Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 54 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Meerwaarde van een 4K TV?

    Beste mede forum leden,

    Ik wil op erg korte termijn een nieuwe TV gaan aanschaffen, alleen ik zit met een klein "dillemma";

    Ik ben op zoek naar een 75 inch tv. Mijn twijfel is of ik een nieuwe Full Led tv koop van het merk Sony (met Android) of de 4K van Sony (ook met Android)

    Mijn twijfel is of het grote verschil in prijs, je dit terugziet in de kwaliteit van het beeld. Is het echt zo dat 4K in de praktijk, zoveel duidelijk beter en mooier is dan Full Led?
    Qua prijs is het verschil wel gigantisch...

    En wat is de toegevoegde waarde van Android t.o.v. Smart eigenlijk?


    Wie kan me hiermee een beetje helpen?

    Bedankt!!!

  2. #2

    Standaard

    Als je mijn post hebt gelezen dan zie je dat ik het ook moeilijk vind met wat voor toestel ik koop maar ik ben er nu wel een beetje uit.
    Aangezien ik een gamer ben valt 4k gewoon af en waarom ? de games gaan er gewoon minder mooi uit zien dan op een 1080p scherm.In wezen worden 1080p Blu-ray schijfjes ook opgeschaald naar 4k dus het is maar de vraag hoe dat er uit ziet op een groot scherm.

    Ik zelf ga gewoon weer voor een mooi Full led toestel.

    Sony W85C [Release Mei/Juni]

  3. #3

    Standaard

    Eh, heren: Het is Full HD, niet Full Led.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    De grote vraag is: waar gaat de topicstarter de televisie voor gebruiken?

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het voordeel in dit geval is dat het om tv van 75inch gaat. Heerlijk groot, maar dan kan een 4K-televisie wel enig voordeel bieden, omdat de pixels simpelweg kleiner zijn. Zeker bij een geringe kijkafstand kan dat een voordeel zijn. Dat zou je simpelweg in de winkel kunnen bekijken. Of dat de prijs goedmaakt is een ander verhaal. De kans is natuurlijk wel dat dit op gebied van beeldkwaliteit uitmaakt en dat was je vraag.

    Meningen van ons kunnen je natuurlijk helpen, maar je eigen waarneming en keuze is natuurlijk de leidraad. Ik zou bij een scherm van die grote zeker een 4K-scherm overwegen, maar wel vragen hoe het zit met HDCP 2.2 en de toekomstige 4K-standaard, want die staat nu nog niet vast...

    Android op je tv zou een voordeel kunnen zijn, zeker als je al een Android apparaat hebt. Daarnaast kan het besturingssysteem beter omgaan met apps en ervaar je niet de nadelen van unieke besturingssystemen die door de fabrikanten zelf ontwikkeld zijn, dit uit zich vooral in stabiliteit, snelheid en aanbod van apps.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Eh, heren: Het is Full HD, niet Full Led.
    Als je niets anders weet dan zet niets neer.

  7. #7

    Standaard

    Het is maar net wat je wilt, ik heb een 4K tv best mooi maar er is nog weinig te bieden op 4k. Ik gebruik weleens 4K filmpjes via youtube die ik dan stream naar mijn tv via een Google Ghromecast en dan is dat toch wel erg mooi en scherp, voornamelijk bij natuurfilmpjes erg mooi.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Hallo,

    Bedankt voor jullie reacties! Ik wil puur een 4K 75 inch voor het kijken van Blu Ray films. zeg maar voor mijn thuisbioscoopje.

    Ik twijfel tussen Samsung en Sony

    De afstand tussen de TV en Bank is 3.50.meter.
    Is 4K hiermee ideaal dan?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hallo,

    Bedankt voor jullie reacties! Ik wil puur een 4K 75 inch voor het kijken van Blu Ray films. zeg maar voor mijn thuisbioscoopje.

    Ik twijfel tussen Samsung en Sony

    De afstand tussen de TV en Bank is 3.50.meter.
    Is 4K hiermee ideaal dan?
    Ik durf niet te zeggen hoe een 1080p Bluray er uit gaat zien op een 75 inch 4K scherm of wil je voor die Ultra-HD [4K] schijfjes gaan die eind 2015 moeten komen ???

    Trek je beurs maar open voor een 4K 75 inch.
    Laatst aangepast door jeroeni : 10-05-2015 om 16:03

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik durf niet te zeggen hoe een 1080p Bluray er uit gaat zien op een 75 inch 4K scherm of wil je voor die Ultra-HD [4K] schijfjes gaan die eind 2015 moeten komen ???

    Trek je beurs maar open voor een 4K 75 inch.
    Tja die prijzen zijn wel erg prijzig voor de nieuwste modellen. eigenlijk te gek voor woorden.

    Samsung 6K
    Sony 5K

  12. #12

    Standaard

    Ik denk voor 3.50 meter een 75 inch niet te groot is. (je zou eventueel ook nog voor een slagje kleiner kunnen gaan).
    Ik heb gekozen voor een 49 inch, afstand tussen mijn tv is net 2 meter. (voor mij is 49 inch groot genoeg).

  13. #13

    Standaard

    Ja een maatje kleiner is dan nog groot genoeg denk.

    Ik zelf ga voor een nieuwe 50 inch [2 meter tussen mij en toestel]

  14. #14

    Standaard

    Nooit kleiner gaan dan je in je hoofd hebt, daar krijg je altijd spijt van. Liefst groter!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ja een maatje kleiner is dan nog groot genoeg denk.

    Ik zelf ga voor een nieuwe 50 inch [2 meter tussen mij en toestel]
    Mijn scherm is 2 meter breed(effe meer dan 92inch diagonaal) en dat is heel fijn kijken in Full HD,
    zit er zo'n 2.25 vanaf en dat is dan in de film zitten.

    4K is eigenlijk bedoeld voor de echt iets grotere schermen >65inch, maar de fabrieken moeten draaien,
    en dan kopen de mensen ook onzinnige dingen, dat was al het geval met HD Ready en Full HD en
    dat herhaald zich nu ook met Full HD en 4K.

    De fabrikanten willen verkopen, dat zie je ook met de smartphones, 2K schermpjes.... complete
    onzin, je ziet echt geen verschil tussen Full HD en 2K, maar toch leuk dat ze het kunnen maken.

    En wat peptalk al zegt..... NOOIT kleiner gaan dan je in gedachte had en zeker niet als je al een
    beetje knap formaat TV gewend bent, 55inch voor een 4K is al een beetje overdreven, al hangt
    dat ook een beetje van de kijkafstand af, immers schermgrootte, resolutie en kijkafstand staan in
    relatie tot elkaar en zijn de factoren waar je rekening mee kunt houden bij het bepalen van de
    schermgrootte en resolutie. Zo zou ik in de toekomst best wel een betaalbare 4K beamer willen
    aanschaffen, doch heb geen haast omdat het huidige beeld me nog steeds uitermate goed bevalt.

    De meerwaarde van 4K is er volgens mij enkel voor de wat grotere beeldformaten, en de trend
    voor de liefhebbers is toch wel dat de TV's een wat groter scherm hebben, was het hier vroeger
    in Nederland een kleine 32inch, daar is toch wel verandering ingekomen en 42inch is voor de
    huiskamer toch wel zo'n beetje de instapmaat geworden. Tegenwoordig minder rand en meer
    scherm, zo leken bijvoorbeeld de oude Pana's groot, verschrikkelijk veel rand en weinig scherm
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Meneer is alleen niet echt duidelijk of hij dan ook echt 4K content gaat kijken en Blu-ray op een super groot scherm is maar de vraag hoe dat er uit gaat zien.
    Dat upscaling van Blu-ray is niet alles als ik dat zo lees op andere forums.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Meneer is alleen niet echt duidelijk of hij dan ook echt 4K content gaat kijken en Blu-ray op een super groot scherm is maar de vraag hoe dat er uit gaat zien.
    Dat upscaling van Blu-ray is niet alles als ik dat zo lees op andere forums.

    Weet niet wie "meneer" is Maar deze meneer heeft dus geen haast, hij wacht ook de 4K speler af, de aangeboden schijven en de prijs daarvan.

    Netflix is er al wel in 4K, maar kan daar zelf geen woord over vertellen, kijk helemaal niets van TV of streaming.

    Dat je 4K alvast wilt adopteren kan ik me voorstellen, je kan er beter mee verlegen zitten dan erom verlegen zitten het minder goede upscalen van
    Full HD naar 4K zit dan bij de prijs inbegrepen, al had ik bijvoorbeeld van jamie begrepen dat DVD erop een 4K scherm heel goed uitziet,
    maar daar kan ik ook niets over zeggen, heb het in de praktijk nog niet mogen ervaren. Als je huidige TV echt aan vervanging toe is, ja dan
    zou ik ook een 4K geval nemen, gelukkig werkt hier momenteel alles goed (klop klop klop op hout )

    Zelf ben ik nog steeds niet naar de winkel gehold omdat ik zo nodig zo'n krom(curved edge) geval in 4K zou moeten hebben omdat ik
    anders niet met mijn tijd zou zijn meegegaan, zoals gezegd, ik houd zelf van groot en zie het nut van een kleine 4K TV helemaal niet in.
    Ben nog steeds uitermate tevreden met de 3D Full HD apparaten die ik heb, en ook al heb ik belangstelling in ATMOS en het nog uit
    te komen DTS X, ik ga er mijn apparatuur niet voor vervangen, ben ook tevreden met het geluid. Ga mijn centjes niet over de balk gooien

    Iedereen moet zelf doen waar hij zich goed bij voelt
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Zolang duurt het niet meer voor je komt dvdpf.
    Kun je zelf bepalen wat je van 4k upscaling vind.

    Vind het op mijn 75inch wel een meerwaarde hebben, maar dit is natuurlijk altijd persoonlijk.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Zolang duurt het niet meer voor je komt dvdpf.
    Kun je zelf bepalen wat je van 4k upscaling vind.

    Vind het op mijn 75inch wel een meerwaarde hebben, maar dit is natuurlijk altijd persoonlijk.
    Ben daar ook erg benieuwd naar, zal een eigen DVD en BR schijfje meenemen, die ik eerst zelf
    thuis even bekijk om dan zo bij jou een indruk te krijgen hoe het er op een 4K scherm uitziet....

    Natuurlijk ook heel benieuwd naar je ATMOS, hoeveel films met originele ATMOS heb je nu al?

    BTW....niet zolang is nog wel ongeveer 8 weekjes , gaan we overleven
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jamie is natuurlijk ook van harte welkom bij ons samenkomen, waar we een dezer dagen knopen moeten gaan doorhakken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Dvdpf komt over 8 weken bij mij.
    Jullie zijn dan bij mij ook welkom mocht je het leuk lijken om mijn bios te bekijken.
    Laat maar even weten wie nog meer samen met dvdpf wil komen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Jamie is natuurlijk ook van harte welkom bij ons samenkomen, waar we een dezer dagen knopen moeten gaan doorhakken.
    Over de datum en tijd?

    Ik kan nog steeds de hele maand mei

    Bij Jamie is op een vrijdag, Peptalk kan ik, als hij tenminste kan en wil komen,
    dan wel weer oppikken, dat ligt net als Claudio dan wel op mijn route....

    Ben echt benieuwd wie er komen op beide meetings, bij gezondheid en welzijn
    zal ik er zeker zijn..... oh ja, ook het gestel van ons meerpaardig monster speelt
    wel mee, maar tot dusver heeft hij ons nog niet in de steek gelaten.
    (klop klop klop op hout )
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Dvdpf komt over 8 weken bij mij.
    Jullie zijn dan bij mij ook welkom mocht je het leuk lijken om mijn bios te bekijken.
    Laat maar even weten wie nog meer samen met dvdpf wil komen.
    Dat kan weer gezellig worden is je BBQ groot genoeg (ach over
    het weer heb ik helaas niets te zeggen )

    Voor John kan vrijdag wel lastig zijn denk ik, overigens zou zijn reisafstand ongeveer
    hetzelfde zijn als mijn reisafstand, zo rond de 200km, ik weet niet of hij bij Claudio
    ook van de partij is.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Meneer is alleen niet echt duidelijk of hij dan ook echt 4K content gaat kijken en Blu-ray op een super groot scherm is maar de vraag hoe dat er uit gaat zien.
    Dat upscaling van Blu-ray is niet alles als ik dat zo lees op andere forums.
    Nou wij downloaden veel HD/Blue Ray films en series en ja we willen hiervan optimaal gaan genieten.
    ook onze toekomstige nieuwe receiver kan content upscalen naar 4K

    Mijn vraag blijft of je met 4K 75 inch beter af met een afstand van 3.5 meter dan met een Full HD.
    men schrijft en zegt dat je juist bij de grotere schermen voor een 4K moet gaan ivm resolutie, doe je dat niet dan is het beeld minder scherm omdat het beeld zo groot is (75 inch)

  25. #25

    Standaard

    75 inch is pefekt voor 4k.
    Zou niet voor lager gaan.
    Ook normale blurays profiteren van de upscaling.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •