Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 149 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Is er een manier om op BOL op recente en / of aankomende releases van A-Film te selecteren? Want ik weet niet meteen welke titels van hun zijn.
    Nee maar ga naar www.a-film.nl en kies catalogus; je kan dan alle leverbare titels doorbladeren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #27

    Standaard

    Ook wel stom dan heb je alle seizoen van Mad Men van a-film zal het laatste hopelijk door een ander worden uitgebracht. Zal weer netjes in de kast staan...

  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Is er een manier om op BOL op recente en / of aankomende releases van A-Film te selecteren? Want ik weet niet meteen welke titels van hun zijn.
    http://www.bol.com/nl/b/dvd/afilm/20...els/index.html

  4. #29

    Standaard

    Ook maar snel nog wat besteld uit de catalogus. Wel jammer, aangezien ze toch wel enkele fraaie releases hadden uitgebracht (denk bijvoorbeeld aan de The Lord Of The Rings digi's en de 3 DVD uitgaves van o.a. Der Untergang, Oldeuboi en Eternal Sunshine Of The Spotless Mind). Maar dat deden ze ook al lange tijd niet meer, dus samen met de inzakkende markt en de uitgestelde releases van It Follows en Under The Skin had ik het al aan zien komen.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    In de krant (Telegraaf of AD) stond een interview met de oprichter van A Film. Hij gaf aan dat ze te groot zijn geworden en de fout hebben gemaakt om de grote jongens na te doen (commerciële titels) wat veel geld kost.
    Dit begon me inderdaad de laatste jaren ook al meer en meer op te vallen. Wij boekten dan ook steeds minder films bij ze. Eenvoudigweg omdat ze bijna enkel nog commerciëlere titels aanboden, wat voor ons filmhuis minder interessant is. Achteraf een strategisch 'ongelukkig' besluit van ze geweest, zo blijkt dus, waarmee ze tussen de wal en het schip zijn geraakt. Spijtig. Ik hoop dat er een doorstart komt met het besluit om weer terug te keren naar hun roots, als dat nog lukt.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #31

    Standaard

    Ze brachten nog genoeg 'leuks' uit dat ik met veel liefde heb vertoond. Under the Skin, It Follows, The Raid's, Fruitvale Station, et cetera. Had Belle, 99 Homes en High-Rise graag ook nog willen zien van ze. Maar het is helaas definitief.

  7. #32

    Standaard

    Update A-Film: http://nos.nl/artikel/2057646-einde-...-in-zicht.html Ze gaan dus nu praten over een doorstart. De NOS weet tenminste wat surseance is. Veel pers verwart het met faillissement.

  8. #33

    Standaard

    Zijn redelijk recent Michiel de Ruijter & Bloed, Zweet & Tranen bv uit, zijn ze dadelijk niet meer leverbaar.

    Das ook balen voor velen, ik heb ze al, maar misschien dat sommige maatschappijen titels kunnen cq willen overnemen?.

    Als dat uberhaupt al mogelijk is, zodat ''nieuwe titels'' gewoon leverbaar blijven.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 14-09-2015 om 19:43

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    De NOS weet tenminste wat surseance is. Veel pers verwart het met faillissement.
    Ik voorzie hier in mijn glazen bol een Free Record Shop-scenario.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #35

    Standaard

    Hoe zit t met September Film?
    Zie op Bol een aantal voormalige A-Film (zelfs QFC) titels onder hun naam staan.
    Zijn zij onafhankelijk en hebben zij de rechten overgenomen of is het een dochter waar nu mogelijk ook hetzelfde verhaal voor gaat gelden?

  11. #36

    Standaard

    September film had tot een jaar of wat geleden (toen het nog Wild Bunch heette) een distributiedeal met A-Film. Ze brachten hun titels dus via A-Film op de markt.
    Als September film zijn ze dat zelf gaan doen, dus ik verwacht niet dat zij last hebben van een faillissement van A-Film.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #37

    Standaard

    Aha duidelijk.

    Vind t jammer dat De Surprise nu voorlopig niet uit lijkt te komen.
    Stond voor een release gepland komend weekend maar is bij Bol in ieder geval niet meer te bestellen.

  13. #38

    Standaard

    Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.
    Is dat niet een beetje overdreven? Alleen maar omdat één relatief kleine speler is omgevallen terwijl het voor de grote jongens (Warner, Fox, Universal, Sony...) gewoon business as usual is?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #40

    Standaard

    Zeker erg overdreven. Het is nu duidelijker dan ooit dat je als zelfstandig label onderscheidend moet zijn en niet zomaar hetzelfde kan gaan doen als een ander.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.
    Voor A-Film wel ja.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Vind t jammer dat De Surprise nu voorlopig niet uit lijkt te komen.
    Stond voor een release gepland komend weekend maar is bij Bol in ieder geval niet meer te bestellen.
    Vooralsnog maakt het twitteraccount van De Surprise nog gewoon reclame voor de dvd/blu-ray release.

  18. #43

    Standaard

    Zal dit nog gevolgen hebben voor het NFF?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.
    Met 10 jaar BD zou dat wel eens tijd worden
    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Met 10 jaar BD zou dat wel eens tijd worden
    't Is dat het hier geen Facebook is, of anders kreeg je van mij nu een "vind ik leuk"...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    't Is dat het hier geen Facebook is, of anders kreeg je van mij nu een "vind ik leuk"...
    Gelukkig is dat niet het geval.

  22. #47

    Standaard

    Einde van een tijdperk want de DVD-markt loopt hier in de Benelux op zijn laatste benen.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Einde van een tijdperk want de DVD-markt loopt hier in de Benelux op zijn laatste benen.
    Niet alleen de dvd-markt maar ook de blu-ray-markt. Ik ben normaliter geen doemdenker maar ik ben het er wel mee eens. Belangrijke verkoopkanalen zijn al omgevallen of zieltogend. Bij de MM en V&D is het tegenwoordig doodstil en ik kan me niet voorstellen dat de verkoop bij bol.com echt floreert. Ik denk dat de majors er ook wel last van gaan krijgen: wat zij uitbrengen is tegenwoordig ook al heel beperkt.

  24. #49

    Standaard

    Online retailers staken voorintekening A-Film-releases

    Een aantal A-Film dvd- en Blu-ray-releases, waaronder De Surprise (19 september), Apenstreken (17 oktober) en De Reünie (14 november), is bij diverse online retailers inmiddels niet meer voor te bestellen. Bioscoopfilms van A-Film die nog in première moeten gaan, zijn ‘on hold’ gezet.

    Bol.com en Blokker voeren een aantal nog te verschijnen A-Film-releases niet meer. Wie op de website van eerstgenoemde naar bijvoorbeeld De Suprise zoekt, krijgt de boodschap ‘Dit artikel is helaas niet leverbaar’ te zien. Ook Blokker.nl levert geen A-Film-releases meer.

    De filmmaatschappij, die gisteren surseance van betaling aanvroeg, heeft inmiddels bevestigd dat bioscoopreleases als A Royal Night Out ‘on hold’ zijn gezet. A-Film wil dat er eerst meer duidelijkheid is over de toekomst van het bedrijf.

    Gisteravond meldde HP/De Tijd dat A-Film-producties als Apenstreken, Belle, De Reünie, De Surprise, Dark Places en Infinitely Polar Bear uit de bioscoop zouden worden gehaald, volgend op de aanvraag tot uitstel van betaling. Dat bericht blijkt echter niet te kloppen.

    De films ronden hun natuurlijke bioscooplevensduur gewoon af. In het actuele programma van Pathé is weliswaar bijvoorbeeld De Reünie (die sinds 16 juli in de bioscopen draaide) verdwenen, maar komen films als Dark Places en Apenstreken nog gewoon voor, ook in de komende speelweek. Films als Belle en De Surprise draaien eveneens (ook de komende tijd) nog in diverse filmhuizen.

    Het is nog niet bekend welke weg A-Film de komende weken inslaat. Directeur Sim van Veen zou momenteel met diverse geïnteresseerde overnamekandidaten praten over een mogelijke doorstart. Mocht dat niet lukken, dan is de kans groot dat de surseance wordt doorgetrokken tot een faillissement.

    Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

  25. #50

    Standaard

    M
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Niet alleen de dvd-markt maar ook de blu-ray-markt. Ik ben normaliter geen doemdenker maar ik ben het er wel mee eens. Belangrijke verkoopkanalen zijn al omgevallen of zieltogend. Bij de MM en V&D is het tegenwoordig doodstil en ik kan me niet voorstellen dat de verkoop bij bol.com echt floreert. Ik denk dat de majors er ook wel last van gaan krijgen: wat zij uitbrengen is tegenwoordig ook al heel beperkt.
    Ik koop gezien de prijzen van V&D en MM tegenwoordig sneller in het buitenland. Ik ga geen 30 of meer voor een seizoenbox betalen. Dat vind ik echt absurde prijzen aangezien het eerder wel kon. En dan heb je nog aanbieders die bezuinigen op de uitvoering (ook dvd's) zoals Disney. Maar dan wel de oude prijs blijven vragen. En het dan vreemd vinden dat mensen het niet willen kopen.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •