De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard harman kardon avr 335

    Hoi,

    Ik heb mijn geluid wat geupgrade ( van 5.1 naar een 7.1 setup). Ik heb een geluidskaart met 4 mini jack outputs deze heb ik op de directe analoge inputs van de versterker aangesloten. Het werkt allemaal prima. Echter, als ik het volume harder of zachter zet hoor ik elke keer een tik geluid door de linker en rechter speaker. Hoe harder ik het volume opendraai hoe harder het geluid.

    Als ik mn pc op cd ingang zet ( analoog stereo) is er niets aan de hand.

    Iemand enig idee?

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat dit te maken heeft met het omrekenen van de geluidskaart. Dit komt door het feit dat de geluidskaart geen analoge niveau- (of volume-)regeling heeft en dus de waardes van de samples moet veranderen als je het uitgangs-niveau verandert. Bij CD gaat dit makkelijker omdat het geluid daarvan 2 kanalen heeft met een lagere resolutie.

    De geluidssterkte kun je daarom het beste met de volume-knop van de receiver regelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik denk dat dit te maken heeft met het omrekenen van de geluidskaart. Dit komt door het feit dat de geluidskaart geen analoge niveau- (of volume-)regeling heeft en dus de waardes van de samples moet veranderen als je het uitgangs-niveau verandert. Bij CD gaat dit makkelijker omdat het geluid daarvan 2 kanalen heeft met een lagere resolutie.

    De geluidssterkte kun je daarom het beste met de volume-knop van de receiver regelen.
    maar dan hoor ik juist die tickjes. als ik het volume op de pc verander hoor ik niets.

  4. #4

    Standaard

    In dat geval is het niet de geluidskaart van de PC, maar de receiver die moeite heeft met het omrekenen.

    De meeste AV-receivers zetten het analoge signaal eerst om naar digitaal zodat er bewerkingen op uitgevoerd kunnen worden zoals de volume-regeling. Het kan zijn dat jouw receiver door veroudering van de elektronica daar wat meer moeite mee heeft.

    Hoor je het ook als je het meer-kanaals geluid door de receiver laat decoderen?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik heb mijn geluid wat geupgrade ( van 5.1 naar een 7.1 setup). Ik heb een geluidskaart met 4 mini jack outputs deze heb ik op de directe analoge inputs van de versterker aangesloten. Het werkt allemaal prima. Echter, als ik het volume harder of zachter zet hoor ik elke keer een tik geluid door de linker en rechter speaker. Hoe harder ik het volume opendraai hoe harder het geluid.

    Als ik mn pc op cd ingang zet ( analoog stereo) is er niets aan de hand.

    Iemand enig idee?
    Vind je verhaal erg warrig.... begrijp het niet.

    Is je receiver 7.1?
    Waarom analoog vanuit je PC naar je receiver?
    Waarmee verhoog je het volume, AB of de volume knop?
    Welk linker en rechter kanaal geven die tik, front, rear, backrear?

    Echt waar, snap niet dat GS er al op antwoord, zelf barst ik van de vragen en heb geen idee hoe je setup er nu uitziet
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    In dat geval is het niet de geluidskaart van de PC, maar de receiver die moeite heeft met het omrekenen.

    De meeste AV-receivers zetten het analoge signaal eerst om naar digitaal zodat er bewerkingen op uitgevoerd kunnen worden zoals de volume-regeling. Het kan zijn dat jouw receiver door veroudering van de elektronica daar wat meer moeite mee heeft.

    Hoor je het ook als je het meer-kanaals geluid door de receiver laat decoderen?
    Sorry Gerco, maar het gaat volgens de TS over de analoge mini jack uitgangen van zijn PC! (kom toch, wat een onzin antwoord-een beetje ingewijde weet toch dat analoge signalen niet meer gedecodeerd hoeven worden )

    Als je iets niet duidelijk is, dan moet je daar bij een TS om vragen

    Ga dit forum nu AUB niet verlagen met dit soort hulp, ik heb je gewaarschuwd dat ik je bij onzin een draai om de oren geef.

    Draai om de oren

    Onzin verhaal:

    Het kan zijn dat jouw receiver door veroudering van de elektronica daar wat meer moeite mee heeft.
    Het is dat het triest is, maar ik kon een glimlach niet onderdrukken en vroeg me af waar je duim uittrok alvorens er dit verhaal van te maken

    BTW.... ga me nu niet vertellen dat je met gedecodeerd omzetten van AD naar DA bedoeld, decoderen wordt gebruikt met DTS etc etc en DD etc etc,

    Je bedoeld het goed, maar je bedoelingen geven dit forum wel een belachelijke naam als het serieus genomen zou worden
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Vind je verhaal erg warrig.... begrijp het niet.

    Is je receiver 7.1?
    Waarom analoog vanuit je PC naar je receiver?

    Echt waar, snap niet dat GS er al op antwoord, zelf barst ik van de vragen en heb geen idee hoe je setup er nu uitziet
    Een reden kan zijn dat de "tik" erger is wanneer hij het geluid door de receiver laat decoderen of dat de decoder defekt is. Doordat hij het waarschijnlijk ook niet weet, ontbreekt er informatie is het ook voor mij een beetje warrig. Om duidelijkheid te krijgen heb ik daarom die vraag gesteld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    BTW.... ga me nu niet vertellen dat je met gedecodeerd omzetten van AD naar DA bedoeld, decoderen wordt gebruikt met DTS etc etc en DD etc etc,
    Lezen DVDPF!

    Een receiver of versterker met digitale volumeregeling zet analoog geluid eerst om naar digitaal om daar digitale bewerkingen op toe te kunnen passen. Daarna wordt het (weer) naar analoog omgezet, zodat het versterkt en weergegeven kan worden.

    Microprocessoren kunnen door veroudering wat trager of minder stabiel worden. Je merkt dat als gebruiker weinig van, omdat de processen vaak door de software nog wel uitgevoerd kunnen worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-05-2015 om 00:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een reden kan zijn dat de "tik" erger is wanneer hij het geluid door de receiver laat decoderen of dat de decoder defekt is. Doordat hij het waarschijnlijk ook niet weet, ontbreekt er informatie is het ook voor mij een beetje warrig. Om duidelijkheid te krijgen heb ik daarom die vraag gesteld.


    Lezen DVDPF!

    Een receiver of versterker met digitale volumeregeling zet analoog geluid eerst om naar digitaal om daar digitale bewerkingen op toe te kunnen passen. Daarna wordt het (weer) naar analoog omgezet, zodat het versterkt en weergegeven kan worden.
    Ik lees wel, maar het zou makkelijker te lezen zijn als het er een beetje knap staat.

    Gewoon eerst vragen als er onduidelijkheden zijn... dat voorkomt een hoop giswerk en onzin.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik heb mijn geluid wat geupgrade ( van 5.1 naar een 7.1 setup). Ik heb een geluidskaart met 4 mini jack outputs deze heb ik op de directe analoge inputs van de versterker aangesloten. Het werkt allemaal prima. Echter, als ik het volume harder of zachter zet hoor ik elke keer een tik geluid door de linker en rechter speaker. Hoe harder ik het volume opendraai hoe harder het geluid.

    Als ik mn pc op cd ingang zet ( analoog stereo) is er niets aan de hand.

    Iemand enig idee?
    7.1-analoog vanuit je pc heeft alleen maar zin als bijvoorbeeld monteert in 7.1 of als je blu-ray discs op je pc kijkt en de pc losless audio laat decoderen en uiteraard sommige games. Je moet dan wel even goed uitvogelen welke kanalen waar zitten. Wellicht zit iets toch verkeerd. Ook moet je eens checken of je de laatste drivers voor je audiokaart gebruikt. Ik neem aan dat je de set tulpstekkers op een echte 7.1-input van je versterker hebt aangesloten.

    Ik zelf heb mijn pc nu alleen nog een digitale (optische) aansluiting. Mijn receiver kan daar namelijk perfect 7.1 van maken. Beter dan de pc-software. Heb je die analoge aansluiting wel nodig? Scheelt een hoop kabels.

    Maar je zult inderdaad dan ook iets duidelijker moeten zijn hoe je het precies aangesloten hebt en wat je precies wil. Nadeel bij de pc is dat het namelijk aan van alles kan liggen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-05-2015 om 00:18
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •