De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tot waar staat er data op een DVD?

    Ik heb zonet een DVD gekocht met een duidelijk foutje aan de buitenste rand (op de buitenste 3 a 4 mm). Dit was de laatste DVD in de winkel, dus de titel inruilen zit er niet in. Zou dit "artefactje" problemen kunnen geven? Tot waar staat er ongeveer data op een DVD? Tot hoever van de buitenste rand? Iemand een idee van? Ik kan de DVD ook even kopieren naar mijn HD en zien of dit problemen geeft, natuurlijk. Maar hier even vragen is misschien sneller .

  2. #2

    Standaard

    Exact tot 0,05 van een nanomillimeter van de buitenste rand. Anders leest de laser hem niet precies en kun je last krijgen van conversie-artefacten die versterkt worden gereflecteerd op het oppervlak van de dvd waardoor de kinetische bovenlaag inbrandt tot het punt dat je speler er de brui aan geeft. Kortom, ik zou dus maar goed oppassen voordat je hem in je speler stopt.

    Maar zonder dollen: ik heb echt geen flauw idee!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Hangt er vanaf hoeveel er beschreven is op de schijf volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Ik heb zonet de inhoud van de disc even naar mijn HD gekopieerd, en dit lukte zonder probleem. Ik vermoed dus dat er geen data op de uiterste rand staat (in dit geval). De DVD bevatte 5,74 GB aan data, wat niet zo héél erg veel is (DVD bevat een film van 92 minuten met als enige extra de trailer). Anyway, de DVD lijkt me dus goed leesbaar. Geen reden dus om deze terug te doen...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Ik heb zonet de inhoud van de disc even naar mijn HD gekopieerd, en dit lukte zonder probleem.
    Als dat lukt, dan zit je denk ik wel okee.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Omdat het me wel interesseerde, heb ik even verder gezocht naar wat meer technische info, en heb gevonden dat een dual layer DVD in de meeste gevallen volgens de Opposite Track Path methode ingedeeld is. Wat wil zeggen dat de inhoud op Layer 0 van binnen naar buiten gelezen wordt, en de inhoud op Layer 1 van buiten naar binnen. Daarenboven is het bij Video DVD's zo dat men probeert de inhoud in twee even grote delen te verdelen, zodat het einde van Layer 0 min of meer overeen komt met het begin van Layer 1, zodat de laser vrijwel onmiddelijk de overgan van Layer 0 naar Layer 1 kan maken (zodat de overgang zo weinig mogelijk merkbaar is). Dus met andere woorden: als er weinig data op de DVD staat, zal zowel op Layer 0 als Layer 1 de buitenste rand van de DVD niet echt gebruikt worden. (Einde van Layer 0 zal bijvoorbeeld stoppen op 1,5 cm van de rand, en Layer 1 zal ook ongeveer op die positie beginnen)

    Voila, tot daar die info voor wie het interessant zou vinden .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •