De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard advies en korte uitleg gevraagd omtrent HD content dragers

    Beste iedereen,

    Ik volg al jaren de ontwikkelingen op dit gebied niet meer. (vroeger was ik altijd koploper ! )

    Nu heb ik verleden week voor het eerst een LED TV gekocht (ik woon in Thailand,,,mocht dat van belang zijn....lijkt me niet eigenlijk).

    Wat is de beste manier om films etc. op hoge kwaliteit te kunnen bekijken op mn TV (full HD)?
    Voor zover ik weet is dat Blu-Ray.

    Is dit ook echt zo?

    Ik heb ook wel eens gehoord dat HD content op gewone DVD's wordt opgenomen....
    Of films die afgespeeld worden via een aangesloten computer....

    Moet ik om de hoge kwaliteit te kunnen bekijk een Blu Ray speler aanschaffen of zijn er inmiddels ook andere manieren?

    tot zover deze vraag die stamt uit de oertijd,,,,,,,

    Alvast dank aan diegenen die hier toch een antwoord op willen geven.....

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goltec Bekijk bericht
    Ik heb ook wel eens gehoord dat HD content op gewone DVD's wordt opgenomen....
    Dit is onzin. De maximale resolutie van een dvd kan dat niet aan.

    Of films die afgespeeld worden via een aangesloten computer....
    Dát is dan weer wel mogelijk.

    Moet ik om de hoge kwaliteit te kunnen bekijk een Blu Ray speler aanschaffen?
    Om een simpel antwoord te geven: ja.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dit is onzin. De maximale resolutie van een dvd kan dat niet aan.
    Kan wel maar er past maar een fractie op van wat er op een BD past.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden om films in HD te kijken, waarvan we het over de meest bekende (illegale) methode hier niet zullen hebben. Maar er zijn streamingdiensten die in HD aanbieden en tv-zenders die in HD uitzenden, maar een Blu-ray Disc biedt over het algemeen de best mogelijke beeldkwaliteit. Echter wordt die binnenkort vervangen door de UHD-BD, die straks een nog betere (4K-)kwaliteit biedt, maar vooralsnog is dat er nog niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden om films in HD te kijken, waarvan we het over de meest bekende (illegale) methode hier niet zullen hebben. Maar er zijn streamingdiensten die in HD aanbieden en tv-zenders die in HD uitzenden, maar een Blu-ray Disc biedt over het algemeen de best mogelijke beeldkwaliteit. Echter wordt die binnenkort vervangen door de UHD-BD, die straks een nog betere (4K-)kwaliteit biedt, maar vooralsnog is dat er nog niet.
    De vraag is of het vervangen of opgevolgd is.
    De DVD bestaat ook nog, die is niet 'vervangen' door de blu-ray, maar opgevolgd. Dat zou dus met UHD-BD ook kunnen zijn (wat ik wel verwacht).
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is het verschil tussen intentie en de praktijk en voor ieder op hun eigen manier in te vullen.

    Voor mij is DVD bijvoorbeeld passé. Voor mij is het dus de vervanger.
    In het kader van wat is straks het beste medium waar je HD op kunt bekijken, dan is dat wel UHD BD en niet alleen door de hogere resolutie, maar bijvoorbeeld ook door het hogere kleurenspectrum.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goltec Bekijk bericht

    Wat is de beste manier om films etc. op hoge kwaliteit te kunnen bekijken op mn TV (full HD)?.....
    Maar om nog even toe te voegen, In deze vraag hulst ook het antwoord. Een systeem is zo goed als de zwakste schakel. Het is vooral hoe goed je tv het kan weergeven. Het is altijd werken met de beperkingen van het systeem en met nieuwe technieken en ontwikkelingen worden de uiterste van die beperking opgezocht. Met soms marginale voordelen heb je theoretisch wel het beste beeld. De vraag is dus meer, hoe kritisch kijk je..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Hartelijk bedankt voor jullie input, het is me duidelijk nu.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •