De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe aansluiten TV met Marantz met Humax?

    Beste collega's

    Ik heb net de volgende specificaties gekocht:

    -TV Samsung 4K (UE75JU7000)

    -Marantz SR 7010

    Verder heb ik een 5.1 opstelling en een Humax type iHDR505C

    Ik wil de TV kaart niet aan de tv aansluiten omdat ik een Humax heb (ivm opnemen van programma's)



    Nu zit ik met het volgende probleempje:

    Hoe sluit ik nu de TV met de Receiver Marantz en de Humax het beste aan zodat:

    1-Ik het geluid van de TV kan horen ZONDER dat de Humax aanstaat. ls ik bijvoorbeeld geluid van YouTube wil horen en dus NIET van een TV programma wil horen...
    (Dus het geluid van de Apps die aangelsoten zijn aan het internet)

    Ik dacht zelf aan de TV aan te sluiten aan de Humax, en de Humax aan de Marantz. Verder dacht ik aan een digitale kabel te gebruiken, hoewel de TV compatibel is met ARC.
    Ik neem aan dat ik de Humax niet in een willkeurige HDMI ingang van de Marantz kan aansluiten, maar op de HDMI ARC ingang?

    Of moet ik toch afblijven van de HDMI ARC ingang omdat ik de TV niet direct aansluit aan de Marantz maar aan de Humax?

    Ik weet het echt niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee...


    Alvast erg bedankt.

    Gr

    Pamo

  2. #2

    Standaard

    Even in de handleiding kijken welke HDMI ingang op TV geluid uit kan sturen, ARC Audio return Channel, naar de receiver en wat je eventueel daar in de TV en/of receiver voor moet aanzetten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Even in de handleiding kijken welke HDMI ingang op TV geluid uit kan sturen, ARC Audio return Channel, naar de receiver en wat je eventueel daar in de TV en/of receiver voor moet aanzetten

    Hoi Peptalk,

    Bedankt maar Ik snap het niet helemaal wat je bedoelt in je laatste zin: Wat je eventueel daar in de TV en/of receiver voor moet aanzetten??

    Help!

  4. #4

    Standaard

    Vaak moet je dat in de instellingen(menu) aanzetten van beide apparaten, staat vast en zeker in de handleiding.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    En dan de Humax op een willikeurige HDMI poort aansluiten van de receiver?

    Dus ARC aansluiting tussen TV en Receiver en Receiver-Humax m.b.v. willekeurige HDMI aansluiting?

    Bedankt!

  6. #6

    Standaard

    Yep.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Om te beginnen is de stelling eigenlijk verkeerdom: duurderekabels geven niet per definitie een beter beeld en geluid, maar goedkope/minderekwaliteit kabels kunnen een slechter beeld en geluid geven.

    Het idee is vrij eenvoudig: je verstuurd nullen en enen (digitale data) door dekabel en die komen aan of niet of daarbij ook nog eens in incorrecte volgorde.
    Praktisch gezien zijn daar oplossingen voor, maar er zijn echter wat valkuilen.En dat is de "error correctie".
    Als het overgedragen signaal minder word, kan het zijn dat er bits weg vallenen die moeten dan weer worden aangevuld door het foutcorrectie systeem. Tot opzekere hoogte gaat dat zeg maar verliesvrij, maar boven een bepaald aantalfouten worden er bits bij verzonnen op basis van gemiddelde waardes en dat isverlies pur sang t.o.v. het originele signaal. Idem voor de data die in deverkeerde volgorde aankomt.

    Daarnaast heb je ook te maken met invloeden van buitenaf op de datastroom,welke word geprobeerd te voorkomen met extra afscherming en de connectoren dievan een beter materiaal en aansluitkwaliteit zijn bij de duurdere versies.
    Of je dat verlies/storing ook daadwerkelijk kunt zien en horen op jou(bepaalde) apparatuur is een ander verhaal...

    Vaak uit dit zich in nuance verschillen als minder ruis, meer scherpte, detailen intensiteit bij de duurdere/betere kabel.

    Ook heb je ook te maken met de snelheid van de data, denk maar eens aan dediverse soorten CAT kabels, om deze mythe te doorbreken en dat het wel uit kanmaken.


    Allemaal zaken die zorgen voor verschillen die geacht worden erniet te zijn?
    Laatst aangepast door Hombre : 27-10-2015 om 11:26
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard

    Als antwoord op bovenstaande bla bla bla:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...75#post2011975
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als antwoord op bovenstaande bla bla bla:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...75#post2011975
    Jij bent wel "to the point".
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •