Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 54 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    @dvdpf.

    Bij claudio zou bij mij na de vakantie moeten en dan wel op een zondag anders gaat dit mij niet lukken.
    Wij hebben op vrijdag afgesproken mede omdat dit in mijn vakantie valt en ik daarvoor weinig tijd heb.
    Ik hoor het alemaal wel.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Nou wij downloaden veel HD/Blue Ray films en series en ja we willen hiervan optimaal gaan genieten.
    ook onze toekomstige nieuwe receiver kan content upscalen naar 4K

    Mijn vraag blijft of je met 4K 75 inch beter af met een afstand van 3.5 meter dan met een Full HD.
    men schrijft en zegt dat je juist bij de grotere schermen voor een 4K moet gaan ivm resolutie, doe je dat niet dan is het beeld minder scherm omdat het beeld zo groot is (75 inch)
    Gestolen goed gedijd niet, maar dat terzijde.

    Zoals eerder gezegd is er een relatie tussen resolutie, kijkafstand en schermgrootte, zie hier een diagram:



    Waar draait het om, niet om scherpte op zich, maar om de details die we op een bepaalde afstand nog waar kunnen nemen, onze ogen
    laten ons in de steek als het gaat om details in het beeld, hoe verder de afstand, des te meer verliezen we de details.

    Gaan we groter, dan gaat de resolutie van het scherm een rol spelen, immers een SD scherm gaan uitrekken naar een paar meter
    laat dan de pixels overduidelijk zien, zou je overdreven gaan vergroten dan krijg je de welbekende blokjes vormen in het beeld. Ga je er
    vervolgens vele meters vanaf staan, dan valt dat al weer minder op..... onze ogen...., ja we zijn geen havikken

    In het diagram is te zien dat zo'n 3.3meter nog net te doen(om er het profijt van te hebben) is met een 75inch TV, ga je verder weg
    zitten dan kun je ook toe met een Full HD TV, immers onze ogen zijn dan niet meer in staat om de details goed waar te nemen.

    Natuurlijk maak je uiteindelijk zelf uit hoe groot je scherm wordt en in welke resolutie je het neemt, maar als je voor echt details
    wilt gaan en deze ook nog wilt kunnen blijven zien, ja dan zit je met 75 inch op 3.5 meter wel op het kantje volgens de grafiek, ach
    een grafiek is maar een grafiek, het is een leidraad, nogmaals je bepaald het zelf.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Ik weet dat je enkel tijd hebt op zondag en dat het dan met jouw eigen zaak ook nog eens niet altijd kan, fijn dat je het druk hebt
    dat is beter dan geen werk hebben alleen komt daarmee je hoeveelheid vrije tijd wel onder druk te staan.

    Heb zelf op die vrijdag vrij genomen en kon dat ook nog krijgen omdat ik het heel ruim van te voren heb aangevraagd, zou ik
    nu nog vragen dan kan ik dat in het zomerseizoen wel vergeten. Ook John heeft een beroep waar hij wel veel vrij heeft, maar
    zeker niet vrij kan nemen als het hem zoal eens uit zou komen. Peptalk zou nog kunnen ruilen denk ik en van Claudio durf
    ik het niet te zeggen, al schat ik in dat hij indien gewenst wel wat kan schuiven.

    Ik zal ze morgen wel per PM vragen wat ze willen. en of ze op die dag kunnen, hoe eerder je iets weet, des te beter zijn de
    mogelijkheden om wat te kunnen regelen. Zal ook weer eens contact opnemen met HTip, al weer een tijdje niets van gehoord,
    ben benieuwd hoe het nu in België gaat.

    Vond het ook jammer dat je er bij John ook niet bij kon zijn, was een gezellige en leerzame middag, we hebben er begrip voor
    dat je het druk hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Oke.
    Zal deze dagen even de site in de gaten houden.
    Zou gezelig zijn als claudio en peptalk en eventueel john ook komen.

    Htip zie je overigens nergens meer ook niet op het ht forum.
    Jammer dit was toch een aanwinst voor elk forum.

  5. #30

    Standaard

    Zou wel eens moeilijk kunnen worden een vrijdag, maar proberen kan altijd want ik heb er wel zin in weer zo'n leuke dag.
    Wel jammer van Htip idd, ik hoop niet dat er wat ernstigs is gebeurd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    75 inch is pefekt voor 4k.
    Zou niet voor lager gaan.
    Ook normale blurays profiteren van de upscaling.
    Over de upscaling zijn de meningen zwaar verdeeld als ik zo op het web lees.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Over de upscaling zijn de meningen zwaar verdeeld als ik zo op het web lees.
    De onbekenden en waarschijnlijk jongere mensen die nog amper een CRT TV hebben meegemaakt en bij de
    "oudelui" nog naar een 32inch hokkie hebben zitten kijken zullen teleurgesteld zijn, denk dat ze te hoge verwachtingen
    hebben, immers geen kennis van de techniek kan maken dat je niet weet waar je op moet letten.

    Gebrek aan ervaring en het niet hebben van vergelijkingsmateriaal maakt al snel dat "men" teveel gaat aannemen
    dat DVD(is SD kwaliteit) er uit zal gaan zien Full HD en laat staan als 4K, dat is niet mogelijk, iets wat niet is kan
    het ook nooit worden, immers SD mist heel veel details en ook een goede upscaler kan er niet iets bijverzinnen
    dat er niet is.

    Als je in de winkel kijkt naar de 4K demo's, dan zie je schitterende gedetailleerde beelden, helemaal speciaal
    opgenomen en op snelheden die de TV kan handelen, alles om de koper lekker te maken, zo perfect mogelijk.
    De mensen met weinig ervaring die denken dat een DVD er ook zo uit zal gaan zien komt natuurlijk van een
    koude kermis thuis. Zij zullen dan zeggen dat er slecht geupscaled wordt, terwijl het misschien juist wel heel
    goed gebeurt, kijk maar naar de mensen die begonnen te zeuren over sommige ondertitels van DVD en dat
    komt dan van mensen die eigenlijk nooit beseft hebben dat een CRT niet echt gedetailleerd was en dat je
    de ondertitels toch wel zag als vloeiend, ook was de CRT gebonden aan een bepaalde max maat, het beeld
    zou dan ook niet snel erg groot worden.(grote CRT TV beelden zagen er ook niet uit en je was toch echt
    wel een krachtpatser als je zo'n geval in je eentje op zou kunnen pakken)

    DVD, je moet niet eerst een goede blu ray opzetten om dan vervolgens daarna na een matige kwaliteit
    DVD te gaan kijken, dan zie je pas wat DVD mist ten opzichte van Blu ray, zeker als je op een beetje
    groot scherm kijkt. De leek zal over het DVD beeld gaan zeuren, terwijl de kenner er juist wel het goede
    uit kan halen. DVD wordt nooit geen Full HD en zeker geen 4K, zo zal ook een Blu ray nooit geen 4K
    worden, iets wat het niet heeft kan het ook nooit worden, ook al worden de upscalers nog zo goed,

    De verdeelde meningen kan ik dan ook wel begrijpen, de leken en de kenners zullen een verschillende
    mening hebben, en dan zitten er tussen de kenners dan ook weer de zeuren/puristen en de gewone
    wat meer optimistische liefhebber. Het is dan maar net welke nono het bericht heeft geplaatst.

    Eigen ervaring is de beste ervaring
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    jamie laat natuurlijk wel het upscalen door zijn BD speler doen en dat is een hele goeie!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #34

    Standaard

    Een Blu-ray film is bedoeld voor 1080p dus heel dat upscalen zie ik gewoon niet zitten.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    jamie laat natuurlijk wel het upscalen door zijn BD speler doen en dat is een hele goeie!!

    Ik had al een heel verhaal geschreven, maar inderdaad is de gebruikte apparatuur ook van invloed op het resultaat.

    Er bestaan zoveel verschillende combinaties en mogelijkheden die tot evenzoveel resultaten kunnen leiden, al denk
    ík dat het verwachtingspatroon ook een grote rol speelt.

    Daarom is de eigen ervaring de beste leermeester en van de ervaringen van anderen moet je tussen de regels
    door kunnen lezen.

    Van ons weet ik dat we wel een paar filmpjes op de plank hebben staan en voldoende kijkervaring hebben om
    eea te beoordelen, daarbij weet ik dat jij nog kritischer ben dan ik.

    Dan zijn er die bij wijze van spreken nog geen 10 originele films in huis hebben en dat zijn dan net de figuren
    die gaan lopen blaten dat het niet goed is.....

    Had dan ook graag wat eerder bij jamie. willen kijken wat de resultaten van het upscalen zijn, kan nu nog
    steeds niets roepen omdat het mij aan die ervaring met 4K ontbreekt.

    Eigen ervaring, de beste ervaring
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Een Blu-ray film is bedoeld voor 1080p dus heel dat upscalen zie ik gewoon niet zitten.
    Als je het nuchter bekijkt is er niets aan de hand, kijk zelf nog altijd met veel plezier naar series die enkel uitgekomen zijn
    op DVD en dat op zo'n 92inch. Ik zie er zelf ook geen probleem in om dat op een 4K TV te bekijken, het wordt natuurlijk
    nooit geen UHD, maar kom, waarom zou zo'n TV dat niet goed weer kunnen geven en dan bedoel ik natuurlijk niet in
    UHD, maar wel in een goede kwaliteit SD gepresenteerd op een UHD scherm.

    Oh.... zoals peptalk ook al opmerkte, de ene speler is de andere speler niet en mijn Oppo maakt er echt wel iets
    moois van dat het aangenaam genoeg is om naar te kijken, niet alle scalers zijn van dezelfde kwaliteit.

    Er zijn zoveel mogelijkheden.... de scaler van de speler, of de scaler van de receiver gebruiken, je kan er
    ook voor kiezen om gewoon het originele signaal naar de TV te sturen en de scaler van de TV het gevecht
    laten aangaan, het beste resultaat laat je dan aan het werk.... eea is natuurlijk wel afhankelijk van de gebruikte
    apparatuur en de mogelijkheden die die apparatuur heeft.

    Mensen hebben slechte geheugens, ook een DVD ging er beter uitzien op een scherm met een hogere resolutie,
    zeker op grotere schermen.

    Ik heb voor Full HD niet mijn DVD verzameling de deur uitgedaan en maar minimaal eens een film die
    ik heb op DVD vervangen voor een film op Blu ray, ik heb dan waarschijnlijk wel een paar films meer
    dan de meesten hebben. Heb wel fijne apparatuur en dat scheelt een hoop

    Een film is bedoeld om bekeken te worden.... een DVD moet op 576p? Nou doe mij maar groot,
    en dat mag op Full HD, ook al blijft het op kwaliteit van DVD. Zie dan ook niet het probleem om
    een Blu ray weer te geven op een 4K scherm, minstens net zo mooi als op een Full HD TV en
    ik denk dat je het verschil niet ziet op een 50 inch Full HD of 4K TV op 2,5 meter kijkafstand.
    Je moet enkel in je achterhoofd houden dat het nooit beter wordt dan het origineel, maar het
    origineel is toch best te pruimen als dat goed wordt weergegeven? Het is alleen voor de leken
    om te denken dat ze een DVD kunnen laten upscalen naar 4K kwaliteit, van een beetje ervaren
    techniek gebruiker verwacht ik wel zoveel verstand dat ze daarin niet geloven en die verwachting
    dan ook niet zullen hebben.

    DVD wordt nooit geen Full HD en zeker geen UHD, zo wordt Blu ray nooit geen UHD, als dat toch zo was
    dan hoefde de fabrikanten toch ook geen nieuwe 4K spelers te gaan ontwikkelen!

    Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden...... even over vooroordelen heenstappen brengt Rome
    ook al weer dichterbij
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 12-05-2015 om 15:55 Reden: tikvout
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gestolen goed gedijd niet, maar dat terzijde.

    Zoals eerder gezegd is er een relatie tussen resolutie, kijkafstand en schermgrootte, zie hier een diagram:



    Waar draait het om, niet om scherpte op zich, maar om de details die we op een bepaalde afstand nog waar kunnen nemen, onze ogen
    laten ons in de steek als het gaat om details in het beeld, hoe verder de afstand, des te meer verliezen we de details.

    Gaan we groter, dan gaat de resolutie van het scherm een rol spelen, immers een SD scherm gaan uitrekken naar een paar meter
    laat dan de pixels overduidelijk zien, zou je overdreven gaan vergroten dan krijg je de welbekende blokjes vormen in het beeld. Ga je er
    vervolgens vele meters vanaf staan, dan valt dat al weer minder op..... onze ogen...., ja we zijn geen havikken

    In het diagram is te zien dat zo'n 3.3meter nog net te doen(om er het profijt van te hebben) is met een 75inch TV, ga je verder weg
    zitten dan kun je ook toe met een Full HD TV, immers onze ogen zijn dan niet meer in staat om de details goed waar te nemen.

    Natuurlijk maak je uiteindelijk zelf uit hoe groot je scherm wordt en in welke resolutie je het neemt, maar als je voor echt details
    wilt gaan en deze ook nog wilt kunnen blijven zien, ja dan zit je met 75 inch op 3.5 meter wel op het kantje volgens de grafiek, ach
    een grafiek is maar een grafiek, het is een leidraad, nogmaals je bepaald het zelf.
    Bedankt voor je hulp en raad!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gestolen goed gedijd niet, maar dat terzijde.

    Zoals eerder gezegd is er een relatie tussen resolutie, kijkafstand en schermgrootte, zie hier een diagram:



    Waar draait het om, niet om scherpte op zich, maar om de details die we op een bepaalde afstand nog waar kunnen nemen, onze ogen
    laten ons in de steek als het gaat om details in het beeld, hoe verder de afstand, des te meer verliezen we de details.

    Gaan we groter, dan gaat de resolutie van het scherm een rol spelen, immers een SD scherm gaan uitrekken naar een paar meter
    laat dan de pixels overduidelijk zien, zou je overdreven gaan vergroten dan krijg je de welbekende blokjes vormen in het beeld. Ga je er
    vervolgens vele meters vanaf staan, dan valt dat al weer minder op..... onze ogen...., ja we zijn geen havikken

    In het diagram is te zien dat zo'n 3.3meter nog net te doen(om er het profijt van te hebben) is met een 75inch TV, ga je verder weg
    zitten dan kun je ook toe met een Full HD TV, immers onze ogen zijn dan niet meer in staat om de details goed waar te nemen.

    Natuurlijk maak je uiteindelijk zelf uit hoe groot je scherm wordt en in welke resolutie je het neemt, maar als je voor echt details
    wilt gaan en deze ook nog wilt kunnen blijven zien, ja dan zit je met 75 inch op 3.5 meter wel op het kantje volgens de grafiek, ach
    een grafiek is maar een grafiek, het is een leidraad, nogmaals je bepaald het zelf.

    In feite betekent dit dus dat een 75 inch Full HD tv net zo goed, of misschien zelfs beter bij ons tot zijn recht komt dan een 4K mede door de afstand van 3.5 meter.
    Het verschil is dus niet evident. maar de prijs wel...

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat je meer moet letten op wat je ziet dan alle technische toestand. Natuurlijk is een showroom niet de ideale plaats om te kunnen beoordelen. Toch is wat je ziet goed dan is het thuis wellicht nog beter. Google ook gewoon (op de AVSforums bijv.) wat ze daar zeggen van elk type. 4K-televisies kennen bijvoorbeeld enkele specifieke 4K-issues als banding enz. Al is het maar om achteraf teleurstellingen te voorkomen na een forse uitgave.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gestolen goed gedijd niet, maar dat terzijde.

    Zoals eerder gezegd is er een relatie tussen resolutie, kijkafstand en schermgrootte, zie hier een diagram:



    Waar draait het om, niet om scherpte op zich, maar om de details die we op een bepaalde afstand nog waar kunnen nemen, onze ogen
    laten ons in de steek als het gaat om details in het beeld, hoe verder de afstand, des te meer verliezen we de details.

    Gaan we groter, dan gaat de resolutie van het scherm een rol spelen, immers een SD scherm gaan uitrekken naar een paar meter
    laat dan de pixels overduidelijk zien, zou je overdreven gaan vergroten dan krijg je de welbekende blokjes vormen in het beeld. Ga je er
    vervolgens vele meters vanaf staan, dan valt dat al weer minder op..... onze ogen...., ja we zijn geen havikken

    In het diagram is te zien dat zo'n 3.3meter nog net te doen(om er het profijt van te hebben) is met een 75inch TV, ga je verder weg
    zitten dan kun je ook toe met een Full HD TV, immers onze ogen zijn dan niet meer in staat om de details goed waar te nemen.

    Natuurlijk maak je uiteindelijk zelf uit hoe groot je scherm wordt en in welke resolutie je het neemt, maar als je voor echt details
    wilt gaan en deze ook nog wilt kunnen blijven zien, ja dan zit je met 75 inch op 3.5 meter wel op het kantje volgens de grafiek, ach
    een grafiek is maar een grafiek, het is een leidraad, nogmaals je bepaald het zelf.
    Als ik de grafiek bekijk, zou dit betekenen dat een 75 inch 4K de meest ideale afstand heeft van ongeveer 4 feet dus 4X 0,3 meter= 1,2 meter??
    In mijn geval, door de kijkafstand van ongeveer 3,5 meter zou dit betekenen dat een Full HD beter tot zijn recht komt dan een 4K?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Als ik de grafiek bekijk, zou dit betekenen dat een 75 inch 4K de meest ideale afstand heeft van ongeveer 4 feet dus 4X 0,3 meter= 1,2 meter??
    In mijn geval, door de kijkafstand van ongeveer 3,5 meter zou dit betekenen dat een Full HD beter tot zijn recht komt dan een 4K?
    Volgens de grafiek ligt de ideale kijkafstand tussen de 5 en de 10 feet (1,5 a 3 meter) zou zelf niet op een paar centimeter kijken, ligt ook nog een beetje aan je ogen
    en de aangeboden beelden. Het voordeel is buiten die denkbeeldige lijntjes niet direct weg, het voordeel van de hogere resolutie neemt echter wel af.

    Bij een 75inch Full HD zou de ideale kijkafstand tussen de 10 a 15 feet (3 a 4,5 meter) liggen, als je het ergens zou kunnen vergelijken zou dat leuk zijn,
    waarschijnlijk wel een beetje lastig om de 4K met 4K content aan het spelen te zijn en de Full HD met hetzelde materiaal in Full HD....

    Je steekt echter al gauw 2 roodjes voordeel in je zak als je gaat voor Full HD ipv 4K, maar ik denk wel dat de 4K's wat luxer zijn uitgevoerd, het is maar
    net waar je voor wilt gaan, gelukkig hoef ik hierin zelf niets te beslissen

    Van de problemen die Claudio noemt, zoals banding, weet ik even niets, ben momenteel zelf helemaal niet in de markt voor een nieuwe TV, dus heb me niet echt
    op de hoogte gehouden van wat er zoal speelt.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Dit is maar één grafiek en niet per definitie de waarheid. 4K heeft wel meer voordelen dan alleen een hogere resolutie, maar er zijn uiteraard ook nadelen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dit is maar één grafiek en niet per definitie de waarheid. 4K heeft wel meer voordelen dan alleen een hogere resolutie, maar er zijn uiteraard ook nadelen.
    De waarheid ligt zoals altijd wel ergens in het midden, schrijf niet voor niets..... het is maar een grafiek.

    Het is een leidraad, een kleine houvast, doch denk dat die grafiek er niet ver naast zit, heb dat spelletje van vergelijken tussen een Full HD en een HD ready ook
    wel een paar keer gedaan. En zag al snel geen verschil meer als je een halve meter verder ging staan.

    Maar ja, mensen willen met de tijd mee..... en als je dan toch aan vervanging toebent, ach waarom dan ook niet, zelf zou ik er niet voor
    naar de winkel hollen.

    Zag laatst ergens dat SHARP met een 5.5 inch 4K schermpje gaat komen.... zo'n onzin, maar ze schijnen het te kunnen.....
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Ik zou zelf ook nog de poen in de knip houden en lekker voor full HD gaan of voor hetzelfde geld de grootst mogelijke full HD. Ow nee, ik zou kijken of er een niet wat kleinere full HD zou passen(of de oude houden) en dan een beamer samen met oprolbaar scherm aanchaffen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #45
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sowieso is het op 4k-gebied onrustig nu. Sinds enkele dagen zijn de specificaties van Ultra HD Blu-ray en HDCP 2.2 vrijgegeven en zie je alle merken nieuwe producten aankondigen. De ontwikkeling van 4K zal nu pas echt beginnen. Denon biedt vrijwel gelijk de verwachte HDCP 2.2-upgrade. En nieuwe HDCP 2.2-schermen zullen snel volgen, maar de grotere versies meestal iets later. Tja, het is soms lastig om het geduld op te brengen, zeker als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om op zoek te gaan, maar het loont om vooral nu even de kat even uit de boom te kijken. Wederom in het kader van teleurstelling.

    Toch, voor de een is al die poespas nu eenmaal belangrijker dan de bij een ander. Is 4K helemaal niet jouw ding..? Dan koop je nu gewoon een mooi scherm en hopelijk niet voor de hoofdprijs.Toch bij dergelijke bedragen zou ik geen oudere (4K-)standaard nemen, los van de prijsdaling, die straks onvermijdelijk zal komen. Zeker bij de huidige - wellicht niet meer compatible - 4K-modellen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-05-2015 om 20:06
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #46

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Sowieso is het op 4k-gebied onrustig nu. Sinds enkele dagen zijn de specificaties van Ultra HD Blu-ray en HDCP 2.2 vrijgegeven en zie je alle merken nieuwe producten aankondigen. De ontwikkeling van 4K zal nu pas echt beginnen. Denon biedt vrijwel gelijk de verwachte HDCP 2.2-upgrade. En nieuwe HDCP 2.2-schermen zullen snel volgen, maar de grotere versies meestal iets later. Tja, het is soms lastig om het geduld op te brengen, zeker als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om op zoek te gaan, maar het loont om vooral nu even de kat even uit de boom te kijken. Wederom in het kader van teleurstelling.

    Toch, voor de een is al die poespas nu eenmaal belangrijker dan de bij een ander. Is 4K helemaal niet jouw ding..? Dan koop je nu gewoon een mooi scherm en hopelijk niet voor de hoofdprijs.Toch bij dergelijke bedragen zou ik geen oudere (4K-)standaard nemen, los van de prijsdaling, die straks onvermijdelijk zal komen. Zeker bij de huidige - wellicht niet meer compatible - 4K-modellen.
    Daar was ik met 3D ook pissig over..... heb je alles met HDMI en kun met je TV het ook weergeven, gaan die eikels er wat fratsen bij bedenken die het voor een wat oudere receiver
    net weer onmogelijk maakt om het 3D signaal door te geven..... Kun je wel je speler direct aan de TV koppelen, maar dan heb je weer niet het genot van de HD audio tracks....

    Ach er is dan wel weer een oplossing voor te bedenken, Oppootje met 2 HDMI uitgangen bijvoorbeeld, of een speler met analoge uitgangen.... al wordt je dan ook niet
    vrolijk van de spaghetti die dat weer opleverd terwijl je daar met HDMI net lekker verlost van was.....

    Lijkt wel of ze het leuk vinden om de consument te treiteren, net als een tijd met de computers was, steeds sneller en weer ietsje sneller, maar dan komt er een tijd
    dat ze uitgekakt zijn..... Ze kunnen me wat, ben goed voorzien en heb dat hele 4K helemaal niet nodig, de fabrikanten kan ik wel begrijpen, de schoorsteen moet
    roken, maar mijn koelkast moet ook goed gevuld kunnen worden

    Ik ga niet upgraden voor het upgraden

    Dan dat HDMI, dat is toch wel een beste melkkoe van de heren, lekker zogenaamd hun content beschermen, ja backwards compatibel, erg leuk, maar
    zou het niet nog leuker zijn als die rommel niet gelijk plat gaat als er iets nieuws komt, forwards mag er mijninziens iets vriendelijker gehandeld mogen worden,
    deze digitale scart is eigenlijk vanaf het begin misbruikt, eerst receivers met zo'n waardeloze switch uitbrengen, vervolgens receivers uitbrengen met minimale
    mogelijkheden, dan weer een receiver uitbrengen die weer ietsje meer kan......

    Blu ray kwam ook halfbakken en rammelend aan alle kanten op de markt, toen bang om de markt te verliezen aan HD DVD, gelukkig heeft Blu ray gewonnen,
    je zou toch bergen schijfjes in je kast hebben die last hebben van rot en niet meer afspeelbaar zijn.

    Haastige spoed, zelden goed.....
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is eigenlijk de markt - en wellicht wel de crisis - die debet is aan het fenomeen en de wedloop tussen thuismarkt en bioscoop. De bioscoop blijft innoveren om mensen de zalen in te trekken en al snel is de thuismarkt daar een prettig neveneffect van. Terwijl de vraag naar 'echte' kwaliteit (zijnde kwaliteitsproducten met kwaliteitsonderdelen) afneemt, zie je dat fabrikanten liever elk jaar een betaalbaar apparaat op de markt willen zetten. Het referentie-product gaat ook niet langer dan twee jaar mee. En dan is de referentie tegenwoordig lang niet meer wat het was. De fabrikanten hebben maar een doel, handelen (geld verdienen) naar wat de markt nu vraagt. Weg met kwaliteit en hup kwantiteit met alle concessies en ongemakken van dien. Ik zeg altijd maar zo, er is in ieder geval wel keus. Ons volk van liefde voor alles film raakt dunner en dunner bevolkt en ik ben allang blij dat de ontwikkelingen nog doorgaan.

    Je heb dus de keus...

    Keus om te houden wat je hebt of voor vrijwel elke wens een andere keus te maken. Keus voor denial en keus voor WTF. De beste keus is eigenlijk berusting van die keus en niet meer om te kijken. Je moet er vrede mee hebben. Dat leer de je inderdaad wel bij de pc door de jaren heen. Een videokaart, processor of geheugen wat je vandaag koopt is bijna morgen weer achterhaald. Maar soms wil je gewoon vandaag iets kopen. Dat stukje zelfgenot is eigenlijk onbetaalbaar! Een endorfine-momentje...

    Maar laat ik wel wezen; de enige reden waarom ik nog niet warm loop voor 4K is de gebruikte techniek. Met alle respect voor LED-TV, zolang het geen OLED is in een groot formaat ben ik nog geen fan van 4K. Maar als ik even alle denial opzij zet, ben ik fan van elke techniek die een verbetering brengt. Gelukkig brengt logisch verstand en praktische denial redding.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Bedankt voor je hulp en raad!
    Dank je, vind dat fijn als dat gemeld wordt

    Toch blijft het uiteindelijke knoopdoorhakken van wat het nu gaat worden bij de vragensteller

    Heb op het forum al heel veel mensen wat te denken gegeven en hen op weg geholpen met wat voorstellen,
    de uiteindelijke beslissing en de verantwoording daarvan ligt gelukkig bij de vragensteller, moet er niet
    aan denken dat er een maandagochtend exemplaar van iets bij iemand beland en dat ik er dan op aangekeken
    zou worden.

    Mag graag aanraden dat de vragensteller zelf ook op onderzoek uitgaat, is eigenlijk altijd het beste, kan
    dan wel een paar tips geven waar op te letten, maar de eigen overtuiging is natuurlijk de beste geruststelling
    dat men dan ook dat koopt wat men ook dacht te kopen zonder de soms overdreven voorstellingen van
    de producenten en het daarbij behorende verwachtingspatroon.

    Mocht je nog ergens mee zitten waar je nog niet helemaal over uit bent, deel het met ons, samen erover denken
    kan tot de meest goede oplossing leiden, die je uiteindelijk toch zelf moet nemen

    Overigens wordt er wel eens iets per PM heb afgehandeld, soms denken mensen dat hun vraag dom is,
    maar dat is echt niet waar, heb er per PM heel vaak de meest slimme vragen gekregen, maar die waren dan
    wel goed toegelicht, immers per PM en niet iedereen keek mee. Ik denk dat dit forum er is om iedereen op
    weg te helpen, is het niet alleen in filmkeuze, maar ook in apparaat keuze, al zijn we helaas niet altijd op alle gebieden
    even sterk, samen kunnen we wel tot de beste keuze komen en dit forum heeft gelukkig geen angst om te verwijzen
    naar andere plekken waar een benodigde hulp wel gevonden kan worden.

    Dank voor je bedankje, ook al heb ik je waarschijnlijk alleen maar wat ter overdenking gegeven.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is eigenlijk de markt - en wellicht wel de crisis - die debet is aan het fenomeen en de wedloop tussen thuismarkt en bioscoop. De bioscoop blijft innoveren om mensen de zalen in te trekken en al snel is de thuismarkt daar een prettig neveneffect van. Terwijl de vraag naar 'echte' kwaliteit (zijnde kwaliteitsproducten met kwaliteitsonderdelen) afneemt, zie je dat fabrikanten liever elk jaar een betaalbaar apparaat op de markt willen zetten. Het referentie-product gaat ook niet langer dan twee jaar mee. En dan is de referentie tegenwoordig lang niet meer wat het was. De fabrikanten hebben maar een doel, handelen (geld verdienen) naar wat de markt nu vraagt. Weg met kwaliteit en hup kwantiteit met alle concessies en ongemakken van dien. Ik zeg altijd maar zo, er is in ieder geval wel keus. Ons volk van liefde voor alles film raakt dunner en dunner bevolkt en ik ben allang blij dat de ontwikkelingen nog doorgaan.

    Je heb dus de keus...

    Keus om te houden wat je hebt of voor vrijwel elke wens een andere keus te maken. Keus voor denial en keus voor WTF. De beste keus is eigenlijk berusting van die keus en niet meer om te kijken. Je moet er vrede mee hebben. Dat leer de je inderdaad wel bij de pc door de jaren heen. Een videokaart, processor of geheugen wat je vandaag koopt is bijna morgen weer achterhaald. Maar soms wil je gewoon vandaag iets kopen. Dat stukje zelfgenot is eigenlijk onbetaalbaar! Een endorfine-momentje...

    Maar laat ik wel wezen; de enige reden waarom ik nog niet warm loop voor 4K is de gebruikte techniek. Met alle respect voor LED-TV, zolang het geen OLED is in een groot formaat ben ik nog geen fan van 4K. Maar als ik even alle denial opzij zet, ben ik fan van elke techniek die een verbetering brengt. Gelukkig brengt logisch verstand en praktische denial redding.
    Hier ga ik nu even mee te bed..... en de gedachte... wil ik naar een 4K scherm, wil ik wel 4K speler, wil ik daarbij ook de 4K receiver... en
    dan natuurlijk ook nog eens in de kwaliteit die ik gewend ben..... maar die helaas niet eens meer wordt gemaakt omdat we in een wegwerp
    maatschappij leven.

    triest triest triest wordt je als je hier mee moet gaan dromen.

    Nee, denk het niet, het is iets voor de plastic 200 euro kopers die denken dat ze het daarvoor krijgen, de kwaliteit bewuste persoon
    weet ondertussen al dat hij zwaar gepaald wordt........


    Oh..... LG kondigede al aan om in 8K te komen met een scherm...... doei doei doei , f.ck them.


    Ik blijf voorlopig wel lekker genieten van Full HD, bevalt mij prima, immers een film weet
    te boeien of niet, dat doet hij niet alleen op beeldkwaliteit
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •