Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Valerian And The City Of A Thousand Planets (Ravian - Het keizerrijk der 1000 planeten)

    Even het volgende berichtje overgenomen van stripspeciaalzaak.be. Luc Besson gaat blijkbaar zijn tanden zetten in een verfilming van Ravian. Alhoewel veel van de elementen uit de strips reeds voorkomen in films als Star Wars en Bessons eigen The Fifth Element zou de man zich nu gaan toeleggen op de verfilming van één album, nl. Het Keizerrijk Der 1000 Planeten, nummer 2 uit de reeks.

    Luc Besson verfilmt Ravian



    Gisteren maakte de Franse filmproducer en -regisseur Luc Besson bekend dat hij eerstvolgend zijn tanden zet in een verfilming van Ravian, meerbepaald het album Het Keizerrijk der Duizend Planeten. In dat album komen veel elementen voor die tekenaar Jean-Claude Mézières indertijd met grote ogen op het bioscoopscherm zag passeren tijdens een vertoning van de sf-film Star Wars... tot een versie van Darth Vader toe!



    De film Valerian and the City of a Thousand Planets zal Besson zelf schrijven en regisseren met een bedoelde release in 2017. Dane DeHaan en Cara Delevingne zijn aangetrokken om de hoofdrollen van Ravian en Laureline te vertolken. De Amerikaanse acteur Dane DeHaanspeelde al mee in The Amazing Spider-Man 2 als Harry Osborn alias Green Goblin, de film Chronicle en tv-reeksen als True Blood en In Treatment. Het Britse model Cara Delevingne ontpopt zich de laatste paar jaar steeds vaker als een actrice die vorig jaar nog werd genoemd als mogelijke Bondgirl. Het lijkt ons sterk dat je haar toevallig dezer dagen nog niet hebt gezien in het reclamespotje voor Zalando.



    De opnames zijn eind dit jaar gepland. Mézières is een oude bekende van Besson want de tekenaar werkte actief mee aan de sf-film The Fifth Element. De vliegende taxi's bijvoorbeeld zijn een ontwerp van Mézières. Besson, de man achter de filmreeksen Transporter, Taxi en Taken, de tv-reeks La Femme Nikita en films als Léon, Lucy en Le Grand Blue, heeft met Michel Vaillant en Les Aventures Extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec (Isabelle Avondrood) ook nog andere stripverfilmingen op zijn naam. Filmplannen voor Ravian koestert hij al vele jaren. Nu lijkt het eindelijk werkelijkheid te worden voor 'm.
    Laatst aangepast door Werner : 11-11-2016 om 11:04
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Trailer!



    Ademt helemaal de sfeer van de strips van Mézières uit!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het een drukke trailer met teveel gelijkenis van The Fifth Element

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    Het kan me niet boeien eerlijk gezegd

  5. #5

    Standaard

    Ravian! Hoe kan ik dat gemist hebben?
    Trailer ziet er prachtig uit. Ik zal de strip nog eens opsnorren. Dit wordt zeer waarschijnlijk wel een bioscoopbezoekje...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Trailer!
    Ademt helemaal de sfeer van de strips van Mézières uit!
    Bedankt voor de tip! Ziet er aanvankelijk onwijs gaaf uit, prachtig strippig.
    Maar oeps, die hoofdrolspelers? Ai, opeens is het sprookje uit, dat's raar.

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij was Dane DeHaan niet slecht in The Amazing Spider-man 2 en Cara Delevingne heeft bij mij een streepje voor na het prachtige Paper Towns.

  8. #8

    Standaard

    Ik zie net dat de site van Pathe aangeeft dat deze film slechts in 2D gaat draaien en hij staat ook niet in de Imax-lijst. De Imax lijst loopt eigenlijk maar tot 20 juli (Dunkirk). Dat SW al op de lijst staat is een beetje een instinker.
    https://www.pathe.nl/film/21361/vale...ousand-planets
    https://www.pathe.nl/projectie/imax

    Premiere is pas 26 juli, maar ik hoor het graag als iemand op enig moment weet waar deze 3D draait (op goed groot scherm), te bereizen vanuit Leiden, als hij niet in Imax komt.
    Ik hoor het ook graag als iemand al weet dat deze film wel in de Imax gaat draaien!
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  9. #9

    Standaard

    Ik zie wel hoop voor Imax in NL: https://twitter.com/lucbesson/status/598958373875294209

    ------------
    Luc Besson‏Geverifieerd account @lucbesson 14 mei 2015

    Good news:
    We close a deal,#Valerian will be in @IMAX!
    -----------
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  10. #10

    Standaard

    Ravian!
    Ik heb alle stripboeken (let op stripboeken zijn GEEN comics) in de kast staan en diverse keren herlezen
    Als fan ga ik daar natuurlijk naar toe, want de Trailer ademt helemaal de sfeer van de strips van Mézières uit!
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Ravian

    Is overigens met een budget van €197,000,000 (estimated) de duurste Frans en EU film die tot nu toe gemaakt is.

    Wat meer info
    http://valerianmovie.com/
    Laatst aangepast door Hombre : 27-04-2017 om 12:58
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #11

    Standaard

    Wow, wat een geweldige trailer en is het is idd goed te zien dat The Fifth Element op dat boek gebaseerd is. Ik ben heel erg benieuwd!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Er is ook een officiele behind the scenes youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCv4..._JpoQ1U5rHojhA
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  13. #13

    Standaard

    Trailer 2

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ravian!
    Ik heb alle stripboeken (let op stripboeken zijn GEEN comics) in de kast staan en diverse keren herlezen
    Als fan ga ik daar natuurlijk naar toe, want de Trailer ademt helemaal de sfeer van de strips van Mézières uit!
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Ravian

    Is overigens met een budget van €197,000,000 (estimated) de duurste Frans en EU film die tot nu toe gemaakt is.

    Wat meer info
    http://valerianmovie.com/
    Als liefhebber Luc Besson films, moet deze gewoon bekeken worden in de bios. Ben zeer benieuwd, ken de strips niet, misschien toch maar even opsnorren en lezen. De Trailer ziet er geweldig uit.

    Maar als stripliefhebber, wil ik je fout even corrigeren. Hoe je het ook bekijkt, een "stripboek" vertaald naar engels is "comic(book)" en naar bv japans is "manga".

  15. #15

    Standaard

    Ik moet Pascal bijtreden: het is niet omdat ze in het Engels geen onderscheid maken, dat wij geen onderscheid maken tussen strips en comics. De gemiddelde Amerikaan krijgt overigens een punthoofd van de Franco-Belgische stripschool en meestal houdt hun kennis op bij Kuifje.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Wie de strips gemist heeft. De reeks gaat nu ook uitkomen in een integrale versie.
    Deel 1 ligt al in de winkel, op 31 mei verschijnt deel 2 en op 21 juni deel 3.


    http://www.stripspeciaalzaak.be/2017...avian-INT1.htm

  17. #17

    Standaard

    In Amerika kennen ze 2 strip soorten de Comics en het Graphic Novel.
    De Europese strips staan dichter bij de laatste is mijn mening.

    Het is ook een kwestie van appels en peren qua opzet, frequentie, totstandkoming en continuïteit enz.
    Van de "strip serie" Ravian zijn er in 41 jaar 23 albums verschenen.
    Van een "Comic serie" verschijnen er 10-12 per jaar.

    Comic book
    https://en.wikipedia.org/wiki/Comic_book

    Graphic Novel
    https://en.wikipedia.org/wiki/Graphic_novel
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #18

    Standaard

    Ik kijk meer uit naar deze film dan naar de nieuwe Star Wars .

    Overigens noemen ze in de US de strips gewoon graphic novels. Kijk maar eens naar amazon.com o.i.d..

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Wie de strips gemist heeft. De reeks gaat nu ook uitkomen in een integrale versie.
    Deel 1 ligt al in de winkel, op 31 mei verschijnt deel 2 en op 21 juni deel 3.


    http://www.stripspeciaalzaak.be/2017...avian-INT1.htm
    Er zijn twee 'integrales' lopende. Bij uitgeverij Dargaud en bij Sherpa. Bij Sherpa geven ze de boeken deel per deel uit, maar er staan wel enkele leuke ongepubliceerde addenda bij.
    Ik heb overigens een paar jaar geleden op het stripfestival van Knokke een handtekening met dedicace gescoord van Mezières. Het management van het stripfestival was wel enorm gegeneerd, want Mezières was spoorloos verdwenen nadat hij de Belgische caféscène had ontdekt. Desondanks heb ik een mooie Laureline:

    mezieres-laureline-delevendedromen.jpg
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik kijk meer uit naar deze film dan naar de nieuwe Star Wars .

    Overigens noemen ze in de US de strips gewoon graphic novels. Kijk maar eens naar amazon.com o.i.d..
    Tuuurrrrrrrrlijk

    Daarom hebben ze ook het event "Graphic Novel Con" uitgevonden
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #21

    Standaard



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Er zijn twee 'integrales' lopende. Bij uitgeverij Dargaud en bij Sherpa. Bij Sherpa geven ze de boeken deel per deel uit, maar er staan wel enkele leuke ongepubliceerde addenda bij.
    Ik heb overigens een paar jaar geleden op het stripfestival van Knokke een handtekening met dedicace gescoord van Mezières. Het management van het stripfestival was wel enorm gegeneerd, want Mezières was spoorloos verdwenen nadat hij de Belgische caféscène had ontdekt. Desondanks heb ik een mooie Laureline:

    mezieres-laureline-delevendedromen.jpg
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Tuuurrrrrrrrlijk

    Daarom hebben ze ook het event "Graphic Novel Con" uitgevonden
    Sarcasme is leuk als je gelijk hebt, anders komt het niet zo goed over .

    European adoption of the term

    Outside North America, Eisner's A Contract with God and Spiegelman's Maus led to the popularization of the expression "graphic novel" as well.[41] Until then, most European countries used neutral, descriptive terminology that referred to the form of the medium, and not the contents. In Francophone Europe for example, the expression bandes dessinées – which literally translates as "drawn strips" – is used, while the terms stripverhaal ("strip story") and tegneserie ("drawn series") are used by the Dutch/Flemish and Scandinavians respectively.[42] European comics studies scholars have observed that Americans originally used "graphic novel" to describe everything that deviated from their standard, 32-page comic book format, meaning that all larger-sized, longer Franco-Belgian comic albums, regardless of their contents, fell under the heading.

    Bron

  23. #23

    Standaard

    Quote: Overigens noemen ze in de US de strips gewoon graphic novels

    je voelt je dus duidelijk aangesproken en dat is niet nodig

    "As the exact definition of the graphic novel is debated, the origins of the form are open to interpretation."

    1964, Richard Kyle coined the term "graphic novel".[citation needed]. Precursors of the form existed by the 1920s, which saw a revival of the medieval woodcut tradition by Belgian Frans Masereel,[18] American Lynd Ward and others, including Stan Lee. In 1950, St. John Publications produced the digest-sized, adult-oriented "picture novel" It Rhymes with Lust, a 128-page digest by pseudonymous writer "Drake Waller" (Arnold Drake and Leslie Waller), penciler Matt Baker and inker Ray Osrin, touted as "an original full-length novel" on its cover. In 1971, writer-artist Gil Kane and collaborators devised the paperback "comics novel" Blackmark. Will Eisner popularized the term "graphic novel" when he used it on the cover of the paperback edition of his work A Contract with God, and Other Tenement Stories in 1978

    Maar laten we het rusten, ik ben opgegroeid met Europese stripboeken en lees geen Amerikaanse comics en voor jou is dat waarschijnlijk anders.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Sarcasme is leuk als je gelijk hebt, anders komt het niet zo goed over .

    European adoption of the term

    Outside North America, Eisner's A Contract with God and Spiegelman's Maus led to the popularization of the expression "graphic novel" as well.[41] Until then, most European countries used neutral, descriptive terminology that referred to the form of the medium, and not the contents. In Francophone Europe for example, the expression bandes dessinées – which literally translates as "drawn strips" – is used, while the terms stripverhaal ("strip story") and tegneserie ("drawn series") are used by the Dutch/Flemish and Scandinavians respectively.[42] European comics studies scholars have observed that Americans originally used "graphic novel" to describe everything that deviated from their standard, 32-page comic book format, meaning that all larger-sized, longer Franco-Belgian comic albums, regardless of their contents, fell under the heading.

    Bron
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Quote: Overigens noemen ze in de US de strips gewoon graphic novels

    je voelt je dus duidelijk aangesproken en dat is niet nodig

    "As the exact definition of the graphic novel is debated, the origins of the form are open to interpretation."

    1964, Richard Kyle coined the term "graphic novel".[citation needed]. Precursors of the form existed by the 1920s, which saw a revival of the medieval woodcut tradition by Belgian Frans Masereel,[18] American Lynd Ward and others, including Stan Lee. In 1950, St. John Publications produced the digest-sized, adult-oriented "picture novel" It Rhymes with Lust, a 128-page digest by pseudonymous writer "Drake Waller" (Arnold Drake and Leslie Waller), penciler Matt Baker and inker Ray Osrin, touted as "an original full-length novel" on its cover. In 1971, writer-artist Gil Kane and collaborators devised the paperback "comics novel" Blackmark. Will Eisner popularized the term "graphic novel" when he used it on the cover of the paperback edition of his work A Contract with God, and Other Tenement Stories in 1978

    Maar laten we het rusten, ik ben opgegroeid met Europese stripboeken en lees geen Amerikaanse comics en voor jou is dat waarschijnlijk anders.
    Als jij quote wat ik gepost heb, dan voel ik mij logischerwijs aangesproken, lijkt mij toch niet zo heel gek .

    Mijn quote van wikipedia vond ik trouwens héél wat overtuigender dan het stukje dat jij ervan pakt; natuurlijk blijft er altijd wel discussie over een algemene term als 'graphic novel', net als er altijd discussie blijft over zo'n term als 'film noir'.
    Ik ben opgegroeid met zowel Europese strips en Amerikaanse comics/graphic novels, vandaar dat ik weet dat zo'n strip als Ravian daar als graphic novel wordt gezien.

  25. #25

    Standaard

    Hoho jongens, volgens mij heb ik een blikje opengetrokken Sorry voor dat.

    Zullen we het verder hebben over de film.... Hoe gaan jullie die kijken: 2d, 3d of imax. Ik weet het nog niet echt, want er komt zoveel uit dit jaar, waar ik echt geen tijd/geld voor heb, dus ik moet keuzes maken. En deze film wil ik wel in de bios gekeken hebben.
    Laatst aangepast door Pascal Bolwerk : 30-04-2017 om 06:06

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •