Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 273 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Dude: https://www.youtube.com/watch?v=5oLE0GUtOWs

    Maar om er dan toch wat dieper op in te gaan:

    Die aangifte was idd kansloos. Beschamend gewoon. Lachwekkend. Echter: het betrof 1 enkel onbekend individu die daarna is neergesabeld door elke PSVer....in tegenstelling tot Mr. Ajax (en brullende Mulder) die op TV gaan lopen ranten.
    Die (onterechte) pingel vergelijken met een gezever van Swart meen je hoop ik niet serieus. Een scheidsrechterlijke dwaling die (omdat het vlak op het einde van het seizoen is) beslissend kan zijn is echt van een totaal andere orde dan gaan jammeren omdat de tegenstander 110% gaf. En wat zou het eigenlijk uitmaken of er 100% of 110% wordt gegeven? 'wzawzdb' toch? :P

    Uitspreken dat je kampioen wil worden is niks mis mee. Roepen dat je de beste bent terwijl je net 2e bent geworden (of door FK Molde uit europa bent geknikkerd).....tja. (Ik neem aan dat Sjakie ook hoopt dat Molde degradeert? )

    PS: Darkside rules.


    PPS: ik kom hier sowieso voorlopig niet; competitie is immers afgelopen en met het EK landenteams ben ik altijd onpartijdig.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 10-05-2016 om 17:49

  2. #177
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laat ik zo zeggen, ik ben Ajacied, maar het circus eromheen vind ik helemaal niks. Natuurlijk snap ik Sjaak wel, maar hij doet al jaren niks anders dan zeuren en vooral op Ajax zelf. Ook in zijn recente betoog.

    Ik baal wel als een stekker, dat steek ik niet onder stoelen of banken, maar stel Ajax had wel dat doelpuntje gemaakt en kampioen geworden, dan had dat zoals een aantal jaar heel wat problemen verbloemd. Ik zeur meestal zelf - net als Sjaak - het meest over Ajax, want bij de laatste titels zat heel wat geluk. Ajax laat een beetje na wat PSV wel doet en dat is rust in de tent, de juiste mensen aan het bewind en aankopen die ook echt wat toevoegen. Dat kan je van Ajax niet zeggen en dan kan je elke wedstrijd zomaar flink door die ondergrens zakken. Ook tegen de Graafschap.

    En ik ga de confrontatie een beetje aan omdat als wij het niet doen er niemand anders rest.
    Dus no hard feelings, maar dit zinderende slot van de competitie verdiende wel iets meer sensatie hier.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #178

    Standaard

    Bij Ajax mogen ze natuurlijk zeggen wat ze willen, ook dat ze de beste zijn, ik merkte alleen op dat het naar mijn idee een negatieve uitwerking heeft. Het lijkt me gewoon beter om het niet te doen, dat is alles.

    Sjakie neem ik niet zoveel kwalijk, dat is een clubman en als zodanig werd hij daar in zijn stoel geïnterviewd: hij preekt voor eigen parochie, in een Ajax-context, voor een Ajax-publiek. De intro van de clip maakt dat ook duidelijk: Dat is Sjakie met zijn ravenzwarte haar, gezongen in plat Amsterdams. Ik vind het wel leuk om eens keer zo'n echte ouwe clubman te horen mopperen. Mulder zou beter moeten weten: die zit als analist bij de nationale omroep en dient derhalve enige distantie te bewaren. Het probleem is niet alleen Mulder, ook Egbers, die niet in staat is om een gesprek in goede banen te leiden. Je krijgt er heimwee door naar Jack Van Gelder; die was wel onverbloemd voor AFC, maar hij verstaat wel zijn vak

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ajax laat een beetje na wat PSV wel doet en dat is rust in de tent, de juiste mensen aan het bewind en aankopen die ook echt wat toevoegen.
    Bij Ajax zit m.i. idd het probleem in de organisatie. Bij PSV is er nu al een paar jaar rust (na de dramajaren onder Reker); men heeft met Brands, Cocu en nu Gerbrands een prima organisatie en een heldere visie.
    Bij Ajax loopt er een absolute toptrainer rond (FdB heeft sinds zijn komst het elk jaar met een mindere selectie moeten doen, wordt desondanks 4x op rij kampioen en haalt dit seizoen 82 (!!!!) punten wat op papier gewoon erg goed is).
    Echter: chef aankoop is penning 16 Overmars die veel koopjesbak spelers haalt (Sana, Sanogo) en spelers die je niet beter maken zoals als vdHoorn (waar men 4 miljoen voor betaald) en Viergever. Echte toppers komen niet naar NL roept hij steeds, terwijl PSV deze wél binnenhengelt (Guardado, De Jong, Van Ginkel, Moreno etc).

    Ze hebben 4 jaar op rij de complete prijzenpot van de CL gekregen (omdat ze de enige NLse deelnemer waren) maar hebben er niks mee gedaan. In die jaren zat PSV op een dieptepunt, had Feyenoord problemen en waren AZ (na het DSB debacle) en Twente (na de uittocht van de toppers zoals Ruiz) ook geen concurrenten meer. Had Ajax het slim aangepakt dan hadden ze een onoverbrugbare voorsprong gehad (vergelijkbaar met Bayern in Duitsland).
    Door de hand op de knip te houden en Cruyff teveel macht te geven (zodat hij -no offense- een nitwit zonder ervaring als vd Sar kan aanstellen en rellend zijn verouderde gedachten kon overbrengen) is het m.i. verkeerd gegaan. (In een normaal bedrijf krijgt niemand zonder ervaring en met enkel een diploma van de Cruyff academy meteen een functie in het bestuur.
    Door dit kon Feyenoord 1 seizoen behoorlijk aanhaken en is PSV ze nu weer voorbijgestreefd.

    Ik las nu dat Overmars '2 kanonnen' wil halen. Ik zeg: Wilfried Kanon (ADO) en Navarone Foor (NEC) (die laatste heeft iedereen op dit FILMforum wel door neem ik aan)

  5. #180

    Standaard

    Qua budget is ajax al vele jaren de nummer 1, dus elk jaar dat ze geen kampioen worden, hebben ze het niet goed gedaan. PSV zit daar nu wel vlak achter trouwens qua budget.
    Dit seizoen is het budget van Feyenoord wel flink omhoog gegaan, maar zitten ze nog steeds een flink stuk achter ajax en PSV.

    En zoals we weten; in het algemeen geldt dat de clubs met het grootste budget vechten om het kampioenschap. Daarom is het sprookje in Engeland nu zo mooi ....

  6. #181
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het probleem bij Ajax is dat er naast de directie nog twintig duizend meningen meewegen. Iedereen heeft wel een of andere vinger in de pap. Van aankopen tot scouting. Uiteindelijk gebeurt er niks of het meest foute. Het is een beetje een Wespennest. Bij PSV kan en wordt alles beslist en bepaalt worden door een paar leidinggevenden. Dan moet je wel goede mensen hebben die de juiste keuzes maken en inzicht hebben. Die organisatie is inderdaad heel goed bij PSV. Nog geen garantie voor een kampioenschap, maar het helpt een stuk...

    Ik vind de Boer ook echt een man met karakter en inhoud, maar daarmee wel vrijwel de enige en dan heeft hij lang niet alles goed gedaan. Ik hoop voor Ajax dat Overmars even helemaal niemand koopt, want de gemiddelde Ewok heeft een grotere bijdrage geleverd aan het geheel. Goede voetballer, maar dit heeft niks met leidinggeven te maken.

    Toch, zakelijk gezien. Ajax doet het goed financieel. Is bijna eerste geworden. Heeft weinig tegen gekregen en een uniek aantal punten. En volgend jaar begint het circus opnieuw. C.L. is maar zelden weggelegd voor een Nederlands team. 5 keer kampioen in 6 jaar was ook wel iets teveel van het goede geweest. En Sjakie is allang weer vergeten wat hij allemaal heeft gezegd en Mulder is al decennia chronisch onnavolgbaar. Toch hoor ik liever wat zij vinden dan Bruggink en van Halst. Zeikers zijn veel leuker...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #182

  8. #183

    Standaard

    Jammer. Volgens mij had hij nog wel een paar jaren bij Ajax mee gekund. Hij heeft dit seizoen gewoon domme pech gehad. Zoveel punten en dan nog geen landstitel. Voor hetzelfde geld was hij met Ajax wel gewoon kampioen geworden. Frank is een echte Ajax-man en heeft boven verwachting gepresteerd. Ben benieuwd of hij ook vertrokken zou zijn als Ajax wél de titel had gehaald. Hoop voor hem dat hij een mooie club in het buitenland vindt, niet zo'n kleurloze Spaanse of Engelse middenmoter. Duitsland lijkt me wel een goede keuze als zich daar een club van faam aanbiedt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dramatisch Ajax gezien en dan lok je het over jezelf af. PSV gefeliciteerd.
    Het was in ieder geval een memorabele competitie. Maar ben er natuurlijk wel doodziek van... Doomscenario ten top, maar ze kunnen vooral zichzelf de schuld geven.
    De strijd om het kampioenschap was inderdaad memorabel, maar voor de rest vond ik dit een stomvervelend seizoen. Het kwaliteitsverschil tussen de nummers 1 en 2 en de rest is enorm. Feyenoord mag zich dan op de borst tikken met de bekerwinst, maar een derde plaats op 21 punten (!) afstand van PSV en met maar liefst 9 (!) nederlagen is ronduit schandalig te noemen. En over de rest dan maar te zwijgen. Nee, weinig spanning en weinig verrassende uitslagen dit seizoen. Hopelijk volgend jaar beter. Wanneer staat de Nederlandse Leicester City op?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #185

    Standaard

    Er wordt druk gespeculeerd over de opvolging:

    http://www.volkskrant.nl/sport/wie-v...r-op~a4299653/

    Ik denk niet dat Rijkaard het zal doen. Seedorf lijkt me geen goede keuze. Het gaat, denk ik, tussen Bos en Van den Brom.

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De strijd om het kampioenschap was inderdaad memorabel, maar voor de rest vond ik dit een stomvervelend seizoen. Het kwaliteitsverschil tussen de nummers 1 en 2 en de rest is enorm. Feyenoord mag zich dan op de borst tikken met de bekerwinst, maar een derde plaats op 21 punten (!) afstand van PSV en met maar liefst 9 (!) nederlagen is ronduit schandalig te noemen. En over de rest dan maar te zwijgen. Nee, weinig spanning en weinig verrassende uitslagen dit seizoen. Hopelijk volgend jaar beter. Wanneer staat de Nederlandse Leicester City op?
    Wees blij dat het bij ons nog om 2 ploegen ging en dat we hier geen Franse en Duitse toestanden hebben; daar is elke spanning weg....
    Laatst aangepast door rogue : 12-05-2016 om 17:18

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Er wordt druk gespeculeerd over de opvolging:

    http://www.volkskrant.nl/sport/wie-v...r-op~a4299653/

    Ik denk niet dat Rijkaard het zal doen. Seedorf lijkt me geen goede keuze. Het gaat, denk ik, tussen Bos en Van den Brom.
    Het maakt niet uit wie het gaat doen.
    Wie heeft zin om in die slangenkuil te stappen? Met de Boer had Ajax een perfecte trainer die te nuchter is om zich te laten beinvloeden door al dat gekonkel bij de club. Hij moet het ook met steeds mindere spelers doen doordat men is doorgeslagen in het zelf opleiden van spelers. En aangezien het opleiden van goede spelers niet eens lukt (wanneer heeft Ajax de laatste jaren nog topspelers gecreeerd die ECHT zelf zijn opgeleid?) is Ajax gewoon te klein voor voor het tafellaken en te groot voor het servet. ALs je zelf geen spelers opleidt, dan moet je een goed scoutingapparaat hebben en goed inkopen. Het is altijd zo geweest: Ajax was de opleidingclub en slecht in kopen, en PSV was de koopclub en slecht in opleiden. Allebei niets mis mee. Alleen is Ajax tegenwoordig slecht in opleiden EN slecht in scouten/inkopen.

  13. #188

    Standaard

    Klopt volledig @rogue, maar het wordt ook tijd dat Feyenoord weer meedoet.
    Ik weet niet of het volgend jaar al lukt, maar het gat mag toch geen twintig punten meer zijn.

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Klopt volledig @rogue, maar het wordt ook tijd dat Feyenoord weer meedoet.
    Ik weet niet of het volgend jaar al lukt, maar het gat mag toch geen twintig punten meer zijn.
    Dat vind ik als Feyenoorder uiteraard ook , maar zolang het gat qua budget niet gedicht is, zie ik ze niet serieus meedoen voor de titel. Dit jaar was trouwens wel een uitzonderlijk jaar, met die recordlange verliesreeks....

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Gelukkig blijft onze stad nu wel heel als we kampioen worden, ergens anders wil er nog wel eens wat kapot gaan.
    Vind een dergelijke opmerking anders ook behoorlijk arrogant.

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Bij Ajax mogen ze natuurlijk zeggen wat ze willen, ook dat ze de beste zijn
    Misschien ook dat ik de laatste jaren mijn hoofd in het zand heb gehad, maar ik meen dat ik het niet meer zo vaak heb gehoord. Ja, in de tijd van LvG was het een gevleugelde uitspraak. Aantal jaar later onder Koeman stond er een 1 op de das, maar al met al lijkt het mij de laatste jaren erg mee te vallen.

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat vind ik als Feyenoorder uiteraard ook , maar zolang het gat qua budget niet gedicht is, zie ik ze niet serieus meedoen voor de titel. Dit jaar was trouwens wel een uitzonderlijk jaar, met die recordlange verliesreeks....
    Als ik me niet vergis was het toch de doelstelling om mee te doen voor de titel, of althans zo lang mogelijk mee te doen voor de titel. Elia sprak die gedachte ook nog uit vlak na de winst in de bekerfinale, volgens hem was het seizoen daardoor niet geslaagd, ondanks de bekerwinst.

    Ik had trouwens ook verwacht dat Feyenoord veel langer zou meedoen, maar ik schatte enkele aankopen te hoog in. Ik moet wel zeggen dat Feyenoord in het laatste deel van de competitie weer een redelijk goede indruk maakte.

    Je zou kunnen zeggen dat Feyenoord het laatste anderhalf jaar niet goed heeft gedaan. Ik zag namelijk anderhalf jaar geleden, vlak voor de winterstop, de wedstrijd PSV - Feyenoord in het stadion. PSV won die wedstrijd met 4-3 maar het had ook andersom kunnen zijn. Ik was toen geweldig verrast door het spel van Feyenoord, dacht dat ze met de gerichte aankoop van een spits bij PSV en Ajax zouden kunnen aansluiten. Mede door die nederlaag kwam die spits er niet: de titel leek immers buiten bereik en daarom wilde men geen investering doen. Anderhalf jaar later is het gat veel groter geworden in plaats van kleiner. Dat heeft natuurlijk ook met het financiële plaatje te maken, dat weet ik wel, maar er lijken me ook verkeerde keuzes te zijn gemaakt. Ik zou nu op zoek gaan naar die goede spits. In Kramer zie ik meer een pinchhitter, voetballend komt hij te kort.

  18. #193

    Standaard

    Twee streekderby's gaan beslissen over de promotie/degradatie:

    NAC - Willem II
    Go Ahead Eagles - De Graafschap

    Vier keer een vol huis, denk ik, en ongetwijfeld vier spannende wedstrijden, maar er valt volgend jaar, ongeacht de uitslagen, weinig nieuws in de eredivisie te bewonderen. De vier ploegen maken allemaal deel uit van de heen-en-weer-beweging: ploegen die degraderen, weer promoveren en vervolgens weer in degradatienood geraken. Het zou leuk zijn geweest om weer eens wat andere ploegen in de eredivisie te begroeten, al moet ik snel bekennen dat het wellicht beter is voor mijn club FC Eindhoven dat ze NIET zijn gepromoveerd: een verblijf in de eredivisie zou op een nachtmerrie hebben kunnen uitdraaien.

  19. #194

    Standaard

    FC Twente teruggezet naar de Jupiler League (voor de ouderen onder ons: Eerste Divisie).

    Ik begrijp de enorme teleurstelling in Enschede en omstreken en als voetballiefhebber vind ik dit erg jammer. Maar FC Twente mag de handen dichtknijpen dat hun licentie niet is afgenomen, want dan hadden ze volgend jaar bij de amateurs moeten beginnen. En ook PSV mag van geluk spreken dat de punten die FC Twente dit seizoen in de Eredivisie behaald heeft, achteraf niet ongeldig worden verklaard. Want dan was Ajax op basis van doelsaldo de kampioen geweest en niet de ploeg uit Eindhoven.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    FC Twente teruggezet naar de Jupiler League (voor de ouderen onder ons: Eerste Divisie).

    Ik begrijp de enorme teleurstelling in Enschede en omstreken en als voetballiefhebber vind ik dit erg jammer. Maar FC Twente mag de handen dichtknijpen dat hun licentie niet is afgenomen, want dan hadden ze volgend jaar bij de amateurs moeten beginnen. En ook PSV mag van geluk spreken dat de punten die FC Twente dit seizoen in de Eredivisie behaald heeft, achteraf niet ongeldig worden verklaard. Want dan was Ajax op basis van doelsaldo de kampioen geweest en niet de ploeg uit Eindhoven.
    Wat als Ajax een protest indient?
    Ik denk niet dat het zal gebeuren, maar het is een beursgenoteerde club en het gaat om zo'n 20 miljoen die men misloopt.

    De redenering van de KNVB zal wel zijn dat na afloop van de competitie niets aan de stand kan veranderd worden, zoals achteraf ook niets aan de uitslag van een wedstrijd kan worden veranderd, maar in dat geval zou het weleens eens een zaak voor regelneven kunnen worden: Is de nacompetitie (play offs promotie/degradatie) een voortzetting van de competitie? Loopt de competitie, anders gezegd, nog steeds door? Je zou kunnen zeggen: ja, er zijn immers competitieploegen als Willem II en De Graafschap bij betrokken. Maar ook 'nee' is mogelijk: er zijn ook ploegen bij betrokken (NAC, GA Eagles) die geen deel uitmaakten van de competitie.

    Enfin, we zullen het uitgebreid te horen komen.

  21. #196
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat ze het daarom pas na de reguliere competitie bekend hebben gemaakt. Alhoewel ze het nog even over de nacompetitie hadden kunnen trekken. De wedstrijd Willen II- NAC is nu een hele andere wedstrijd.
    Ajax kan protest maken wat ze willen. Het gaat om geld, maar toch vooral om het spel en dat hebben ze zelf laten liggen. Maar het gaat ook niet gebeuren. Ik denk verder dat de Twente-fan ook flink gedesillusioneerd is na dit nieuws.

    Maar wat moeten de teams in de Jupiler League wel niet denken over hun kansen volgend jaar. Natuurlijk zal FC Twente er anders uitzien, maar een lichte vorm van competitievervalsing is het wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #197

    Standaard

    Er kan ook competitievervalsing optreden komend weekend: Willem II en NAC zijn elkaars grootste concurrenten, de supporters gunnen elkaar het licht in de ogen niet, maar anderzijds hebben clubs er belang bij dat de grootste concurrent in dezelfde competitie speelt, zowel sportief als financieel zijn de wedstrijden immers hoogtepunten van het seizoen. Vitesse/NEC, WillemII/NAC, Groningen/Cambuur, etc. Willem II heeft dus dit weekend heel vreemde belangen bij de uitslag ... Bij De Graafschap - GA Eagles speelt hetzelfde probleem, al is de rivaliteit daar - als ik het wel heb - iets minder

    De KNVB had de beslissing in elk geval over de nacompetitie kunnen tillen, was wel zo wijs geweest (en dan had niemand meer verhaal kunnen halen, nu krijg je natuurlijk eindeloos veel gezeik)...

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    FC Twente teruggezet naar de Jupiler League (voor de ouderen onder ons: Eerste Divisie).

    Ik begrijp de enorme teleurstelling in Enschede en omstreken en als voetballiefhebber vind ik dit erg jammer. Maar FC Twente mag de handen dichtknijpen dat hun licentie niet is afgenomen, want dan hadden ze volgend jaar bij de amateurs moeten beginnen. En ook PSV mag van geluk spreken dat de punten die FC Twente dit seizoen in de Eredivisie behaald heeft, achteraf niet ongeldig worden verklaard. Want dan was Ajax op basis van doelsaldo de kampioen geweest en niet de ploeg uit Eindhoven.
    Gut gut. PSV heet die ploeg trouwens. Wat een geluk. Zelfde geluk als Makkelie die gratis pingels geeft tegen FC Utrecht? (die 125% gaven!)

    Even reacties peilen:

    Onmiddellijke reactie Cambuur na de bekendmaking van het voornemen om de licentie in te trekken:
    "Net als heel voetballend Nederland heeft SC Cambuur ook kennisgenomen van het besluit van de licentiecommissie van de KNVB", stelt de nummer achttien en laatst van de laatste editie van de Eredivisie. "Door deze beslissing is lijfsbehoud mogelijk nog een optie voor onze club, iets waar wij sportief gezien geen recht op hebben."

    Onmiddellijke reactie Ajax bij monde van van de Sar na de bekendmaking van het voornemen om de licentie in te trekken:
    Ajax beraadt zich nog over de ontstane situatie na de straf van FC Twente.
    Edwin van der Sar kon juridische stappen nog niet uitsluiten. "Het is hier middernacht en ik ken de uitleg van de KNVB nog niet. Ook wil ik het graag bespreken met mijn collega’s in de directie," aldus de commercieel directeur.

    Overigens hoeft PSV helemaal niet van geluk te spreken; check de regels van de KNVB maar:

    Artikel 14 - Terugtrekken uit de competitie
    1. Het terugtrekken van een elftal door een betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie gedurende een seizoen heeft tot gevolg dat:
    a. alle door dat elftal gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd;
    b. dat geen rekening wordt gehouden met eventueel in mindering gebrachte winstpunten tengevolge van het niet opkomen
    tegen het teruggetrokken elftal;
    c. het wederom deelnemen aan een volgende competitie alleen kan geschieden met toestemming van het bestuur betaald
    voetbal, dat daaraan voorwaarden kan verbinden.
    2. Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan.
    3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie
    van de betaaldvoetbalorganisatie vervalt.


    Wat is een seizoen (Begrippenlijst, pagina 8):
    Seizoen de periode van 1 juli tot en met 30 juni daaropvolgend.
    Punt 2. Verkregen rechten worden niet aangetast.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 19-05-2016 om 21:13

  24. #199
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is natuurlijk wel gek dat onderaan wel geschipperd kan worden en bovenaan niet. Alhoewel ik dat op zich zelf belachelijk zou vinden. Cambuur was gedegradeerd en heeft nu waarschijnlijk nog grote kans op lijfsbehoud. Maar wat nu? Twente heeft beroep aangetekend. Wat als de licentie geheel ingetrokken gaat worden, omdat ze in hoger beroep gaan. Dan ontstaat er sowieso een gat ergens. Lid 1 vind ik sowieso al flink in strijd met lid 2.Wat zijn dan verkregen rechten, de titel of deelname aan de C.L.? Cambuur heeft immers al een paar weken het recht (plicht) tot degradatie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #200

    Standaard

    Omdat degradatie m.i. geen recht is waar men van af kan zien. De nummer laatst moet degraderen, terwijl een club die europees voetbal heeft behaald (een recht dus) hier afstand van kan doen (is in het verleden ook gebeurd).

    Dat er onderaan geschipperd wordt is m.i. logisch. Een club wordt teruggezet waardoor er plek is voor een andere club. In diverse competities is weleens een club teruggezet waardoor er verplichte 1 degradant minder was.

Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •