De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney WOW: World of Wonder - Calibration disc

    Ik wil graag even mijn ervaring met jullie delen m.b.t. bovenstaande blu-ray. Onder de kenners zijn de discs van Digital Video Essentials of Spears & Munsil welbekend. Ik zal maar met de deur in huis vallen: de disc van Disney is wat mij betreft vele malen beter voor de gemiddelde thuisgebruiker. De menu's zijn overzichtelijker en de uitleg is ook duidelijk. Het is alleen jammer dat deze disc nooit officieel in Nederland is uitgebracht. Alles is in het engels zonder ondertiteling. Dat is voor sommigen gewoonweg erg lastig. Dat is dan ook het enige manco wat ik kan noemen.

    De concurrenten hebben wel iets meer testpatronen voor het testen van kleurinstellingen, maar met de Disney disc krijg je in elk geval een natuurgetrouwer resultaat dan dat de standaardinstellingen van je tv je bieden. Ik heb de disc besteld bij Amazon.com. Totaal was ik nog geen 2 tientjes kwijt en het is eigenlijk een verplichte aanschaf voor iedereen die van film houdt. En daarbij krijg je ook nog een 2e disc met demo materiaal.

    Hier vind je een goede review: http://home-theater-calibration-revi...er-review.html
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Ik heb deze ook eerder gebruikt, en het helpt allicht wel iets, maar een professionele isf calibratie blaast dit echt weg. Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wat .

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb deze ook eerder gebruikt, en het helpt allicht wel iets, maar een professionele isf calibratie blaast dit echt weg. Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wat .
    Dat is zo. Ik heb mijn vorige TV laten kalibreren. Maar ik ben nu echt heel erg tevreden over mijn huidige instellingen dat ik de toegevoegde waarde van een kalibratie niet meer zie. Mede doordat ik ook een kleurtemperatuurmeting heb gedaan. Niet met een echte colorimeter, maar toch. Dus ja, een kalibratie is nog een stuk geavanceerder en ook beter, maar het is maar net wanneer je tevreden bent. Het beeld van mijn huidige tv met huidige instellingen blaast namelijk mijn vorige tv omver...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is zo. Ik heb mijn vorige TV laten kalibreren. Maar ik ben nu echt heel erg tevreden over mijn huidige instellingen dat ik de toegevoegde waarde van een kalibratie niet meer zie. Mede doordat ik ook een kleurtemperatuurmeting heb gedaan. Niet met een echte colorimeter, maar toch. Dus ja, een kalibratie is nog een stuk geavanceerder en ook beter, maar het is maar net wanneer je tevreden bent. Het beeld van mijn huidige tv met huidige instellingen blaast namelijk mijn vorige tv omver...
    Ik heb het allerbelangrijkste even rood gemaakt .

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb het allerbelangrijkste even rood gemaakt .
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •