De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Taken 3 (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard Taken 3 (Blu-ray)

    Taken 3 (Blu-ray)

    In Taken 3 wordt voor de verandering eens niemand ontvoerd.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Speelduur moet 115 minuten zijn, want de BD release bevat Extented cut van de film.
    De dvd release bevat alleen de Bioscoop versie en als je beide wilt hebben moet je de BD/DVD Steelbook kopen.

    Ook bij Taken 2 moest je de BD/DVD Combopack kopen voor beide versie's van de film, echter was er toen eerst nog geen losse verkrijgbare Bluray release.
    Laatst aangepast door pietdvd : 30-06-2015 om 16:31

  3. #3

    Standaard

    Aardige film en leuke (over de top) aktie, het geluid vond ik tegenvallen.

  4. #4

    Standaard

    Helemaal mee eens.
    Vond het geluid ook tegenvallen.
    Weinig dynamiek en niet te vergelijken met de eerste 2 delen.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook even de recensie gelezen op bluray.com en ook hier is het geluid goed te noemen.


    Ik heb het vermoeden dat het geluid voor de Nederlandse uitgave niet correct is.

    Ik kan mij geheel niet vinden met deze recensie van dvd.nl met betrekking tot het geluidsspoor.
    Moest zelfs kijken naar me versterker of de juiste track wel was geselecteerd (al gebeurd bij deze BD automatisch, film begint vanzelf te spelen)

    - Ik moest het geluid harder zetten dan normaal
    - De dynamiek lijkt te worden onderdrukt (Schietscene's kwamen zeker niet tot leven)
    - Geluid was niet homogeen gemixt, de fronts klonken harder dan de rest.
    - Ruimtelijkheid? werd door deze punten hierboven verstoord en/of teniet gedaan.

    Ik heb al 1 medestander, hopelijk melden er zich meer

  6. #6

    Standaard

    Ik begreep dit ook niet van de recensie.
    De track is doods, flutloos en op bepaalde momenten klopt de verhouding tussen de center en voorspeakers voor geen meter.
    Lfe is zwak tot matig te noemen terwijl ik draai met 2 subs.
    Bij zulke recensies heb ik vaak het gevoel dat het klakkeloos word overgenomen van buitenlandse sites.

  7. #7

    Standaard

    Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Belga voor de Engelse audio weer een lage bitrate 48kHz/16-bit track heeft gebruikt ....
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Belga voor de Engelse audio weer een lage bitrate 48kHz/16-bit track heeft gebruikt ....
    Voor zover ik het nog kan nagaan is het een 24 bit audiotrack.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Ik wil niemand aanvallen of wat dan ook maar deze track klopt niet met de recensie wat word gegeven.
    In een stille omgeving met een goed gehoor en een goede setup zal je veel fouten horen en mist vooral dynamiek wat niet los komt van de speakers en gesloten blijft en totaal geen impact heeft wat je zou verwachten van deze film.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb net even de Engelse en de Franse soundtrack vergeleken aan de hand van de beginscene. Mijn idee is dat Franse soundtrack meer dynamiek en ruimtelijkheid heeft. Een voorbeeld, in de scene hoor je een soort krekelgeluid (als het huis wordt verlaten). In de Franse soundtrack is dit geluid duidelijk en ruimtelijk te horen. In de Engelse is het alsof het wegvalt in het achtergrondgeluid.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik heb net even de Engelse en de Franse soundtrack vergeleken aan de hand van de beginscene. Mijn idee is dat Franse soundtrack meer dynamiek en ruimtelijkheid heeft. Een voorbeeld, in de scene hoor je een soort krekelgeluid (als het huis wordt verlaten). In de Franse soundtrack is dit geluid duidelijk en ruimtelijk te horen. In de Engelse is het alsof het wegvalt in het achtergrondgeluid.
    Dat is precies de reden waarom ik de bovenstaande vraag stelde.

    Mijn ervaring is namelijk bij andere BD uitgaven van Belga dat Belga voor de Engelse audio een 48kHz/16-bit gebruikt en voor de Franse een 48kHz/24-bit track.
    Dat verklaart dan gelijk het verschil wat je waarneemt.
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dat is precies de reden waarom ik de bovenstaande vraag stelde.

    Mijn ervaring is namelijk bij andere BD uitgaven van Belga dat Belga voor de Engelse audio een 48kHz/16-bit gebruikt en voor de Franse een 48kHz/24-bit track.
    Dat verklaart dan gelijk het verschil wat je waarneemt.
    Maar de NL-versie heeft ook een 24-bit track, zoals eerder al aangegeven.
    Zowel de Franse als de Engelse Audio zijn 48kHz/24-bit

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Voor zover ik het nog kan nagaan is het een 24 bit audiotrack.
    BD Info2.jpg
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #13

    Standaard

    de relevantie ligt niet aan of het een 16 of een 24bit spoor is maar hoe het geluid weer gegeven wordt. En hier schort het aan.

    op een of ander manier klopt die hele surround verhouding niet.

  14. #14

    Standaard

    Duidelijk, dan weet ik het ook niet.
    Ik heb deze BD nog niet, want ik wacht tot het prijsniveau op 10-12 euro is.
    Dus tot over 6-9 maanden


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Maar de NL-versie heeft ook een 24-bit track, zoals eerder al aangegeven.
    Zowel de Franse als de Engelse Audio zijn 48kHz/24-bit



    BD Info2.jpg
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik moet wel gelijk zeggen dat ik bij Belga wel de nodige scepsis heb. Bij de meeste releases hebben ze wel wat met het geluid gedaan. Het voorbeeld van Insurgent en Mockingjay liggen nog vers in het geheugen. Daar was Dolby Atmos uit de audio-track gehaald. Het is natuurlijk gewoon mogelijk om een gewijzigde (lees: gecomprimeerde) bron in een 24bit container te persen. Je denkt dan wel direct, waarom zou men dat doen? Ruimtewinst, rechtskwestie? Maar als ook hier overduidelijk blijkt dat de audiotrack minder is, krijg je wel de neiging om weg te blijven van Belga-releases. Maar dat is meer een persoonlijke insteek.

    Toch het waarnemen van geluid is bij iedereen weer anders. De een kan het een goede track vinden en de ander, die wellicht kan vergelijken, hoort wel degelijk dat er wat mis is met de track. Dat blijft altijd onderdeel van perceptie. Wel kan ik aangeven dat wij nooit en te nimmer klakkeloos wat overnemen van wat andere sites melden, juist daarom kan een recensie een erg persoonlijke visie van het beeld en geluid zijn. Echter, ik wil een Atmos-track of anders gezegd een zo origineel mogelijke beeld- en geluidkwaliteit en dat houdt in dat ik dan ver weg blijf van distributeurs waarvan bekend is dat zij zelf (of door derden) de kwaliteit bewerken. Deze film heb ik overigens niet gezien, dus daar kan ik geen oordeel over vellen, maar bij Insurgent en Mockingjay was het verschil echt aanzienlijk en ik vind het kwalijk dat we dan toch over de grens moeten kijken. Of dat Belgafilm weer een van de toch al weinige Atmos-titels in hun stal heeft ondergebracht. Gelukkig was dat bij deze titel dan wel niet het geval, maar ik denk wel dat we in komende (Belga) recensies daar wat scherper op gaan letten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Zou Laurens misschien zelf kunnen reageren over dit onderwerp? Ben dan toch wel heel benieuwd hoe hij aan het cijfer 9 is gekomen voor geluid.

    Nou heb ik ook even zijn lijst bekeken van films die door zijn hand zijn gerecenseerd, en mag dan wel zeggen dat het wel allemaal films zijn die niet veel mensen zo gauw zullen kopen (veel dvd titels).

    Waaronder enkele Blu Ray's met allemaal matige geluidstracks (Dus geen knallende block-busters).

    Laat het duidelijk zijn dat ik niet bezig ben om iemand aan te vallen op zijn recensies',
    maar wil gewoon weten of we wel de zelfde film of versie hebben zitten kijken.
    En op wat voor soort set is deze film bekeken, een degelijk surround set of gewoon via de TV speakertjes

    Veel mensen die hier op het forum komen hechte veel waarde aan conclusies van beeld en geluid, op basis van de recensie kan men besluiten om niet of wel de film aan te schaffen die best wel wat geld kosten.
    Ik zelf heb nu wel het idee dat ik een miskoop heb gedaan om een film aan te schaffen die niet aan het beeld voldoet van deze recensie. Even de buitenlandse recensies daar gelaten (Veel regio 1 en zone A DVD/BD's zijn vaker beter dan de Nederlandse uitgaves)

    Gr Martin.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Duidelijk, dan weet ik het ook niet.
    Ik heb deze BD nog niet, want ik wacht tot het prijsniveau op 10-12 euro is.
    Dus tot over 6-9 maanden
    Dan heb je duidelijk de aanbieding van bol.com gemist van anderhalve week geleden. Toen was de steelbook voor 9,99 euro in de aanbieding
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @ Martin,

    Kritiek op onze recensies mag altijd hoor, daar worden ze (we) alleen maar beter van, dus geen probleem.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-08-2015 om 19:56
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Zoveel opmerkingen over het geluid....ikzelf vind de beoordeling van de film zelf enorm hoog, wat natuurlijk zijn goed recht is. Hoger dan een 4 kwam ik niet; een matige film. Na het eveneens matige tweede deel, lijkt het mij het beste om te stoppen met de reeks. Jammer, want het eerste deel was juist erg goed te pruimen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zoveel opmerkingen over het geluid....ikzelf vind de beoordeling van de film zelf enorm hoog, wat natuurlijk zijn goed recht is. Hoger dan een 4 kwam ik niet; een matige film. Na het eveneens matige tweede deel, lijkt het mij het beste om te stoppen met de reeks. Jammer, want het eerste deel was juist erg goed te pruimen.
    Helemaal mee eens! Deel 1 vond ik een sublieme actiefilm, deel 2 een matig vervolg en deel 3 gewoon slecht...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    @ Martin,

    Kritiek op onze recensies mag altijd hoor, daar worden ze (we) alleen maar beter van, dus geen probleem.
    Vandaar ook mijn reactie ��

  22. #22

    Standaard

    In dit geval is de film gerecenseerd door mij en het beeld en geluid door Ludo Keeris, dus als je naar een referentiepunt wilt kijken moet je naar zijn recensies kijken. Overigens bekijk ik mijn films altijd gewoon op een 7.1 set, dus ben ik prima in staat om dit te beoordelen. Recenseren blijft uiteindelijk een smaak kwestie, er zijn dan ook genoeg mensen die de films die door mijn zijn gerecenseerd wel kopen.

    Maar DVD.nl is altijd op zoek naar recensenten, dus meld je aan zou ik zeggen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Zou Laurens misschien zelf kunnen reageren over dit onderwerp? Ben dan toch wel heel benieuwd hoe hij aan het cijfer 9 is gekomen voor geluid.

    Nou heb ik ook even zijn lijst bekeken van films die door zijn hand zijn gerecenseerd, en mag dan wel zeggen dat het wel allemaal films zijn die niet veel mensen zo gauw zullen kopen (veel dvd titels).

    Waaronder enkele Blu Ray's met allemaal matige geluidstracks (Dus geen knallende block-busters).

    Laat het duidelijk zijn dat ik niet bezig ben om iemand aan te vallen op zijn recensies',
    maar wil gewoon weten of we wel de zelfde film of versie hebben zitten kijken.
    En op wat voor soort set is deze film bekeken, een degelijk surround set of gewoon via de TV speakertjes

    Veel mensen die hier op het forum komen hechte veel waarde aan conclusies van beeld en geluid, op basis van de recensie kan men besluiten om niet of wel de film aan te schaffen die best wel wat geld kosten.
    Ik zelf heb nu wel het idee dat ik een miskoop heb gedaan om een film aan te schaffen die niet aan het beeld voldoet van deze recensie. Even de buitenlandse recensies daar gelaten (Veel regio 1 en zone A DVD/BD's zijn vaker beter dan de Nederlandse uitgaves)

    Gr Martin.
    It's my round killing thing.

  23. #23

    Standaard

    Hoi Laurens,

    in het begin van DVD heb ik reviews geschreven voor een website, maar ik kreeg de slechtste films toegestuurd die ik normaal niet zou kijken c.q zou kopen dus om dan daar me tijd in te steken heb ik geen zin in.

    Dus je hebt zelf de geluidstrack van deze film niet gehoord?

    Dan ben ik wel benieuwd hoe Ludo de geluidstrack heb ervaren of te wel waar hij die 9 vandaan haalt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #24

    Standaard

    Bij ons kan je een lijst insturen wat je graag wilt doen en dan worden ze aangevraagd, dus je kan bij ons wel titels doen die je interessant vindt.

    Ik heb de geluidstrack wel gehoord, heb immers de film gekeken, maar ik moet eerlijk zijn dat mij het niet op was gevallen. Ludo heeft deze keer echter het geluid en beeld gerecenseerd omdat hij deze ook heeft gezien en op deze manier de recensie sneller online kon.

    Ludo zal misschien op een later moment zelf zijn bevindingen toelichten.
    It's my round killing thing.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •