De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De gerestaureerde versie van Meglio Gioventu is vanaf 29 september op DVD en Blu-ray

    De gerestaureerde versie van Meglio Gioventu is vanaf 29 september op DVD en Blu-ray Disc.

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 18-09-2015 om 13:07

  2. #2

    Standaard

    Hopelijk kan Lumière nog eventjes doorgaan met hun releases. Heb al zoveel gehoord over La Meglio Gioventu maar nog nooit gezien.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Prachtige reeks! Waymann, koop die blind aan! (of wacht op mijn recensie... )
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Werkende URL is als volgt

    http://dvd.nl/nieuws/de-gerestaureer...-blu-ray-disc/

    een wederkerend probleem met vreemde karakters in de URL. Hier specifiek de ú in Gioventú.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    Veel DVD-boxen zullen er in Nederland niet verkocht worden denk ik, als er al 200.000 van de originele versie (die al goed beeld had!) zijn verkocht (onlangs nog 5,- bij Blokker, en 7,- bij Kruidvat).
    Blu-ray zal wel een mooie upgrade zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Veel DVD-boxen zullen er in Nederland niet verkocht worden denk ik, als er al 200.000 van de originele versie (die al goed beeld had!) zijn verkocht (onlangs nog 5,- bij Blokker, en 7,- bij Kruidvat).
    Blu-ray zal wel een mooie upgrade zijn.
    Ze zijn teruggegaan naar het originele filmnegatief voor deze release, i.p.v. de videotransfer die gebruikt is bij vorige releases.
    Dat zou een mooie upgrade kunnen betekenen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Hier zou ik dan wel graag een mooie review met vergelijkende screenshots van willen zien; dvd vs. blu ray. Als het verschil duidelijk is - en de prijs zakt nog een beetje - dan zit een dubbeldip er zeker in. Ik ben redelijk tevreden over de 3-disc digipack dvd-set (toevallig deze week nog bekeken), maar hier en daar was de kwaliteit toch niet zo denderend.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #9

    Standaard

    Daarnet lag de dvd al achter de toonbank bij Media Markt Roeselare.

  10. #10

    Standaard

    Een 1050i50 transfer dus. Hoe moeten we dat interpreteren? Opgenomen op 16mm voor tv en daarna bewerkt op video om uiteindelijk opgeblazen te worden naar 35mm toen ie in de bioscoop ging draaien. Is 1050i50 een gepaste resolutie?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Hier zou ik dan wel graag een mooie review met vergelijkende screenshots van willen zien; dvd vs. blu ray. Als het verschil duidelijk is - en de prijs zakt nog een beetje - dan zit een dubbeldip er zeker in. Ik ben redelijk tevreden over de 3-disc digipack dvd-set (toevallig deze week nog bekeken), maar hier en daar was de kwaliteit toch niet zo denderend.
    Ik heb voor mijn bespreking een reeks vergelijkende screenshots gemaakt; volgende week komt 'ie online.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Een 1050i50 transfer dus. Hoe moeten we dat interpreteren? Opgenomen op 16mm voor tv en daarna bewerkt op video om uiteindelijk opgeblazen te worden naar 35mm toen ie in de bioscoop ging draaien. Is 1050i50 een gepaste resolutie?
    Je bedoelt waarschijnlijk 1080i/50fps? Dat is toch redelijk standaard voor Europese tv-series? En hoeft helemaal niet te betekenen dat de beeldkwaliteit inferieur is. Ik heb in mijn verzameling tal van series in 1080i/50fps die er prachtig uit zien.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je bedoelt waarschijnlijk 1080i/50fps? Dat is toch redelijk standaard voor Europese tv-series? En hoeft helemaal niet te betekenen dat de beeldkwaliteit inferieur is. Ik heb in mijn verzameling tal van series in 1080i/50fps die er prachtig uit zien.
    Deze is wel uit 2003 en hij zegt ook nergens dat dat zo is, maar het zou wel zo kunnen zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb voor mijn bespreking een reeks vergelijkende screenshots gemaakt; volgende week komt 'ie online.
    Prachtig, dank je...ik houd het in de gaten
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #15

    Standaard

    De review van Werner staat inmiddels online, inclusief vergelijkende screenshots tussen de Blu-ray en DVD. Persoonlijk moet ik zeggen dat ik nauwelijks enig verschil zie en soms zelfs twijfelde of de plaatjes niet verwisseld zijn. Maar dat kan ook aan het formaat van de screenshots liggen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    De plaatjes groter maken kan ik spijtig genoeg niet qua bandbreedte. Als er interesse is, dan wil ik ze wel per mail sturen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Tijd voor een (nieuwe) bril, Marcel! De verschillen zijn heel duidelijk te zien. Thanks!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Tijd voor een (nieuwe) bril, Marcel! De verschillen zijn heel duidelijk te zien. Thanks!
    Op een hoge resolutie monitor (2560 x 1440) zoals die van mij worden dit soort plaatjes gewoon erg klein, helaas. Als ik de resolutie een stuk omlaag schroef (naar 1920 x 1080, waarbij de plaatjes dus groter worden), dan zie ik wel verschillen, maar lang niet zo dramatisch. Op de DVD-afbeeldingen lijkt verscherping toegepast te zijn, want de Blu-ray-afbeeldingen ogen wat zacht hier en daar.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •