Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 168 van 168 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat is daar nu weer de zin van? Als ik een film mag noemen uit de afgelopen jaren die er qua kleurgebruik uitsprong, dan is het deze wel. Bijzonder vreemde en overbodige release, lijkt mij. Ik hoop niet dat meer distributiemaatschappijen deze 'trend' gaan volgen...
    Ik had ergens gelezen, dat Miller dat zelf een leuk idee leek.
    Dus het was al tijdens de release van de film in de planning. Hij prefereerde een Z/W-versie zelfs, als ik mij niet vergis. Lees net, dat hij er inderdaad aan gewerkt heeft zelf. Doet mij denken aan 'The Mist' die in Z/W ook veel beter was.
    Laatst aangepast door Koroshiya Ichi : 10-07-2016 om 09:47

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat is daar nu weer de zin van? Als ik een film mag noemen uit de afgelopen jaren die er qua kleurgebruik uitsprong, dan is het deze wel. Bijzonder vreemde en overbodige release, lijkt mij. Ik hoop niet dat meer distributiemaatschappijen deze 'trend' gaan volgen...
    Er zit wel een verhaal achter, het is niet zomaar een leuk geintje voor de lol, die zwart-wit versie. George Miller wilde eigenlijk oorspronkelijk de film al origineel in zwart-wit uitbrengen omdat hij dit het beste kleurenschema vond voor de film. Toen Warner dat niet goedkeurde ging hij qua kleurenspectrum de volledige andere kant op, namelijk naar felle kleuren die eruit sprongen en dat is nu het resultaat zoals uitgebracht. Maar Miller wilde altijd nog een zwart-wit versie uitbrengen, dus dat deze nu een release krijgt vind ik toch wel erg bijzonder. En ik ben ook wel benieuwd ergens, eerlijk gezegd.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Er zit wel een verhaal achter, het is niet zomaar een leuk geintje voor de lol, die zwart-wit versie. George Miller wilde eigenlijk oorspronkelijk de film al origineel in zwart-wit uitbrengen omdat hij dit het beste kleurenschema vond voor de film. Toen Warner dat niet goedkeurde ging hij qua kleurenspectrum de volledige andere kant op, namelijk naar felle kleuren die eruit sprongen en dat is nu het resultaat zoals uitgebracht. Maar Miller wilde altijd nog een zwart-wit versie uitbrengen, dus dat deze nu een release krijgt vind ik toch wel erg bijzonder. En ik ben ook wel benieuwd ergens, eerlijk gezegd.
    Kun je zo zien hoe het eruit ziet, zet de kleuren van je TV maar eens op 0, zelfde effect.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Kun je zo zien hoe het eruit ziet, zet de kleuren van je TV maar eens op 0, zelfde effect.
    Voor iemand die altijd zo miereneukerig is over de kleinste pixels in een beeldtransfer ben je wel erg kort door de bocht vind ik zelf. Deze transfer wordt gemaakt door een colorist en die zal hoogst waarschijnlijk wel "iets" anders zijn dan het beeld van de kleurversie die je op zwart-wit zet...

    Lees ook: http://www.slashfilm.com/fury-road-b...white-version/

  5. #155

    Standaard

    Als deze nog apart te koop is voor een hele leuke prijs, dan misschien...nu vind ik juist de kleuren één van de sterkste punten van de film.

  6. #156

    Standaard

    Verbaas me dat er mensen zijn die het overwegen de zwart/wit versie aan te schaffen.
    Ach, iedere gek zijn gebrek.

  7. #157
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kan me wel voorstellen dat dit pas echt meerwaarde heeft met HDR of Dolby Vision, omdat je dan veel meer gradaties in helderheid en contrast krijgt. In eerste instantie heb ik niet zo de behoefte aan een zwart-wit-versie, maar op mijn huidige scherm zou dat wel eens heel mooi kunnen zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Verbaas me dat er mensen zijn die het overwegen de zwart/wit versie aan te schaffen.
    Ach, iedere gek zijn gebrek.
    Waarom? Het is toch aardig om te zien welke versie George Miller oorspronkelijk wilde uitbrengen?
    In principe is het een andere versie van de film.

  9. #159

    Standaard

    In de boxset ziten gelukkig nog meer nieuwe extra's om de aanschaf interessant te maken, want alleen de z/w versie zou wel een te grote cash grab zijn vind ik. Denk ook niet dat ik de gehele film in z/w ga kijken, ook omdat ik de kleurenversie, en in het bijzonder de 3D-versie, wel tot nu toe de beste versie vind. Maar ben wel nieuwsgierig naar de z/w, gewoon omdattie er toch bijzit.

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Verbaas me dat er mensen zijn die het overwegen de zwart/wit versie aan te schaffen.
    Ach, iedere gek zijn gebrek.
    Euhh, had je iets anders verwacht op een liefhebbers forum als deze? Als je geen (film)gek bent heb je volgens mij hier niets te zoeken...

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Verbaas me dat er mensen zijn die het overwegen de zwart/wit versie aan te schaffen.
    Ach, iedere gek zijn gebrek.
    Het heeft een soort charme die ik wel kan waarderen hoor.
    En als je echt fan bent van een bepaalde film is het zeker niet gek om meerdere versies te hebben.

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Voor iemand die altijd zo miereneukerig is over de kleinste pixels in een beeldtransfer ben je wel erg kort door de bocht vind ik zelf. Deze transfer wordt gemaakt door een colorist en die zal hoogst waarschijnlijk wel "iets" anders zijn dan het beeld van de kleurversie die je op zwart-wit zet...

    Lees ook: http://www.slashfilm.com/fury-road-b...white-version/
    Ik bedoel om een idee te krijgen hoe het ongeveer uit zou zien. Was ook als grapje bedoeld.
    Maar ik zou al helemaal geen zwart film willen bekijken. Ik heb een kleuren TV en wil graag dat de kleuren ervanaf spatten( bij wijze van spreken).
    Ik hou van natuurlijke kleuren plaatje.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik bedoel om een idee te krijgen hoe het ongeveer uit zou zien. Was ook als grapje bedoeld.
    Maar ik zou al helemaal geen zwart film willen bekijken. Ik heb een kleuren TV en wil graag dat de kleuren ervanaf spatten( bij wijze van spreken).
    Ik hou van natuurlijke kleuren plaatje.
    Euh....ik neem aan dat het dan alleen over deze film hebt. Of kijk je helemaal geen zwart-wit films ?

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik bedoel om een idee te krijgen hoe het ongeveer uit zou zien. Was ook als grapje bedoeld.
    Lang leve het gebruik van smileys Hier overigens nog wat extra uitleg dat een nieuwe z/w transfer nogal wat verschil heeft tov de kleurenversie zelf aanpassen:
    Quite a bit actually. Making a proper black and white version requires refinement to the image. What parts of the image either blend or contrast with each other in the color version, wouldn’t transfer over. The regular version has a heavily saturated teal/gold color grade that allows the image to pop when those two colors clash. In a BW version you’d have to compensate for that lack of contrast, darkening/lightening areas to match the intended look.
    Iemand anders reageert dat hij deze versie heeft gezien en de beschrijving maakt me alleen nog maar nieuwsgieriger naar deze versie:

    I’ve seen the Black and Chrome version and it’s not just the color that’s altered. The music and sound effects are still present, but there are no vocals or subtitles,and this makes for a very different feel to the film, it seems less stylized and cartoony, a far darker experience,I loved it! But Fury Road is in my top 10 flicks ever, so perhaps I’m a bit biased.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-07-2016 om 20:57

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik bedoel om een idee te krijgen hoe het ongeveer uit zou zien. Was ook als grapje bedoeld.
    Maar ik zou al helemaal geen zwart film willen bekijken. Ik heb een kleuren TV en wil graag dat de kleuren ervanaf spatten( bij wijze van spreken).
    Ik hou van natuurlijke kleuren plaatje.
    Dit is dan toch hopelijk ook een grap, neem ik aan!? Waarom zou je het ene niet naast het andere kunnen accepteren? Je kunt je voorkeur hebben natuurlijk, maar om het andere dan meteen uit te sluiten. Je doet jezelf te kort als je het mij vraagt en mist zo heel veel moois!
    Laatst aangepast door BigLebowski : 11-07-2016 om 21:59
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #166

    Standaard

    Zwart wit kan ook van het scherm afspatten, echt!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #167

    Standaard

    Ik ben vaker meer onder de indruk van een gerestaureerde zwart/wit film, dan van een moderne kleurenfilm.
    Heb alleen een ontzettend zwak voor 3-strip Technicolor....

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Euhh, had je iets anders verwacht op een liefhebbers forum als deze? Als je geen (film)gek bent heb je volgens mij hier niets te zoeken...
    Ben gek op film maar vind dit gewoon een beetje onzin.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •