De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: PayPal

  1. #1

    Standaard PayPal

    Ik plaats mn bericht over PayPal hier maar even. Arrow heeft een sale en ik wil een aankoop doen.


    Ik was even vergeten dat je bij Arrow alleen via PayPal kunt betalen. Nu heb je twee opties; geld overmaken naar je PayPal-account en daarmee betalen of direct via je Creditcard betalen (ook via PayPal).
    Ik ben erachter gekomen dat het dus niets uitmaakt. Je kan dus net zo goed direct via je creditcard betalen ipv eerst geld overmaken naar je pp-account (omslachtig).

    Nu mijn tweede bevinding, als ik valutakoersen bekijk dan zou ik voor 90,90 pond dus 124 euro kwijt zijn. Als ik via de Arrow site de valuta aanpas, kom ik ook (ongeveer) op dat bedrag. Nu laat PayPal steevast 130 euro zien bij het afrekenen via de Arrow-site .....welke betalingsoptie ik ook kies.

    Klopt het dat PayPal gewoon 6 euro op zo'n order meepikt? Vind het nogal vreemd namelijk..... Op de site van PayPal staat nadrukkelijk dat er geen kosten in rekening worden gebracht.

    Kan iemand licht in de duisternis schijnen?

  2. #2

    Standaard

    Mijn ervaring is dat de PayPal wisselkoers hoger is dan die van een CC.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat de PayPal wisselkoers hoger is dan die van een CC.
    Ik werd gek van uitzoeken maar ik ben er achter. Als je PayPal laat converteren ben je echt erg onvoordelig uit. Ik heb nu de optie genomen om in de valuta van het land (Ponden) te betalen en de rate van mn creditcard te hanteren.

    Ik ben wellicht een zuuuunige Hollander maar het scheelt dus echt 5-6 euro. Een behoorlijk verschil. Je moet echt overal op letten tegenwoordig....

    Voor niets dus geld op mn PayPal-account gestort. Dat laat ik direct weer terugstorten.

  4. #4

    Standaard

    Hoe/waar stel je dat in?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Hoe/waar stel je dat in?
    Helemaal bij de laatste stap. Als je creditcard tevoorschijn komt, kun je op een link met betaalopties klikken. Je ziet dan twee opties; converteren via PayPal (ongunstig) of betalen in de valuatie van de shop zodat je de reguliere wisselkoers krijgt via je eigen creditcard.

  6. #6

    Standaard

    Okay, dank je wel...ik heb nog een kleine order geplaatst namelijk en nu deze omrekening aangepast
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb officieel bericht ontvangen van PayPal:

    PayPal haalt twee keer per dag de internationale koersen binnen vanaf de Europese bank.
    Dit passen wij toe binnen ons systeem om op deze manier geld om te wisselen.
    Het verschil wat u op heeft gemerkt binnen de PayPal-rekening heeft te maken met de extra kosten die PayPal rekent voor het omzetten van valuta. Dit is 2.5 procent van het totaal omgewisselde bedrag.

  8. #8

    Standaard

    Voor de volledigheid:

    Aankoopbedrag was 125 euro omgerekend van ponden (huidige wisselkoers)
    Paypal rekent bijna 130
    Creditcard Visa Abn Amro rekent 127,30

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •