Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 273 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht

    Dat er onderaan geschipperd wordt is m.i. logisch. Een club wordt teruggezet waardoor er plek is voor een andere club. In diverse competities is weleens een club teruggezet waardoor er verplichte 1 degradant minder was.
    Dat klopt. Verder vind ik, net als @Claudio, dat de verschillende punten nogal strijdig klinken.


    Enfin, Twente gaat in beroep en volgens mij (als ik de info op teletekst mag geloven) hebben ze een sterke zaak:

    ""De licentiecommissie stelde in december een aantal eisen,waaraan Twente moest voldoen om zijn licentie te behouden. De club vindt dat aan die voorwaarden is voldaan en de licentiecommissie heeft dat in de motivering ook toegegeven."

    Als men toegeeft dat Twente aan de voorwaarden heeft voldaan, moet men de club ook zijn licentie (en plaats in de eredivisie) laten behouden, niet eerst de licentie afnemen, de club een divisie terugzetten, en vervolgens weer een licentie schenken.

  2. #202

    Standaard

    Men zou FC Twente ook in de Eredivisie kunnen laten, maar in het nieuwe seizoen laten beginnen met bijv. 15 punten (of meer) aftrek.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #203

    Standaard

    Heracles heeft van Utrecht gewonnen. Nu lees ik overal dat Heracles Europa in gaat. Is eigenlijk onzin, ze moeten twee voorrondes spelen. Daarna mag men Europa in, groepsfase. Serieus, nadat de competitie is afgelopen moet men 4 voorrondes spelen, 8 wedstrijden. Die allemaal overleven en dan pas echt Europees voetbal. Bizar.

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Heracles heeft van Utrecht gewonnen. Nu lees ik overal dat Heracles Europa in gaat. Is eigenlijk onzin, ze moeten twee voorrondes spelen. Daarna mag men Europa in, groepsfase. Serieus, nadat de competitie is afgelopen moet men 4 voorrondes spelen, 8 wedstrijden. Die allemaal overleven en dan pas echt Europees voetbal. Bizar.
    Die voorrondes zijn toch ook in Europa? Natuurlijk gaan ze Europa in.

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die voorrondes zijn toch ook in Europa? Natuurlijk gaan ze Europa in.
    Ja, ze gaan over de grens inclusief paspoortcontrole. In die zin gaan ze Europa in, maar nog geen ticket voor het eindtoernooi.

  6. #206

    Standaard

    Utrecht staat dus met lege handen, terwijl ze op mij dit seizoen na PSV en Ajax de beste indruk maakten. Het ging telkens op het beslissende moment fout, al was het niet altijd eigen schuld

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Men zou FC Twente ook in de Eredivisie kunnen laten, maar in het nieuwe seizoen laten beginnen met bijv. 15 punten (of meer) aftrek.
    Daar pak je ze echt niet mee. Stel dat de selectie enigszins op peil blijft handhaven ze zich maar lopen ze dus europees voetbal mis....en voor dat laatste waren ze al 2 (of 3?) jaar uitgesloten.
    Meer puntenaftrek aan het begin (ik denk dan aan minimaal 25) zou vrijwel zeker degradatie betekenen dus kun je ze net zo goed direct terugzetten.

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Utrecht staat dus met lege handen, terwijl ze op mij dit seizoen na PSV en Ajax de beste indruk maakten. Het ging telkens op het beslissende moment fout, al was het niet altijd eigen schuld
    Bizar dit systeem (gelukkig nog niet zo erg als in België). Over 34 duels is Utrecht gewoon de 5e club van NL. In feite hoef je dus niet vol gas te geven, maar gewoon zorgen dat je bij de eerste 8 zit en daarna 4x wél vol gas.

    Ik zie een GAE scenario: direct eruit en zo het UEFA coefficient naar de mallemoer helpen zodat straks de kampioen niet meer automatisch is geplaatst.

  9. #209

    Standaard

    Het lijkt erop dat de 'vloek' die Sjaak Swart over De Graafschap heeft uitgesproken, zijn uitwerking niet heeft gemist... tenzij het beroep van FC Twente onontvankelijk wordt verklaard.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het lijkt erop dat de 'vloek' die Sjaak Swart over De Graafschap heeft uitgesproken, zijn uitwerking niet heeft gemist... tenzij het beroep van FC Twente onontvankelijk wordt verklaard.
    Ach, gun Sjakie met zijn ravenzwarte haar ook wat.

    Eigenlijk een beetje jammer voor de eredivisie, De Graafschap heeft toch iets speciaals, die shirts, dat superboerengevoel, dat stadionneke

  11. #211
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Veel erger nog, en het zijn er zelfs twee.

    1. De graafschap is nu afhankelijk van de uitspraak bij FC Twente. Degradeert FC Twente dan blijft De Graafschap. Hoe bizar is dat!
    2. De 'supporters' van De Graafschap die de spelers van Go Ahead Eagles letterlijk aanvallen op het veld??? Nou goed, ik zet supporters tussen aanhalingstekens.

    Sjakie is helemaal niet blij, want dit maakt pijnlijk duidelijk hoe keihard Ajax gefaald heeft die laatste dag.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Bizar dit systeem (gelukkig nog niet zo erg als in België). Over 34 duels is Utrecht gewoon de 5e club van NL. In feite hoef je dus niet vol gas te geven, maar gewoon zorgen dat je bij de eerste 8 zit en daarna 4x wél vol gas.

    Ik zie een GAE scenario: direct eruit en zo het UEFA coefficient naar de mallemoer helpen zodat straks de kampioen niet meer automatisch is geplaatst.
    Over een paar jaar spelen wij nog alleen maar voorrondes om in het hoofdtoernooi te komen. 10 jaar gelden ofzo hadden wij 2 directe champions leaugue plaatsen. Ik vind het ook bizar dat de knvb play-offs voor die voorrondes laat spelen. Gewoon de nr 3t/m7 direct toelaten tot de voorrondes, na 34 wedstrijden kan je prima de ranglijst opmaken.

    Oh wat is Heracles blij... lekker een paar weken eerder beginnen met trainen ipv rust om vervolgens uitgeschakeld te worden ergens in augustus voordat het daadwerkelijk begint. Ik hoop van harte dat iedereen zich plaatst. Ik vrees zelfs dat Ajax geen Europees voetbal speelt. Ook zij spelen voorrondes. Liggen ze in de voorronde champions league eruit, mogen ze instromen bij voorronde uefa cup. Ik acht de kans 40% dat Ajax alles verliest. Geen Europees voetbal.

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Veel erger nog, en het zijn er zelfs twee.

    2. De 'supporters' van De Graafschap die de spelers van Go Ahead Eagles letterlijk aanvallen op het veld??? Nou goed, ik zet supporters tussen aanhalingstekens.
    Ik heb de beelden pas na mij voorlaatste post gezien, een beschamende vertoning.
    De goodwill die De Graafschap had gekweekt op de laatste speeldag (sportieve plicht meer dan vervuld, gezorgd voor spektakel, wedstrijd die de geschiedenisboeken ingaat, etc.) in één klap weer verspeeld

    https://www.youtube.com/watch?v=pknheKKxYP0

  14. #214

  15. #215

    Standaard

    Zat er al te komen, voor Ajax denk ik een goede zet. De beste kandidaat die momenteel beschikbaar is en iemand die heeft bewezen leuk attractief voetbal te kunnen spelen, echter tot nu toe nog niet met zeer goede resultaten.

    Trouwens jammer dat Feyenoord Achahbar heeft verkocht aan Zwolle, had hem graag een grotere kans zien krijgen bij Feyenoord, was in elk geval een leuke speler geweest om achter de hand te houden. Een (half)jaar verhuren oké, maar verkopen is toch jammer.

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Zat er al te komen, voor Ajax denk ik een goede zet. De beste kandidaat die momenteel beschikbaar is en iemand die heeft bewezen leuk attractief voetbal te kunnen spelen, echter tot nu toe nog niet met zeer goede resultaten.
    Ik had liever John van den Brom gehad, maar vind Peter Bosz ook een prima keuze. In zijn algemeenheid, begrijp ik niet waarom hij voor Ajax koos als hij zolang bij Feynoord heeft gespeeld (8 jaar ofzo en ook trainer geweest).

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik had liever John van den Brom gehad, maar vind Peter Bosz ook een prima keuze. In zijn algemeenheid, begrijp ik niet waarom hij voor Ajax koos als hij zolang bij Feynoord heeft gespeeld (8 jaar ofzo en ook trainer geweest).
    Als ik mij niet vergis is hij bij Feyenoord geen trainer geweest, wel even technisch directeur.

  18. #218

    Standaard

    Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat het is van 'ze maken wel veel doelpunten maar krijgen te veel tegen...' Als er niet geinvesteerd wordt in ervaring en directe versterkingen schiet Ajax er niet mee op.
    Op dit moment staat PSV als een huis en als er niet teveel mensen weggaan begint PSV met een voorsprong als het gaat om waar ze staan qua teamplay.

    PSV heeft Ajax dit seizoen de kans gegeven op de titel door een zware europese wedstrijd en daarna in eigen huis te verliezen (van een Ajax dat gewoon beter was die wedstrijd). Ajax heeft het cadeautje niet uitgepakt ook al zijn ze gematst tijdens Utrecht thuis. Verder heeft Ajax ook laten zien dat PSV op mentaal gebied veel sterker is. Geen verrassing dat Ajax bij een tegendoelpunt de koppies zou laten gaan hangen. Tijd om er een paar echte mannen bij te halen!
    Ik hoop echt dat Ajax de portemonnee trekt en niet weer een modderfiguur slaat in de voorronde CL

  19. #219

    Standaard

    Ik vind Bosz een wat rare man, kaal hoofd, grote brillen, gedrongen postuur, praat een beetje geforceerd, maar hij heeft bij Heracles en Vitesse voortreffelijke resultaten neergezet, en ook nog met attractief voetbal, hij moet dus wat in zijn mars hebben. Het bezwaar van een Feyenoordverleden zie ik niet zo.

    De vraag is natuurlijk of hij het op het hoogste niveau ook kan waarmaken. Hij bracht aanvallend voetbal en liep daardoor nogal eens tegen een zeperd aan met zijn teams, met name in de eerste helft van het seizoen. Bij een subtopper is dat niet zo'n ramp, maar bij Ajax wordt iedere uitglijder je zwaar aangerekend. Ajax haalde afgelopen seizoen 82 punten, erg veel, en verloor slechts twee keer, maar het bleek toch allemaal te weinig; dat geeft wel aan hoe duur een nederlagen zijn in de top van de eredivisie. Ik denk dat Bosz en Ajax het komende seizoen zeker opnieuw in de tachtig punten nodig zullen hebben om PSV bij te benen of voor te blijven (tenzij die ploeg sterk verzwakt wordt)

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Als ik mij niet vergis is hij bij Feyenoord geen trainer geweest, wel even technisch directeur.
    Inderdaad, geen trainer maar 3 jaar technisch directeur en 5 jaar als speler. Totaal 8 jaar bij Feyenoord. Van mij mag hij naar Ajax, vind ik geen probleem. Is gewoon een beetje raar voor mij gevoel. Net als toen Kluivert naar PSV ging of Jaap Stam naar Ajax.

  21. #221
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat we af moeten van een typische Feyenoord-man of Ajax-man. Het gaat gewoon om filosofie en talenten van een trainer. Bosz staat qua voetbal dichter bij Ajax dan van Basten of De Boer. Vooral Frank heeft mooie resultaten neergezet, maar wat was het soms saai. Heel wat keren zat ik in de Arena me af te vragen waar ik naar zat te kijken. Natuurlijk is dat kwaliteit, maar ook de insteek van een trainer.

    Ik ben blij met Bosz. Altijd attractief en bij Ajax moet dat veel beter kunnen dat Vitesse of zijn andere clubs. Daarnaast heeft hij een Feyenoord verleden, maar heeft veel contact met Johan en Jordi gehad. Plus dat ik vind dat de man barst van karakter en dat is meestal de maatstaf.

    Ik was bang dat van de Brom zou komen, gaat het goed dat is het leuk, gaat het minder dan loopt hij rood aan en wordt zelfs een beetje zielig en kinderachtig. Misschien had het gewerkt, maar Ajax is wat anders dan AZ zonder verplichtingen. Ook ben ik blij met de snelheid van zaken. Anders hadden we misschien weer bizare persconferenties met van Gaal moeten doorstaan. Leuk, maar vooral bij een andere club. Nu worden al die geruchten gelijk de kop ingedrukt. Duidelijkheid is belangrijk en ik denk dat met Bosz een frisse, doch wenselijke wind door Ajax gaat waaien. Kampioen worden is een ding, maar vermaakt worden staat ook hoog in het vaandel. Dat je weer eens voor het spel naar de Arena gaat, want dat was de laatste tijd niet best en steeds minder. Want man, wat heb ik me steeds vaker afgevraagd wat ik in de Arena deed. Ik bedoel, het moet toch vooral entertainment zijn waarvoor je gaat. Iets zegt mij dat zelfs met dezelfde spelers dat beter gaat lukken. En tja, Europa... Die vogel is gevlogen, neergestort en morsdood, want één zwaluw - afgelopen seizoen - maakt nog geen zomer.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-05-2016 om 19:25
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #222
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha ha, blijkbaar was Johan's laatste klusje voor Ajax.

    http://nos.nl/video/2095173-laatste-...n-cruijff.html
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ha ha, blijkbaar was Johan's laatste klusje voor Ajax.

    http://nos.nl/video/2095173-laatste-...n-cruijff.html
    Dat denk ik persoonlijk van niet, zo goed was de relatie niet meer met Ajax.

  24. #224
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Johan is Ajax, de rest passanten. Dus wat jij stelt is een contradictie.
    Heel serieus was mijn insteek natuurlijk niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #225

    Standaard

    Nieuwe spits van Feyenoord. Zitten leuke goals tussen.


Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •