Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 168 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drTree Bekijk bericht
    In de bioscoop is mij dat stotteren ook niet opgevallen. En in de iTunesdownload herken ik het ook niet, op welk tijdstip.
    In deze setopname van Mad Max op Youtube lijkt de filmsnelheid van de achtervolging hetzelfde als in de film. Of bedoel je het fragment er net voor, direct na de 'consumptie'?
    Het is tijdens veel fragmenten, gedurende de gehele film. Bijvoorbeeld dus de eerste scene, maar ook wanneer Max door het complex rent.

    Alle beeldverbeteraars staan uit op mijn tv. Ik heb ook met geen enkele andere film dit probleem. Maar die hakkelige bewegingen merkte ik ook al op in de bioscoop.
    Ik heb MPC-HC dusdanig geconfigureerd om ook echt 24P (of 23,976) weer te geven. Zo durf ik dus de blu-ray niet te kopen want als dat er net zo beroerd uit ziet kan ik die film niet aan zien. Het klinkt overdreven, maar ik stoor mij er echt erg aan...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  2. #27

    Standaard

    Er zijn nu "SDVD" en "SBD" versies van deze film op Bol.com te vinden. Zie hier.
    Weet iemand wat dit betekent?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burning Fish Bekijk bericht
    Er zijn nu "SDVD" en "SBD" versies van deze film op Bol.com te vinden. Zie hier.
    Weet iemand wat dit betekent?
    Standaard DVD, Standaard Blu-ray Disc?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Standaard DVD, Standaard Blu-ray Disc?
    Maar wat is dan het verschil tussen deze en deze? Heeft het iets met de Dolby Atmos track te maken?

    Ik begrijp er niks van! [/J. Myjer]
    Laatst aangepast door Burning Fish : 09-09-2015 om 10:32

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burning Fish Bekijk bericht
    Maar wat is dan het verschil tussen deze en deze? Heeft het iets met de Dolby Atmos track te maken?

    Ik gebrijp er niks van! [/J. Myjer]
    De eerste link heeft een placeholder EAN code, de tweede de echte EAN code.
    Oftewel de eerste pagina is gemaakt voordat er ook maar iets over een release bekend was
    en de tweede met de daadwerkelijke release informatie.

    Dit doet bol.com wel vaker.
    Laatst aangepast door tmvde : 09-09-2015 om 10:34

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burning Fish Bekijk bericht
    Er zijn nu "SDVD" en "SBD" versies van deze film op Bol.com te vinden. Zie hier.
    Weet iemand wat dit betekent?
    Bij de uitgever onderaan staat nog een bedrijf naast warner home video... Als je erop klikt krijg je digibook uitgaven te zien zoals van fifty shades of grey dus misschien is het een digibook uitgave voor zowel de dvd als blu-ray. We zullen zien...

  7. #32

    Standaard

    Een digibook voor Fury Road? Dat zou uniek zijn, geen enkel ander land heeft dat. Dat lijkt mij uitgesloten.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ik wil ook de blu-ray bestellen, maar er is iets vreemds met deze film óf ik heb dubbel pech gehad...
    In de bioscoop viel het op dat het beeld erg stotterde. Alsof de film niet op 24P werd afgespeeld, en er frames werden geskipped. Érg irritant. Het gekke is dat de mensen met wie ik was gegeaan niets in de gaten hadden...
    Dus downloadde ik laatst een goede blu-ray rip om een te kijken en wat schetst mijn verbazing: hetzelfde issue! Je merkt het al heel erg aan het begin van de film als Max wegrijdt en enkele seconden later de achtervolgers door het beeld scheuren. Stotterende auto's. Is dit een bepaalde stijl van filmen? Ik vind het zelf érg storend en het verpestte voor mij de film...
    Net de 3D gekeken, is de stijl en moet zeggen dat ik het ook niet je van het vind.
    Helaas staat op de 3D disc een Engelse Dolby Digital Plus track en je raadt het al een Franse Dolby True HD. Ik moet wel zeggen dat die DD+ wel goed is, maar klein stukje van de 2D gekeken en geluisterd en dat is toch echt mooier. 2D is volgens mij zelfs Atmos, maar dat is voor mij voorlopig niet weggelegd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #34

    Standaard

    Er zitten inderdaad stukken in Fury Road die versneld lijken af te spelen. In de originele bioscoopversie en (dus) ook op de Blu-ray.
    Komt wat gemaakt over inderdaad en de functie ontging mij eerlijk gezegd.
    Maar wat je zegt, de meesten zal het niet eens opvallen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Net de 3D gekeken, is de stijl en moet zeggen dat ik het ook niet je van het vind.
    Helaas staat op de 3D disc een Engelse Dolby Digital Plus track en je raadt het al een Franse Dolby True HD. Ik moet wel zeggen dat die DD+ wel goed is, maar klein stukje van de 2D gekeken en geluisterd en dat is toch echt mooier. 2D is volgens mij zelfs Atmos, maar dat is voor mij voorlopig niet weggelegd.
    Dolby Atmos kan ook in een Dolby Digital Plus signaal zitten, dus moet nog even blijken. Ik heb hem zelf niet, dus kan dat niet bevestigen. Maar die Franse Dolby TrueHD-track is wel weer een slechte ontwikkeling. Een toch al verkrachtte track in de maximale kwaliteit. Jammer, jammer. Ik weet ook niet of het een film is die ik veel vaker ga kijken en daarom - zeker in dat geval - misschien geen aankoop waard. Bij een referentie 3D-uitgave in Atmos had ik wellicht wel overstag gegaan.

    Wel bedankt voor de headsup, want ook bij andere titels is dat een punt van aandacht. Misschien laat de ruimte op een disc geen combinatie toe. Ik zit even te denken, maar Transformers had er geen moeite mee. Dus dat hoeft geen dilemma te zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dolby Atmos kan ook in een Dolby Digital Plus signaal zitten, dus moet nog even blijken. Ik heb hem zelf niet, dus kan dat niet bevestigen. Maar die Franse Dolby TrueHD-track is wel weer een slechte ontwikkeling. Een toch al verkrachtte track in de maximale kwaliteit. Jammer, jammer. Ik weet ook niet of het een film is die ik veel vaker ga kijken en daarom - zeker in dat geval - misschien geen aankoop waard. Bij een referentie 3D-uitgave in Atmos had ik wellicht wel overstag gegaan.

    Wel bedankt voor de headsup, want ook bij andere titels is dat een punt van aandacht. Misschien laat de ruimte op een disc geen combinatie toe. Ik zit even te denken, maar Transformers had er geen moeite mee. Dus dat hoeft geen dilemma te zijn.
    Heb natuurlijk de boel even vergeleken Bij de 2D geeft het 'function' menu 'Dolby True HD Multi' aan en bij de 3D 'Dolby Digital Plus' en bij beide voor de Franse track 'Dolby True HD' Ook in BD info krijg ik de Dolby Digital Plus track te zien, maar bij de 2D Atmos staat er alleen Dolby True HD. Daar durf ik dan weer niet zo vanuit te gaan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vrees ook gewoon dat hij bij 3D niet aanwezig is. Ben benieuwd? Ik bedoel wat is 3D-beeld zonder 3D-geluid en vice versa (in mijn wereld althans. ).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Dit zijn de gegevens van de Engelse DD-THD Atmos track (max piek bitrate is overigens 8882 kb/s!!!!!!)

    Dolby TrueHD Audio English 5692 kbps 7.1 / 48 kHz / 5692 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 384 kbps / DN -4dB)


    Top actie van Warner als ze de NL BD markt verder willen kopt maken
    En vervolgens zielig klagen dat ze z'n last/schade hebben van downloaden ...
    Laatst aangepast door Hombre : 11-10-2015 om 09:16
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dit zijn de gegevens van de Engelse DD-THD Atmos track (max piek bitrate is overigens 8882 kb/s!!!!!!)

    Dolby TrueHD Audio English 5692 kbps 7.1 / 48 kHz / 5692 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 384 kbps / DN -4dB)


    Top actie van Warner als ze de NL BD markt verder willen kopt maken


    En vervolgens zielig klagen dat ze z'n last/schade hebben van downloaden ...
    Ach, 99% van de mensen die de Blu-ray kopen hoort dat niet eens, mij incluis. Ik geeft de voorkeur aan een Blu-ray met een perfect beeld maar dan met een kwalitatief misschien iets minder geluid, dan een beeld dat te wensen over laat, maar waarvan het geluid wel heel goed is. En verschil in geluidskwaliteit tussen Dolby TrueHD en DTS HD-MA hoor je alleen maar via A-B vergelijkingen en dat lukt alleen als je over dubbel uitgevoerde apparatuur beschikt en een goed ontwikkeld gehoor hebt. Dat ik bij concert-Blu-ray's meestal de voorkeur geef aan de LPCM stereotrack boven de 5.1 DTS HD-MA track zegt genoeg.
    Het geluid bij een film kan ik thuis toch bijna nooit hard afspelen (buren, kijktijdstip meestal laat op de avond e.d.). Tenminste, de orkaan van geluid die je tegenwoordig in de bioscoop te horen krijgt, zou ik thuis nooit willen hebben. Ze doen daar echt alsof je doof bent, zo hard staat het.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #40

    Standaard

    Tja, verschil in bitrate vind ik zelf persoonlijk op zichzelf niet zoveel zeggen, het gaat mij meer om het type film en hoe de geluidsmix gemixt is. Verschil tussen losse en lossless hoor ik vaak wel omdat dit vaak de dynamiek en de detaillering beïnvloedt. Dat Warner een lossy Dolby track geeft aan de NL release van Mad Max is echt wel heel teleurstellend, hier doen ze de film echt tekort mee. Ik heb de 3D versie gezien met TrueHD track (ja idd, niet via de gebruikelijke manier) en dit is echt wel een beest van een audiotrack. Ik heb weinig tracks gehoord met zoveel surroundactiviteit, nuance en volume. Ja, o.a. eens eerder bij Pacific Rim, een titel die Warner ook al tekort deed in de NL met ongeveer hetzelfde geintje. Dus het lijkt wel bijna alsof ze het erom doen....

  16. #41

    Standaard

    Op de cover van de Franse steelbook uitgave staat dolby atmos voor zowel de 2d als de 3d disc. Maar ik weet niet of dit veel zegt. Wat zegt de cover van de benelux uitgave? Die Franse uitgave heeft ook Nederlandse ondertitels. Misschien is die inhoudelijk ook identiek aan de benelux uitgave. Misschien dat iemand hier daar meer over weet?
    The truth is out there

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door justme Bekijk bericht
    Op de cover van de Franse steelbook uitgave staat dolby atmos voor zowel de 2d als de 3d disc. Maar ik weet niet of dit veel zegt. Wat zegt de cover van de benelux uitgave? Die Franse uitgave heeft ook Nederlandse ondertitels. Misschien is die inhoudelijk ook identiek aan de benelux uitgave. Misschien dat iemand hier daar meer over weet?
    Waar heb je die cover gezien? Ik kan nergens bevestiging vinden van NL subs.

  18. #43

    Standaard

    Ik heb de app 'My Movies' die als database fungeert voor mijn collectie. En daar vind ik die Franse uitgave al in terug. Daar staan de talen vermeld en ook een scan van de front en back cover.
    The truth is out there

  19. #44

    Standaard

    image.jpg
    Dit is de back cover van de Franse steelbook. Het is hier verkleind en waarschijnlijk niet leesbaar, maar er staan nl subs op.
    The truth is out there

  20. #45

    Standaard

    Inderdaad niet leesbaar, hebben zowel de 2D als 3D NL subs?

    Alvast bedankt voor de info.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Inderdaad niet leesbaar, hebben zowel de 2D als 3D NL subs?

    Alvast bedankt voor de info.
    Volgens de cover wel ja. Zolang iemand de disk zelf niet geverifieerd heeft, is dit natuurlijk niet 100% zeker.
    The truth is out there

  22. #47

    Standaard

    Hier de specs van de NL 2D versie.

    DISC INFO:
    Disc Title: Mad Max Fury Road (2015) NL RETAIL
    Disc Size: 48.078.706.850 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No
    BDInfo: 0.5.8
    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00100.MPLS
    Length: 2:00:23.382 (h:m:s.ms)
    Size: 37.204.297.728 bytes
    Total Bitrate: 41,20 Mbps
    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 24882 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD Audio English 5692 kbps 7.1 / 48 kHz / 5692 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 384 kbps / DN -4dB)
    Dolby TrueHD Audio French 5599 kbps 7.1 / 48 kHz / 5599 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB)

    SUBTITLES:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics English 17,553 kbps
    Presentation Graphics French 11,620 kbps
    Presentation Graphics Dutch 11,789 kbps
    Presentation Graphics French 0,241 kbps

    FILES:
    Name Time In Length Size Total Bitrate
    ---- ------- ------ ---- -------------
    00152.M2TS 0:00:00.000 2:00:23.382 37.204.297.728 41.204
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #48

    Standaard

    Ach misschien komt bij ons ook wel een steelbook uit bij Media Markt... Morgen weten we meer.

  24. #49

    Standaard

    Ik denk dat we geluk gaan hebben wat die steelbook betreft.

    http://www.mediamarkt.be/mcs/product...pecificaties--

  25. #50

    Standaard

    In Nederland lijkt er geen steelbook uit te komen.
    Voor mijzelf geen probleem, maar wel vreemd. De prijzen hier zijn nog belachelijk (MM 29,99 en bol zelfs 32,99!!).

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •