( van Claudio kon ik dit bericht hier plaatsen )

Zoals de titel het zegt, ben ik op zoek naar advies voor een tablet.

Zelf heb ik weinig kennis van computers en dergelijk, ik heb nog een old school gsm.

Ik ga over paar weken op vakantie en omdat ik de meeste films in het vliegtuig al ken, en onderweg in hotelkamers toch nog wat wil kijken, was het mijn plan om een tablet te kopen.
Enigszins ben ik wat geschrokken over het aanbod, het zijn er veel. De prijzen varieren ook enorm.

Begrijp me goed, ik wil graag een tablet dat goed werkt, maar om daar 350 euro voor uit te geven, voor iets wat na de vakantie weer netjes in een doos wordt opgeborgen tot de volgende vakantie, gaat mij wat te ver.

Dat is de reden dat ik hier wat advies hoop in te winnen.

Ik heb maar paar dingen die ik belangrijk vind,
- een 10 inch scherm of iets groter
- de ondertiteling moet leesbaar zijn
- het overzetten van films moet niet al te lastig zijn, als er de mogelijkheid is tot slepen van bestanden naar tablet, dan zou dat fijn zijn.
- gebruik voor films en clips ( you tube e.d. ) dus internet hoeft niet, apps en spelletjes ook niet.

Ik had de Lenovo A10-70 op het oog, alleen is de veelgehoorde klacht dat de iconen die er al op staan, zowat niet te verwijderen zijn.

Maar mocht iemand iets weten, zo van, dit zou misschien geschikt voor je zijn, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor je tijd.