De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede hoofdtelefoon voor films

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon bedoeld voor films.

    zelf heb ik al wat rondgekeken en ben bijvoorbeeld op de SennheiserRS165, Sony DS6500 en misschien zelfs de HW700DS van Sony alhoewel die wel heel duur is.

    Wie heeft er ervaringen mee of heeft wellicht andere opties.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Mikek1357,

    Koptelefoons zijn natuurlijk vooral een persoonlijke keuze qua geluid. Allemaal zijn het mooie modellen, maar waar je vooral rekening mee moet houden is comfort. Zit hij lekker en wordt hij niet zwaar en gaat hij drukken op je oor. Zeker bij het kijken van een film waar je vaak passief achteroverleunend zit voor minimaal een kleine twee uur.

    Als je veel films kijk met de koptelefoon is DTS Headphone:X ook iets om in de gaten te houden. Daarmee kun je echt heel mooi 3D-surround uit elke headphone persen. Althans als dat straks uitkomt. Deze wordt samen met DTS:X uitgebracht en zal een vergelijkbaar effect geven als een volledige Dolby Atmos 7.1.4-set waar je speakers aan het plafond hangt. Maar dan de DTS-versie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Voor de late uurtjes gebruik ik al jaren naar tevredenheid de Sennheiser HD 595. Is licht, zit erg comfortabel en levert een prachtige surround sound. Helaas niet meer verkrijgbaar, maar wellicht heeft Sennheiser een vervangend alternatief.

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hoi Mikek1357,

    Koptelefoons zijn natuurlijk vooral een persoonlijke keuze qua geluid. Allemaal zijn het mooie modellen, maar waar je vooral rekening mee moet houden is comfort. Zit hij lekker en wordt hij niet zwaar en gaat hij drukken op je oor. Zeker bij het kijken van een film waar je vaak passief achteroverleunend zit voor minimaal een kleine twee uur.

    Als je veel films kijk met de koptelefoon is DTS Headphone:X ook iets om in de gaten te houden. Daarmee kun je echt heel mooi 3D-surround uit elke headphone persen. Althans als dat straks uitkomt. Deze wordt samen met DTS:X uitgebracht en zal een vergelijkbaar effect geven als een volledige Dolby Atmos 7.1.4-set waar je speakers aan het plafond hangt. Maar dan de DTS-versie.
    Heb net even een Headphone X demo beluisterd, dat klinkt veelbelovend

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Voor de late uurtjes gebruik ik al jaren naar tevredenheid de Sennheiser HD 595. Is licht, zit erg comfortabel en levert een prachtige surround sound. Helaas niet meer verkrijgbaar, maar wellicht heeft Sennheiser een vervangend alternatief.


    Ze hebben inmiddels een vervanger de HD598, schijnt ook een prima hoofdtelefoon te zijn

  5. #5

    Standaard

    Moet het draadloos zijn?
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    wie prijs en kwaliteit zoekt... komt altijd wel bij Sennheiser terecht
    DVD & Blu-Ray collectie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pazke70 Bekijk bericht
    wie prijs en kwaliteit zoekt... komt altijd wel bij Sennheiser terecht
    ...... zo geweldig is Sennnheiser al jaren niet meer (net zoiets als Nokia met zijn telefoons...., hoef
    je niet te vertellen wat daar van overgebleven is.....)

    Denk dat ik je maar moet gaan aanmelden bij het spam topic

    Sennheiser is niet een merk dat ik zal aanmerken met jouw boodschap: prijs en kwaliteit en dan .......
    Sennheiser...... nou nee..... wel eens luistertests gedaan de laatste tijd?

    Aangezien je al overtuigd lijkt te zijn van je eigen gelijk laat ik je ook in je eigen waan.....

    Veel plezier met je Sennheiser, anderen raad ik aan om eens iets dichter bij eigen huis te kijken....
    want die kan er toch echt wel wat van en momenteel heeft dat merk tot de 15e juli nog een heel leuke
    aanbieding, ga ik hier niet vermelden aan de Sennheisers..... ga maar lekker naar de Nokia

    (heb overigens jaren een Sennheiser gehad, heb alleen nu het idee dat het merk niet meer met zijn
    tijd is meegegaan, hoge prijzen met een matige geluidskwaliteit is wat ik in de winkels te horen kreeg,
    wel een merk waar ik trots op was, je kon het snoer vervangen..... hondjelief had het opgekauwd, maar
    het was te koop, niet goedkoop, maar nog steeds wel te koop helaas red je het daar niet alleen
    meer mee, er zijn andere merken die dat ook bieden of een koptelefoon bieden waar je voor de prijs
    van een Sennheiser snoer een hele nieuwe net zo goede koptelefoon bieden.......)
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 02-07-2015 om 06:09
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik ben wel overtuigd van de kwaliteit van de hedendaagse Sennheiser hoofdtelefoons. Ik beluister DVD & Bluray vrijwel altijd met hoofdtelefoon, en gebruik nu de Sennheiser HD 558. Kost rond de 150 Euro. Het is een gesloten hoofdtelefoon, en is van groot formaat, zodat hij de oren goed omsluit, oftewel comfortabel zit. Draadloos vind ik geen optie, dat geeft te veel ruis, ook bij draadloze Sennheisers.
    Laatst aangepast door The Workaholic : 06-07-2015 om 19:39

  9. #9

    Standaard

    Sennheiser natuurlijk. Voor 50-75 euro heb je al een heel degelijk model.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Ik ben wel overtuigd van de kwaliteit van de hedendaagse Sennheiser hoofdtelefoons. Ik beluister DVD & Bluray vrijwel altijd met hoofdtelefoon, en gebruik nu de Sennheiser HD 558. Kost rond de 150 Euro. Het is een gesloten hoofdtelefoon, en is van groot formaat, zodat hij de oren goed omsluit, oftewel comfortabel zit. Draadloos vind ik geen optie, dat geeft te veel ruis, ook bij draadloze Sennheisers.
    Draadloos is iid niks, maar Sennheiser is het ook heden ten dage niet hele meer, ga hier niks vermelden, iedereen moet zelf gaan luisteren!

    Dan kom je heden ten dage denk ik niet meer uit bij Sennheiser, zelfs de liefhebbers lopen er bij weg, een soort van Nokia, we zijn zo goed....
    helaas gingen anderen beter..... dus eigenlijk niet helaas, staar je niet blind op Sennheiser, als merk gaan ze nu net als Nokia.... helemaal
    naar de Nokia

    Tip.... kijk eens dichter bij huis, en lees eens de meer de recentere berichten op het forum!

    Heb voorheen ook Sennheiser gehad, maar ga nu eens luisteren naar hun aanbod....denk niet dat je dan Sennheiser blijft aanraden....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Draadloos is iid niks, maar Sennheiser is het ook heden ten dage niet hele meer, ga hier niks vermelden, iedereen moet zelf gaan luisteren!

    Dan kom je heden ten dage denk ik niet meer uit bij Sennheiser, zelfs de liefhebbers lopen er bij weg, een soort van Nokia, we zijn zo goed....
    helaas gingen anderen beter..... dus eigenlijk niet helaas, staar je niet blind op Sennheiser, als merk gaan ze nu net als Nokia.... helemaal
    naar de Nokia

    Tip.... kijk eens dichter bij huis, en lees eens de meer de recentere berichten op het forum!

    Heb voorheen ook Sennheiser gehad, maar ga nu eens luisteren naar hun aanbod....denk niet dat je dan Sennheiser blijft aanraden....
    En wat raad jij dan aan, want je zit alleen maar Sennheiser te bashen, maar je komt niet met alternatieven.

    Dat je een keer een slechte ervaring hebt gehad, betekent niet gelijk dat alles wat ze maken flut is. Net zoals alle andere fabrikanten hebben ze hele goede en hele slechte koptelefoons.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 07-07-2015 om 00:12

  12. #12

    Standaard

    Is dichter bij huis al niet een alternatief zonder gelijk een merknaam te hoeven noemen

    Ik heb overigens geen slechte ervaring met Sennheiser, maar vind ze in het algemeen niet echt geweldig
    meer, als je de winkels gaat luisteren kom je voor minder geld veel betere tegen.

    Ik ben niet de enige met deze ervaring, kijk bij voorbeeld ook eens op amazon... en de ervaringen van de mensen daar.


    Ons Nederlandse huismerk(dichter bij huis dus) wordt zeer vaak zwaar onderschat, maar ze maken op dit
    gebied ook heel goede producten

    Kijk ook eens op mijn plekje: op dit moment is er nog een cash back actie tot de 15e van deze maand.

    Oh.... mijn plekje: http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...n-beeld/page24

    Ik bash niet de andere merken, maar vind wel dat ons eigen huismerk zwaar onderschat wordt,
    ik denk dat jouw merk dan ook de kant van Nokia opgaat...... we zijn zo goed......

    Ondertussen werd de rest beter, zeker ons Nederlandse huismerk, ga eens luisteren!


    Als je nu nog niet weet wat ik bedoel met ons Nederlandse huismerk, doe me dan maar een PM, dan
    spel ik het wel voor je uit , geen probleem voor mij......
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Probeer eens de senheizer hd 25 mk2 Top apparaat!

  14. #14

    Wink en nu maar hopen dat ze hier gevoel voor humor hebben.....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ...... zo geweldig isSennnheiser al jaren niet meer (net zoiets als Nokia met zijn telefoons....,hoef
    je niet te vertellen wat daar van overgebleven is.....)

    Denk dat ik je maar moet gaan aanmelden bij het spam topic

    Sennheiser is niet een merk dat ik zal aanmerken met jouw boodschap: prijs enkwaliteit en dan .......
    Sennheiser...... nou nee..... wel eens luistertests gedaan de laatste tijd?

    Aangezien je al overtuigd lijkt te zijn van je eigen gelijk laat ik je ook inje eigen waan.....

    Veel plezier met je Sennheiser, anderen raad ik aan om eens iets dichter bijeigen huis te kijken....
    want die kan er toch echt wel wat van en momenteel heeft dat merk tot de 15ejuli nog een heel leuke
    aanbieding, ga ik hier niet vermelden aan de Sennheisers..... ga maar lekkernaar de Nokia
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Draadloos is iid niks,maar Sennheiser is het ook heden ten dage niet hele meer, ga hier niksvermelden, iedereen moet zelf gaan luisteren!

    Dan kom je heden ten dage denk ik niet meer uit bij Sennheiser, zelfs deliefhebbers lopen er bij weg, een soort van Nokia, we zijn zo goed....
    helaas gingen anderen beter..... dus eigenlijk niet helaas, staar je niet blindop Sennheiser, als merk gaan ze nu net als Nokia.... helemaal
    naar de Nokia

    Tip.... kijk eens dichter bij huis, en lees eens de meer de recentere berichtenop het forum!

    Heb voorheen ook Sennheiser gehad, maar ga nu eens luisteren naar hunaanbod....denk niet dat je dan Sennheiser blijft aanraden....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Is dichter bij huis alniet een alternatief zonder gelijk een merknaam te hoeven noemen

    Ik heb overigens geen slechte ervaring met Sennheiser, maarvind ze in het algemeen niet echt geweldig
    meer, als je de winkels gaat luisteren kom je voor mindergeld veel betere tegen.

    Ik ben niet de enige met deze ervaring, kijk bij voorbeeldook eens op amazon... en de ervaringen van de mensen daar.


    Ons Nederlandse huismerk(dichter bij huis dus) wordt zeervaak zwaar onderschat, maar ze maken op dit
    gebied ook heel goede producten

    Kijk ook eens op mijn plekje: op dit moment is er nog eencash back actie tot de 15e van deze maand.

    Ik bash niet de andere merken, maar vind wel dat ons eigenhuismerk zwaar onderschat wordt,
    ik denk dat jouw merk dan ook de kant van Nokia opgaat......we zijn zo goed......

    Ondertussen werd de rest beter, zeker ons Nederlandsehuismerk, ga eens luisteren!

    Als je nu nog niet weet wat ik bedoel met ons Nederlandsehuismerk, doe me dan maar een PM, dan
    spel ik het wel voor je uit , geen probleem voormij......
    Volgens mij val je behoorlijk in herhaling.
    Volgens mij val je behoorlijk in herhaling.
    Volgens mij val je behoorlijk in herhaling.

  15. #15

    Standaard

    Waarom kun je dat Nederlandsehuismerk niet gewoon noemen? Werk je er soms?

    Uit ervaring weet ik dat Sony en Philips koptelefoons in de gemiddelde prijsklasse vaak van dubieuze kwaliteit zijn.

    Sennheiser heeft nog genoeg oude koptelefoons die nog steeds verkocht worden en die prima geluidskwaliteit leveren.

    Voor een goed overzicht van de plus- en minputen van een koptelefoon kijk ik zelf altijd op head-fi.org.

    De Sennheiser HD 202 is trouwens een prima koptelefoon voor films e.d., en heeft ook nog eens een zacht prijsje.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 07-07-2015 om 20:21

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waarom kun je dat Nederlandsehuismerk niet gewoon noemen? Werk je er soms?

    Uit ervaring weet ik dat Sony en Philips koptelefoons in de gemiddelde prijsklasse vaak van dubieuze kwaliteit zijn.

    Sennheiser heeft nog genoeg oude koptelefoons die nog steeds verkocht worden en die prima geluidskwaliteit leveren.

    Voor een goed overzicht van de plus- en minputen van een koptelefoon kijk ik zelf altijd op head-fi.org.

    De Sennheiser HD 202 is trouwens een prima koptelefoon voor films e.d., en heeft ook nog eens een zacht prijsje.
    Als je zijn link volgt ben je al snel genoeg achter welke merk en model hij bedoeld.
    Ik ben zelf zeker geen fan van Philips, (in tegendeel zelfs), maar als ik de reviews van de betreffende hoofdtelefoon bekijk gaat geef ik hem wel gelijk. Het enige probleem dat regelmatig genoemd wordt is dat de hoofdtelefoon niet erg comfortabel is voor langdurig gebruik wat bij films juist wel van belang is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Als je zijn link volgt ben je al snel genoeg achter welke merk en model hij bedoeld.
    Ik ben zelf zeker geen fan van Philips, (in tegendeel zelfs), maar als ik de reviews van de betreffende hoofdtelefoon bekijk gaat geef ik hem wel gelijk. Het enige probleem dat regelmatig genoemd wordt is dat de hoofdtelefoon niet erg comfortabel is voor langdurig gebruik wat bij films juist wel van belang is.
    Uhu, maar die koptelefoon kost 300 euro. Als je af en toe een filmpje wil kijken met koptelefoon dan is die prijs mij wat te gortig. Bovendien is het een koptelefoon bedoeld voor DJ's.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar dat is dan weer persoonlijk. De koptelefoon onder de koptelefoon van Oppo kost een kleine elfhonderd euro. Alles is relatief en dus heel persoonlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hoi Mikek1357,

    Koptelefoons zijn natuurlijk vooral een persoonlijke keuze qua geluid. Allemaalzijn het mooie modellen, maar waar je vooral rekening mee moet houden iscomfort. Zit hij lekker en wordt hij niet zwaar en gaat hij drukken op je oor.Zeker bij het kijken van een film waar je vaak passief achteroverleunend zitvoor minimaal een kleine twee uur.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Als je zijn link volgt ben je al snelgenoeg achter welke merk en model hij bedoeld.
    Ik ben zelf zeker geen fan van Philips, (in tegendeel zelfs), maar als ik dereviews van de betreffende hoofdtelefoon bekijk gaat geef ik hem wel gelijk.Het enige probleem dat regelmatig genoemd wordt is dat de hoofdtelefoon nieterg comfortabel is voor langdurig gebruik wat bij films juist wel van belangis.
    De reeds eerder genoemde Sennheisser HD 202, en de iets minder goedkope Sennheisers, waar ik zelf ruime ervaring mee heb, de HD 205 en HD215, hebben ook het nadeel dat ze drukken op het oor in plaats van het oor te omsluiten zoals de door mij aanbevolen HD 558. En dat is nou net de overeenkomst tussen de HD 558 en de wellicht kwalitatief nog iets betere door Marcel Hoeve geprezen HD 595.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Uhu, maar die koptelefoon kost 300 euro. Als je af en toe een filmpje wil kijken met koptelefoon dan is die prijs mij wat te gortig. Bovendien is het een koptelefoon bedoeld voor DJ's.
    Met cashback tot de 15e voor de helft.

    Ben geen DJ, is ook niet nodig, je mag/kan hem ook gebruiken als studio koptelefoon, dat wordt in de diverse reviews ook vermeld.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •