De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard multi channel pcm vs dts 6 discrete

    Hola,

    Setup:

    - karman kardon avr 247
    - laptop met hdmi videokaart
    - 7 luidsprekers + lfe

    Nu kan ik de handel op 2 manieren aansluiten. Mijn vraag: Maakt het uit? Heeft 1 van onderstaande manieren jullie voorkeur?

    Manier 1:

    - computer op passthrough modus. Als ik het goed heb betekend dat de pc niets doet en het signaal via een hdmi naar de receiver stuurt. Deze decode het signaal vervolgens.
    - mn receiver herkent nu automatisch de encoding. Bij veel films is dat voor mij dts discrete 6 of dts 5.1.

    Manier 2:

    - in de sound settings van mn pc selecteer ik het profiel HDMI 7.1 surround.
    - nu zie ik op het display van mn receiver: Multi Channel PCM staan. Elk van de 8 speakers worden nu apart aangestuurt. Volgens mij doet de versterker nu
    niet meer aan encoding e.d (klopt dat?). Maar regelt de pc dat nu allemaal.

    Ben benieuwd naar jullie meningen.

    Cheers!

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In principe kan het alle twee en dan is het precies zoals jij al zegt. De vraag is welk component doet dat beter en dan ben je geneigd te denken de receiver cq versterker. Ook omdat daar speciaal voor gebouwd is, maar vooral gekalibreerd. Laat je het de pc doen, dan moet je daar alle speakerafstanden en speakervolumes opnieuw instellen. Je receiver heeft dit al goed staan, neem ik aan.

    Heb je daarentegen een highend blu-ray disc speler met hoogwaardige DAC'S dan wordt vaak wel voor deze methode gekozen door puristen. De pc zal qua componenten altijd minder zijn dan een dedicated player die er speciaal voor gemaakt zijn.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-06-2015 om 18:40
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •