De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-Ray aansluiten op versterker zonder HDMI

    Hoi,

    Mn oude blu-ray speler pakt steeds vaker bepaalde schijfjes niet. Ik wil daarom een nieuwe speler kopen. Echter hebben deze niet meer de witte/rode tulpstekker aansluitingen.
    Ik laat het geluid nu namelijk via mn versterker en speakers lopen. Mn versterker heeft geen HDMI-aansluiting.

    Hoe krijg ik dan het geluid over mn boxen als ik mn speler niet op mn versterker kan aansluiten? Ik heb gezocht maar ik kan het antwoord niet vinden.
    Betekent dit dat ik dan ook een nieuwe versterker moet gaan aanschaffen?

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Melzz

  2. #2

    Standaard

    Welke versterker/reciever heb je en welke BD speler wil je kopen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Als je TV ook geen tulpstekker aansl. heeft, kan je via hoofdtelefoonuitgang van TV met verloopstekker (3,5m jack naar tulpstekker) naar je versterker.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een NAD receiver, type c 320. Die heeft geen HDMI-aansluiting terwijl nieuwe types blu ray spelers dat wel hebben. Hoe kan ik dan geluid via mn versterker en speakers laten gaan?

  5. #5

    Standaard

    Als ik het goed begrijp is je versterker een stereo versterker.
    Ik heb een LG BP420 blu ray speler.
    Deze heeft stereo tulp aansluiting.
    Kost rond de €85,-

  6. #6

    Standaard

    Mn bluray speler pakt bepaalde schijfjes niet en dat was voor mij aanleiding om naar een nieuwe speler te gaan zoeken. Ik kom toch bij Stegen uit omdat die regiovrij zijn. Het aanbod aan spelers is daar wat beperkt voor rond de 200,- euro.
    Toen kwam ik erachter dat die spelers alleen digitale uitgangen hebben, zoals HDMI.

    Ik ben er nu ook achter dat mn versterker geen digitale uitgangen heeft. Dus die zou dan ook vervangen moeten worden. Als ik kijk naar leuke Home-Cinema setjes dan is dat bijna allemaal incl blu-ray speler.....die ik dus bij Stegen wil kopen.
    Mn speakers zijn ook nog in orde. Ik ben echt van het tijdperk van losse componenten aanschaffen. Heeft me toen een paar duizend euro gekost.

    Het lullige is dat mn speakers en versterker nog werken als een beest maar dat de nieuwe spelers daar niet op aangesloten kunnen worden. Dus het vervangen van een blu-ray speler resulteert in het vervangen van alles als ik het nu zo bekijk.
    Ik begrijp ook wel dat het verouderd is, het is dus gewoon stereo en niet 5.1 of digitaal (DTS etc). Maar het is niet kapot en nooit de behoefte gehad om het te vervangen....

    Ik zal eens een speciaalzaak binnenlopen (als die nog bestaan)... Het viel me ook laatst op dat cd-spelers niet meer verkocht werden bij de Mediamarkt. Ik heb blijkbaar een tijdje onder een steen geleefd...haha. De behoefte ligt nu meer bij kleine boxjes, draadloos en dergelijke. Ik heb nog twee van die mammoet-boxen staan met een giga-geluid. Ooit bij RAF, een speciaalzaak gekocht.

  7. #7

    Lightbulb

    Ik ben ook iemand die altijd een losse cd-speler wil, naast een losse bluray (en uiteraard losse versterker/receiver). Dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg tegenwoordig, en sowieso is de goedkoopste losse cd-speler (van een A-merk) vele malen duurder dan de goedkoopste bluray-speler van een A-merk. Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Denon-cd-speler, het eenvoudigste model die heel veel basale functies niet heeft die mijn vorige Marantz wel had: geen koptelefoonuitgang, geen 'eject'-mogelijkheid via de afstandsbediening, geen CD-TEXT-ondersteuning, geen directe invoer van nummers boven de 10. Een model dat dat wel kan is al meteen weer 100€ duurder is. Maar ben er toch blij mee.

    Wat betreft de versterkervragen hierboven: ik zou zeggen dat als je versterker alleen tulpingangen heeft, hij inderdaad wel verouderd is. Veel versterkers hebben toch wel al zo'n jaar of 15 tenminste een digitale coax- of optische ingang. Alleen moet je dan zorgen dat je een blurayspeler hebt met een optische/coax-uitgang en die zijn er ook steeds minder. Alles is HDMI-tegenwoordig. Wel ga je met een nieuwe HDMI-speler toch weer flink vooruit in gebruiksgemak en ervaringsplezier. Dat vond ik i.i.g. toen ik een paar jaar geleden van mijn 'oude' 5.1-versterker die het ook nog prima deed overging naar een digitale versterker met 4 HDMI-ingangen. Ales 'schakelt' nu via de digitale versterker, en vanuit de versterker gaat er nog maar 1 HDMI-kabel naar de tv. En tegenwoordig hebben die versterkers ook wifi en blootooth begrijp ik om muziek te kunnen streamen.

    Een speciaalzaken binnenlopen doe ik nog maar hoogstzelden (als ze er nog zijn). Ik oriënteer me nu volledig online, met behulp van goede reviewsites als tweakers.net e.d. Kopen doe ik ook online, het aanbod is daar toch vele malen groter dan in fysieke winkels (die Denon-cd-speler heb ik nog nooit in een winkel zien staan bijv.)

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zijn nog wel blu-ray spelers met 5.1- of 71- analoge outputs die je simpelweg als stereo kan aansluiten. Echter zijn dat nooit de instap modellen. UIteraard de wat duurdere spelers zoals Oppo, maar ook bij Panasonic wil je ze nog een terugvinden. Voordeel is dat HD-audio dan terug gemixt wordt naar het aantal gespecifieerde kanalen en daardoor best een mooi geluid laten horen. Je kunt bijvoorbeeld ook op zoek naar een ouder - tweedehands - model, alleen zijn cd, dvd en bdspelers erg gevoelig voor slijtage, dus nieuw heeft bij dit soort apparaten wel de voorkeur.

    Wil je je receiver/versterker ook vervangen dan sla je een heel nieuw boek met eindeloze hoofstukken open. Ik ga nog altijd ook kijken bij de speciaalzaak (in mijn geval dus de Rijnstraat). Al is het maar om te luisteren en te bekijken, kopen kan dan altijd nog ergens anders als je dat zou willen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Je zou ook aan zoiets kunnen denken. Niet echt goedkoop, maar wel een mogelijkheid om je receiver te behouden.
    http://www.climaxdigital.co.uk/1080p...-HD-TV-DVD-Sky
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •