De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarde homecinema bose, denon, pioneer

    Wegens upgrade zal ik mijn homecinema te koop aanbieden, graag had ik van kenners een waardebepaling gekregen, betreft de volgende componenten, uiteraard allemaal in prima staat'

    Pioneer DPD-508xd 50" tv
    Bose Acoustimass 16, met vsc10 centerspeaker en extra cube voor 7.1 weergave
    Denon 3808 receiver, 7x180Watt, 7.1
    Denon 2909 dvd, superaudio speler

    dit setje heeft mij circa €8000 gekost, komt met beugels, kabels, boekjes, afstandsbedieningen... Kortom een complete set van het hogere gamma, maar wat is de juiste prijs voor deze set? Ikzelf dacht aan 1/4 vd nieuwprijs?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi FrubbelWubber,

    Welkom op ons forum.

    Tja, waardebepaling van audio/video apparatuur is altijd lastig. Zeker in de markt van tegenwoordig. Ondanks dat het om apparatuur gaat van een bepaalde klasse kan je tegenwoordig de hipste en nieuwste technieken vinden voor veel minder. Mindere kwaliteit uiteraard, maar dat vind het gross niet zo erg meer.

    Voor de KURO zou je nog liefhebbers kunnen vinden, omdat tv's tegenwoordig nog steeds niet echt kunnen tippen aan die kwaliteit, verwacht naast nieuwe gadgets geen beeldverbetering. Ik heb voor hetzelfde schuitje gestaan en dat viel me toen vies tegen. Ik heb de laatste Panasonic Plasma en dat is - in mij ogen - nog steeds het beste scherm wat er is. Zolang je niet aan OLED-TV denkt kan dat dus vies tegenvallen als je kwaliteit gewend bent.

    Datzelfde geldt min of meer voor je versterker. Er wordt nu geschermt met 7x220 wat en zo, maar feitelijk gebruiken ze een andere meettechniek en is het vermogen nog maar een schijntje van wat je nu hebt. Discspelers is helemaal lastig omdat die aan slijtage onderheven zijn en men toch eerder een bd-speler wil dan een goede DVD (SACD)-speler. En Bose vind men of helemaal niks of men is fan van het merk.

    Maar om terug te komen op je vraag, wat kan je ervoor vragen? 2000 euro is met het voorgaande dus een behoorlijke prijs nog, maar het is wat de gek ervoor geeft. Sommige zullen al geen 1000 euro willen bieden. De KURO is fantastisch, maar het aantal speeluren is heel belangrijk en Plasma staat bekend om zijn wat hogere en wisselende energieverbruik bij lichte weergave en uiteraard is het geen 3D, maar gelukkig zijn er nog genoeg liefhebbers die dat scherm op waarde weten te schatten. Maar dan moet je die wel weten te bereiken, dus vooral veel hardwareforums opzoeken.

    Je moet het dus hebben van de liefhebbers en audiofanaten. Ik heb om die reden mijn hele dure appartuur niet van de hand gedaan, mijn 6090 Kuro hangt bij een vriend en mijn top-Onkyo gebruik ik als eindtrap. Kortom: ik zou inzetten op 1800 euro om er hopelijk 1500 voor te vangen. En dan moet je geluk hebben. Kijk ook eens op marktplaats naar de prijzen en het aanbod. Zijn er veel KURO's dan is het lastig, is het aanbod klein dan heb je goede kans een goede prijs te vangen voor een scherm die niet meer gemaakt wordt in die kwaliteit, Pioneer maakte ze onder de kostprijs omdat men dure componenten gebruikte en dus kwaliteit. Tegenwoordig stopt men de apparatuur vol met goedkope componenten, die dus minder kwaliteit en duurzaamheid bieden.

    Bezint dus eer gij begint en laat je goed informeren wat je straks gaat kopen, want pas thuis merk je of je er op vooruit of achteruit gaat. Ik zou ook zeker je keuzes en opties hier (en op het HTforum) vermelden.

    Succes!

    PS: ik heb over de Panasonics (versus de KURO) een omvangrijk artikel geschreven. Daarnaast vind je hier ook uitgebreide artikelen over TV en audioformaten die je allemaal vindt bij het kopje achtergronden. Een beetje verstopt, maar als je op onze hoofdpagina in het boxje rechtonderin kijkt zie je achtergronden staan. Goed leesvoer voor iemand die in de markt is voor nieuwe apparatuur.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-07-2015 om 13:02
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Altijd moeilijk dit. Ik ben wel handig met handel in tweedehands spul, verkoop ook regelmatig spullen van anderen via marktplaats etc, dus nog wat tips naast die van Claudio. Om te beginnen zou ik deze componenten nooit in 1x verkopen, dat beperkt de markt immers aanzienlijk. Los verkopen zal meer resultaat geven. De dvd-speler moet je m.i. als afgeschreven beschouwen, zal niet meer opbrengen dan een tweedehandsje van ieder ander merk (denk aan tientjes en dan alleen maar omdat het een Denon is). Voor de rest is het wat de gek ervoor geeft. Maak er mooie foto's van en zet ze los op marktplaats, hardwareforums etc. En vermeld idd de gebruiksuren. De kenners weten het wel te vinden. Wacht wel even tot na de zomer, want nu is half Nederland op vakantie.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-07-2015 om 11:54

  4. #4

    Standaard

    Beste Claudio & Oakey, vriendelijk dank voor jullie tips! Ik heb de set gisteren met wat mooie foto's online gezet en deze is zonet opgehaald door zijn nieuwe eigenaar. Ik had geluk dat de koper goed op de hoogte van het materiaal en heb er dan ook nog €1.600,00 voor gekregen. Morgen start de zoektocht naar een nieuwe set, belangrijk voor is het verbruik, want zoals reeds aangehaald vreet die Pioneer stroom als geen ander (gemiddeld verbruik van de set gemeten en kwam op 400Watt gemiddeld met pieken van 600Watt), voor 't geluid zal ik bij Bose blijven, velen vinden het maar niets maar grote speakers in onze living is uitgesloten, hiervoor heeft de vrouw des huizes haar veto gesteld en al bij al vind ik die setjes echt niet slecht klinken...

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij verbruikt wel wat inderdaad, maar als ik keek wat me dat op jaarbasis kost heb ik dat er graag voor over. Ik vind zelf de beeldkwaliteit het allerbelangrijkste en zou balen als hij (mijn Pana) nu stuk ging. Je bent verwend, dus wees kritisch. Gefeliciteerd met de verkoop. En succes met je keuze en schroom je niet nog meer raad te vragen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrubbelWubber Bekijk bericht
    voor 't geluid zal ik bij Bose blijven, velen vinden het maar niets maar grote speakers in onze living is uitgesloten, hiervoor heeft de vrouw des huizes haar veto gesteld en al bij al vind ik die setjes echt niet slecht klinken...
    Waarom verkoop je ze dan?

    Je zal er weer hetzelfde voor terugkrijgen, omdat ze nog steeds dezelfde weergevers gebruiken. Er zijn trouwens ook nog fabrikanten die wel weten hoe ze kleine luidsprekers moeten zoals deze:

    Beperk je keuze daarom niet tot Bose en ga eens samen naar een waar je wel kunt luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Bovenstaande ken ik (nog) niet maar zal mij zeker eens informeren, dank voor de tip!
    vandaag toevallig een setje van kef beluisterd en klonk zeker niet slecht! Liefst van al wil ik een alles in 1 setje, een afstandsbediening en geen gedoe met duizend en een kabeltjes...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •