De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Taran en de Toverketel (DVD) Special Edition

    Aangezien ik de hoop op een Blu-ray release al een beetje opgegeven heb, denk ik erover na om de Special Edition dvd van TARAN EN DE TOVERKETERL aan te schaffen. Ik begreep namelijk dat deze wel anamorf in het juiste beeldformaat op de disk staat. Nu zag ik hier vergelijking-screenshots tussn de oude dvd en de special edition dvd: http://www.dvdtalk.com/reviews/44260/black-cauldron/

    Dat ziet er al veel beter uit in ieder geval. Staat diezelfde transfer op de Nederlandse uitgave van de special edition?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MJK1988 Bekijk bericht
    Staat diezelfde transfer op de Nederlandse uitgave van de special edition?
    Ja.

  3. #3

    Standaard

    Leuk dat iemand deze film weer eens ter sprake brengt want het is een favoriet van me. Het is misschien wel Disney's meest ondergewaardeerde film ooit: Disney-fans haten hem omdat ie totaal niet op een Disney-film lijkt en fans van het boek haten hem omdat het verhaal totaal niet op dat van het boek lijkt. Maar als je die twee dingen loslaat is het gewoon echt wel een topper. Vooral de animatie is erg goed.

    Ik heb trouwens zelf de Franse DVD (waarvan ik vermoed dat de transfer gelijk is aan de huidige NL editie) en de transfer daarvan is wel erg mooi. Voor een DVD kun je bijna niets beters wensen.

    Er gaan trouwens momenteel een gerucht dat in september een Blu-ray als "exlusive" voor de Amerikaanse Disney Movie Club uitgebracht gaat worden. Maar dat bericht kan ik helaas nergens bevestigd krijgen dus ik denk dat het niet waar is.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de bevestiging dat deze uitgave de nieuwe transfer heeft. DVD meteen besteld.

    Ik hoop nog wel steeds dat die blu-ray er nog gaat komen. Een Nederlandse uitgave lijkt me helemaal uitgesloten maar ik hoop nog op inderdaad een VS uitgave. Wel jammer als dat inderdaad exclusief voor die club is. Al hoop ik er dan via Ebay wel aan te kunnen komen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Leuk dat iemand deze film weer eens ter sprake brengt want het is een favoriet van me. Het is misschien wel Disney's meest ondergewaardeerde film ooit: Disney-fans haten hem omdat ie totaal niet op een Disney-film lijkt en fans van het boek haten hem omdat het verhaal totaal niet op dat van het boek lijkt. Maar als je die twee dingen loslaat is het gewoon echt wel een topper. Vooral de animatie is erg goed.

    Ik heb trouwens zelf de Franse DVD (waarvan ik vermoed dat de transfer gelijk is aan de huidige NL editie) en de transfer daarvan is wel erg mooi. Voor een DVD kun je bijna niets beters wensen.

    Er gaan trouwens momenteel een gerucht dat in september een Blu-ray als "exlusive" voor de Amerikaanse Disney Movie Club uitgebracht gaat worden. Maar dat bericht kan ik helaas nergens bevestigd krijgen dus ik denk dat het niet waar is.
    Ik hoop dat die dan eindelijk de uncut print bevat; een bespottelijk idee maar waar, nadat alles al geanimeerd en afgemonteerd was tierde de tiran-CEO van toen Jeffrey Katzenberg dat het te gewelddadig was en heeft eigenhandig zo'n 12 minuten aan materiaal weggeknipt (en ruw ook) uit de film. In 1 enkele situatie hoor je zelfs de soundtrack gewoon verspringen.

  6. #6

    Standaard

    Wikipedia vermeldt dat die uncut versie al sinds 2009 uit is. Maar zoals vaker op Wikipedia is dat zever.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Er was een petitie om die uncut versie op BR te krijgen. De initiatiefnemer van die petitie kreeg deze reactie:

    We do appreciate your interest in the Disney library and in The Black Cauldron in particular but you must please understand that there are no plans at the Studio in either the immediate or distant future to revisit the film. That is the final decision on this project. And after researching our inventory, I can assure you that there is no “uncut master negative”. The one and only existing original Technirama camera negative is conformed (cut) to match the final “as released” version that was seen in cinemas in 1985. We simply do not have the time and resources to do any further investigation on this matter.

    We are screening the film at the El Capitan Theater in Hollywood multiple times on October 16-17-18. If you are visiting Los Angeles at that time we can secure you tickets for a screening of your choice.

    Thanks for your understanding and again this is my last word on this subject.
    Die uncut versie kunnen we dus wel vergeten en na deze reactie heb ik het idee dat er waarschijnlijk ook geen BR release zal komen. Wel is het dat weer vreemd dat ze de film wel in een bioscoop in LA gaan vertonen. Het is Disney's black sheep maar ook weer niet. Verwarrend.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wikipedia vermeldt dat die uncut versie al sinds 2009 uit is. Maar zoals vaker op Wikipedia is dat zever.
    Mwah het staat er vooral onhandig; een 'herstelde versie' doelend op de nieuwe print van de film zoals die in 2009 uitkwam maar niet hersteld in de zin van 'de weggesneden scènes hersteld'.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MJK1988 Bekijk bericht
    Er was een petitie om die uncut versie op BR te krijgen. De initiatiefnemer van die petitie kreeg deze reactie:
    ...
    Die uncut versie kunnen we dus wel vergeten en na deze reactie heb ik het idee dat er waarschijnlijk ook geen BR release zal komen. Wel is het dat weer vreemd dat ze de film wel in een bioscoop in LA gaan vertonen. Het is Disney's black sheep maar ook weer niet. Verwarrend.
    Bah wat een nare reactie ook echt, alsof de reagerende persoon van Disney geïrriteerd was dat er alleen al om werd gevraagd.

  9. #9

    Standaard

    Vandaag de dvd ontvangen. Eigenlijk belachelijk dat er een promo op de disk staat over hoe geweldig blu-ray wel niet is. En dan deze film niet uitbrengen op blu-ray...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MJK1988 Bekijk bericht
    Vandaag de dvd ontvangen. Eigenlijk belachelijk dat er een promo op de disk staat over hoe geweldig blu-ray wel niet is. En dan deze film niet uitbrengen op blu-ray...
    Ha, ik ben niet de enige bij wie dat is opgevallen
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ha, ik ben niet de enige bij wie dat is opgevallen
    Het voelde echt een beetje alsof ze het er nog even in wilde wrijven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ergens blijf ik hopen ... Waarschijnlijk tevergeefs.
    Ja, ik blijf ook hopen...

  13. #13

    Standaard

    Het gerucht over een Blu-ray-release op korte termijn lijkt (na wat verder onderzoek) niet heel betrouwbaar te zijn. Maar het lijkt me zeker dat ie op termijn wel op BD uitgebracht gaat worden: dat kan bijna niet anders.

  14. #14

    Standaard

    Ik weet het niet hoor. Is het niet de bedoeling dat alles op termijn alleen nog maar digitaal wordt uitgebracht?

  15. #15

    Standaard

    De film viert dit jaar z'n 30e verjaardag en Halloween is natuurlijk een mooie aanleiding om hem eind september, begin oktober uit te brengen. Ik heb nog wel een beetje hoop, omdat er laatst ook ineens nieuw artwork opdook van Saludos Amigos / The Three Caballeros. Een film waarvan ik ook niet verwacht had dat 'ie nog uit zou komen. Nou is er nog geen BD-release bevestigd, maar waarom zou je anders nieuw artwork laten maken? In 2012 is natuurlijk ook nog voor het eerst de volledige soundtrack van The Black Cauldron op cd verschenen. Dat zag ook niemand aankomen. Ik denk dat er gewoon niet zoveel over te zeggen valt. Disney heeft vaak genoeg verrassende beslissing gemaakt, zowel positief als negatief.

    De film is overigens wel in HD te downloaden via iTunes.
    Laatst aangepast door martijn0432 : 17-08-2015 om 01:40

  16. #16

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van die iTunes versie. De film heeft ook een tijdje op Netflix gestaan. Helaas is deze inmiddels verwijderd (nog voordat ik 'm kon kijken).

    Dat van die soundtrack wist ik niet. Wel een goed teken wellicht. CD maar meteen besteld.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •