Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.

Discussie: Jurassic World

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik heb even gisteren wat stukjes bekeken, en het zag er goed uit.

    Gelukkig waren die zwarte balken erg klein, waardoor je een vrij groot beeld hebt, dit in tegenstelling tot de Avengers 2 Blu-ray, waarbij ik de balken erg groot vond, waardoor het beeld dus vrij klein werd..

    Maar deze uitgave lijkt me een hele mooie.
    Jurassic World heeft de niet erg gangbare beeldverhouding van 2.00:1 i.p.v. de meer gebruikelijke 2.35:1. Persoonlijk vind ik dat jammer, maar filmliefhebbers die graag alles (bijna) full screen willen zien, zullen er blij mee zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vond daardoor 3D wel veel beter tot zijn recht komen en ondanks minder beeld wel groter en indrukwekkender. Terwijl ik een panavision-fan ben. Maar in dit geval vond ik het wel prettig. Volgens mij begreep ik uit de extra's dan men op 65mm-film heeft geschoten en de scherpte is fenomenaal. Ik kreeg een beetje een Avatar-scherpte-gevoel. Enorm gestoken beeld. De beeldverhouding is ook min of meer gelijk aan de andere Jurassic-films, zo uit mijn hoofd.

    Zolang het de originele verhouding is heb ik er geen moeite mee.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Jurassic World heeft de niet erg gangbare beeldverhouding van 2.00:1 i.p.v. de meer gebruikelijke 2.35:1. Persoonlijk vind ik dat jammer, maar filmliefhebbers die graag alles (bijna) full screen willen zien, zullen er blij mee zijn.
    Misschien off topic, maar deze beeldverhouding van de Jurassic World Blu ray is toch veel mooier om te zien Marcel, dan die van The Avengers 2?.

    Ik vond die balken vrij groot, waardoor het beeld vrij klein was.

    Daarom vind ik het kijken van dit formaat bij deze film gewoon veel aangenamer, omdat ik bij die andere het gevoel heb veel te missen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Jurassic World heeft de niet erg gangbare beeldverhouding van 2.00:1 i.p.v. de meer gebruikelijke 2.35:1. Persoonlijk vind ik dat jammer, maar filmliefhebbers die graag alles (bijna) full screen willen zien, zullen er blij mee zijn.
    Was de keuze van de regisseur...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik vond daardoor 3D wel veel beter tot zijn recht komen en ondanks minder beeld wel groter en indrukwekkender. Terwijl ik een panavision-fan ben. Maar in dit geval vond ik het wel prettig. Volgens mij begreep ik uit de extra's dan men op 65mm-film heeft geschoten en de scherpte is fenomenaal. Ik kreeg een beetje een Avatar-scherpte-gevoel. Enorm gestoken beeld. De beeldverhouding is ook min of meer gelijk aan de andere Jurassic-films, zo uit mijn hoofd.

    Zolang het de originele verhouding is heb ik er geen moeite mee.
    JP is een 35mm productie in 1.85:1 en SFX opnames in VistaVision.

    JW is een moderne mix van film en video in 2.00:1.
    Arriflex 435, Panavision Primo Lenses
    Panavision 65 HR Camera, Panavision System 65 Lenses
    Panavision Panaflex Millennium XL2, Panavision Primo Lenses
    Panavision Panaflex Platinum, Panavision Primo Lenses
    Red Epic Dragon, Panavision Primo Lenses

    Vreemd genoeg is ondanks de hoge bron kwaliteit de film slechts met een 2K DI afgewerkt (+ achteraf omgezet is naar 3D).
    Welke er overigens in HD wel heel goed uitziet
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht

    Ik vond die balken vrij groot, waardoor het beeld vrij klein was.
    Misschien eens gaan denken aan een grotere TV ?
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Misschien eens gaan denken aan een grotere TV ?
    Tv is 155, dus groot genoeg. Balken vond ik gewoon erg groot.

    Zo klein mogelijke balken vind ik het fijnste, zodat je zoceel mogelijk beeld hebt.

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daarom is mijn hoop ooit (als ik later groot ben) om een 2:35:1-scherm te kopen die breder is en net zo hoog als mijn huidige 65", want dan gaat het verhaal niet meer op. Dan had ik nu natuurlijk lopen vloeken dat ik van die enorme balken aan de zijkant heb. Mijn logische verstand zegt: "jammer geen panavision", mijn domme verstand zegt: "WYSIWYG and it's simply bigger".
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Tv is 155, dus groot genoeg. Balken vond ik gewoon erg groot.

    Zo klein mogelijke balken vind ik het fijnste, zodat je zoceel mogelijk beeld hebt.
    Zucht, dus jij zou het niet erg vinden als men hier en daar wat afsnijd (wat ze hier dus niet gedaan hebben), waardoor je dus minder beeld hebt dan bedoeld?!? (nooit gedacht dat een Elite Member dat zou vinden)

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Zucht, dus jij zou het niet erg vinden als men hier en daar wat afsnijd (wat ze hier dus niet gedaan hebben), waardoor je dus minder beeld hebt dan bedoeld?!? (nooit gedacht dat een Elite Member dat zou vinden)
    Echter vraag ik me wel af als ik een BR ga kijken en dat is dus meestal zoals gezegd in de standaard beeldverhouding, ik vaak probeer op beeldvullend te zetten maar dan gaat de ondertiteling soms deels weg of heel groot/uitgerekt, of het beeld is zo vullend waardoor alles uitgerekt lijkt en dus niet 'natuurlijk' oogt/fijn kijkt.

    Kan ik dan beter voor een breedbeeld verhouding kiezen i.p.v. de optie beeldvullend? Of is het simpelweg in de meeste gevallen gewoon niet gemaakt voor beeldvullend en gewoon de film te kijken hoe die staat ingesteld?
    Laatst aangepast door Robintje : 04-10-2015 om 18:52

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Zucht, dus jij zou het niet erg vinden als men hier en daar wat afsnijd (wat ze hier dus niet gedaan hebben), waardoor je dus minder beeld hebt dan bedoeld?!? (nooit gedacht dat een Elite Member dat zou vinden)
    Laat ik het zo zeggen: natuurlijk vind ik afsnijden niet goed, maar ik vind het alleen jammer dat ik bij de Avengers 2 schijf, minder van het totaalbeeld zie.

    Ik kan me niet herinneren dat in de bios de balken ook zo groot waren als bij deze schijf.

  12. #37

    Standaard

    Ah op die manier, ik schrok al

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Laat ik het zo zeggen: natuurlijk vind ik afsnijden niet goed, maar ik vind het alleen jammer dat ik bij de Avengers 2 schijf, minder van het totaalbeeld zie.

    Ik kan me niet herinneren dat in de bios de balken ook zo groot waren als bij deze schijf.
    Als het goed is zie je in de bioscoop geen balken, want de goede zalen hebben een scherm in het 2.35:1 scope formaat.
    Bij een 1.85:1 AR zie je dan aan de beide zijkanten zwarte balken.
    Tenzij je naar z'n Franse Kip nep Imax ben geweest.
    Of Dolby Cinema...
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #39

    Standaard

    Geen 3D versie in de steelbook bij media markt. Heb de film nu nog niet, 3D versie was nog niet binnen grr

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Geen 3D versie in de steelbook bij media markt. Heb de film nu nog niet, 3D versie was nog niet binnen grr
    in Roeselare lag hij er al de 3d versie

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door defour Bekijk bericht
    in Roeselare lag hij er al de 3d versie
    net gehaald voor een 'leuke' prijs

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    net gehaald voor een 'leuke' prijs
    Hoeveel stond hij?
    BD (1243) What i Watch

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Tv is 155, dus groot genoeg. Balken vond ik gewoon erg groot.

    Zo klein mogelijke balken vind ik het fijnste, zodat je zoceel mogelijk beeld hebt.
    Of 155 cm groot genoeg is afhankelijk van je kijkafstand.
    Ik zit ongeveer 2 meter van een 55"(128cm) scherm en heb persoonlijk helemaal geen problemen met films in het 2.35:1 formaat.

    Mijn ervaring leert dat mensen die klagen over zwarte balken een te klein scherm hebben.
    Bij een 155cm scherm houd je bij een 2.35:1 film in de hoogte ongeveer 60cm beeld over en als je daar vervolgens 400cm vanaf gaat zitten wordt het wel wat klein

    Voor een bioscoopervaring is een beamer eigenlijk een must voor een serieus thuisbioscoop.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als het goed is zie je in de bioscoop geen balken, want de goede zalen hebben een scherm in het 2.35:1 scope formaat.
    Bij een 1.85:1 AR zie je dan aan de beide zijkanten zwarte balken.
    Tenzij je naar z'n Franse Kip nep Imax ben geweest.
    Of Dolby Cinema...
    Ik heb de film in de bios gezien in Pathe Eindhoven, op IMAX.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    hoeveel stond hij?
    27.89 eur

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    27.89 eur
    Ik vind hem veel te duur. Ik ga de Franse versie kopen op amazon.fr omdat hij maar 22,99€ kost en die heeft ook Nederlandse ondertitels.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik vind hem veel te duur. Ik ga de Franse versie kopen op amazon.fr omdat hij maar 22,99€ kost en die heeft ook Nederlandse ondertitels.

    Scheelt je maar liefst hele een euro aangezien er ook nog verzendkosten bijkomen

  23. #48

    Standaard

    Hangt ervan af. Als je voor 29 euro koopt zijn de verzendkosten voor België gratis.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #49

    Standaard

    Vind eerlijk gezegd dat de meeste hier erg duur aankopen, ook andere films buiten Jurassic World. Zie vaak prijzen a € 22,- voor een 2D voorbij komen of € 25,- voor 3D als het niet duurder is.

    Gewoon goed rond kijken, acties bekijken en wellicht wat 'moeite' doen en dan heb je echt leuke prijzen.

  25. #50

    Standaard

    Net het steelbook gekocht bij MM Z'meer voor 21,99. Jammer dat er geen 3D disc bij zit.
    Maar wel een mooi steelbook voor de collectie

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •