De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid PC verdelen over Surround speakers

    Ik zit met het volgende probleem:

    Ik wil het geluid wat normaliter uit mijn PC speakers komt over 2 surround speakers laten lopen, het gaat om linksvoor en linksachter.

    Mijn setup is als volgt:

    HDTV: Panasonic TX-P55VT30E Plasma
    Receiver: Marantz SR5009
    Speakers
    : JBL SCS 178

    Nu kan ik bijvoorbeeld wel via het netwerk dit gedeeltelijk regelen via mijn Marantz op mijn computer, wil het niet dat het geluid wat o.a. bedoeld is voor rechtsvoor helemaal niet meer hoorbaar is/ geluid alsnog lichtjes te horen is aan de rechterzijde.
    Hierbij wil ik uiteindelijk wel terug kunnen schakelen op mijn pc speakers. Met tulp stekkers is dit mijn niet gelukt.
    Iemand een oplossing?
    Alvast bedankt!


  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Ik zit met het volgende probleem:

    Ik wil het geluid wat normaliter uit mijn PC speakers komt over 2 surround speakers laten lopen, het gaat om linksvoor en linksachter.

    Mijn setup is als volgt:

    HDTV: Panasonic TX-P55VT30E Plasma
    Receiver: Marantz SR5009
    Speakers
    : JBL SCS 178

    Nu kan ik bijvoorbeeld wel via het netwerk dit gedeeltelijk regelen via mijn Marantz op mijn computer, wil het niet dat het geluid wat o.a. bedoeld is voor rechtsvoor helemaal niet meer hoorbaar is/ geluid alsnog lichtjes te horen is aan de rechterzijde.
    Hierbij wil ik uiteindelijk wel terug kunnen schakelen op mijn pc speakers. Met tulp stekkers is dit mijn niet gelukt.
    Iemand een oplossing?
    Alvast bedankt!

    Overal is een oplossing voor, als ik het goed begrepen heb wil je je PC geluid over je surround-set laten lopen?

    Dat zou middels de tulp aansluitingen vanaf je PC moeten kunnen werken, iets vergeten? misschien dat je de
    receiver op analoog moet zetten of zoiets dergelijks?

    Je vermeld helaas niet of je PC beschikt over een optische uitgang of wellicht een HDMI uitgang, op afstand
    is het moeilijk in te schatten, staat je PC bijvoorbeeld dicht bij je receiver?

    Via je netwerk is ook eea mogelijk, maar is het bedraad of draadloos? Kun je je PC benaderen via
    de Blu ray speler? (behoort tot de mogelijkheden, al maak ik daar zelf geen gebruik van en vind
    dat iets teveel van het goede om de PC te laten draaien om een bestand mee af te laten draaien)

    Iets te weinig info om je goed te kunnen helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij staat zijn PC aan de linker kant van de kamer en heeft hij geprobeerd om -zoals bij een receiver met meer-kanaals analoge ingang mogelijk is- het linker kanaal te verbinden met links-achter en het rechter kanaal met links-voor.

    Daarvoor zou je de 'zone 2' van de receiver kunnen gebruiken en de PC-luidsprekers op de 'Zone 2 pre-out' van de receiver aan moeten sluiten. Je maakt dan een aparte zone voor het gebruik van de PC. Het enige probleem wat je kunt hebben is dat je dan dan geen surround-geluid bij de PC kunt hebben en anders gebruik je daar zone 1 voor.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-07-2015 om 13:52
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •