De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Revenant (Alejandro González Iñárritu, 2016)

    De 36-jarige avonturier Hugh Glass sluit zich in 1823 aan bij Rocky Mountain Fur Company, een onderneming pelsjagers die de bovenloop van de Missouri afspeurt op zoek naar pelsdieren. Wanneer Glass zich op een dag van de groep afscheidt en op verkenning gaat, wordt hij aangevallen door een grizzlybeer. Zijn collega's vinden zijn bewusteloos lichaam. Ondanks zijn hevige verwondingen is Glass nog steeds in leven. Omdat ze zich op gevaarlijk terrein begeven en de winter op komst is, betaalt de kapitein van de expeditie John Fitzgerald en de jonge Jim Bridger om bij Glass te blijven en hem te begraven van zodra hij overleden is. Maar wanneer Fitzgerald in de buurt van hun kamp een vijandige indianengroep opmerkt, besluit het tweetal om Glass te beroven en voor dood achter laten. Wanneer de woedende en machteloze Glass het incident tegen alle verwachtingen in overleeft, begint hij aan een lange en gevaarlijke tocht om wraak te nemen.
    Trailer:



    Ziet er indrukwekkend uit moet ik zeggen, deze heeft mijn volledige aandacht...
    Laatst aangepast door PN250 : 17-07-2015 om 21:29

  2. #2

    Standaard

    Adembenemende shots! Noteer Lubezki maar voor een Oscarnominatie. Tijdens de productie hebben ze alleen maar gebruik gemaakt van natuurlijk licht. DiCaprio ziet er ook sterk uit, dan eindelijk een Oscar? Tenminste een rol waar hij eens niet lijkt op DiCaprio en fysiek ook uit z'n rol moet halen.

  3. #3

    Standaard

    Behoorlijk indrukwekkende trailer. Ik denk dat we nu al beeldjes mogen reserveren.

  4. #4

    Standaard

    Als kind vond ik Leo maar een stomme acteur. Het jonge gastje dat Romeo speelde en ook mee zou gaan doen in een film voor meisjes genaamd Titanic. Vooroordelen zo bleek na het zien van Titanic. Ik was mis. Titanic is een big budget film en een emotionele rollercoaster. Dan maakte DiCaprio The Man in the Iron Mask, The Beach, Gangs of New York, Catch Me If You Can en The Departed. Allemaal topfilms. Toen werd ik een fan van deze geweldige acteur. Leo heeft het talent om te tekenen voor de juiste projecten. Big budget films met talentvolle acteurs om hem bij te staan. Films en acteurs die het goed doen in de cinema. Ik vind hem nu een geweldige acteur met leuke films. Blood Diamond, Body of Lies, Shutter Island, Inception, Django Unchained, The Wolf of Wall Street en nu The Revenant. Internet bronnen beweren dat Bale een betere keuze zou geweest zijn maar dat betwijfel ik. Het is niet de regisseur die de verkeerde keuze maakte, het is DiCaprio die de juiste deal tekende.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Leuk leuk leuk!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #7

    Standaard

    Potverdomme dit moet ik zien!

  8. #8

    Standaard

    Ziet er inderdaad veelbelovend uit!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  9. #9

    Standaard

    Prachtig!! De nieuwe Mallick in zijn soort!!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Beter dan Malick
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Dat ziet geweldig uit! Laten we hopen dat DiCaprio dan eindelijk die Oscar krijgt.
    Mijn interesse is in ieder geval gewekt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Al iemand geweest? Ik ga morgen
    Ja, al geweest.
    Lees de recensie, zou ik zeggen
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #16

    Standaard

    Goede, mooie film. Al werd ik niet omver geblazen door of compleet meegezogen in het verhaal, wat ik van te voren wel een beetje had verwacht en waar ik me op instelde.

    Ik weet het, niet meer doen die hoge verwachtingen
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  17. #17

    Standaard

    Ik heb hem gisteren gezien. Mooie film, alleen al om de plaatjes. De sfeer deed me een beetje denken aan Into the Wild alleen komt hier naast het overleven ook nog een wraakverhaal bij vanaf meerdere kanten. Soms wat traag, wat niet per se erg is. Wel echt heel goor af en toe. Daar moet je tegen kunnen. Niet een film die ik veel vaker hoef te zien. Birdman heeft voor mij een hogere herkijkwaarde. Inhoudelijk hebben de films niets met elkaar te maken, maar je gaat toch vergelijken omdat de "buzz" rondom deze film zo snel na Birdman komt en vergelijkbaar is.

  18. #18

    Standaard

    Gisteren gezien en genoten. Het verhaal is flinterdun, maar de fotografie en de landschappen maken veel goed. Ook dit keer weer lange scenes ertussen, en veel close-up werk, hetgeen ervoor zorgt dat je dicht op de huid van personages zit, en wordt meegezogen in de film.
    De film had 15 minuten korten gemogen/gemoeten, met name na de pauze. Dan blijft het af en toe wat rekken, en worden scenes gebruikt die niet veel meer toevoegen. Het is niet nodig om 6 keer te zien hoe in de avond een kampvuur wordt gemaakt en men in de ochtend wakker wordt. De vaart raakte er som beetje uit.
    Dan het acteerwerk. Tom Hardy heeft de meeste dialogen, en zet een uitstekende rol neer. Leo heeft weinig dialogen, en moet het 90% van de tijd hebben van kruipen, pijnlijk kijken, schreeuwen en acteren zonder dialogen. Ik vind het zeker niet zijn beste rol, maar de omstandigheden zorgen ervoor dat dit wat wordt gehyped, en dan komen de vele nominaties.
    Ik vraag me wel af waar de 135 miljoen budget aan is besteed. Uiteraad kost het klauwen met geld om een grote crew 11 maanden in de natuur te laten slapen en camp opzetten. Ook zal er ongetwijfeld veel geld zijn besteed en nabewerking en CGI, maar de film bevat nu geen grote veldslagen ofzo.

    Al met al een aanrader die je in de bioscoop moet ervaren. Ik geef m een 8+

  19. #19

    Standaard

    Zojuist gezien. Erg genoten! Ondanks de lengte verveelt de film nergens en blijft het tempo goed behouden.

    Betreft t budget vraag hier boven. Marketing, de lange draai periode (materiaal en personeel op en neer laten rijden/vliegen), alle natuur weer herstellen nadat de opname klaar is, de beer, bizons en andere cgi shots. Dat budget vliegt er wel doorheen hoor. En dan is 135 nog best weinig voor huidige maatstaven.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Het is niet nodig om 6 keer te zien hoe in de avond een kampvuur wordt gemaakt en men in de ochtend wakker wordt. De vaart raakte er som beetje uit.
    Heb je ze geteld? Ik kan wel een reden bedenken waarom ze dat zo gedaan hebben hoor Dat is een effectieve manier om je sterker het gevoel te geven hoeveel tijd er verstrijkt (hoe simpel en voor de hand liggend kan het zijn). Herhaling, tijd en tempo spelen een niet te onderschatten factor in films en hebben, als het goed gedaan is, dan ook een functie. Het geeft bijvoorbeeld aan hoe groot het gebied is dat hij moet doorkruisen. Dat maakt vervolgens de ontbering die het hoofdpersonage doormaakt nóg sterker invoelbaar. Als hij met 1 of twee nachtjes slapen en een dagje kruipen al terug bij het kamp was geweest, dan had dat lang niet zo'n impact gehad (en gebruikte hij overigens ook niet het vuur om zijn keelwond dicht te schroeien? Maar dit terzijde) Kortom, het is vooral een stijlmiddel die meerdere zaken tegelijk communiceert. In deze film heel noodzakelijk denk ik. Alles heeft altijd een bepaalde functie moet je maar bedenken. Een kampvuurtje is niet per se alleen maar een kampvuurtje. Het feit dat jij de tijd ging voelen, geeft maar aan dat het heeft gewerkt. Dat was waarschijnlijk ook de bedoeling. Of je dat vervolgens wel of niet prettig vindt, dat is natuurlijk een ander verhaal
    Laatst aangepast door BigLebowski : 11-02-2016 om 13:46
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #21

    Standaard

    Fraai camerawerk en shots een verdiende oscar daarvoor.
    Lubezki deed eerder Gravity 2013-Tree of life 2011-The new world 2005.
    (Revenant blu ray release April 19 2016usa en 25-5 Ned)



    Deze honest trailer is wel grappig maar bevat veel spoilers dus...

    https://www.youtube.com/watch?v=g_v2O8OYvCo



    Best Performance by an Actor in a Leading Role
    Leonardo DiCaprio
    Best Achievement in Directing
    Alejandro González Iñárritu
    Best Achievement in Cinematography
    Emmanuel Lubezki
    Laatst aangepast door vista-vision : 04-04-2016 om 09:10

  22. #22

    Standaard

    The Revenant - Alejandro González Iñárritu – 2015


    Zo…dit was gelukkig een groot verschil met Birdman. Ik zat werkelijk aan de buis gekluisterd. Prachtige cinematografie, onzichtbare cgi, mooie vertolkingen en een prima verhaal. Ik houd wel van survival en revenge films dus dit was voor mij een goede combi. Wat een film. De lange speelduur merkte ik totaal niet. Toch weerhoud het me om een perfecte score te geven. Iñárritu wil zo graag die vreselijk belangrijke regisseur zijn en dat staat me een beetje tegen. Dat merk je oa door het wel erg opzichtig leentje-buur spelen bij Malick en Tarkovsky. Met name de droomscènes waren behoorlijk potsierlijk. Er ontbrak alleen nog een hand die door wuivend graan gehaald werd. Ambitieus is Iñárritu in ieder geval. Maar…een geweldige film, dat zeker en wat mij betreft Oscar-waardig.


    9,2

  23. #23

    Standaard

    Zag hem gisteren nog eens op het witte doek. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit downloaden ...

  24. #24

    Standaard

    Ik heb de film op een tablet gezien....in de trein....in vier etappes.....

  25. #25

    Standaard

    Volgende ontvang ik de steelbook van amazon.it benieuwd of er ook ned subs op staan.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •