Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 168 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mad Max Fury Road blu-ray

    Normaal gesproken ben ik niet zo'n voorstander van blu-ray topics openen, terwijl er nog geen releasedatum bekend is, maar hier maak ik graag een uitzondering.
    Er is namelijk voor de liefhebbers al een mooie uitgave in Duitsland met een model van de Interceptor erbij, die al uitverkocht is. Nu zijn er altijd mensen die zoiets bestellen, maar naar mate de datum van uitkomen vordert, er toch vanaf zien, dus er is nog hoop als je 'm wilt bestellen.
    Er hing wel een behoorlijke prijs aan; ik weet het niet meer exact, maar het was ergens boven de €100.



    Daarnaast is er ook al een steelbook aangekondigd in Duitsland, zie hier.

    Ik laat beide uitgaves aan mij voorbijgaan. Ik heb al het fraaie art boek en daar komt dan de 3D versie bij.
    Of er moet nog een mooi digipack uitkomen, daar ben ik misschien wel voor te porren .

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mooie uitgave wel deze. Zal hier ook wel de gewone 3D uitgave worden, of misschien toch de steelbook.

    Maar help m'n Emmentaler geheugen even, waar had je dat artbook ook al weer vandaan ?

    [edit] oops Amazon.de dus, zelf nog meer aan de hand dan Emmentaler geheugen [/edit]
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Het boek is alleen wat duurder geworden zie ik....maar dan nog de moeite waard hoor.
    Vandaag de film weer gezien; ik voorspel dat de blu-ray een geweldige uitgave gaat worden qua beeld.....

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Nee, de film is niet in IMAX formaat opgenomen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Normaal gesproken ben ik niet zo'n voorstander van blu-ray topics openen, terwijl er nog geen releasedatum bekend is, maar hier maak ik graag een uitzondering.
    Er is namelijk voor de liefhebbers al een mooie uitgave in Duitsland met een model van de Interceptor erbij, die al uitverkocht is. Nu zijn er altijd mensen die zoiets bestellen, maar naar mate de datum van uitkomen vordert, er toch vanaf zien, dus er is nog hoop als je 'm wilt bestellen.
    Er hing wel een behoorlijke prijs aan; ik weet het niet meer exact, maar het was ergens boven de €100.



    Daarnaast is er ook al een steelbook aangekondigd in Duitsland, zie hier.

    Ik laat beide uitgaves aan mij voorbijgaan. Ik heb al het fraaie art boek en daar komt dan de 3D versie bij.
    Of er moet nog een mooi digipack uitkomen, daar ben ik misschien wel voor te porren .
    Hij is nu ook in Frankrijk te bestellen. Wel een aardige prijs; €118 exclusief....

  7. #7

    Standaard

    De Spaanse versie is nog iets mooier (een meer verweerde auto)....en iets duurder.
    Tevens zit er blijkbaar geen 3D versie bij.


  8. #8

    Standaard

    pff wat een prijzen. gelukkig ben ik 'alleen' van de 'schijfjes'.

  9. #9

    Standaard

    Ik ben ook afgehaakt van die leuke edities.
    Vaak zijn die extra items niet van de beste kwaliteit.

  10. #10

    Standaard

    Specs van de UK versie zijn bekend (bron: blu-ray.com).

    Special Features:

    • Maximum Fury: Filming Fury Road Featurette
    • Mad Max: Fury on Four Wheels Featurette
    • The Road Warriors: Max and Furiosa Featurette
    • The Tools of the Wasteland Featurette
    • The Five Wives: So Shiny, So Chrome Featurette
    • Fury Road: Crash & Smash Featurette
    • Deleted Scenes

  11. #11

    Standaard

    Geen zwart wit versie lijkt het.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Specs van de UK versie zijn bekend (bron: blu-ray.com).

    Special Features:

    • Maximum Fury: Filming Fury Road Featurette
    • Mad Max: Fury on Four Wheels Featurette
    • The Road Warriors: Max and Furiosa Featurette
    • The Tools of the Wasteland Featurette
    • The Five Wives: So Shiny, So Chrome Featurette
    • Fury Road: Crash & Smash Featurette
    • Deleted Scenes
    Jammer van die "deleted scenes" die ze er altijd op stoppen. In het gros van de gevallen is direct duidelijk waarom ze gesneuveld zijn. Alleen als er commentaar bij geleverd wordt door de regisseur kan het soms nog wel eens interessant zijn om te horen waarom een bepaalde scene niet in de uiteindelijke film terechtgekomen is. Maar voor de rest kunnen mij dit soort "extra's" gestolen worden. Je bewaart je mislukte foto's toch ook niet...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Deleted scenes hoeven niet persé mislukt te zijn. Ik vind ze altijd wel een toegevoegde waarde en altijd wel interessant om te bekijken. Sowieso vind ik het positief dat men nog de moeite doet om ze op BD te zetten.

  14. #14

    Standaard

    Op amazon UK staan ook de ondertitels vermeld (geen NL), maar niets over het soort audio...
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Deleted scenes hoeven niet persé mislukt te zijn. Ik vind ze altijd wel een toegevoegde waarde en altijd wel interessant om te bekijken. Sowieso vind ik het positief dat men nog de moeite doet om ze op BD te zetten.
    Helemaal mee eens. Het kunnen net goed scenes zijn die wel interessant zijn, maar niet pasten in het ritme van de film. Ik ben er altijd wel een liefhebber van.

    Ik ben nog zeer benieuwd naar de specs van de US versie....zouden zij misschien wel een zwart/wit versie krijgen? Ikzelf vind dat de film in kleur hoort te zijn, maar een keertje in zwart/wit kijken zou wel grappig zijn.

  16. #16

    Standaard

    Op een US forum zijn de specs van de R1 BD geplaatst en ja de Dolby Atmos track is daar aanwezig.

    Disc Title: Mad.Max.Fury.Road.2015.BluRay.1080p.AVC.TrueHD7.1
    Disc Size: 43,542,634,972 bytes
    Protection: AACS
    BD-Java: No

    Playlist: 00100.MPLS
    Size: 32,041,734,144 bytes
    Length: 2:00:23.382
    Total Bitrate: 35.49 Mbps

    Video: MPEG-4 AVC Video / 24882 kbps / 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
    Audio: English / Dolby TrueHD Audio / 7.1 / 48 kHz / 5692 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 384 kbps / DN -4dB)
    Audio: English / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Audio: French / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Audio: Spanish / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Audio: Portuguese / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -4dB
    Subtitle: English / 17.553 kbps
    Subtitle: French / 11.620 kbps
    Subtitle: Spanish / 14.131 kbps
    Subtitle: Portuguese / 13.650 kbps
    Subtitle: French / 0.203 kbps
    Subtitle: Spanish / 0.068 kbps
    Subtitle: Portuguese / 0.076 kbps
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Denk er toch aan om die LE te kopen... "The last of the V8 Interceptors..."

  18. #18

    Standaard

    Review van de 2D-versie op blu-ray.com
    Review van de 3D-versie op blu-ray.com
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #19

    Standaard

    Vermoedelijk krijgen wij geen Anthology set zoals in de US?

  20. #20

    Standaard

    Er komt wel een Mad Max Anthology box in NL uit op 14-10-2015

    http://www.bol.com/nl/p/mad-max-anth...0000047651312/
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Er komt wel een Mad Max Anthology box in NL uit op 14-10-2015

    http://www.bol.com/nl/p/mad-max-anth...0000047651312/
    Zal ik over gelezen heb precies, bedankt Wedlock.

  22. #22

    Standaard

    Ik wil ook de blu-ray bestellen, maar er is iets vreemds met deze film óf ik heb dubbel pech gehad...
    In de bioscoop viel het op dat het beeld erg stotterde. Alsof de film niet op 24P werd afgespeeld, en er frames werden geskipped. Érg irritant. Het gekke is dat de mensen met wie ik was gegeaan niets in de gaten hadden...
    Dus downloadde ik laatst een goede blu-ray rip om een te kijken en wat schetst mijn verbazing: hetzelfde issue! Je merkt het al heel erg aan het begin van de film als Max wegrijdt en enkele seconden later de achtervolgers door het beeld scheuren. Stotterende auto's. Is dit een bepaalde stijl van filmen? Ik vind het zelf érg storend en het verpestte voor mij de film...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ik wil ook de blu-ray bestellen, maar er is iets vreemds met deze film óf ik heb dubbel pech gehad...
    In de bioscoop viel het op dat het beeld erg stotterde. Alsof de film niet op 24P werd afgespeeld, en er frames werden geskipped. Érg irritant. Het gekke is dat de mensen met wie ik was gegeaan niets in de gaten hadden...
    Dus downloadde ik laatst een goede blu-ray rip om een te kijken en wat schetst mijn verbazing: hetzelfde issue! Je merkt het al heel erg aan het begin van de film als Max wegrijdt en enkele seconden later de achtervolgers door het beeld scheuren. Stotterende auto's. Is dit een bepaalde stijl van filmen? Ik vind het zelf érg storend en het verpestte voor mij de film...
    Juist het tegen over gestelde:

    Mad Max: Fury Road is a high octane contradiction; a movie that shouldn't work for the very reasons it works so well. If I have one minor quibble (key words: minor and quibble) it's that Miller occasionally cranks the speed of shots too high. (Furiosa's first fight with Max being a prime example.) These split-second tweaks are meant to intensify an already intense moment, but instead rush what might be an even stronger action beat without the extra post-production meddling. Otherwise, Fury Road doesn't disappoint in the least. It's hands down the best action film of the summer season and easily one of the best films of 2015.

    Het beeld is juist op sommige punten versnelt. Bij mij in de 4K bioscoop presentatie was dit geen probleem.
    Als je een probleem met stotteren hebt, kan het wsl een instelling op je apparatuur zijn, bv een tig Hz variant + een Motionflow setting.

    Motionflow of Tru motion e.d. (geeft beeld judder)
    De meeste televisies hebben tegenwoordig een vorm van beeldinterpolatie aan boord om bewegend beeld er vloeiender uit te laten zien door de framerate te verhogen. Helaas is het geen gemakkelijke opgave om in korte tijd de benodigde tussenliggende beelden te berekenen en dus introduceren dit soort algoritmes altijd fouten in beeld, waardoor het te prefereren is deze uit te uitschakelen. Motion blur is namelijk een natuurlijk fenomeen en het kunstmatig verscherpen zorgt voor afleidende artefacten, en een onrealistisch beeld!
    Laatst aangepast door Hombre : 31-08-2015 om 08:58
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ... Motion blur is namelijk een natuurlijk fenomeen en het kunstmatig verscherpen maakt het onnatuurlijk en kunstmatig.
    Dat mag dan wel zo zijn, maar mij het irriteert het mateloos wanneer iedere beweging in de film (van de acteurs of van de camera) tot een onscherp beeld leidt. Ik heb op mijn TV deze optie wél aan staan, met als resultaat een continue scherp plaatje, ook tijdens pans e.d. Alleen tijdens hele snelle scenes (en vreemd genoeg ook wel eens tijdens slow-motion beelden) merk je dat de software af en toe problemen heeft om dit goed weer te geven. Maar dat zijn uitzonderingen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 31-08-2015 om 12:41
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    het beeld erg stotterde.
    Dus downloadde ik laatst een goede blu-ray rip om een te kijken en wat schetst mijn verbazing: hetzelfde issue!
    Je merkt het al heel erg aan het begin van de film als Max wegrijdt en enkele seconden later de achtervolgers door het beeld scheuren.
    In de bioscoop is mij dat stotteren ook niet opgevallen. En in de iTunesdownload herken ik het ook niet, op welk tijdstip.
    In deze setopname van Mad Max op Youtube lijkt de filmsnelheid van de achtervolging hetzelfde als in de film. Of bedoel je het fragment er net voor, direct na de 'consumptie'?

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •