De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon 5200 of Marantz 7009?

    Beste allemaal,

    Ik ga binnenkort een nieuwe receiver kopen en ik denk sterk aan de Denon 5200 of aan de Marantz 7009

    Nu twijfel ik aan het volgende:

    - Ik heb welleens gelezen dat de Marantz een warmer geluid produceert dan de Denon? klopt dat?
    Wij hebben zelf een moderne inrichting en een tegelvloer.

    -Wij kopen een receiver puur om films en series mee te kijken. Nu heb ik ook wel eens gelezen dat de Denon hiervoor meer geschikt is dan de Marantz die juist beter geschikt zou zijn voor de muziek liefhebbers?

    Ik weet het eigenlijk niet precies welke nu voor mij de beste zou zijn...
    Qua model vind ik de zilverkleurige Denon strakker maar dit moet niet het belangrijkste aspect zijn natuurlijk.

    Wie weet hier meer over?

    Dank jullie wel alvast voor de nuttige info!

    Gr

    Pamo

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vroeger was er wel verschil, maar nu zijn het vrijwel twee identieke apparaten met een ander uiterlijk. Het is namelijk van één merk, de D&M-groep (Denon-Marantz). Kwestie van esthetiek dus. Ik heb de Denon AVR-X7200W en dat is fantastisch apparaat. De 5200 doet echter nauwelijks onder en daarmee ook dus de Marantz. Let wel beide brengen binnenkort een nieuwe versie waarin later gratis een DTS:X-update voor komt. Als je dat niet hoeft zijn beide apparaten erg goed!

    Op het YouTube kanaal van AVholics staat een leuke videorecensie.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 26-09-2015 om 20:11
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vroeger was er wel verschil, maar nu zijn het vrijwel twee identieke apparaten met een ander uiterlijk. Het is namelijk van één merk, de D&M-groep (Denon-Marantz). Kwestie van esthetiek dus. Ik heb de Denon AVR-X7200W en dat is fantastisch apparaat. De 5200 doet echter nauwelijks onder en daarmee ook dus de Marantz. Let wel beide brengen binnenkort een nieuwe versie waarin later gratis een DTS:X-update voor komt. Als je dat niet hoeft zijn beide apparaten erg goed!

    Op het YouTube kanaal van AVholics staat een leuke videorecensie.
    Maar wat men schrijft over dat de Marantz een warmer klank produceert dan de Denon en dat de Denon meer geschikt zou zijn voor movies dan de Marantz is dus onzin?

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In theorie wel want de hardware is identiek. Desondanks kan er letterlijk bij elk identiek apparaat verschil in geluid ontstaan. Op het moment dat Audyssey de boel kalibreert wordt het geluid ook aangepast aan de akoestiek, dus ook dan moeten verschillen rechtgetrokken worden. Ze zijn beiden vooral geënt op film. Muziek klinkt zeker goed, maar daar zijn betere opties voor. Ligt de voorkeur bij surround, dan zijn beide uitstekende keuzes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In theorie wel want de hardware is identiek. Desondanks kan er letterlijk bij elk identiek apparaat verschil in geluid ontstaan. Op het moment dat Audyssey de boel kalibreert wordt het geluid ook aangepast aan de akoestiek, dus ook dan moeten verschillen rechtgetrokken worden. Ze zijn beiden vooral geënt op film. Muziek klinkt zeker goed, maar daar zijn betere opties voor. Ligt de voorkeur bij surround, dan zijn beide uitstekende keuzes.
    Hoi Claudio,

    Dank je wel voor je reactie.

    Zal DTS;X nu echt zoveel meerwaarde met zich meebrengen? of is dit alleen hoorbaar door de echte audiofielen die ik zeker niet ben?
    Ik twijfel aan Denon model 5200 zilver of de nieuwste model de 4200 zilver.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vind bijv Dolby Atmos echt een enorme verbetering, maar het vergt wel meer speakers en een bepaalde opstelling zoals plafondspeakers. DTS:X is een variant daarvan, maar dat laat een willekeurige speakeropstelling toe.Het voegt veel toe, maar is niet voor iedereen, maar goed, dan heb je het wel. Dolby Atmos zit ook op jouw keuzes en daar komt steeds meer in uit en dat klinkt echt indrukwekkend. DTS:X is nog niet uit en los van veel beloftes blijft dat een groot geheim. Maar het zal ongetwijfeld een stap vooruit zijn.

    Ik heb het een en ander geschreven over de nieuwe formaten en mijn ervaringen met mijn receiver.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-09-2015 om 17:20
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik vind bijv Dolby Atmos echt een enorme verbetering, maar het vergt wel meer speakers en een bepaalde opstelling zoals plafondspeakers. DTS:X is een variant daarvan, maar dat laat een willekeurige speakeropstelling toe.Het voegt veel toe, maar is niet voor iedereen, maar goed, dan heb je het wel. Dolby Atmos zit ook op jouw keuzes en daar komt steeds meer in uit en dat klinkt echt indrukwekkend. DTS:X is nog niet uit en los van veel beloftes blijft dat een groot geheim. Maar het zal ongetwijfeld een stap vooruit zijn.

    Ik heb het een en ander geschreven over de nieuwe formaten en mijn ervaringen met mijn receiver.
    Probleem met Atmos is dat je speciale boxen hiervoor nodig hebt en ik heb 2 jaar geleden net een compleet een nieuwe set speakers gekocht van Canton dus dat gaat niet lukken met Atmos...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •