggen hoe ik spoilers moet plaatsen? dank u!

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, Mars heeft een atmosfeer, vandaar dat bewolking, weer en wind überhaupt mogelijk is. Er zit zelfs zuurstof in de atmosfeer, maar de lucht is extreem ijl. Het is er wel rond de -60 tot -120 graden. Vrij fris dus. Wat bedoel je dan precies (tussen spoilers)?

    [ spoiler ] tekst [ /spoiler ]

    Maar dan zonder spaties.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-10-2015 om 21:51
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Dat hij zichzelf in de ruimtecapsule in de ruimte schiet met juist een valscherm over hem heen. Brandt hij dan niet op, ook al is de atmosfeer heel dun? Hij schiet zijn eigen met hoeveel was het nou weer, 10 G de lucht in?

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eruit is meestal geen probleem, maar terug wordt lastig. Maar de atmosfeer is zo ijl dat het maar net genoeg is om het een en ander tegen te houden, daar zou hij evengoed wel last van krijgen. Desondanks kan ik me niet voorstellen dat hij zijn bewustzijn niet verliest bij die snelheid, dus een beetje fantasie gebruiken is het wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Wanneer je in een rechte lijn vliegt/opstijgt heb je minder/geen last van G-krachten dan wanneer je een scherpe bocht maakt. De G-kracht slaat op de gravitatiekracht of de centrifugale kracht, welke van Mars sowieso zwakker is als van de aarde. Van G-krachten zal hij dus weinig last hebben. Met raketlanceringen naar de Maan raken astronauten immers ook niet buiten bewustzijn
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daar zit wat in, maar zonder magnetisch veld is er geen bescherming van allerlei straling een geladen deeltjes vanuit de ruimte. Lang uithouden op Mars vergt vooralsnog sowieso wel een dosis fantasie. Maar dat is het mooie van film en de tedens is wl dat men recentelijk zo wetenschappelijk mogelijk te werk gaat, net zoals Interstellar. Science en fiction!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Het magnetische veld is weer een heel ander aspect. Mars heeft een zwakker magnetische veld als de aarde, en de straling zal daar vermoedelijk wat hoger zijn, maar ze lopen dan ook niet voor niets in beschermende pakken rond moet je maar denken Of dacht je soms dat het alleen voor de zuurstof was?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, zodat ze niet imploderen.
    Maar niet voor niets is er nog geen mens die het lang in de ruimte uithoudt. Denk alleen aan het atrofieren van spieren. Zoals Wall E eigenlijk heel efficiënt liet zien. Leven buiten de aarde is niet voor mensen weggelegd. De ruimte is een monster.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Dat laatste is zéker het geval ja! Maar of je het nou wilt of niet, 'we' gaan toch de ruimte in. Daar is geen houden meer aan. En bij problemen zal de mens net zo lang naar oplossingen blijven zoeken tot het is opgelost of tot we er dood bij neervallen. Als er één ding is wat The Martian wel duidelijk wil maken, dan is het dát wel
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Genomineerd voor een Golden Globe in de categorie Best Film Comedy or Musical !?!?!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Er komt bij ons precies geen 3D versie uit van deze film ? http://www.cosmox.be/film/the-martia...-8712626071235
    Volgens Bol wel.
    http://www.bol.com/nl/p/the-martian/9200000050213372/

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Ik zag hem bij bol ook staan, de EAN code is echter een placeholder. Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze niet in 3D hier uitkomt.

  25. #25

    Standaard

    Misschien nog even wachten hoe die pre order eruit gaat zien bij bol.com. In andere landen komt er al zeker ene 3D versie. Italië krijgt hem al 14/01, zelf steelbook met 3D.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •